Beste koptelefoon voor mp3 speler

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Titel zegt t al, ik zoek een gode koptelefoon voor mijn mp3 speler.
eisen:
- niet te hoge impedantie, we willen wel meer dan 1 liedje kunnen luisteren natuurlijk :)
- naar verhouding mooie/harde bassen, écht leuke klank krijg je er toch niet uit...
- beetje leuk design en niet te duur, laten we zeggen tot €40,-

als jullie goede tips of hints hebben met betrekking tot het maken van een keuze, ik hoor t graag !!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Lekker zelf gaan luisteren in de betere audiozaak, en een tip : maak je budget wat ruimer want voor dat geld is er niet veel soeps te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
nou, ik denk niet dat ik een duurdere koptelefoon ga merken op een mp3 speler, voor het echte luisterwerk koop ik me als ik het geld heb een echte fatsoendelijke, deze is gewoon bedoeld voor op school en op de fiets met t krante rondfietse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die philips "streeststyle" (of wassie nou van sony :? )
die met die band die je achterin je nek legd.. die zijn best aardig voor mp3's veel beter kan et toch niet klinken :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
dan had ik graag nog wat info over hoeveel impedance 'maximaal' is, en waar ik gewoon op moet letten.
jah, ik heb de FAQ gelezen, maar ik ben niet zo bekend met hoeveel zo'm mp3 dingetje eruit krijgt geperst en met hoofdtelefoons int algemeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 21:24
ik denk dat je een niet te lage inpedantie bedoelt, hoe lager de weerstand hoe hoger de stroom.

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb zelf op m'n Expanium 501 Sennheiser dopjes...zit wel een goede bass in.

Ik vind het zo zwaar overdreven staan om een volledige hoofdtelefoon in de trein op te zetten maar het geluid is wel stukken beter (heb m'n Sony Digital Reference erop aangesloten en het verschil hoor je duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Op zondag 31 maart 2002 00:42 schreef E-MANs het volgende:
ik denk dat je een niet te lage inpedantie bedoelt, hoe lager de weerstand hoe hoger de stroom.
Maar hoe hoger de weerstand, hoe hoger de benodigde spanning en dat kan een portable apparaat nou juist niet leveren.
Daarom worden hoofdtelefoons met een lage impedantie gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik ga maar eens een goede inet winkel zoeken, kan ik ze mooi op specs vergelijken, in deze prijsklasse heeft luisteren toch niet zoveel nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
damn, best tricky nog een goede winkel vinden, de een gebruikt koptelefoon, de ander hoofdelefoon wazig...
iemand een goede onine winkel voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
http://www.sennheiserusa.com/pages/products/headphones/457spec.htm

denk dat em dat wordt, tenzij iemand nog iets op of aan te merken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

Op zondag 31 maart 2002 00:24 schreef Atgast het volgende:
dan had ik graag nog wat info over hoeveel impedance 'maximaal' is, en waar ik gewoon op moet letten.
jah, ik heb de FAQ gelezen, maar ik ben niet zo bekend met hoeveel zo'm mp3 dingetje eruit krijgt geperst en met hoofdtelefoons int algemeen :)
kheb zelf een rio500 (mp3-speler met flashgeheugen op 1 penlite). En als ik daar m'n Sennheiser HD590 van 120 ohm op aansluit, dan kan hij 'm net aan. Als ik het volume op z'n hoogst zonder vervorming zet dan heb ik een heel behoorlijk luistervolume. Dus ik zou eigenlijk proberen onder de 120 ohm te blijven.

Die HD437 lijkt me wel aardig trouwes ja.
Alleen is hij wel open, dus horen andere mensen jou makkelijk en hoor jij je omgeving makkelijk. Daar zou ik nog ff rekening mee houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 16:38 schreef PsyFlux het volgende:
kheb zelf een rio500 (mp3-speler met flashgeheugen op 1 penlite).

...

Die HD437 lijkt me wel aardig trouwes ja.
Alleen is hij wel open, dus horen andere mensen jou makkelijk en hoor jij je omgeving makkelijk. Daar zou ik nog ff rekening mee houden :)
de soul s1 is net zo'n ding, 32mb flash geheugen op 1 penlite, en natuurlijk mogelijkheid om kaartjes in te prikken. Kan het dat de maximumgrootte om erbij te prikken 32mb is ??
t ding is overigens wel lekker zuinig met batterijen :)

dat zo'n koptelefoon ook de buren laat meegenieten is niet zo'n probleem, 's morges om 6 uur zijn nog niet zoveel mensen wakker...

verder, weet iemand of senheisers een beetje om je kop klemmen ? want ik had een sony draadloze el sjrottie, maar dat ding bleef van me kop flikkeren :(
De rede dat ik dat vraag is omdat ik geen flauw idee heb waar ik hier in de buurt zon ding zou kunnen passen (omgeving roermond) maar ik ben dan ook niet zo thuis in die wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

LOL! een SennHeiser voor €40,-...... spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? Je wilt een koptelefoon, maar moet niet te duur zijn.......
nou, ik denk niet dat ik een duurdere koptelefoon ga merken op een mp3 speler, voor het echte luisterwerk koop ik me als ik het geld heb een echte fatsoendelijke, deze is gewoon bedoeld voor op school en op de fiets met t krante rondfietse

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 17:08 schreef MadMax het volgende:
LOL! een SennHeiser voor €40,-...... spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? Je wilt een koptelefoon, maar moet niet te duur zijn.......
[..]
het ding kost 30 dollar, kweet niet wat de koers is, maar volges mij zit je dan rond de € 50,- dat extra 10tje heb ik er wel voor over als dat betekend dat ik meer kwaliteit heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49104

Op zaterdag 30 maart 2002 20:03 schreef gitaarwerk het volgende:
...veel beter kan het toch niet klinken...
eeeeh... veel beter kan het wel klinken... heb zelf de Sony MDR-EX70LP 20th Anniversary Fontopia Headphones. Zijn oordopjes die je in feite helemaal in je oor drukt. Die geven een redelijk goed geluid, maar zijn wel iets duurder, zo ongeveer rond de 60/70 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 17:20 schreef Ceyene het volgende:

[..]

eeeeh... veel beter kan het wel klinken... heb zelf de Sony MDR-EX70LP 20th Anniversary Fontopia Headphones. Zijn oordopjes die je in feite helemaal in je oor drukt. Die geven een redelijk goed geluid, maar zijn wel iets duurder, zo ongeveer rond de 60/70 euro...
sony is redelijk bekend om zware bassen, terwijl ik die oordopjes redelijk bekend vind om de sjrot bassen, daarbij moet worden gezegd dat ik nog nooit bewust een goed setje oordopjes in me oor heb gehad. Dus, hoe vind je de bass klanken uit die dingetjes ?
en hoe verhouden zo'n dingen zich in het algemeen tot bijvoorbeeld die sennheiser wat ik al eerder zei ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 14:21
ik heb zo'n sony streetstyle koptelefoon de mdr-g52, zit een mooi geluidje in, zeker beter dan de dopjes uit die prijsklasse (€25 ofzo) maar er zit minder bass in dan de fontobia groove dopjes(daar zit echt een leuke bass in, je hebt hele stevige speakers nodig om dat gevoel te evenaren).

Qua gebruik spreek ik uit ervaring als ik zeg dat de streetstyle koptelefoons minder kwetsbaar zijn dan dopjes. Ik verslijt 1 paar dopjes in een half jaar en met mn streetstyle doe ik al meer dan een jaar.

Let trouwens niet zo op de impendantie, het zijn andere onderdelen in zo'n speler die energie vreten. Alle koptelefoons die bedoelt zijn voor draagbare apparatuur zullen wat dat betreft dicht bij elkaar liggen qua stroomverbruik.

Ik raad je aan om een Sony streetstyle koptelefoon te kopen, maar een iets duurdere dan mijn G52 met een iets stevigere bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 31 maart 2002 17:02 schreef Atgast het volgende:

[..]

de soul s1 is net zo'n ding, 32mb flash geheugen op 1 penlite, en natuurlijk mogelijkheid om kaartjes in te prikken. Kan het dat de maximumgrootte om erbij te prikken 32mb is ??
hm, lijkt me dat er wel meer in kan eigenlijk. Maar dat hangt ook een beetje af van de ondersteuning van de fabrikant qua firmware. M'n rio ondersteunt 64MB kaartjes en ik heb er dan ook zonder problemen in totaal 128MB inzitten. En er zou nog support komen voor 128MB kaartjes maar dat is nooit echt helemaal afgemaakt. Ik heb nu een uitgelekte firmware versie met gedeeltelijke support voor 128MB flashkaartjes, maar dat schijnt maar met een paar merken geheugen goed te werken.

Het grootste probleem is eigenlijk ook niet dat die 128MB te weinig is, maar dat je het niet als 1 geheugen aan kan spreken... je hebt echt 2x64MB en dat is meestal niet genoeg voor een lange liveset @ 192kbit. Zelfs een 128MB flashkaartje zou nog krap wezen... dus ik denk dat ik het zo maar laat. Ook niet veel zin meer om er nog meer geld aan uit te geven. Zit al meer als 1200 piek in, da's best wel veel voor wat portable muziek :{
verder, weet iemand of senheisers een beetje om je kop klemmen ? want ik had een sony draadloze el sjrottie, maar dat ding bleef van me kop flikkeren :(
best wel, en ze zijn meestal ook zo licht mogelijk dus ze blijven wel goed zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 31 maart 2002 17:23 schreef Atgast het volgende:

[..]

sony is redelijk bekend om zware bassen, terwijl ik die oordopjes redelijk bekend vind om de sjrot bassen, daarbij moet worden gezegd dat ik nog nooit bewust een goed setje oordopjes in me oor heb gehad. Dus, hoe vind je de bass klanken uit die dingetjes ?
en hoe verhouden zo'n dingen zich in het algemeen tot bijvoorbeeld die sennheiser wat ik al eerder zei ?
Deze oordopjes staan idd bekend om de behoorlijk zware bas... als je veel nrs draait met veel gedreun, dan zijn deze dingen ideaal. De bas klinkt in sommige gevallen echter iets te zwaar, hij dreunt iets te veel. Dit komt vooral naar voren met rustige nrs, probeer maar eens iets te draaien wat in de buurt komt van klassiek, hele zuivere muziek. Uiteraard hangt dit wel weer af van het apparaat waarop de oordopjes zijn aangesloten. Met mijn DAP Jukebox heb ik er geen last van, met een cd of minidisc speler wel... bovendien hadden de middentonen wel iets minder zwaar mogen zijn. Het geluid is wel heel helder, dat wel.
Hoe ze klinken in vergelijking met een Sennheiser weet ik niet, ik ken de hoofdtelefoons van Sennheiser niet. Ik heb zelf hoofdtelefoons van Philips, van een bijzonder goede (studio-) kwaliteit... eigenlijk mag je deze oordopjes niet met zo'n hoofdtelefoon vergelijken. Een hoofdtelefoon van deze klasse klinkt natuurlijk veel voller, rijker (kortom beter) dan die oordopjes. Maar voor onderweg vind ik ze toch echt goed genoeg klinken... een lekker zware bas (vooral lekker bij de lounge nrs die ik draai) en een goed, erg helder geluid. Het zijn in mijn ogen (oren?!) de beste oordopjes die ik tot nu toe ben tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 19:01 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Deze oordopjes staan idd bekend om de behoorlijk zware bas... als je veel nrs draait met veel gedreun, dan zijn deze dingen ideaal. De bas klinkt in sommige gevallen echter iets te zwaar, hij dreunt iets te veel. Dit komt vooral naar voren met rustige nrs, probeer maar eens iets te draaien wat in de buurt komt van klassiek, hele zuivere muziek. Uiteraard hangt dit wel weer af van het apparaat waarop de oordopjes zijn aangesloten. Met mijn DAP Jukebox heb ik er geen last van, met een cd of minidisc speler wel... bovendien hadden de middentonen wel iets minder zwaar mogen zijn. Het geluid is wel heel helder, dat wel.
Hoe ze klinken in vergelijking met een Sennheiser weet ik niet, ik ken de hoofdtelefoons van Sennheiser niet. Ik heb zelf hoofdtelefoons van Philips, van een bijzonder goede (studio-) kwaliteit... eigenlijk mag je deze oordopjes niet met zo'n hoofdtelefoon vergelijken. Een hoofdtelefoon van deze klasse klinkt natuurlijk veel voller, rijker (kortom beter) dan die oordopjes. Maar voor onderweg vind ik ze toch echt goed genoeg klinken... een lekker zware bas (vooral lekker bij de lounge nrs die ik draai) en een goed, erg helder geluid. Het zijn in mijn ogen (oren?!) de beste oordopjes die ik tot nu toe ben tegengekomen...
qua draagcomfort tijdens bewegen lijken me die oordopjes dan toch de betere keus, je zegt dat ze ook lekker klinken met lounge, dus dat zit wel goed dan :)
dus volgens jullie meot ik me van die fontopia dopjes kopen ?
ik ga es ff rondneuzen opt net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
resultaat: datasheet

wat me opviel is dat tussen de MDR-ED268LP en de MDR-ED228LP maar een paar kleine verschillen zitten, terwijl er zon $20,- verschil zit in de prijs

Waarom is dit prijsverschil zo groot ?
en is er een goede bestelwinkel waar ik in nederland deze dingen kan bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aaauuuw!! laat ik heeel duidelijk zijn: neem absoluut NIET de ED268LP of eentje uit diezelfde serie... deze klinken bijzonder SLECHT... heb ze zelf een tijdje gehad, en deze dingen zijn vreselijk, klinken voor geen meter. Ik zou toch voor de MDR-EX70LP gaan, dit zijn namelijk de oordopjes waarover ik het had (jaah er zit dus heeeeeel veel verschil in)... ze zijn prijzig, maar juist deze oordopjes zijn de beste uit de fontopia series...

kijk maar eens naar de vormen van die oordopjes, de EX70LP ziet er heel anders uit dan al die andere (en zijn qua uiterlijk dan ook 'uniek' eigenlijk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 01 april 2002 14:40 schreef Ceyene het volgende:
aaauuuw!! laat ik heeel duidelijk zijn: neem absoluut NIET de ED268LP of eentje uit diezelfde serie... deze klinken bijzonder SLECHT...
dat ben ik 100% met je eens.
heel donker geluid, totaal geen hoog.
En heel erg boomerig, totaal geen detail in de bass of wat dan ook...
ze zijn prijzig, maar juist deze oordopjes zijn de beste
uit de fontopia series...
dat ben ik niet met je eens :)
de beste zijn de E888, niet omdat dat de duurste zijn ofzo. Ze geven gewoon echt het beste geluid. De EX70 geeft wel meer bass als hij goed in je oorkanaal past (wat bij sommige mensen niet het geval is).
kijk maar eens naar de vormen van die oordopjes, de EX70LP ziet er heel anders uit dan al die andere (en zijn qua uiterlijk dan ook 'uniek' eigenlijk)...
dus? uiterlijk zegt helemaal nix...
ik had bijvoorbeeld zelf liever gehad dat alle modellen van sony in de behuizing van de 2x8 serie zit. Lekker klein en stevig, wat niet het geval is bij de duurdere modellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[..]

dat ben ik 100% met je eens.
heel donker geluid, totaal geen hoog.
En heel erg boomerig, totaal geen detail in de bass of wat dan ook...
Mooi, zijn we ut daar iig over eens... :P
[..]

dat ben ik niet met je eens :)
de beste zijn de E888, niet omdat dat de duurste zijn ofzo. Ze geven gewoon echt het beste geluid. De EX70 geeft wel meer bass als hij goed in je oorkanaal past (wat bij sommige mensen niet het geval is).
De E888 de beste?! Keej... als jij het zegt. Deze kende ik dus nog niet, net nieuw zeker?!
De EX70LP duw je overigens idd helemaal in je oorkanaal. Sony levert standaard 3 maten mee, en je kunt de buitenkant (dat rubber) dus gewoon aan de grootte van je oorkanaal aanpassen...
[..]

dus? uiterlijk zegt helemaal nix...
ik had bijvoorbeeld zelf liever gehad dat alle modellen van sony in de behuizing van de 2x8 serie zit. Lekker klein en stevig, wat niet het geval is bij de duurdere modellen :(
Nee idd uiterlijk zegt niks. Mijn bedoeling was duidelijk te maken dat niet alle oordopjes uit de fontopia serie hetzelfde zijn. Atgast had het op het laatst namelijk over de fontopia serie in het algemeen en niet over slechts 1 model... vandaar deze opmerking over het uiterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 01 april 2002 20:37 schreef Ceyene het volgende:

De E888 de beste?! Keej... als jij het zegt. Deze kende ik dus nog niet, net nieuw zeker?!
hij bestaat al een flink aantal jaartjes hoor :)
ik geloof zelfs dat de EX70 nieuwer is

zie voor wat meer info de site van Sony trouwes maar.
Ookal zijn de specs vrij nietszeggend...
Nee idd uiterlijk zegt niks. Mijn bedoeling was duidelijk te maken dat niet alle oordopjes uit de fontopia serie hetzelfde zijn. Atgast had het op het laatst namelijk over de fontopia serie in het algemeen en niet over slechts 1 model... vandaar deze opmerking over het uiterlijk...
okays, op die manier.
ja, de fontopia serie is vrij uiteenlopend.
zo heeft de e888 bijvoorbeeld niet van die rubbertjes die in je oorkanaal gaan maar weer gewoon kussentjes. Nu heb ik die van mij gemod met de rubbertjes van wat oude earbuds die ik nog had liggen. Blijft nu tenminste beter in m'n oor zitten en de afsluiting is ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
moet ik alleen nog een nederlandse verkoper vinden van die dingen :)

kheb namelijk besloten dat ik die EX70LP ga kopen. De E888LP ligt toch eigenlijk ietsje boven mijn budget voor dopjes die ik alleen voor mobiel muziek te luisteren ga gebruiken. Tenzij jullie me kunnen zeggen of ik met die 888 ook goed geluid heb als ik thuis op mijn kamer nog eens wat muziek met bass wil luisteren terwijl m'n pa onder zit :(
dan wil ik dat nog overwegen.

nu m'n subwoofer even uitbuiten nadat ik vanmorgen 1,5 uur alleen maar tonen van >300Hz heb moeten aanhoren door die @)#%&*@#)%# dopjes die er standaard bij zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 20:14

Raimond613

Simracer

Ik heb zelf voor mn mp3-discman laatst een Technics koptelefoon gekocht, voor 100 piek. Het is zo'n grote met een beugel (geen doppies dus!) maar het geluid is echt perfect!

RP-FT30
impedantie (whatever that may be :)): 22 ohm

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 10:18 schreef Raimond het volgende:
Ik heb zelf voor mn mp3-discman laatst een Technics koptelefoon gekocht, voor 100 piek. Het is zo'n grote met een beugel (geen doppies dus!) maar het geluid is echt perfect!

RP-FT30
impedantie (whatever that may be :)): 22 ohm
impedantie is weerstand, oftewel, resulteerd in hoeveel vermogen je spelertje moet leveren en dus hoelang je batterijtjes meegaan. (dacht ik :P)

volgens mij is 22 trouwens bestwel laag voor een koptelefoon, de meeste die ik ben tegengekomen zitten minimaal rond de 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
damn, het zal wel aan mijn zoek acties liggen, maar weten jullie toevallig waar ze de ex70lp verkopen ?? het liefste een online winkel, dan kan ik thuis al eens kijken en uitzoeken waar ik em het goedkoopste ga krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 02 april 2002 16:46 schreef Atgast het volgende:
damn, het zal wel aan mijn zoek acties liggen, maar weten jullie toevallig waar ze de ex70lp verkopen ?? het liefste een online winkel, dan kan ik thuis al eens kijken en uitzoeken waar ik em het goedkoopste ga krijgen :)
Een online store heb ik niet voor je helaas; Ik heb de EX70LP zelf gekocht bij RAF Electronics, die verkoopt ze overigens nog steeds. Indien je in de buurt woont van Amsterdam, kijk dan eens bij RAF op de 4e verdieping van de Bijenkorf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 18:22 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Een online store heb ik niet voor je helaas; Ik heb de EX70LP zelf gekocht bij RAF Electronics, die verkoopt ze overigens nog steeds. Indien je in de buurt woont van Amsterdam, kijk dan eens bij RAF op de 4e verdieping van de Bijenkorf...
hmm, ff kijken das zo'n 220 km hier vandaan... nee toch maar niet :P
iemand anders nog tips ? :)
ik vind alleen maar (re)sellers voor t buitenland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
niemand ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 22:32
hobbel naar de megapool ofzo? die kunnen ze zo bestellen.
ik zit ook te kijken naar nieuwe doppies, aangezien mijn sony doppies van 50 gulden @ kijkshop het ineens opgegeven hebben (het linkeroor 'flabbert' bij teveel laag, terwijl ik em nooit laag/met veel bassboost zet). 9 maanden, lekkere levensduur :(. Helaas heb ik net een maand geleden de verpakking + bon weggegooid *dom dom*...

Is er niks anders te krijgen van kwaliteit dan die sony dopjes? Sennheiser dopjes zijn butdingen, verder is er niets te krijgen geloof ik?

addon: ipod dopjes zuigen hard... net of je in een stalen vat zit ofzo.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Op vrijdag 05 april 2002 10:54 schreef P5ycho het volgende:
Is er niks anders te krijgen van kwaliteit dan die sony dopjes? Sennheiser dopjes zijn butdingen, verder is er niets te krijgen geloof ik?
De Sennheiser MX500 dopjes zijn absoluut niet onaardig voor de prijs. Ik weet niet precies hoeveel ze in Nederland kosten ('k heb ze ooit in de VS gekocht voor rond de $20), maar heel duur zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 05 april 2002 10:54 schreef P5ycho het volgende:
aangezien mijn sony doppies van 50 gulden @ kijkshop het ineens opgegeven hebben (het linkeroor 'flabbert' bij teveel laag, terwijl ik em nooit laag/met veel bassboost zet). 9 maanden, lekkere levensduur :(
Dat heb ik ook altijd gehad met de goedkopere modellen.
Altijd aan de linkerkant en vaak al na een paar maandjes :{

Kheb trouwes geen adresje voor de EX70 Atgast, maar meestal kun je wel naar het dichtsbijzijnde elektronica winkeltje gaan. Die hebben wel een Sony catalogus en dan kun je 'm zo bestellen. Met een weekje of 2 issie der dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49
ik vind de levensduur van oordopjes BTW gewoon ultra kort
ik heb dan laatste philpips dingen gekocht voor uuh 49 gulden.
die dingen klinken lekker.
maar na 3 maanden vielen ze al uit elkaar :(

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik heb vanmorgen gezocht, gevonden en besteld :)
www.adsi.nl
hopelijk heb ik ze snel want deze klommelen vern**ken m'n oortjes ;(

ik hoop trouwens ook dat ik iets langer met deze dopjes doe, geen zin om hier regelmatig veel geld aan uit te geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 22:32
krijg nou wat, die ads gasten zitten in almelo! is dat even makkelijk, hopelijk kan ik ze aan de deur kopen voor 37 euro :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Beste Arjen,

Wij hebben van Sony doorgekregen dat de levertijd eind mei is.

Bedankt voor de tip, wij zullen die doorgeven.

Met vriendelijke groet,

ADS International
Verkoop.
ontiegelijke levertijd, en dan ook nog eens mijn naam verkeerd overschrijven :(

ach ja, als ik ze dan maar heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16951

Op maandag 01 april 2002 23:32 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

[..]

okays, op die manier.
zo heeft de e888 bijvoorbeeld niet van die rubbertjes die in je oorkanaal gaan maar weer gewoon kussentjes. Nu heb ik die van mij gemod met de rubbertjes van wat oude earbuds die ik nog had liggen. Blijft nu tenminste beter in m'n oor zitten en de afsluiting is ook beter.
Heeft iemand misschien nog van die rubbere dingen liggen?
ik heb namelijk ook de sony MDR-E888 en ze bevallen me perfect, ook voor dat geld :)
Alleen passen ze niet perfect in m'n oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16951

Op maandag 01 april 2002 23:32 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

[..]

okays, op die manier.
Heeft iemand misschien nog van die rubbere dingen liggen?
ik heb namelijk ook de sony MDR-E888 en ze bevallen me perfect, ook voor dat geld :)
Alleen passen ze niet perfect in m'n oren.
Ik ben bereid om er eventueel voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45232

http://www.i12shop.nl heeft die EX70LP oordopjes..

Die zijn daar op voorraad, en je zou ze binnen een paar dagen moeten hebben.

ADS international is rot met bestellen, ze willen (vooraf0 incasso doen op je bank rekening waarna je uiteindelijk je spullen krijgt, iets wat ik totaal niet vertrouw.

www.i12shop.nl doet gewoon rembours zenden, ADS international doet geen rembours zendingen.

Ik wilde ze eerst ook bij sony Nederland direct bestellen, dat kan namelijk ook, ik hoorde dat ze begin juni pas weer komen.

I12shop heeft ze op dit moment gewoon op voorraad, zeker..!

Doe even een zoek naar "EX70" op die site, dan heb je ze sneller gevonden.

Dacht 45 euro geloof ik dat ze kosten, ex rembours kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 16:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ik heb de volgende hoofdtelefoon:

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/imp350/imp06.JPG

Klinken zeer goed, diepe bass en heldere treble...
impedantie is 24 Ohm.

Prijs ~ € 60

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 12:10 schreef Macaroni het volgende:
http://www.i12shop.nl heeft die EX70LP oordopjes..

Die zijn daar op voorraad, en je zou ze binnen een paar dagen moeten hebben.

ADS international is rot met bestellen, ze willen (vooraf0 incasso doen op je bank rekening waarna je uiteindelijk je spullen krijgt, iets wat ik totaal niet vertrouw.

www.i12shop.nl doet gewoon rembours zenden, ADS international doet geen rembours zendingen.

Ik wilde ze eerst ook bij sony Nederland direct bestellen, dat kan namelijk ook, ik hoorde dat ze begin juni pas weer komen.

I12shop heeft ze op dit moment gewoon op voorraad, zeker..!

Doe even een zoek naar "EX70" op die site, dan heb je ze sneller gevonden.

Dacht 45 euro geloof ik dat ze kosten, ex rembours kosten
je tip komt helaas enige tijd te laat, ik kon toen deze winkel niet vinden, en kon alleen ads aanwijzen als winkel met deze dopjes te koop. Vandaar dat ik daar toen mijn bestelling heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik trap deze discussie nog een end, aangezien ik nu weer een vraag heb mbt het nabestellen van earbuds voor de EX70 :)

Ik gebruik ze al enkele maanden iedere dag minimaal een uur, en ik blijf me verbazen over het geluid. Enige tijd geleden had ik wel wat problemen met wat resonantie oid, zo klonk t iig. Maar dat heeft zich vanzelf opgelost en nu klinken ze perfect. Misschien dat dat nog iets met inspelen ofso te maken had.

Nu heb ik het klaargespeeld om het doosje van de dopjes op te zuigen, en de één van de 2 kleinste rubbertjes kwijt te raken met m'n slaperige kop.... |:(

maargoed als er overigens nog mensen zijn aant zoeken naar goede dopjes, ik raad zelf geen andere meer aan :) Overigens ben ik wel nog steeds op zoek naar een plek waar ik de 888 kan testen van sony, gewoon voor de vergelijk.

<slaat en dwingt zichzelf om ontopic te blijven>

Ik wilde dus weten waar ik zo'n rubberdopjes zou kunnen nabestellen. Op de sony verkopo site van nederland krijg ik geen resultaten en bij adsi.nl kun je alleen maar dopjes bestellen. Iemand enig idee waar ik ze zou kunnen uithalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atgast schreef op 30 december 2002 @ 23:45:

Overigens ben ik wel nog steeds op zoek naar een plek waar ik de 888 kan testen van sony, gewoon voor de vergelijk.
zelfs als je al een winkel kunt vinden die dat doet zou ik het je afraden...
Ben nog nooit koptelefoons of speakers tegengekomen die zo'n groot verschil in geluid hadden na ingebroken te zijn. Duurde ook nog behoorlijk lang en gebeurde heel plotseling. Na een uurtje of 50 op behoorlijk volume hoorde je opeens het geluid binnen 5 minuutjes geweldig veranderen. In plaats van schril en vrijwel geen bass veranderde het naar een hele zachte treble en lage respons. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen ontevreden zijn over hun E888's omdat ze het geduld niet hebben om ze in te breken, want in het begin was het geluid echt behoorlijk beroerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zitten die dopjes van de Sony EX70LP wel goed in je oor. Ik vind het zo vervelend van oordopjes als ze er telkens uitvallen en dat je "rechtop" moet lopen. Mijn huidige dopjes zijn brak en ik moet nieuwe kopen. Die EX70LP lijken me wel wat mits ze in je oor blijven!
Raad je ze aan voor mensen die ze willen gebruiken om bijvoorbeeld te gaan hardlopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor mij is er weinig discussie mogelijk: Sony MDR-E888 is wmb altijd het beste wat ik ken, maar de veel goedkopere Sennheiser MX400 komen er akelig dichtbij in de buurt. Ik heb de Sennheisers er kort geleden bij gekocht en was onder de indruk. De Sony's zijn beter maar het kwaliteitsverschil rechtvaardigt het prijsverschil (factor 5 a 6) absoluut niet.

En als je geen dopjes hoeft: AKG K240S moet een hele goeie zijn voor mp3-spelers. Ik heb zelf de AKG K240DF en dat is een studio headphone met 600 ohm impedantie. De S versie heeft een impedantie van 50 ohm en een hogere gevoeligheid dus moet vrij goed klinken op portable devices.

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 16-01-2003 22:01 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 22716 schreef op 31 December 2002 @ 00:45:
zelfs als je al een winkel kunt vinden die dat doet zou ik het je afraden...
Ben nog nooit koptelefoons of speakers tegengekomen die zo'n groot verschil in geluid hadden na ingebroken te zijn. Duurde ook nog behoorlijk lang en gebeurde heel plotseling. Na een uurtje of 50 op behoorlijk volume hoorde je opeens het geluid binnen 5 minuutjes geweldig veranderen. In plaats van schril en vrijwel geen bass veranderde het naar een hele zachte treble en lage respons. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen ontevreden zijn over hun E888's omdat ze het geduld niet hebben om ze in te breken, want in het begin was het geluid echt behoorlijk beroerd :/
Helemaal mee eens. Ik heb ze nu ruim 4 jaar en het heeft zeker een maand (gemiddeld gebruik) geduurd voordat ze echt goed klonken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
dbzdragon schreef op 16 January 2003 @ 21:49:
Zitten die dopjes van de Sony EX70LP wel goed in je oor. Ik vind het zo vervelend van oordopjes als ze er telkens uitvallen en dat je "rechtop" moet lopen. Mijn huidige dopjes zijn brak en ik moet nieuwe kopen. Die EX70LP lijken me wel wat mits ze in je oor blijven!
Raad je ze aan voor mensen die ze willen gebruiken om bijvoorbeeld te gaan hardlopen ofzo?
absoluut :)

met de kleinste plugjes passen ze prima in je oor, en na een 5 min voel je ze niet meer, maar klinken ze geweldig :)

(ik moet voor sony gaan werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
Ik heb eigenlijk ook een nieuwe koptelefoon nodig, gewoon voor achter mijn desktop, welke is nu eigenlijk een écht goede koptelefoon met topgeluid? (En liefst ook een beetje stevig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 16 januari 2003 @ 23:06:
Ik heb eigenlijk ook een nieuwe koptelefoon nodig, gewoon voor achter mijn desktop, welke is nu eigenlijk een écht goede koptelefoon met topgeluid? (En liefst ook een beetje stevig ;) )
De AKG K-240DF is al 20 jaar een van de beste headphones en wordt niet voor niks veel in de prof industrie gebruikt. Persoonlijk vind ik 'm beter dan bijvoorbeeld de oh zo populaire Sennheiser HD600 klinken. Je moet er bij dat soort hoofdtelefoons echter niet op rekenen dat je 'm zo even aansluit, op wat dan ook, en goed geluid hebt. Ze moeten goed aangestuurd worden met een hoge amplitude en lage uitgangsimpedantie. Zoals ik net zei is de K240S een goed alternatief voor gemiddelde apparatuur.

Grado en Beyer Dynamic hebben ook veel goed spul. Sennheiser ligt goed in het gehoor bij enorm veel mensen maar het is niet echt mijn sound. Beetje commercieler gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Tja, ik heb maar een gewone SBlive en stereotje van 550, misschien dat ik een nieuwe geluidskaart kan kopen en die headphones daarop kan aansluiten, maar bestaat er eigenljik wel een betaalbare geluidskaart die goed geluid produceerd?
/e/
224 dollar zie ik net, prijzig, maar dan heb je ook wat.
K240DF

[ Voor 14% gewijzigd door peke op 17-01-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb er 160 euro voor betaald maar in Duitsland is een zaak die ze voor 100 a 120 euro verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Heb je de url van hun site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had 'm niet meer maar waar Google allemaal niet goed voor is ;)

http://www.musik-produkti...er__halboffen-9614002.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Zou die K270studio de 44 euro meer waard zijn? Ik heb liefst iets duurzaams dat luid kan (af en toe eens) maar vooral niet verminderd van geluidskwaliteit na 1 jaar (wat bij al mijn vorige headphones het geval is, waarschijnlijk te luid gezet).
Thx voro de link btw :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 25 januari 2003 @ 14:01:
Zou die K270studio de 44 euro meer waard zijn? Ik heb liefst iets duurzaams dat luid kan (af en toe eens)
Luidsprekers en hoofdtelefoons gaan alleen maar steeds beter klinken totdat ze echt stokoud zijn en de materialen verdrogen. De K240 serie gaat bij veel mensen 20 jaar mee, dus maak je daarover maar geen zorgen ;) En ik draai 'm af en toe heel erg hard dus dat is ook geen probleem (harder dan goed voor je oren is).

De K270 is een slechte hoofdtelefoon. Punt. Het lijkt leuk die twee weergevers per schelp maar het verkracht het geluid en vooral de ruimtelijk weergave. Hij is absoluut slechter dan de goedkopere 240 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Dank voor je advies, ik bestel gelijk de K240DF en post mijn bevindingen zodra ik hem heb :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 25 January 2003 @ 14:34:
Dank voor je advies, ik bestel gelijk de K240DF en post mijn bevindingen zodra ik hem heb :) .
Niet doen ;) Laat 'm eerst maar eens een weekje of 2 intensief inspelen, want dat moet je altijd doen met een hoofdtelefoon voordat je kritisch gaat luisteren :) Een nieuwe hoofdtelefoon en eentje van een aantal weken/maanden oud (afhankelijk van hoevaak je 'm gebruikt) is een wereld van verschil.

En had je dit wel gelezen:
Exirion schreef op 16 January 2003 @ 21:58:
En als je geen dopjes hoeft: AKG K240S moet een hele goeie zijn voor mp3-spelers. Ik heb zelf de AKG K240DF en dat is een studio headphone met 600 ohm impedantie. De S versie heeft een impedantie van 50 ohm en een hogere gevoeligheid dus moet vrij goed klinken op portable devices.
De 240DF is absoluut niet geschikt voor gewone headphone uitgangen! Je moet dan de 240S nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Exirion op 25-01-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Het is voor op een gewone uitgang van mijn geluidskaart maar zodra de plug van mijn stereo gemaakt is vliegt hij waarschijnlijk daar terug op, geluidskwaliteit is btw hoorbaar minder op de stereo dan rechtstreeks op de geluidskaart, beide zijn normaal met elkaar verbonden via een 3m kabel, na een 40tal cm zit er een rondje in de kabel, kan het dat dit daarin het geluid vesterkt wordt alvorens het binnengaat in de stereo?, dat zou dan meteen de mindere kwaliteit verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69612

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.nl/shop/images/HD25sp.jpg

[mini] HD 25 SP 1

HD 25-SP Dynamische monitorhoofdtelefoon

Prijs: € 95,00
(excl. BTW)

HD 25-SP Dynamische monitorhoofdtelefoon
Voor gebruik als monitorhoofdtelefoon in de studio, de montage-ruimte of bij de live-uitzending.
- Zeer lichte hoofdtelefoon voor lange luistertijd.
- Goede demping van omgevingslawaai en dus zeer ongevoelig voor rondzingen.
- Hoge maximaal geluidsniveau.
- Dankzij de nominale impedantie van 85 ohm vrijwel overal aan te sluiten.
- Stabiele, afneembare, vervangbare staaladerkabel.
- Gevoelige neodymium magneten, licht spreekspoelen van aluminium/koper voor perfekte transiëntweergave.
- Onderdelenvoorziening is tot tien jaar na aankoop gegarandeerd.
- Frequentiebereik: 30 - 16.000 Hz - 3 dB.

[/mini]

Dit is echt de beste koptelefoon die ik heb gehad....heel zuiver lekker diep...en dicht. Als je hem op je hoofd doet hoor je bijna niks meer van de 'buitenwereld' en niemand heeft last van je. Ik gebruik hem voor zowel op zak op m'n MP3 als thuis met het maken van muziek...
Hij is wel heel moeilijk verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
De mijne hoeft niet licht te zijn, het is uitsluitend voor thuis, btw vind ik die 30-16000Hz maar mager, ik hoor bvb 18000Hz nog hoor (daarboven niet echt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ok, ik heb die K240DF net binnen maar het geluid kan niet hard, vast door die impedantie van 600 Ohm, mijn oude koptelefoon heeft maar 32 Ohm |:( , wat kan ik nu het beste doen om de koptelefoon toch nog te gebruiken? Om gewoon aan te sluiten op een stereo, geluidskaart of tv is die koptelefoon iig niet geschikt, dus moet er nu nog een versterker tussen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
De 240DF is absoluut niet geschikt voor gewone headphone uitgangen! Je moet dan de 240S nemen.
lol
/e/
Ok erg dom van mij om daar niet op te letten die impedantie, ik stond daar eigenlijk nooit bij stil want alle headphones die ik voorheen kocht waren gewone prullen van 12 euro uit een gewone audiozaak, ik wil aboluut die K240 gebruiken want ik vind hem nu al veel beter dan die 12 euro Phillips, is er nog een simpele manier om met minimaal verlies in kwaliteit het geluid te vversterken zodat ik geen last meer heb van die hoge impedantie of vraag ik beter om hem om te ruilen.

[ Voor 69% gewijzigd door peke op 11-02-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op dezelfde site staat geen K240 met een lage impedantie, wel staan er hopen koptelefoonversterkers, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 11 februari 2003 @ 15:17:
wel staan er hopen koptelefoonversterkers, heeft iemand hier ervaring mee?
Het is meestal duurbetaalde troep. Vooral duur omdat er maar weinig van verkocht worden. Ik heb 'm aan de speakeruitgang van m'n eindversterker hangen, maar m'n pa maakt binnenkort een ontwerpje voor een headphone amp die ik dan bouw.

Die 600 Ohm dingen worden zoveel in studio's gebruikt omdat ze met meerdere parallel geschakeld aan een eindversterker gehangen kunnen worden. Je moet wel een versterker hebben die stabiel blijft bij zo'n hoogohmige belasting als 600 Ohm.

Heb je een redelijke eindversterker staan? Soldeer dan een 3,5mm/6,3mm socket aan een paar draadjes voor in je speakeruitgangen. Dan krijg je een beetje een idee van hoe zo'n hoofdtelefoon echt hoort te klinken. Overigens moet ie een paar weekjes gebruikt worden om optimaal te gaan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik heb geen eindversterker staan, hoeveel betaal je eigenlijk voor een goeie (prijs/performance) versterker?
Als dat schematje af is ben je dan bereidt het te posten hier op got? Dan maak ik ook de amp want nu kan ik niets doen met de headphones :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 11 February 2003 @ 16:14:
Ik heb geen eindversterker staan, hoeveel betaal je eigenlijk voor een goeie (prijs/performance) versterker?
Nou, dat hoeft niet zo duur te zijn omdat het nauwelijks vermogen hoeft te leveren. Wel moet er voldoende grote amplitude uit kunnen komen zonder clippen of andere fijne soorten vervorming.

Wanneer m'n headphone amp er komt hangt een beetje van omstandigheden af. Eigenlijk heb ik er zelf ook niet zo'n haast mee omdat ie nu aan een klasse-A high-end eindversterker hangt, dus echt beter kan het toch niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
I see, een hoeveel kost een klasse-A high-end eindversterker met zo laag mogelijk vermogen? :P
Wat zou jij nemen?

[ Voor 10% gewijzigd door peke op 11-02-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Bah, moet ik geen voorversterker En eindversterker hebben als ik hem op mijn geluidskaartje wil aansluiten :? , bij de specs van eindversterkers tijdens het googlen staat bijv ingangsimpedantie 18KOhm, dus dat gaat niets geven als ik hem aansluit op zo een zwak signaal.
Waarom heb je eigenlijk een voor - En eindversterker nodig :? , kan iemand mij eens een opheldering geven want ik ben ubernoob op audiogebied (wist je vast al ;) )
En hoeveel zou het me nu nog kosten om een versterker(s) aan te schaffen die kwalitatief goed is, de laagste vermogens die ik tegenkwam beginnen vanaf 2*50W, heb ik dan genoeg aan een zo'n eindversterker alleen of moet er nog een voorversterker bij ook, ik neem aan dat een goeie middenklasser van 2*50W rond de 250€ komt te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:11
hmm.. kweenie of dit hier tussendoor kan, maar zijn er ook koptelefoons/oortelefoons met een 2,5mm aansluiting (neej geen standaard 3,5mm & geen typfout) voor mijn mp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25015

Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbchs510_l.jpg

Hele fijne hoofdtelefoon, met nek band, goede bas, maar niet te veel. Ik heb hem in combinatie met een Philips Expanium 311 MP3 discman, errug mooi en helder geluid. Enigste nadeel is dat hij een beetje aan je oren hangt, en dat je geen ja met een te hogen kraag aan kunt doen.

Hier is een mooi overzichtje van alle philips hoofdtelefoons
philips hoofdtelefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
http://www.pmillett.addr.com/Wheatfield/ha1_ds.pdf
Een amp voor headphones, zal wel reteduur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
On May 22, 2001 I went to Sam Ash to demo the AKG K240DF headphones, hoping for something much better than the cheap closed headphones usually sold in mass-market superstores. But after demoing them on a studio-grade CD player, I ended up buying a pair of Sony MDR-7506 headphones that day (but almost two weeks later - on June 4, 2001 I did buy the AKG K240DF headphones).

The AKG K240DF headphones sounded accurate, for the most part &#8211; but there&#8217;s something missing. The bass on the K240DF sounded thin and lifeless. But that was due to either the CD player I had used to demo these headphones on or the CD itself being played at the time. Also, due to the relatively low sensitivity, the K240DF headphones require turning up the volume control of the audio device much higher than normal just to obtain adequate loudness, unless one uses a dedicated headphone amplifier. (In other words, the output loudness from the combination of the K240DF and either of my Panasonic portable CD players is barely adequate - but whatever little output the combination does deliver is of fairly high quality. I suspect that the built-in headphone amplifiers on my two portable Panasonics distort very little even at their maximum volume setting.) The mids and highs are accurate, clear and detailed. The K240DF&#8217;s impedance is 600 ohms &#8211; too demanding for most consumer audio devices. Home component A/V receivers will work decently with the K240DF headphones (due to the fact that the headphone jack on most home receivers has an output impedance of 120 ohms) &#8211; but for users of portables and component CD players, I&#8217;d recommend low-impedance headphones.

The AKG K240DF headphones have a self-adjusting headband, which makes them feel much lighter than their 9.1-ounce weight would make the user believe. The earcups are circumaural, but circular; some people&#8217;s ears may be pinched in use. But at least they exert less pressure on the ears than many other headphones. And despite the generous use of plastic the K240DF headphones are engineered to last for many years; in fact, the original K240 was introduced in 1974 &#8211; years before the advent of commercially available digital recordings. The straight (non-coiled) cord attaches to only the left earpiece, and is terminated with a 3.5mm gold-plated plug (on currently shipping versions). A gold-plated screw-on 3.5 to 6.3mm adapter is supplied.
Een review, daar staat ook al dat hij moeilijk aan te sturen is, met welke versterker stuur jij hem aan Exirion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Ik heb zelf een paar Sennheiser MX300. Zijn topdingen... en voor 10 euro bij expert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb een Sennheiser HD490 gekocht, die is wel ok, maar voor buiten issie misschien onhandig als ik fiets, omdat het kleppen zijn OP je oren en niet over..
Kheb ook philips dingen gehaald bij de Makro, die waren maar 10 euro!!
En klinken niet onaardig -> grote schelpen zijn t btw :)
Ideaal voor buiten denk ik :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 12 februari 2003 @ 15:02:
Een review, daar staat ook al dat hij moeilijk aan te sturen is, met welke versterker stuur jij hem aan Exirion?
Het is een zelfbouw versterker, dus aan die info heb je weinig. Het is een eigen ontwerp van m'n vader en het is gebaseerd op MOSFETs in klasse-A. In principe moet elke speaker-versterker wel voldoen, want daar zijn 600 Ohm headphones primair voor bedoeld. Het gaat erom dat de versterker een lageohmige uitgang heeft, en dat is bij een speakerversterker zo omdat er anders geen stroom loopt. Verder moet de amplitude voldoende groot kunnen zijn, dus de voeding moet een redelijke spanning afgeven.

Ik wil je deze review niet onthouden want ik denk er zelf ook ongeveer zo over ;)
Summary:
Great headphones. When seeking reviews, I couldn't help but find some of these reviews about the headphones lacking bass, lacking this or that. Let me give you an analogy, before I proceed. If you buy a product that says, "uses 4 D Alkaline batteries" and then proceed to put 4 non-alkalines or perhaps try to rig it with AA's, then you're not going to get the performance you expect because you didn't follow factory specs and recommendations.

Now, these are 600 ohm headphones. They're designed to be plugged into boards and powered equipment in the studio where high power and headroom is the standard, not a consumer choice. These are not designed as portable consumer audio gear, and the colorful picture in my mind of some of you rollerblading around with K240DF's on your head provokes a little giggle in me even though I largely feel contempt for your reviews. This is not an audiophile's headphone, in the customary definition of the term.

This headphone has a single focus, as noted by the non-anechoic diffuse field specs referenced on the specs. Simply put, they're designed to allow the listener to monitor and mix music in a studio or recording environment where you don't have access or cannot/will not use nearfield monitors, or any other monitoring system, for that matter. If used in a good board, or a high-end dedicated amplifier designed to push 600 ohms or better (within reason), you can get incredibly accurate mixes without having to depend on monitors that would be subject to room dimensions, acoustics, etc.

. . . A non-anechoic environment, as noted on the specs, actually is designed to provide optimum acoustics as you would hear when listening to music or source material in a desirable room with great acoustics. See the purpose now?

Now get off those rollerblades before you hurt someone - that car horn might sound funny in a non-anechoic listening environment right before the car hits you. Geez. C'mon people.

I just had to mention this, because when I was purchasing these, some of your reviews might have actually influenced my decision if I didn't know better. "It didn't have enough bass?" Put some damn power behind them and try again - dolt.

Strengths:
All that you can ask for if you read your specifications and use as described.

Weaknesses:
Dumb people. More dumb people. Dumb people on roller blades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Hehe, ik had vroeger ook altijd 10 euro dingen, van zodra je een echt goeie hebt besef je pas wat voor brol het eigenlijk is, ik heb nu die K140DF voor 100 euro en vind hem super klinken, alleen moet ik nog een amp hebben want het geluid is veel te stil zo :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ok, dan probeer ik hem eens aan mijn stereo te hangen (2*100W), kijken of hij het doet, welke draden verbind ik nu door met de plug? Sorry dat ik alles moet vragen maar ik vind hier nergens info over en ken hier niets van ook.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ampk.JPG
De 2 zwarte zullen op samen op gnd moeten, de rode moeten op R en L kanaal maar waar is dat op zo'n stereojack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 12 February 2003 @ 16:12:
maar waar is dat op zo'n stereojack?
Het metalen deel dat het dichtst bij de draad zit is massa. Links en rechts moet je maar even proberen. Kijk wel uit dat je geen kortsluiting maakt want dat vindt je versterker niet zo leuk :+ Als je het netjes wil doen (zoals ik :P) dan zoek/koop je een 6,3mm of 3,5mm socket waar je draadjes aan soldeert. Dan kun je daar gewoon de headphone in pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verbazend op wat ze niet al besparen tegenwoordig bij stereo's, een pioneer bak van 1000 1650 euro destijds, 20 jaar oud, die heeft genoeg power op de hoofdtelefoonversterker op die K240 op te blazen (1/3 vh max volume is al keihard). Mijn sony van 550 euro 2jaar oud speelt het nog stiller met max vol dan mijn sblive value.

[ Voor 3% gewijzigd door peke op 13-02-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 12 februari 2003 @ 16:37:
Verbazend op wat ze niet al besparen tegenwoordig bij stereo's, een pioneer bak van 1000 euro destijds, 20 jaar oud, die heeft genoeg power op de hoofdtelefoonversterker op die K240 op te blazen (1/3 vh max volume is al keihard). Mijn sony van 550 euro 2jaar oud speelt het nog stiller met max vol dan mijn sblive value.
Heeft weinig met kwaliteit maar meer met uitgangsimpedantie te maken :) Als het 'goed' is klinkt de bass ook een stuk wolliger (het lijkt harder) dan met een laagohmige uitgang. Dit probleem zie je ook als je een walkman/minidisc/ipod op een versterker aansluit ipv een hoofdtelefoon: de versterker wordt ineens hoogohmig belast ipv laagohmig en door capaciteitseffecten wordt het signaal verkracht. Lees: harder wollige bass en een zwak middengebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Het werkt nu op de stereo, alles is normaal, geluid kan luid nu, bassen klinken goed alleen trilde de behuizing langs 1 kant mee en dat hoorde ik :(
Ik ga je raad opvolgen en de geluidskaliteit pas echt beoordelen na een week of 2/3, iig klink het zowieso 1000 keer beter dan mijn oude Philips :)
/e/
Dat trillen van de behuizing was dus eigenlijk iets in de rechterspeaker dat los zit en meetrilt, een draadje of een scheurtje ofzo, trilt mee op de hogere en lagere tonen dus :( , best irritant.

[ Voor 26% gewijzigd door peke op 12-02-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 12 February 2003 @ 20:03:
Dat trillen van de behuizing was dus eigenlijk iets in de rechterspeaker dat los zit en meetrilt, een draadje of een scheurtje ofzo, trilt mee op de hogere en lagere tonen dus :( , best irritant.
Haal het oorkussen er eens af? Misschien zit er iets scheef ofzo. Het hoort natuurlijk niet, want bij mij is ie helemaal 'stil'. Zelf als er een keiharde bass komt moet ie gewoon zonder resonantie weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Overigens klinken sommige muziekstukken af en toe belabberd, maar ik neem aan dat het "slecht opgenomen" stukken of gewoon de beperkingen van mp3's zijn, immers klinken de meeste cd's kraakhelder.
/e/
Die pioneerversterker klonk imho ook beter dan die sony, een voller geluid.
/e/
Dat trillen blijft gewoon, het gebeurt achter de speaker dus ik kan niet kijken wat het is, misschien een draadje tegen de behuizing?

[ Voor 47% gewijzigd door peke op 12-02-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

corpseflayer schreef op 12 February 2003 @ 20:47:
Overigens klinken sommige muziekstukken af en toe belabberd, maar ik neem aan dat het "slecht opgenomen" stukken of gewoon de beperkingen van mp3's zijn, immers klinken de meeste cd's kraakhelder.
Dat is net als op een high-end set: het geluid wordt weergegeven zoals het opgenomen is, dus je hoort alle details. Goed opgenomen stukken klinken heel goed en slecht opgenomen stukken klinken heel slecht. Het flatterende effect van simpelere weergevers is verdwenen, en in principe hoort het natuurlijk ook zo. Met een equalizer kun je slechte opnames een beetje oppoetsen.
Dat trillen blijft gewoon, het gebeurt achter de speaker dus ik kan niet kijken wat het is, misschien een draadje tegen de behuizing?
[/quote]
Is gewoon garantie, dus ik zou een nieuwe vragen :) Er zijn mensen die al 20 jaar een K240 variant hebben en die doen het nogsteeds perfect. Nieuw moet ie helemaal foutloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Ik heb hier in-ear Sennheiser MX400 doppen. Kostten 15 euro ofzo, en geven echt enorm goed geluid.
Verder heb ik ook zo'n ding met nekband, kostte maar 5 euro, en geeft bijna even goed geluid als de sennheisers.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Don3k schreef op 11 February 2003 @ 22:31:
hmm.. kweenie of dit hier tussendoor kan, maar zijn er ook koptelefoons/oortelefoons met een 2,5mm aansluiting (neej geen standaard 3,5mm & geen typfout) voor mijn mp3?
Maak gewoon zelf even een verloopstukje. Bij de electroboer haal je een stukje draad van 5 cm, 1x 2.5 mm jack en 1x 3.5mm socket en solderen maar :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Sennheiser MX400 ze liggen hier voor me, maar echt in-ear zijn ze niet hoor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Atgast schreef op 12 februari 2003 @ 21:24:
Sennheiser MX400 ze liggen hier voor me, maar echt in-ear zijn ze niet hoor ??
Als je hard genoeg duwt wel >:)

Maar serieus: wat versta jij dan onder in-ear hoofdtelefoons? Dat zijn echt niet alleen die Groove-achtige dingen met van die pijpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=57345

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=57346

raad eens wat ik onder in-ear versta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Is gewoon garantie, dus ik zou een nieuwe vragen :) Er zijn mensen die al 20 jaar een K240 variant hebben en die doen het nogsteeds perfect. Nieuw moet ie helemaal foutloos zijn.
Ik wacht nog ff daarmee, ik hoor het alleen als dde muziek van een luid stuk naar een zacht (met enkele lage of hoge tonen) verspringt, ik herinner me dat ik dit vroeger ook wel eens had met andere headphones, toen ging het weg vanzelf, als ik er binnen 2-3 weken nog last van heb stuurk ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atgast schreef op 12 February 2003 @ 21:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

de ex-70 is in ear canal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Atgast schreef op 12 februari 2003 @ 21:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ja, maar de hele wereld verstaat er iets anders onder ;)

Zoals degene hierboven al zei is wat jij in-ear noemt eigenlijk in-ear canal.

Dopjes zoals de MX400 worden al veeeeele jaren in-ear headphones genoemd :)

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:11
dawuss schreef op 12 February 2003 @ 21:22:
[...]

Maak gewoon zelf even een verloopstukje. Bij de electroboer haal je een stukje draad van 5 cm, 1x 2.5 mm jack en 1x 3.5mm socket en solderen maar :)
ik heb al zo'n verloopstukje, maar die ding is beetje groot :(

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
ik heb voor 30 euro een tijdje geleden een sennheiser hd210 gekocht bij de megapool... met nog 2 jaar garantie :D ben er retetevreden over :D dr staat op de doos speciaal geschikt voor mp3.. ik denk dat je precies zoiets zoekt :P maar zie dat nog maar es te vinden..

• peke
Zeg Exirion, als dat schema af is van die versterker wil je het dan posten hier op got? Ik zou hem dan ook maken, die Sony verterker gaat op zijn bek als ik de bass aanzet icm verhoging van 63Hz naar +3dB op hoge volumes.
Waarschijnlijk stuur ik de koptelefoon terug, dat trillen werkt steeds meer op mijn zenuwen :(
Pagina: 1 2 Laatste