JBL Northridge

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44565

Topicstarter
Ik ben van plan om nieuwe speakers te gaan kopen.

Deze ga ik gebruiken op mijn 'stereo toren' (o.a. bestaande uit een pioneer reciever VSX-D710S en dvd speler DV-626D). De speakers zijn dus bedoeld voor 5.1 en stereo.

Mijn oog is gevallen op de Northridge serie van JBL, nu was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze speakers.

Ohja voor eventuele tips van andere speakers, mijn butget is ong. € 1400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had stiekum wel gehoopt dat er hier iemand was die me een beetje kon helpen.

Is er niemand die iets weet te vertellen over de ND serie?

Of moet ik gewoon ff geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Mary Wana

keyboard nut

geduld dude :X

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 20:27

Yucko

One clown to rule them all !

Op zaterdag 30 maart 2002 20:04 schreef Mary Wana het volgende:
geduld dude :X
Idd, niet zo snel een topic kicken. Vinden modjes niet zo leuk :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51853

jbl northridge is wel een leuke serie......tis verder niet vel speciaals tis een leuke lijn,maar niet boven gemmideld....Maar het blijft nat. altijd een jbl serie en jbl staat voor kwaliteit dus jbl kun je altijd met een gerust hart kopen.....Als je er verder nog info over wilt hebben mail dan gewoon ff naar: info@radiobeurs-tilburg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey thanks,

Ik zal zeker even mailen. JBL.com\northridge is de plaats waar ik deze speakers heb leren kennen.

Ik heb nu vier MX-1000's maar deze zijn echt low butget.

Wil hetzelfde niet met de ND's hebben vandaar. Ga natuurlijk zelf ook ff luisteren, maar wilde eigenlijk ff weten wat belangrijke aandachts punten kunnen zijn!

Nogmaals alvast bedankt en hopelijk krijg ik nog wat info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:17
Persoonlijk vind ik JBL steeds harder achteruit hollen, is volgens mij gekomen sinds er een non-audio fransman aan top is en de vorige naar een ander merk is gegaan (kan er ff niet opkomen, alle hardrock café stappen mee over).
Ik heb de Northridge serie (nog) niet gehoord, maar het lijken mij wel een normaal goed stel speakers voor niet al te veel geld. Ik zou zelf dan absoluut voor de ND310II gaan.
[op gevoel!!] Boven Jamo/magnat en onder Dali/B&W/Quadral, maar gaat wel harder dan allemaal (JBL powerrrrrrrr). [/op gevoel]
(overigens ben ik zelf extreem gelukkig met m'n eigen JBL's)

/edit
owja, en check ook even deze site:
http://www.audioreview.com/Main,Speaker/PLS_1594_740_50crx.aspx
Daar staan veelal de haken en ogen wat vooraf zeker welkome informatie is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de northridge al wel gehoort ik heb (ongeveer) alle lijnen van jbl gehoort van de goedkoopste tot de duurste en ook vooral de p.a. speakers zijn zeer AUCH!! :9~ Wijzelf hebben thuis ook overal jbl staan/hangen,ikzelf heb op mijn kamer dan ook gekozen voor jbl.....Ik had liever de B&W 604 gehad die klinkt echt geil....maar daar had ik de plaats niet voor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks,

Ik wist eigenlijk al wel zeker dat ik die speakers zou kopen. Maar ja het is toch leuk om ff de mening van de mede mens GOT ff te checken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Als je vooral wilt blazen leuke speakers, maar ik zou ook eens een kijkje nemen naar bijvoorbeeld Kef, B&W etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je wil blazen koop dan p.a. boxen B&W en kef zijn er voor kwaliteit niet om te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Op zondag 31 maart 2002 16:20 schreef FFF het volgende:
Als je vooral wilt blazen leuke speakers, maar ik zou ook eens een kijkje nemen naar bijvoorbeeld Kef, B&W etc.
Met €1400 kan je geen 6 KEF speakers of 6 B&W's kopen hoor... Of je moet echt een low-budget lijn nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24451

Ik vind persoonlijk JBL niets... geluid hangt teveel naar mijn smaak in het middengebied en de speakers klinken erg vlag weinig dynamiek...

maarja smaken verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, nou ik had tot nu toe aardig goed nieuws, maar nu..

Maar heeft een van jullie de Northridge ook echt gehoord, of zijn dit alleen meningen zonder feiten? :?
(niet lulig bedoeld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24451

Op zaterdag 30 maart 2002 22:53 schreef ShittyOldMan het volgende:
Persoonlijk vind ik JBL steeds harder achteruit hollen, is volgens mij gekomen sinds er een non-audio fransman aan top is en de vorige naar een ander merk is gegaan (kan er ff niet opkomen, alle hardrock café stappen mee over).
Ik heb de Northridge serie (nog) niet gehoord, maar het lijken mij wel een normaal goed stel speakers voor niet al te veel geld. Ik zou zelf dan absoluut voor de ND310II gaan.
[op gevoel!!] Boven Jamo/magnat en onder Dali/B&W/Quadral, maar gaat wel harder dan allemaal (JBL powerrrrrrrr). [/op gevoel]
(overigens ben ik zelf extreem gelukkig met m'n eigen JBL's)

/edit
owja, en check ook even deze site:
http://www.audioreview.com/Main,Speaker/PLS_1594_740_50crx.aspx
Daar staan veelal de haken en ogen wat vooraf zeker welkome informatie is.
Boven MAGNAT :? denk het niet... Vector77 kosten geen krent meer die speakers hebben meer diepgang dan de meeste speakers tot 600Euro per stuk... mooi geluid en zuiver... alleen zijn ze niet lekker voor klassieke muziek... omdat in dat midden gebied het geluid er iets te geforceerd uit kan komen... maar voor POP, HOUSE en andere stijlen zijn dat erg mooie speakers voor weinig geld...

B&W heeft ook mooi geluid maar om hetzelfde geluid te krijgen als bij MAGNAT betaal je ook gauw 3 keer zoveel. en JAMO das al helemaal geen merk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ten eerste kod jij hebt zeker de xti lijn gehoort....de lx evt. en mischien ook nog een andere?!?! in dat geval ja ok heb je redelijk gelijk in....maar jbl is nogsteeds de wereldleider op gebied van luidsprekers(wil niet zggen dat ze de beste hebben)maar prijs kwaliteit verhouding ligt zeker goed(en jbl heeft ook super mooie speakers die vele merken te boven gaan maar daar betaal je gewoon meer voor)...En als je naar andere lijnen gaat kijken dan jbl dan klinkt het zeker wel goed......northridge klinkt lekker(= punt 2 komen we zo op),studio serie klinkt ook zeker lekker,hti serie en zo zijn er wel meer...........

Punt 2:Mijn advies is gebaseert op feiten wij zijn erkent verkoop punt van jbl en ik weet hoe ze klinken, en naar mijn mening klinken die northtidge wel lekker.........Maar het punt blijft altijd speakers gaan helemaal uit naar smaak............Er is geen standaard voor die klinken goed die niet,het is maar net wat je zoekt in een speaker

Als je echt topkwaliteit wilt dan zou je es meoten kijken naar ar(acoustic research) hand made,limited,en een kwaliteit waar je U tegen zegt......(tegen prijskaartje zeg je meneer U :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op zondag 31 maart 2002 23:50 schreef Jazzy_jef het volgende:
bla
maar jbl is nogsteeds de wereldlijder op gebied van luidsprekers
bla
wereld = nieuwe ziekte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 30 maart 2002 21:31 schreef raymond1979 het volgende:
Hey thanks,

Ik zal zeker even mailen. JBL.com\northridge is de plaats waar ik deze speakers heb leren kennen.

Ik heb nu vier MX-1000's maar deze zijn echt low butget.

Wil hetzelfde niet met de ND's hebben vandaar. Ga natuurlijk zelf ook ff luisteren, maar wilde eigenlijk ff weten wat belangrijke aandachts punten kunnen zijn!

Nogmaals alvast bedankt en hopelijk krijg ik nog wat info!!
De MX-1000 of de LX-1000.
Heb zelf de LX-1000 serie namelijk.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52340

Hey,

Ik heb zelf ook JBL's en ben er zeer tevreden over.
Er zit een mooie diepe strakke bas in en de hoge tonen zijn ook zeer acceptabel. En ze kunnen vooral lekker HARD!!!

Zelf heb ik de Northridge nog nooit gehoord dus het enige advies wat ik je kan geven is, ga ze beluisteren en beoordeel ze dan.

Mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 31 maart 2002 23:54 schreef pokeran het volgende:

[..]

wereld = nieuwe ziekte :?
Wat bedoel je :?

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah mooi weer wat positiefs..

Ja ik ga ook zeker eerst nog ff luisteren hoor voor ik ze koop! Maar ik wilde ff weten waar ik op moest letten!

Oh ja, ik heb nu echt MX-1000's en die zijn niet echt super.

Nou bedankt tot zover, ik laat het wel weten als ik ze gekocht heb.

Wie weet eigenlijk waar ze allemaal te koop zijn? In ieder geval bij hermes electronics in Utrecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5240

Ik zou me toch niet gaan blindstaren op die speakers als ik jou was... Je kan beter gewoon gaan luisteren naar meerdere systemen en misschien vind je wel iets wat veel mooier of goedkoper is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar deze speakers wil ik niet zo maar. Ik vind het 1 van de mooiste die ik ooit gezien heb (ik weet smaken verschillen) en het oog wil ook wat.

Dat geld wil ik er wel aan uitgeven, dus goedkoper hoeft niet!

En tuurlijk zal ik zeker niet zomaar ff die speakers kopen zonder te luisteren. Zaken die deze speakers hebben zullen genoeg andere hebben ook, dus dat komt wel goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzzzzzzzzz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05-2020
Kan je je ervaringen even posten als je ze gekocht hebt? Ik ben namelijk ook wel geintresserd
Pagina: 1