Tis z'n geld zeker waard, maar vergeet dus niet dat je weinig betaald - en weinig dus krijgt.
Heb zelf een stel CAT's achter de rug en die waren best wel flex. Qua kwaliteit niet, mijn huidige Infinity Delta's zijn qua vermogen minder, maar de kwaliteit en het aantal dba's zijn voor mij prima. In principe hadden die ouwe CAT's harder gekund, maar het geluid was dan zo druk dat zelfs de kat waanideeen begon te krijgen.
Dus, als je geen/weinig eisen stelt, harde muziek wilt en het als opstapje gebruikt voor als je later rijk bent, dan kun je het doen. Als je niet wilt horen wat de audiofreaks ervan vinden of ben je bang dat het slechter klinkt dan bij anderen oid, dan zou ik lekker doorsparen en voor voorlopig een stel pc-speakers van 5 euro kopen om de tijd te overbruggen.
Mijnes waren toendertijd 169,- p/s (FL) voor een stel speakers van 1m hoog met per speaker 2 x 12" woofer erin. Dat kon ongelovelijk hard en diep. Midden was er nauwelijks en hoog een vrij schele/schrale hoorn. Voor dat geld een waanzinnig geluid. Voor mijn huiskamer een waardeloos geluid, het volume in de kamer was net zo hoog als alle kamers eromheen (flat, leuk voor de buren). Een merk speaker levert relatief veel meer geluid voor minder speaker (lijkt klein boxje en dan toch veel/meer/beter geluid) en je koopt iets duurzaams. Die CAT's zijn waardeloos vanaf dat je ze koopt, iedereen weet wat het zijn, wat ze kosten ooit en wat ze waard zijn - weinig.
Jaja, ik had dus toen 350,- uitgegeven oid, en nu voor 600,- een stel prachtige Infinity's staan... dat verschil had ik meteen wel bij willen leggen als ik het verschil in geluid had geweten (die infinity's zijn 2dehands btw).
Succes!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!