CAT speakers (conrad) is dat wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar schijnbaar heeft niemand het nog gevraagd :)

De 5.1 speaker-set met ingebouwde dolby decoder van CAT of CATS?) die ze bij de Conrad verkopen, heeft iemand daar ervaringen mee?

De oude set kostte 140 EURO en de nieuwe 160 EURO meen ik, en het enige verschil schijnt het uiterlijk te zijn. Maar volgens mij is dit wel een goede koop, helemaal voor een set met een ingebouwde decoder!

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Velen zullen zeggen >> Rommel... dat is het waarschijnlijk ook maar tis maar net wat je budget is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 20:34 schreef Pauluz het volgende:
Velen zullen zeggen >> Rommel... dat is het waarschijnlijk ook maar tis maar net wat je budget is...
Jij gaat bij kwaliteit dus alleen af op de prijs :?

Het is inderdaad goedkoop, maar ik heb de Conrad nog nooit gezien als een zaak die "rommel" verkoopt...

MAW: heeft dit setje een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:09
De kwaliteit is vrij gaar (rommel dus), de prijs/kwaliteit verhouding is wel goed.

Overigens zijn er wel al meerderen met de vraag geweest :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Pics?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 21:26 schreef ShittyOldMan het volgende:
De kwaliteit is vrij gaar (rommel dus), de prijs/kwaliteit verhouding is wel goed.

Overigens zijn er wel al meerderen met de vraag geweest :)
Jij hebt ze dus (gehad) ?

En wat is er dan mis mee? Vervorming, geen lage/hoge/midden-tonen, zacht geluid, te veel hoog/laag/midden of all of the above?

En ik kon er geen topic over vinden als ik zoek op conrad...

Pics kan ik ook niet vinden Tyrian, maar ze zien er nog wel leuk uit vinnik :)

EDIT: Als ik zoek op CAT vind ik echter wel iets: klik hier voor een ander draadje, met pic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

ik heb een keer tweaters van cat gebruikt om de tweates in me boxen te vervangen (waren een beetje kapot). Ik moet zeggen dat ik er geen dag spijt van gehad heb. Kosten 10 piekjes en ze produceren voor mijn gevoel heel mooi geluid. Verwende audiofielen vinden het natuurlijk maar niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

hier nog een nuttig topicje :)
[topic=328030/1/100]
(er zijn er wel 105 in AV hoor ;))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
geen midden en verschrikelijk laag komt maar tot 50 :? Hz en dan nog een en al bonk :'( helaas uit eigen ervaring :o

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49504

Hoi!

Ik heb zelf ook 2x deze fout gemaakt, door idd rommel zoals Marquant en CAT te kopen. Doe het niet. goedkoop is hierbij 100% zeker duurkoop.

Mijn ervaringen met deze zooi :

- Slechte afwerkingen
- Ze vervormen heel snel
- Slechte kwaliteit bedrading
- Geen of hele slechte filters
- Schelle/onzuivere hoge tonen (slecht voor je oren!)
- Slechte drivers
+ Goedkoop

De gemiddelde houdbaarheid van deze producten is ongeveer 1 weekje.. en dan zijn ze toch nog duur .

Spaar liever wat door en koop een mooi 2'de hands setje Missions ofzo, daar heb je 50x meer plezier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Nee, over het algemeen is het goedkope rommel.. Maar voor een feestje oid lijkt het me wel geschikt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 30 maart 2002 12:43 schreef tbusquet het volgende:
Nee, over het algemeen is het goedkope rommel.. Maar voor een feestje oid lijkt het me wel geschikt.
Nee...zelfs dat niet. daar is de kwaliteit nog te laag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Op zaterdag 30 maart 2002 12:47 schreef Strofos het volgende:

[..]

Och joh.. als je een beetje boombox wilt voor een niet te hoog bedrag kan je best uit de voeten met zoiets.. Je moet het alleen niet als hifi beschouwen.. Of als lekkere muziek luidsprekers.. Maar als je veel db's wilt voorbrengen.. en je geeft niet veel om de vervorming dippen en pieken in het geluid. Dan vind ik het nog best te doen, zoals ik al zei, bij een feestje is het best aardig spul, omdat het geen drol kost in verhouding.

(heb het dus niet over dit 5.1 setje, maar over het kwasi PA spul van CAT, Ravemaster, en al dat soort andere merken.)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat snap ik ook wel, maar als jij 140 euro uit wilt geven voor 1 avondje????

Die dingen zijn van zo'n lage kwaliteit, als je daar flink mee gaat blazen, blijft er niks meer van over.. dan is 140 euro voor 1 avondje toch nog best wel duur, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 08:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik was pas bij de MM, daar stond een meisje met zo'n Cat alles in een dvd speler-tuner-versterker geval waarvan het klepje van het laatje was afgevallen. Ze hebben 5 nieuwe dozen uit de winkel gehaald, en alle 5 waren de laatjes kapot. Kwaliteit is dus niet echt denderend (gelukkig heb ik mijn overigens goed werkende Cat DVD speler verkocht aan mijn broertje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:55
Tis z'n geld zeker waard, maar vergeet dus niet dat je weinig betaald - en weinig dus krijgt.
Heb zelf een stel CAT's achter de rug en die waren best wel flex. Qua kwaliteit niet, mijn huidige Infinity Delta's zijn qua vermogen minder, maar de kwaliteit en het aantal dba's zijn voor mij prima. In principe hadden die ouwe CAT's harder gekund, maar het geluid was dan zo druk dat zelfs de kat waanideeen begon te krijgen.
Dus, als je geen/weinig eisen stelt, harde muziek wilt en het als opstapje gebruikt voor als je later rijk bent, dan kun je het doen. Als je niet wilt horen wat de audiofreaks ervan vinden of ben je bang dat het slechter klinkt dan bij anderen oid, dan zou ik lekker doorsparen en voor voorlopig een stel pc-speakers van 5 euro kopen om de tijd te overbruggen.

Mijnes waren toendertijd 169,- p/s (FL) voor een stel speakers van 1m hoog met per speaker 2 x 12" woofer erin. Dat kon ongelovelijk hard en diep. Midden was er nauwelijks en hoog een vrij schele/schrale hoorn. Voor dat geld een waanzinnig geluid. Voor mijn huiskamer een waardeloos geluid, het volume in de kamer was net zo hoog als alle kamers eromheen (flat, leuk voor de buren). Een merk speaker levert relatief veel meer geluid voor minder speaker (lijkt klein boxje en dan toch veel/meer/beter geluid) en je koopt iets duurzaams. Die CAT's zijn waardeloos vanaf dat je ze koopt, iedereen weet wat het zijn, wat ze kosten ooit en wat ze waard zijn - weinig.

Jaja, ik had dus toen 350,- uitgegeven oid, en nu voor 600,- een stel prachtige Infinity's staan... dat verschil had ik meteen wel bij willen leggen als ik het verschil in geluid had geweten (die infinity's zijn 2dehands btw).

Succes!

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:23
Op zaterdag 30 maart 2002 12:47 schreef Strofos het volgende:

[..]

Volgens mij loop jij ook maar wat te vertellen.
ik had 2 cat luidsprekers gekocht voor wel 100 piek pp.
ik had toen een gare versterker gekregen, en die boxen erbij gekocht.
die dingen gingen gewoon hard.
met een lekker geluidje. in die boxen zat een 25 cm bas speaker, 2 mid speakers en een hoog hoorn.
en hier kwam een lekker geluidje uit.
en heb ik paar feestjes mee gedraait, en dat ging gewoon perfect.
dus zo een rotzooi is het echt niet

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40

MartNL

Het is zelfs nog slechter dan de inspire 5300/5700.
En aangezien dat al knap waardeloos klinkt.
Dan kun je nagaan hoe dit klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

CAT is in mijn ogen een gepasseerd station, ook in den beginne. Er is echter een markt voor. Toch raad ik je aan gewoon bij te passen en net even wat meer uit te geven voor iets wat bevredigender is en langer leuk blijft.

Als je het doet, doe het dan goed.
Pagina: 1