5.1 op je versterker

Pagina: 1
Acties:

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Hoi, Ik heb hier een quadrafonishe versterker (however, geen surround / 5.1 dus) aangesloten op mijn 5.1 speakerset. Ik heb de front r/l op de speaker A aangesloten, rear r/l op speaker B aangesloten. De active subwoofer aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang. Klikt misschien een beetje raar, maar op de tape (zoals ik eerst heb geprobeerd) gaat het niet, omdat de tape uitgang niet reageert op de volumeknop :'(
Uiteraard kan center nu gewoon op de sub worden aangesloten, maar ik gebruik toch nooit een center, want mijn geluidskaart stuurt 'm niet aan :'( ('k heb toch echt een 5.1 live :Z)
Wat vinden jullie ervan???? Handig of niet? oke een 5.1 versterken was handiger geweest :7 ,maar deze had ik nog staan 8-)

Barry

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 13:53

Jag

Weet je zeker dat je versterker quadrofonisch is?

En wat betreft de center speaker, daar kan je best geluid uit krijgen. Kijk maar eens hier: [topic=288637/1/100]

• phaas
Op vrijdag 29 maart 2002 13:50 schreef Jag het volgende:
Weet je zeker dat je versterker quadrofonisch is?
Ja :Y)

• phaas
't klinkt wel onwijs mooi ;) Nu hoor je al die midden-tonen veel beter

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Is die koptelefoon wel optimaal voor een subwoofer? Ik heb genoeg koptelefoonuitgangen gezien waarbij de laagste regionen er gewoon niet of brak uitkomen. Heb je dit al eens goed vergeleken met die tape out?

Is de versterker overigens al een oudje? Quadrofonisch was wel hot in de jaren '70, maar verder kom ik het eigenlijk nooit meer tegen. Welk merk/type is het?

Overigens mis je het voordeel van pro-logic bij tv uitzendingen en natuurlijk een flinke hap instelmogelijkheden.

En een center op de sub, hoe wou je dat precies doen? De sub versterkt toch alleen intern de woofer? Daarnaast heb je dan geen gescheiden mid-kanaal maar een kanaal waar alles uitkomt. Doe dan maar liever geen center :) (zowiezo prefereer ik zelf geen center)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

koop er dan gewoon een 5.1 processor bij kost je 220.- ongeveer en dan heb je wel meteen echt 5.1 is met ieder versterker te gebruiken gewoon front naar versterker en rear center sub op die processor..........

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Kijk dat moet ik dus hebben: een 5.1 processor!!!! Maar kan me herrineren dat r een paar jaar geleden nog wel van die dingetjes werden gemaakt, maar tegenworrdig nog steeds?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:22

JT

VETAK y0

Word 5.1 nog steeds gemaakt :+ Grappenmaker :D Om het moment is het de grootste hype in de wereld van audio :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Apothor
Ja.............. Maar worden er ook nog steeds van die 5.1 processors gemaakt: zo'n üitbreiding" op een stereovesterker, waardoor je twee achter- en een centerkanaal erbij krijgt!

Verwijderd

Ja, deze worden nog zat gemaakt, maar vaak zijn deze vrij duur en van de wat exclusievere merken. Maar ik geloof dat Technics er wel een heeft die DD/DTS decodeert en redelijk betaalbaar is +- 200 euro.

• Apothor
Dus eigenlijk kun je dan net zo goed een volledige 5.1's versterker kopen? Btw ik kan die Technics processor helaas niet vinden op technics.nl...

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Yamaha DSP-E800 (ca. 450,-, DTS en DD, met 3 kanaals versterker)
Technics SH-AC300 (alleen DD)
Technics SH-AC500 (DTS en DD)
Er zijn er nog een paar maar niet veel te verkrijgen. Ik heb op mijn PC nog een Yamaha DSP-E492, is alleen Prologic, maar met 5.1 ingang. Met externe decoder (bv. in DVD of op PC) dus prima. In A'dam in de megapool Ferdinand Bolstraat stond 2 weken geleden nog een Sony HT-K 170 met 5.1 ingang voor €100, niet veel vermogen maar wel cheap.

Zin.

Pagina: 1