Ethernet retetraag

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:10
Sinds kort heb ik een Xircom Realport Modem/ethernetkaartje in m'n laptop zitten.

Op mijn werk zit ik op een Novell (IPX) EthernetLan. Hier geen enkel probleem.

Maar wanneer ik thuis mijn laptop aan mijn PC hang, is de verbinding echt retetraag (1 MB overpompen is minutenwerk!). Met mijn vorige PCMCIA netwerkkaartje had ik geen enkel probleem, dus het kan niet aan de thuis PC liggen.

P.S. Op mijn laptop draai ik Win98 en ik gebruik TCP/IP als protocol om praten met mijn thuis PC (Win2000). Verder gewoon "Client voor Microsoft-netwerken" geinstalleerd.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58

Canon23

>>MY<< world

ik weet de precieze spelling niet maar installeer dat NETBEUI schijnt sneller dan tcp/ip te zijn

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Zoiets heb ik ook:

Ik heb thuis ook een netwerk met 2 Win 98se pc's
De communicatie tussen pc1 naar pc2 is wel goed/snel, maar van pc2 naar pc1 gaat het veel te langzaam.

Dit komt dus vaker voor, maar waar zit hem dat in??

Het zijn 2 3com 3c905b-tx kaartjes draaiende op 100mb.

Wie kan mij hier verder mee helpen??

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Als we het dan toch over ethernaet hebben,m heb ik nog een derde vraag erbij..
Hoe zit het nou met die realtek-chipsets...

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Wat met die realtek chipsets?

Netbeui(?) is niet sneller dan tcp/ip, alleen veels makkelijker om aan de praat te krijgen in een klein netwerk.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

En dan NOG een vraag: wat zijn dan de juiste instellingen om een tcp/ip netwerk aan de praat te krijgen??

(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/45272 )

Permanent wintericon!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Controleer of de instellingen van je netwerkkaartje goed staan, en dan bedoel ik zaken als full vs half duplex en zo. De symptomen lijken daar nl. op.

Netbeui is efficienter dan TCP/IP, doordat het minder overhead heeft. Direct gevolg is dat het dus effectief sneller is.

Ip adressen moeten in de zelfde range en met hetzelfde netmask zijn, dus bv PC A: 172.16.0.1 255.255.0.0 en PC B: 172.16.0.2 255.255.0.0
Dit is voldoende om de PC's elkaar te laten zien. In het geval van internet sharing moet mogelijk een default gateway en DNS ingevuld worden, dit hangt af van de methode van het internet sharen.

'eigen' netwerken dien je met een vrije IP range te nummeren, tenzij je officiele IP adressen hebt voor al je stations. Vrije ranges zijn: 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12, 192.168.0.0/16

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik heb zelf ook dit probleem gehad. Je kunt 2 dingen doen, zoek op beide pc's in je registry naar mstcp, en zoek de verschillen, maar wat goed en fout is is moelijk te zeggen.
Het verschil in deze settings werd bij mij veroorzaakt door internetboost (kan natuurlijk ook een ander soortgelijk programma zijn). Heb je zoiets op een van de pc's geinstalleerd, installeer dit dan ook op de andere en kies dezelfde settings.
Hierdoor werd bij mij het probleem opgelost misschien bij julllie ook.

Succes.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Heb zelf ook een Xircom netwerkkaartje (10/100) in me laptop zitten, en thuis ook een netwerkje met een 3Com Etherlink 3 kaartje (10/100). Maar de communicatie tussen die twee apparaten is ook niet zo supersnel. Ik haal de 1 MB/s niet eens terwijl de connectie wel 100 MBit is. Ik hab al vele manieren geprobeerd, maar ik ben er achter gekomen: Xircom kaartjes zuigen flink 3Com rulez... :)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Zelf heb ik ook een 3Com NIC in mijn compu en een Xircom NIC in mijn laptop en mijn ervaring is werkelijk super. Toen ik nog een 10Mb hub had was het sneller om beiden om half duplex te zetten (ondanks de full duplex ondersteuning), sinds ik een 10/100Mb switch hier heb werkt het pas echt goed. Daarom, probeer eerst eens half duplex/10Mb er probeer vervolgens alle instellingen een keer, waarschijnlijk heeft het hier mee te maken.
Pagina: 1