HELP ik snap er nix meer van.....

Pagina: 1
Acties:

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een thuisnetwerkje (coax) waar een win2k bak, twee 98 PC's en een ME bak aan hangen. Ik heb denk ik iets foutgedaan bij de installatie van win2k ofzow, want ik kan vanaf die win2000 pc niet naar de andere pc's, maar v.a. de andere pc's WEL naar de win2000 bak....ik heb (volgens mij) alles zowat wel geprobeerd. Netbui op alle systemen en dan ook als standaard, alleen tcp/ip, maar ik zit met die gateway en dns shit te kloten....ik snap er echt nix meer van....HELP!!!!

bvd...

Robert

Permanent wintericon!

• PieterJ
  • Laatst online: 26-08 15:43
Als je op je win2k machine een command prompt opent. Dan doe je net view \\naam_winme_machine. Wat gebeurd er dan?

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
dan krijg ik de shared recources te zien....dus dat schijnt wel te werken, maar waarom kan ik dan niet gewoon in netwerkomgeving op die HDD's komen?? Ik heb de werkgroep goed staan....

<edit>
trouwens, moet ik niet een dns of een wins instellen op die win2k machine ofzo? en moeten die andere machines vaste of dynamische ip's hebben?? (ik ben niet zo ervaren met netwerken nog.... :()
</edit>

Permanent wintericon!

• PieterJ
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 12:55 schreef Wokkels het volgende:
trouwens, moet ik niet een dns of een wins instellen op die win2k machine ofzo? en moeten die andere machines vaste of dynamische ip's hebben?? [/quote]Dynamische IP addressen, DNS en/of WINS is leuk als je een DHCP server, DNS server en/of een WINS SERVER hebt geinstalleerd.
Wat zie je wel als je in My Networkplaces kijkt.

Verwijderd

stel gewoon je ip in.. en kijk off je hem kan pingen.., zorg dat het subnet mask allemaal hetzelfde is !!!!

allemaal vaste ip's....

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
In My Networkplaces zie ik wel gewoon alle pc's die eraan hangen, maar als ik erop dubbelklik dan staatie heel lang de zandloperen, maar hij doet nix....

Ik zal ze als ik thuis ben eens vaste ip's en hetzelfde subnetmask geven, misschien dat dat helpt...

en moet ik wel of niet netbui installeren??

Permanent wintericon!

• PieterJ
Als je TCP/IP goed configureerd hoef je geen NETBEUI te installeren.

NETBEUI is namelijk gewoon een netwerk protocol, net zo als TCP/IP

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Hmmmm....static ip's kan niet, omdat ik internet sharing aanheb...maar dat werkt ook niet, heb het wel geprobeerd.

Volgens mij heb ik het wel voor elkaar nu, ik had nl spaties in de werkgroepnaam en een paar computernamen, ik denk dat dat het was. is dat mogelijk?? (ik snap er duidelijk ECHT helemaal nix van....)

Permanent wintericon!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hmmmm....static ip's kan niet, omdat ik internet sharing aanheb...maar dat werkt ook niet, heb het wel geprobeerd.[/quote]Huh ik heb hier ook internet sharing. Of had eigenlijk ik gebruik nou ipchains. Maar ik heb hier gewoon allemaal static ip's en dat werkt dus perfect.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Volgens mij heb ik het wel voor elkaar nu, ik had nl spaties in de werkgroepnaam en een paar computernamen, ik denk dat dat het was. is dat mogelijk?? (ik snap er duidelijk ECHT helemaal nix van....)[/quote]De werkgroepnaam moet overal hetzelfde zijn anders kunnen de computers elkaar nooit vinden in de netwerkomgeving. De computernamen maakt niet zoveel uit volgens mij. Die vindt ie namelijk als ie de werkgroep doorzoekt.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Hmmmm<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>...Maar ik heb hier gewoon allemaal static ip's en dat werkt dus perfect.[/quote]vreemd, bij mij doettie ECHT niet meer internetten als ik ze static ip's geef...(iemand commentaar??)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De werkgroepnaam moet overal hetzelfde zijn...[/quote]heb ik ook. alleen er zaten spaties in, maar dat was toch niet de oplossing :( ik weet het echt niet meer nu....
AAAAARGH het werkt nog niet...

Permanent wintericon!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
....dubbelpost....

Permanent wintericon!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Check hier eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44469
zal vast ook voor niet AMD werken.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
pcdealer: ik heb die optie niet in het bios...dus dat werkt niet :( maar toch bedankt...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en kijk off je hem kan pingen[/quote]Ik kan alle pc's in het netwerk pingen, en met net view computernaam zie ik ook alle shared resources, en in my network places zie ik ook alle computers gewoon staan, maar ik kan er niet op!! als ik op een van de pc's dubbelklik staatie alleen een hele tijd te zandloperen, maar er gebeurt gewoon nix....

Zie ik nou iets over het hoofd, ben ik een service vergeten aan te zetten, iets vergeten te installeren?

dank aan allen die meedenken!! (ik zit met m'n handen in het haar)

Robert

[ edit ] Kan het zijn dat mijn netwerkkaart gewoon stuk is?? Ik dacht van niet, omdat ik wel gewoon overal kan internetten, en ook files van de win2000 machine kan halen en erop zetten vanaf de andere pc's [ /edit ]

Permanent wintericon!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

probeers ten eerste eens niet zoveel operating systems door elkaar te gebruiken.
zet opvolgend aan de hand van de machines de ip addresses eens op 192.168.0.X met subnetmask 255.255.255.0 je default gateway fijn leeg laten want je hoeft nog niet naar buiten te brullen. Trouwens met internet sharing zet je lekker je pc wagenwijd open voor mensen vanaf het internet. En als je een ping kunt doen vanaf een netwerk kaart is die niet stuk. Het schijnt dat ik er voor geleerd heb want ik schijn een certified crash engineer te zijn . :-)

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Mutsje: Hetzelfde probleem had ik al toen ik alleen 2 98 machines en een 2000 machine had....En die ip's moeten dynamisch zijn, anders wil internet sharing niet meer werken...

*zucht*....ik word er GEK van....ik ga gewoon sygate weer draaien met blackice ofzow.....kijken of het dan wel werkt....

Robert

Permanent wintericon!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
hmmm met Sygate wordt het niet beter....Kheb het nu iig zover dat ik de shared HDD's na 30 seconden wachten wel krijg in networkplaces van m'n 2000 pc. Toch vreemd, omdat v.a die andere pc's het er praktisch meteen staat gewoon....Dit is overigens gelukt door die andere machines vaste ip's te geven...

gaan we maar gewoon door met vragen: is het normaal dat dat zo traag gaat va. een 2000 pc?? (lijkt me een beetje 8erlijk) en nog iets: als ik niet geconnect ben met internet (kan dat dan?? ;)) en ik dubbelklik op een van de andere pc's op het netwerk dan vraagtie of ik in wil bellen naar internet omdattie die computer niet kan vinden, druk ik dan op "close" dan staat de inhoud van die pc ineens netjes op m'n scherm.

Theorie: Windows2000 probeert via tcp/ip een verbinding met die 98 pc te maken, dit lukt niet, dan wil hij gaan inbellen, lukt ook niet, DAN gaatie pas de andere protocollen proberen....zit wat in misschien??

denk denk denk....

[ edit ] HEEJ ik zit op de goeie weg volgens mij! Ik heb nu ALLEEN maar netbui geinstalleerd, en dan gaat het wel snel ineens, nadeel is dan (en daar gaat het toch uiteindelijk om) dat ik niet meer kan internetten op die andere pc's....volgens mij is win2000 in de war met tcp/ip voor m'n internetverbinding en tcp/ip voor m'n lan verbinding ofzow...vaag hoor [ /edit ]

Permanent wintericon!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Weet er dan niemand een oplossing???

Permanent wintericon!

Pagina: 1