Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
waar komen die pics eigenlijk vandaan?
--edit--
Vergeet ik nog de volgende standaard commentaren in te voegen:
w00t!!!!!!
l33t!!!!!!
wauw!!!!!!
wil ik ook!!!!!
wa-kos-da?!!!!!
via een ingebouwde liftOp donderdag 28 maart 2002 17:39 schreef Herman het volgende:
Het is me op deze plaatjes niet duidelijk hoe hij de warmte ook naar de bovenste finnen transporteert. Iemand?
nee, uhmmm ik denk gewoon via die koperen massive balk. ?
Via het koperen binnen gedeelte en de aluminum finnen wordt de warmte afgegeven. Maar ik zie totaal het nut er niet van.Op donderdag 28 maart 2002 17:39 schreef Herman het volgende:
Het is me op deze plaatjes niet duidelijk hoe hij de warmte ook naar de bovenste finnen transporteert. Iemand?
*krak* zie de core
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Hij komt uit een Dell Power Edge 2600 serverOp donderdag 28 maart 2002 17:39 schreef mmmuttley het volgende:
Heheh, een koeler met cdwisselaar, das pas tweaken
edit:
waar komen die pics eigenlijk vandaan?
dat DING ondersteunen aan je kastOp donderdag 28 maart 2002 17:39 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
shit hé. past dat wel eens in een kast? Zal het mobo niet ongelooflijk veel doorbuigen?
je gaat hem natuurlijk wel in je kast bouwen of niet ????
Het magische woord hier is "heat-pipe" !Op donderdag 28 maart 2002 17:39 schreef Herman het volgende:
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
\_Specs_/
zelfs bij een "wilde" overclock van 2.2*533 schijnt hij niet warmer te worden als... ook 36 graden
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
dan zou ik mn kast maar heeeeeel voorzichtig verplaatsen
Verwijderd
hoe wil je die gaan bevestigen?
enne... als je er nog een hebt ofzo, of er toch niks mee doet
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
LOL!!Op donderdag 28 maart 2002 20:31 schreef Mark_Oostdam het volgende:
hmm leuk ding.. nu pix van de staalkabel die hem op zijn plek houd!
me2!Op donderdag 28 maart 2002 20:39 schreef Emphelator het volgende:
ahjoh, best wel groot, maar ga je em nog gebruiken, anders weet ik nog wel iemand (* JTW heeft wel interesse)
ik hoor hem al krakenOp donderdag 28 maart 2002 21:02 schreef mast3r het volgende:
je kan hem ook aan je videokaart hangen
en btw.!
dan passen er voor de rest helemaal geen pci`tjes meer in!!
ontopic
hoeveel weegt ie precies?
heeeej ik was t eerst heOp donderdag 28 maart 2002 20:39 schreef Emphelator het volgende:
ahjoh, best wel groot, maar ga je em nog gebruiken, anders weet ik nog wel iemand (* P5ycho heeft wel interesse)
Verwijderd
kan wel ez 2x60mm delta 38mm 8000 rpm op
Erhh, HALLOOOO, aangezien het een heatpipe is, met een vloeistof erin met laag kookpunt zul je dat ding nooit actief hoeven koelen.Op donderdag 28 maart 2002 21:24 schreef FuTaL het volgende:
waar moet je ooit de fans plaatsen op dat ding ?
kan wel ez 2x60mm delta 38mm 8000 rpm op
Waarom denk je dat het ding normaal maar 36°C wordt, en onder full load ook ? Omdat dat het kookpunt is van de vloeistof die ze gebruikt hebben. Als jij er dus lompe straaljager-overschreeuwende Delta 80 CFMs op gaat zetten, dan nog steeds 'ie 36°C heet worden: als je temperatuur lager komt werkt de heat-pipe niet meer! Warmte wordt niet meer afgevoerd, CPU warmt vanzelf weer op tot er weer vloeistof kookt.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Hoe houd je dat op zn plaats?
lekker lomp ding
dit ding wil ik dus NIET aan me mobo hebben he
dat is dus niet gezond ervoor
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Dag mobo krakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.
Kan toch nooit goed te bevestiggen zijn zeker niet in een tower.. Desktop maybe nog wel omdat mob dan ligt.
Ja die kan hier nogwat van lerenOp vrijdag 29 maart 2002 14:00 schreef Darkice het volgende:
Sick...
Wat een joekel. Vond die zalman al groot toen ik hem voor het eerst zag
wat ga je er nu mee doen dan?Op vrijdag 29 maart 2002 14:02 schreef CocaCola het volgende:
[..]
Ja die kan hier nogwat van leren
Weg gooienOp vrijdag 29 maart 2002 15:08 schreef P5ycho het volgende:
[..]
wat ga je er nu mee doen dan?
aaaaaah nee niet doen stuur em dan ff op naar mij! en doe een bank/gironummer waar ik een kleine vergoeding op kwijt kan...Op vrijdag 29 maart 2002 15:09 schreef CocaCola het volgende:
[..]
Weg gooien
Verwijderd
Ehm, da's onzin. Hioe groot het ding ook is, je zult toch ergens de hitte kwijt moeten. En met een fannetje gaat dat nu eenmaal makkelijker.Op donderdag 28 maart 2002 21:31 schreef JumpStart het volgende:
Erhh, HALLOOOO, aangezien het een heatpipe is, met een vloeistof erin met laag kookpunt zul je dat ding nooit actief hoeven koelen.
Als ik naar de afstand tussen de vinnen kijk, dan is dit ding wel degelijk voor fangebruik gemaakt.
Ook al niet waar. De vloeistof die erin zit kan elk kookpunt hebben. De druk binnen de pijp zal zich zodanig aanpassen dat dit gecorrigeerd word. Mijn heatpipe-ontwerp gebruikt gewoon water als vloeistof, en is bruikbaar tot de 0 graden (mag jij raden waaromWaarom denk je dat het ding normaal maar 36°C wordt, en onder full load ook ? Omdat dat het kookpunt is van de vloeistof die ze gebruikt hebben. Als jij er dus lompe straaljager-overschreeuwende Delta 80 CFMs op gaat zetten, dan nog steeds 'ie 36°C heet worden: als je temperatuur lager komt werkt de heat-pipe niet meer! Warmte wordt niet meer afgevoerd, CPU warmt vanzelf weer op tot er weer vloeistof kookt.
't enige voordeel van heatpipes is dat het gas condenseert op de plekken waar het koeler is, zodat je dus een gelijkmatigere verdeling van de warmte krijgt.
Op vrijdag 29 maart 2002 16:00 schreef DaBit het volgende:
[..]
Ook al niet waar. De vloeistof die erin zit kan elk kookpunt hebben. De druk binnen de pijp zal zich zodanig aanpassen dat dit gecorrigeerd word. Mijn heatpipe-ontwerp gebruikt gewoon water als vloeistof, en is bruikbaar tot de 0 graden (mag jij raden waarom)
't enige voordeel van heatpipes is dat het gas condenseert op de plekken waar het koeler is, zodat je dus een gelijkmatigere verdeling van de warmte krijgt.
Jij hebt meer verstand van koeling, ik meer van materialen
Het lijkt mij in ieder geval wèl zo dat ze, vanwege betrouwbaarheidsoverwegingen ze, als het even kan, een (of meer) ventilator(en) weg willen laten.
40 vinnen, met genoeg tussenruimte voor natuurlijke convectie (tenminste, zo op het oog) en 7x7 cm per vin is een behoorlijke lap koel oppervlak. Het lijkt me genoeg iig.
nogmaals, het ding moet rechtop staan ivm heatpipe *zucht*Op vrijdag 29 maart 2002 16:55 schreef BlizzarD het volgende:
Opzeker dat je socket afbreekt van je mobo als die heatsink horzontaal op het mobo zit.
Valt je case niet om als je dat ding ertegenaan plakt??
Pas maar op, straks vliegt er een vliegtuig tegenaan
is iedereen nou blind of???Op vrijdag 29 maart 2002 17:47 schreef LeonM het volgende:
OMFG!!!
Valt je case niet om als je dat ding ertegenaan plakt??
Pas maar op, straks vliegt er een vliegtuig tegenaan
nogmaals, het ding moet rechtop staan ivm heatpipe *zucht*
CocaCola als je dat ding kwijt wilt, mail me even.
zet m rechtop in desktopkast en dan steekt het bovenste stuk boven de kast uit.
HTPC user
Verwijderd
je kan er 25euro voor krijgen
en de verzend kosten worden door mij ook vergoed
email is white_black_angel@msn.com
aargh!Op zaterdag 30 maart 2002 15:51 schreef krekrrr het volgende:
ik zou m als ik jou was maar goed vast schroeven, want als ie er af valt / breekt, is er van je videokaart e.d. niet veel meer overwel mooi ding, trouwens....
LEES!!!!!!!!!!!!!
als het een heatpipe is moet ie dus ook staand gemonteerd worden...
voor zo'n ding zou ik dus wel een desktop kastje willen aanschaffen... want hij moet perse rechtop staan.
al deze reacties waren van P5ychois iedereen nou blind of???
Op vrijdag 29 maart 2002 15:08 schreef P5ycho het volgende:
[..]
wat ga je er nu mee doen dan?
Op vrijdag 29 maart 2002 15:09 schreef CocaCola het volgende:
[..]
Weg gooien
Op donderdag 28 maart 2002 17:57 schreef ZiegoM.tk het volgende:
Daar kan je iemand mee dood gooien
Leuk, maar ik heb liever iets minder zwaars in mijn desktop, dat mobo moet je ook nog onder de cpu ondersteunen.
(*krak* zei de core)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
He leuk zon ding wil ik wel in mijn tower gaan hangen, maar breekt mijn mobo dan niet?Op zaterdag 30 maart 2002 16:01 schreef Skuzz het volgende:
[..]
aargh!
LEES!!!!!!!!!!!!!
[..]
[..]
[..]
[..]
al deze reacties waren van P5ycho
Op zaterdag 30 maart 2002 19:40 schreef memendo het volgende:
[..]
He leuk zon ding wil ik wel in mijn tower gaan hangen, maar breekt mijn mobo dan niet?![]()
Ga je hem verkopen?
Moet je per opbod doen
Verwijderd
Deze is nog beter dan zo'n waaierding van zahlman. En die is bijna een kilo massief koper.
Dan kunnen we zo'n ding bestellen
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Op zondag 31 maart 2002 13:45 schreef frim het volgende:
wel cool.. koop er misschien zelf een voor in mijn laptop
Verwijderd
Ik heb wel eens plaatjes gezien van heatpipen/heatpipes die horizontaal liepen: in een notebook, in een passief gekoelde desktopkast met hele zware blauwe koelprofielen aan de zijkant, en in een Sony versterker.
Volgens mij ontstaat er ook een stroming in een horizontale buis: bij de processor wordt vloeistof verdampt, en die damp loopt over de vloeistof heen naar de koelvinnen.
1
2
3
| -----> gas
[_]==========================||||||||
<-----vloeistof |
Verwijderd
Reageer dan niet manOp donderdag 28 maart 2002 17:47 schreef enigma het volgende:
mooie kruisjes
ah nu doet ie het
Stel dat je je notebook op je schoot hebt en je heatpipe hangt zo dat de proc het hoogste punt is. Word het dan dat je gewaarschuwd word omdat je cpu te heet is of dat ie gewoon doorfikt.Op zondag 31 maart 2002 15:01 schreef augustus het volgende:
Waarom moet een heatpipe rechtop staan?
Ik heb wel eens plaatjes gezien van heatpipen/heatpipes die horizontaal liepen: in een notebook, in een passief gekoelde desktopkast met hele zware blauwe koelprofielen aan de zijkant, en in een Sony versterker.
Volgens mij ontstaat er ook een stroming in een horizontale buis: bij de processor wordt vloeistof verdampt, en die damp loopt over de vloeistof heen naar de koelvinnen.
code:
1 2 3-----> gas [_]==========================|||||||| <-----vloeistof
Want op de kop werken die echt niet.
Sommige heatpipes kunnen horizontaal werken omdat er een lont in zit: Die lont zuigt aan de koude kant de vloeistof op, en aan de hete kant verdampt het. (Ik weet niet of 'lont' nou het juiste woord is ... door capilaire werking wordt de vloeistof in ieder geval teruggevoerd.)Op zondag 31 maart 2002 15:01 schreef augustus het volgende:
Waarom moet een heatpipe rechtop staan?
code:
1 2 3-----> gas [_]==========================|||||||| <-----vloeistof
Als een heatpipe ontworpen is om vertikaal te werken, en dus zwaartekracht nodig heeft om de gecondenseerde vloeistof weer naar de warme kant te krijgen, dan kan je 'em niet zo makkelijk plat gebruiken.
Verwijderd
En nog een in een Dellebel notebook.

Nog enkele vertikale heatpipes:
De laatste is door iemand zelf gemaakt.
Als ik het verhaal dus lees, is die pijp Vacuum gemaakt en toen gevuld.Op zondag 31 maart 2002 19:53 schreef augustus het volgende:
De laatste is door iemand zelf gemaakt.
Het werkt met schroeven.Op maandag 01 april 2002 19:39 schreef djcrossfire het volgende:
breekt je socket zo niet af?
Verkocht voor € 370,-Op vrijdag 29 maart 2002 15:57 schreef P5ycho het volgende:
[..]
aaaaaah nee niet doen stuur em dan ff op naar mij! en doe een bank/gironummer waar ik een kleine vergoeding op kwijt kan...
Verwijderd
das niet slechtOp maandag 01 april 2002 20:09 schreef CocaCola het volgende:
[..]
Verkocht voor € 370,-
idd dat zou ik ook es wille weteOp zaterdag 30 maart 2002 19:40 schreef memendo het volgende:
[..]
He leuk zon ding wil ik wel in mijn tower gaan hangen, maar breekt mijn mobo dan niet?![]()
Verwijderd
Die koeler hierboven kan je hier trouwens meer over lezen http://www.thermacore.com/therma_tower.htm
Verwijderd
doe mij dat blikje maar op een weekendje als dit maar dan een stuk of 20 :-) pasieve bier koeling!!!!Op donderdag 28 maart 2002 17:49 schreef CocaCola het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Worden eigelijk alleen met SERVER verkocht, nooit losOp maandag 01 april 2002 21:29 schreef Hermanator het volgende:
Weet iemand toevallig wie die dingen verkoopt (heatpipes)? Kan niet echt iets goeds vinden...
Die koeler hierboven kan je hier trouwens meer over lezen http://www.thermacore.com/therma_tower.htm
zie mijn tekst begin topic.
Voor zoiets wil ik me pc wel modden zodat et een desktop wordt hoor
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Wordt niet los verkocht, dus eigenlijk is er ook geen prijs bekend.Op maandag 01 april 2002 23:47 schreef DJMarquee het volgende:
damn, wat kost dat ding wel nie ??
is ie ook geschikt voor een P4 1.5 socket 487 ???
Maar als je alle aanwezig data nauwkeurig analyseert zal je zien dat ie tussen de 25 en de 370,- zal kosten.