hallo ik heb een eindversterker hier liggen maar nu wil ik hier zelf een kleine equalizer voor bouwen. Kortom help me aan een schema :P!
dat wil je toch helemaal niet ?!
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
hoezo nietOp donderdag 28 maart 2002 15:29 schreef tbusquet het volgende:
dat wil je toch helemaal niet ?!
Verwijderd
Ik heb ooit eens van een audio ewpert gehoord dat hij nooit aan equalizers begint. Hij zegt dat dit de pest is voor je muziek/geluid. Als je versterker goed is zou hij de bas en treble in de juiste verhoudingen moeten weergeven.
Niet veranderen dus!!:*verder werkt het wel aardig
nee dat zeg ik ook niet maar ik wil -> COMPUTER -> bass treble regeling ->> versterker ->> boomboxOp donderdag 28 maart 2002 15:51 schreef polydipsia het volgende:
Ik heb ooit eens van een audio ewpert gehoord dat hij nooit aan equalizers begint. Hij zegt dat dit de pest is voor je muziek/geluid. Als je versterker goed is zou hij de bas en treble in de juiste verhoudingen moeten weergeven.
[..]
Niet veranderen dus!!:*
Verwijderd
Ga dan gewoon even naar de lokale electroboer-- die kan je meestal wel aan zo'n schemaatje helpen... ik heb zelf ook ooit eens zoiets bij Radio Elco vandaan gehaald...
k zal eens kijken bij radio piet en display electronics in arnhemOp donderdag 28 maart 2002 17:13 schreef Ceyene het volgende:
Ga dan gewoon even naar de lokale electroboer-- die kan je meestal wel aan zo'n schemaatje helpen... ik heb zelf ook ooit eens zoiets bij Radio Elco vandaan gehaald...
of kijk eens op www.circuitsonline.net
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Wat een vreselijke stijfkoppige audiofiele opmerking van die expert dan, die is vast geen expert in het afmixen.Op donderdag 28 maart 2002 15:51 schreef polydipsia het volgende:
In de studio worden andere speakers gebruikt (niet altijd betere, vaak gewone monitors welke het geluid weinig kleur geven). Ook de opstelling, ruimte, interlinks, apparatuur is anders. Dus als je de equalizer verder niet gebruikt is de kans zeer klein dat je hetzelfde geluid krijgt zoals in de studio. Dan komt ook nog eens eigen smaak om de hoek kijken.
Kortom, stel het in zoals je het zelf lekker vind klinken, en denk niet teveel aan het 'ik wil alles neutraal' want in dat geval heb je juist wel een equalizer nodig.
Wat betreft een schema, ik raad je aan ook eens in een bieb te kijken, ik ben daar zelf ook nog eens redelijk wat boeken over zelfbouw tegengekomen, veel uitgebreider en lekkerder leesbaar dan dat ik ooit op een internetsite ben tegengekomen.
ik zit krap bij kassa, maar ik ga eens op circuitsonline rondneuzen (dat ik daar niet aan gedacht hadOp donderdag 28 maart 2002 19:44 schreef redbullwaning het volgende:
[afbeelding]
koop zoon ding heb ik ook en is super gaaf
het is JUIST een audiofiele opmerking, en is compleet waar, maar dat zegt niet dat je het lekker vind klinken.Op donderdag 28 maart 2002 19:39 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Wat een vreselijke stijfkoppige audiofiele opmerking van die expert dan, die is vast geen expert in het afmixen.
In de studio worden andere speakers gebruikt (niet altijd betere, vaak gewone monitors welke het geluid weinig kleur geven). Ook de opstelling, ruimte, interlinks, apparatuur is anders. Dus als je de equalizer verder niet gebruikt is de kans zeer klein dat je hetzelfde geluid krijgt zoals in de studio. Dan komt ook nog eens eigen smaak om de hoek kijken.
Kortom, stel het in zoals je het zelf lekker vind klinken, en denk niet teveel aan het 'ik wil alles neutraal' want in dat geval heb je juist wel een equalizer nodig.
Wat betreft een schema, ik raad je aan ook eens in een bieb te kijken, ik ben daar zelf ook nog eens redelijk wat boeken over zelfbouw tegengekomen, veel uitgebreider en lekkerder leesbaar dan dat ik ooit op een internetsite ben tegengekomen.
als alles goed is, is er nog 1 verschil : je acoustiek. Die kan je aanpassen met een automatische eq, deze van dermate hoge kwaliteit en een hele goede set, heb je geen verdere "normale" eq's of toonregelingen nodig, slechts 1 volumeknop en een schakelaar tussen de componenten
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
btw, hoe duur is dit ding? en waar te halen (kenniet zoeken, want weet niet hoe dit ding heetOp donderdag 28 maart 2002 19:44 schreef redbullwaning het volgende:
[afbeelding]
Maareeh, dat zei ik toch ook? (het probleem met audiofielen is dat ze altijd denken neutraal is beter, terwijl de studiosituatie juist vaak anders is, en zo onderdrukken ze de eigen smaak)het is JUIST een audiofiele opmerking, en is compleet waar, maar dat zegt niet dat je het lekker vind klinken.
Gelderland he? Ga eens langs langs bij radio technica in Nijmegen. Die vent is een echte electronica nerd.
Verwijderd
Zo stom vind ik het niet, want dat kan natuurlijk ook.Op donderdag 28 maart 2002 20:26 schreef Faico het volgende:
Misschien stom wat ik nu zeg, maar kun je niet gewoon de bas / treble met de computer regelen?
kan wel maar dan hebben me andere boksjes er ook last van daarom maak ik er liever zelf eenOp donderdag 28 maart 2002 20:26 schreef Faico het volgende:
Misschien stom wat ik nu zeg, maar kun je niet gewoon de bas / treble met de computer regelen?
intressant dit, zou je zo ook een uitgebreide eq kunnen maken?
wat koste die dingen nou? brackets met vu meters enzo?
Verwijderd
Kan wel wezen, maar als jij goede componenten (versterker, cd-speler en boxen!!) hebt dan zou je geen bass en treble regeling nodig hebben. Dit natuurlijk als je de muziek wilt weergeven zoals die is opgenomen, dus zo natuurlijk mogelijk. Bij de meeste muziekstijlen wil je dit waarschijnlijk ook.Op donderdag 28 maart 2002 19:39 schreef ShittyOldMan het volgende:
Wat een vreselijke stijfkoppige audiofiele opmerking van die expert dan, die is vast geen expert in het afmixen.
Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat de topicstarter geen treble en bass regeling mag opnemen in zijn muziekinstalatie. Het blijft inderdaad een kwestie van smaak. Ik zou het iig niet doen.
BTW die expert is echt expert. Het is de man die philips heeft geleerd hoe ze de cd-speler moestenverbeteren en bouwt nu high-end boxen. Die klinken werkelijk :9(goddelijk)
Verwijderd
hoe heet zo;n ding en hoe duur is zo;n dingOp donderdag 28 maart 2002 19:44 schreef redbullwaning het volgende:
[afbeelding]
mayby meer info
site of zow ???
Pagina: 1