Heeft er hier iemand al eens een postgreSQL database naar een MySQL database geconverteerd?
En wat is nou het grote voordeel aan MySQL ten opzichte van postgre?
En wat is nou het grote voordeel aan MySQL ten opzichte van postgre?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Verwijderd
Verwijderd
Hit, want je bent wrongOp donderdag 28 maart 2002 11:20 schreef Moonstorm het volgende:
postreSQL is geloof ik ook volledig gratis in tegenstelling tot mySQL.. hit me if I'm wrong =P
Die vindt ik persoonlijk niet nuttigOp donderdag 28 maart 2002 11:19 schreef Peedjeeh het volgende:
Ik heb hier misschien nog wat nuttige info gevonden.
Vergelijking
Klopt inderdaad. Alhoewel mysql ook gratis voor gebruik is. Maar de source van postgres is daarnaast ook helemaal rechten vrij. Niet dat ik me kan voorstellen dat je daar je keuze op baseertOp donderdag 28 maart 2002 11:20 schreef Moonstorm het volgende:
postreSQL is geloof ik ook volledig gratis in tegenstelling tot mySQL.. hit me if I'm wrong =P
Verwijderd
nah check dat licentie gedeelte.. je dokt wel voor commercieel gebruikOp donderdag 28 maart 2002 11:24 schreef Sire het volgende:
[..]
Hit, want je bent wrong
Ze zijn allebei gratis.
MySQL is sneller, PostgresSQL heeft(had) meer mogelijkheden.
MySQL 4 is net nu zo uitgebreid als de rest.
Ook Stored procedures, etc
Das weer niet helemaal waar geloof ikOp donderdag 28 maart 2002 11:26 schreef Moonstorm het volgende:
nah check dat licentie gedeelte.. je dokt wel voor commercieel gebruik
Verwijderd
Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren
Verwijderd
OHO Zal men baas niet leuk vinden...Op donderdag 28 maart 2002 11:35 schreef xoror het volgende:
dat klopt, mysql is namelijk niet geheel gratis. moet je licentie deel ff checken.
Ik zou die vergelijking niet nuttig noemen. Afgezien van de fouten die er in staan en omissies van features bij andere databases (" is wel degelijk een identifier quote in PostgreSQL, waar is de vermelding van WITH TIMEZONE selects etc.) is het een vergelijking van de allerlaatste versie van MySQL met oudere versies van andere databases.Op donderdag 28 maart 2002 11:19 schreef Peedjeeh het volgende:
Ik heb hier misschien nog wat nuttige info gevonden.
Vergelijking
MySQL ook in vrijwel alle gevallenOp donderdag 28 maart 2002 12:33 schreef jochemd het volgende:
(en PostgreSQL ook nog in productie).
Meer informatie over wanneer je nou wel en wanneer niet een commerciële licentie nodig hebt, zie http://www.mysql.com/support/arrangements.html:Op donderdag 28 maart 2002 12:35 schreef ACM het volgende:
MySQL ook in vrijwel alle gevallen
Daarnaast wordt er ook nog gezegd dat wanneer je er veel geld mee verdiend, ze je vriendelijk vragen om ook een (support-)licentie te nemen.A license is required if:
- You link a program, that is not free software, with code from the MySQL server or clients that has the GPL copyright. This happens for example when you use MySQL as an embedded server in your applications or when you add not free extensions to the MySQL server. In this case your application/code would also become GPL through the GPL license that acts as a virus. By licensing MySQL server from MySQL AB under a commercial license you will avoid this problem. See http://www.gnu.org/copyleft/gpl-faq.html.
- You have a commercial application that ONLY works with MySQL and ships the application with the MySQL server. This is because we view this as linking even if it is done over the network.
- You have a distribution of MySQL and you don't provide the source code for your copy of the MySQL server, as defined in the GPL license.
edit2: Topix doet vreemde dingen met <li>'s...Running a Web Server using MySQL
If you use MySQL in conjunction with a Web server, you do not have to pay for a license.
This is true even if you run a commercial Web server that uses MySQL, because you are not selling an embedded MySQL version yourself. However, in this case we would like you to purchase MySQL support, because MySQL is helping your enterprise.