Ik wil niet veel zeggen hoor, maar op school (HvU informatica) staan 10 citrix servers met iets van grofweg 200 clients. Als je dan met zn alle zit te werken, kun je t wel schudden.. alles gaat traag en zelfs je verbinding knalt eruit. Aan het netwerk ligt het niet zo zeer, want wanneer ik de prioriteit van mijn proces verhoog loopt het weer door (javac wilde wel eens een halve minuut draaien en nog geen output geven, prio omhoog en direct klaar

).
Deze server zijn alle dual p3-500 met 512MB als ik het met goed herinner. De meeste applicaties die draaien zijn Internet Explorer (voor een TS een zware app door alle grafische zooi), zo nu en dan Rational Rose (maar daar zijn ze ook niet echt een voorstander van bij sysbeheer, 100MB per user is niet ongebruikelijk->lekker swappen dan), veel TextPad en java(c) en veel MS Word.
Dat zijn zo'n beetje de meest gebruikte apps. Zelf vermoed ik dat als ze de proc's eens vervangen door 750MHz exemplaren en overal 512MB (of nog meer) gegeugen bij prikken het weer prima functioneerd.
Tevens is het van belang wat voor clients je hebt. Er staan hier een hoop 386/486/p60-75 clients en sinds kort ook nieuwe celeron 700's. Je merkt echt duidelijk snelheidsverschil aan de clientside, zelfs terwijl de resolutie een stuk hoger is (die oude machines 800x600 en de nieuwe 1024x768).
Maar als er iets van 7 man op 1 TS bezig is, werkt het allemaal nog best aardig totdat iemand gekke dingen gaat doen...