@home kabel + hub

Pagina: 1
Acties:

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24
Is het ook mogelijk om de UTP kabel van de kabelmodem (Com21) in een HUB te pluggen en dan alle compus in een LAN op diezelfde HUB aan te sluiten? Dus zonder gebruik te maken van een PC met Sygate oid..

Verwijderd

Nou je kunt het proberen maar ik denk niet dat dat gaat werken. ;)

Als het al werkt is het iig niet erg veilig. Ik zou gewoon ipchains gaan gebruiken. Doe ik ook en dat werkt perfect.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het kan wel geloof ik, maar als je je kabelmodem in een hub plugt kan iedereen (inclusief je kabelprovider) zien dat je met meerdere pc's tegelijk aan 1 aansluiting hangt. Als je daar niet mee oppast kunnen ze je account afsluiten.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Bij @home niet hoor. Ze staan het oogluikend toe.

Reden : ze beloven al een jaar meerdere IP's op een adres, maar tot nu toe is het gewoon niet beschikbaar, dus dan moet je wel een netwerkje draaien.

Verwijderd

ZUCHT :(:(:(

Zijn jullie nou dom ofzo? nog nooit van SEARCHGOT gehoord? op searchgot.cjb.net? nou als je dan es naar dit soort topics zoekt, waar er al 10000000 van zijn geweest, dan vind je zo een antwoord.

naja, verder kan ik jullie nog vertellen dat @home hun kabelmodems zo hebben geprogt dat ze op de UTP kant maar 1 IP adres uitdelen. Als je daar een hub (btw. met crosslink) rechtstreeks op aansluit, dan krijg je een vette netwerk conflict-boel. je kan beter 1 pc met 2 netwerkkaarten als server laten dienen, aan de 1e netwerkkaart @home, en aan de 2e het LAN.

nog een tip: gebruik voor zo'n server winroute, binnen te hengelen op www.winroute.com, want dat werk VET goed :):):) dat gebruik ik ook voor mijn @huisje verbinding

mzzls,

Jasper

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24
Hej broodrooster... Je hebt gelijk. Ik had idd wel ff bij de search kunnen kijken, maar het schoot me gewoon niet te binnen. :)

Laten we een dealtje maken: volgende keer dat ik een vraag wil stellen, kijk ik eerst bij de gewone search (knopje bovenaan de page). Dan moet jij als jij nog eens een keer de melding 'gebruik de search' wilt doen, niet meer verwijzen naar http://searchgot.cjb.net/ (die's nl. dood), maar ook gewoon naar het search knopje. Right? ;)

Blue skies...

En oh... bedankt voor your thoughts allen. :)

Verwijderd

k, sorry

maar ik was een beetje sjaggie gisteravond :)

suc6 ermee

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

gebruik ipchains, dat werkt veel beter.
ff een oude PC als linux bakkie inrichten, ipchains erop. ding in een hoekje zetten en je hoeft er nooit meer naar om te kijken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 02:59

Major Carnage

waki miko Reimu

Met @home kan dat dus niet omdat de hostname van je pc gelinkt is aan je ip (je weet wel dat cp474893-a ding)
als je dus 2pcs doet heb je òf 2 @home accounts nodig, of zo'n 2 pc licentie, die ze nog steeds niet hebben

dus sygate/ipchains whatever is de enigste mogelijkheid

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Pagina: 1