Toon posts:

reciever of versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na wat reviews en artikelen gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit. Wat is nou beter? Het geluid via de reciever naar de boxen te sturen of via een versterker.
Het gaat dan om dvd-output
En kom nou niet gelijk aan met UTFS, want daar help je me niet echt mee

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sja, een receiver is een versterker met een radio ingebouwd....

Dus, sommige receivers zullen beter zijn dan sommige versterkers en andere versterkers zullen weer beter zijn dan receivers.

Theoretisch is een losse versterker in dezelfde klasse vast beter..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 18:44 schreef JvS het volgende:
Theoretisch is een losse versterker in dezelfde klasse vast beter..
lijkt me duidelijk :P

Verwijderd

Topicstarter
jawel maar ik bedoel meer of een versterker ook DTS uitgang heeft en dolby digital of dat dit meer voor recievers is weggelegd. Ik wil de versterker/reciever tussen mijn Pc en boxen zetten en ik heb nu nog zo'n klotesetje van Akai.
Ik zal er voornamelijk films en DVD mee "beluisteren" ,maar daarnaast natuurlijk ook nog de nodige muziek.
Het valt me op dat in vele topics mensen recievers kiezen i.p.v. versterkers. Er staat dan meestal niet bij waarom zij dat doen en dat wil nou graag weten. Dus wat is de meerwaarde van een versterker t.o.v. reciever en vice versa

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Een versterkes en receiver zijn hetzelfde.
Een receiver is een versterker met daarin een Tuner (radio) gebouwd. Op een versterker kan je geen Radio luisteren. Daarvoor zou je een Tuner voor moeten kopen en die los aansluiten op de versterker.
Ik denk dat jij een AV versterker bedoeld.
EEn audio/video versterker.
Dat is een versterker of receiver, die bedoeld is voor bv thuisbioscopen. Deze kunnen Dobly digital, DTS, pro logic e.d. aan. Op deze versterkers/revevers kunnen dan een zestal speakers aangesloten worden. (Front, rear sub en center). Deze versterkers/recievers zijn dan voornamelijk bedoeld voor het surround geluid dat films bevatten te produceren. Dus als je 5.1 geluid wilt beluisteren heb je een AV versterker of AV receiver nodig. Waarbij de laatste dus uitgerust is met een radio tuner. En een normale versterker of reciever is alleen bedoeld om van stereo geluid te genieten. En zal dan ook geen 5.1 ondersteunen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
juist ik bedoel zo'n A/V reciever/versterker. Wanneer er al een versterker in de reciever zit, dan is het dus handiger om een reciever te kopen i.p.v. een versterker?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 maart 2002 19:44 schreef First_Degree het volgende:
juist ik bedoel zo'n A/V reciever/versterker. Wanneer er al een versterker in de reciever zit, dan is het dus handiger om een reciever te kopen i.p.v. een versterker?
je bedoelt dat het handiger is om een receiver te kopen omdat de radio dan al in de versterker zit?

:o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
nou nee dat vraag ik mij dus af. Is het dus verstandiger een AV reciever te kopen of juist een AV versterker en maakt dit nog wat uit qua prijzen>

• DarkSide

DarkSide

Ligt er aan.....
Wil je Radio luisteren of niet.
Een Versterker in dezelfde prijsklasse zou iets beter moeten klinken dan een Receiver.
Ik vind een losse tuner vaak beter klinken dan een geintegreerde. Tevens zijn reveivers duurder dan versterkers. En met het verschil en een beetje erbij heb je vaak een veel betere tuner.
Dus..... het ligt er aan wat je wilt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
maar zijn er dan een beetje goede AV versterkers te koop dan, want ik kom alleen maar recievers tegen.

• DarkSide

DarkSide

Yamaha DSP A2.
Maar wat is je budget?
De meeste hebben idd een tuner, maar er zijn wel AV versterkers te koop hoor.

Verwijderd

Topicstarter
zo'n 800,- euro ongeveer.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik denk dat als je 'm wilt gebruiken voor DVD, 5.1, etc, je beter gewoon een receiver kunt zoeken, anders beperk je je nogal in je keuze. Daarnaast is het ook nog eens de vraag (afhankelijk van je speakers en setup) of je het verschil wel gaat horen tussen een versterker en receiver.

En of het goedkoper is vraag ik mij ook af, natuurlijk zullen de productiekosten hoger zijn voor een receiver vergeleken met een versterker _uit dezelfde klasse_ (dit omdat er bij een receiver gewoon meer inzit), maar de afzetmarkt en vraag is gewoon veel groter waardoor de prijs al gauw lager is, dan nog een goeie aanbieding en je bent al een stuk goedkoper uit met een receiver.

Kortom, staar je niet blind op receiver/versterker, ga voor een lekker bakkie welke aan je eisen voldoet.

(overigens, personlijk als ik een versterker zou kopen wordt dit een eindversterker gekoppeld aan een receiver B-))

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

een av-reciever , is een toestel die makkelijk is in gebruik , en goed in kwaliteit en goed in prijs qua aanschaf.

Als je werkt met versterkers ( ik bedoel daarmee voorversterker/decoder en een eindversterker) , is de prijs heeel wat meer ,maar de kwaliteit is ook stukken beter.

Ga je meer dan 5000 euro uitgeven, is het zinnig om naar een voor-/eind te kijken. Beneden die prijs kun je beter een geintegreerde versterker/receiver kopen.

Verwijderd

zie ook mijn site :

[Hometheatersite!]

of www.dvdforum.nl

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 19:09 schreef First_Degree het volgende:
jawel maar ik bedoel meer of een versterker ook DTS uitgang heeft en dolby digital of dat dit meer voor recievers is weggelegd. Ik wil de versterker/reciever tussen mijn Pc en boxen zetten en ik heb nu nog zo'n klotesetje van Akai.
Ik zal er voornamelijk films en DVD mee "beluisteren" ,maar daarnaast natuurlijk ook nog de nodige muziek.
Het valt me op dat in vele topics mensen recievers kiezen i.p.v. versterkers. Er staat dan meestal niet bij waarom zij dat doen en dat wil nou graag weten. Dus wat is de meerwaarde van een versterker t.o.v. reciever en vice versa
De voorversterker decodeert DD5.1 of DTS signaal
De eindversterker versterkt enkel de 5 kanalen en een aktieve subwoofer doet het .1 kanaal

Zie de site : www.parasound.com , en ook de prijzen...

De meeste mensen kiezen inderdaad een reciever omdat dit een pak euro's verschilt!
Maar voor High-End ligt de grens duidelijk hoger dan voor Hi-Fi

Verwijderd

Met een budget van 800 euro kun je het beste voor een losse set gaan.
Een Onkyo versterker met een losse tuner naar keuze dus.
Een goede Onkyo dolby digital versterker heb je al voor zo'n 450 euro.

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt met name antrax voor het geven van advies. Hier kan ik weer even verder mee.

Verwijderd

Shitty old man!!!!!!

Hi !

Ne bekende hier!

Verwijderd

gellukig snapt first degree het verschil tussen een versterker en een receiver eindelijk. Het heeft even geduurd voordat ie het helemaal door had :)

Niet persoonlijk hoor first degree(je kunt niet alles weten)

Ik vond het wel vermakelijk :)

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Je hebt een kewle set Anthrax, maar ik ben toch wel benieuwd hoeveel zoiets nou kost.. zou je een indicatie kunnen geven?

Verwijderd

je kunt er al een autotje voor kopen
Pagina: 1