Toon posts:

ECS K7S5A + MAXTOR D740X 80GB

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een ECS K7S5A moederbord aangeschaft met een amd 1700xp+ en 256mb Dane-elec DDR geheugen. Hierbij heb ik ook een Maxtor d740x 80gb 7200 rpm hd gekocht. Nu is er het volgende probleem : De Maxtor wil niet op DMA5 draaien. bij apparaten beheer wordt hij aangegeven als een PIO harddisk. en het hele zooitje loopt supertraag. Ik krijg hem dus niet draaiende als een DMA5 harddisk. Ik heb de harddisk getest op een abit kr7a-raid moederbord, en daar werkt hij perfect. andere harddisks willen wel werken op het ECS bord. zo heb ik namelijk ook een oudere diamondmax 60 getest, en die werkte prima.

heeft iemand een oplossing? maxtor kan me niet helpen en van ecs heb ik nog geen response gekregen.

alvast bedankt

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Voor die ECS k7 bordjes is dacht ik een nieuw BIOS te krijgen ( zie etc op de t.net frontpage..)

Probeer dat eens...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan :/
geen resultaten.

Verwijderd

Ik heb een D740X 40 Gb gewoon draaiende op mijn ECS K7S5A, ik zou niet weten wat het probleem kan zijn, de bios update kun je zo ie zo uitvoeren, ik heb hem net zelf ook gedaan en het bevalt prima, suc6

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet niet of het helpt maar heb je de via 4-in-1 drivers gebruikt.
Ik had ook problemen met een super trage HD en na het installeren van de 4-in-1 drivers liep mijn systeem als een zonnetje

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 13:38 schreef artijn het volgende:
Weet niet of het helpt maar heb je de via 4-in-1 drivers gebruikt.
Ik had ook problemen met een super trage HD en na het installeren van de 4-in-1 drivers liep mijn systeem als een zonnetje
Als je niks zinnigs te melden hebt, doe dat dan ook niet.
Er zit geen VIA Chipset op, wel een SiS 735

Verwijderd

Topicstarter
het is een moederbord met sis735 chipset

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb je al met een nieuwe kabel geprobeerd? Die UDMA 80wire kabel willen nog wel eens makkelijk stuk gaan met vreemde fouten zoals in dit forum beschreven. Heb ervaring mee. Probeer hem (als je dat niet gedaan hebt) om je HD als single master aan te sluiten dus zonder slave device op het zelfde ide kanaal.

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met m'n ibm die alleen maar in PIO mode wilde draaien
Nadat ik m'n self-rounded ATA100 kabel gewisseld heb met een andere werkt ie nu weer op UDMA5 :)

Verwijderd

Topicstarter
ook op een ecs k7s5a?

Verwijderd

en als alles echt niet lukt kan je een PCI ata133 kaartje proberen.. waarschijnlijk doet ie het dan wel naar behoren ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Heb je de drivers geinstalleerd, en in je BIOS aangegeven dat het op DMA5 moet draaien? Anders ook in Windows ff checken of het wel op DMA staat.

Anders zou ik het niet weten.

You can't have everything. Where would you put it?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm aan het bordje ligt het waarschijnelijk niet.
Ik heb hier ook een ECS K7S5A hier hangt een Seagate Barracuda IV 80Gig aan en deze haalt met benchmarks gemiddeld 27mb/sec (Hddtach).

Wat je kan proberen is:
Andere kabel
Kijken of de jumpers achterop je harddisk wel goed staan, kan zijn dat je de dma mode uit hebt staan. (Dit heb ik ook wel eens meegemaakt met een PlexWriter)

Suc6

Whatever.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
ehm, zet je hem toch op UDMA4?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

sorry voor dit schopje. :) maar ik heb hetzelfde probleem alleen dan met de 40gb 7200rpm versie van Maxtor.
in WinXP wil hij wel in udma mode alleen dan udma 2 terwijl er als je de pc opstart toch echt udma mode 5 staat. :?
en in win98 kan ik de udma ook niet aangkrijgen zelfde mobo ook een ecs k7s5a met de nieuwste bios. ik heb de drivers van ecs al geprobeerd maar dan kan ik niet in de gewone windows komen alleen in veilige modus. dan staat de hd wel goed aangegeven.

hopelijk weet iemand het antwoord. :'(

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je na install v/d ide drivers wel het proggie dma98 uitgevoerd dat ook in een van die subdirs gegenereerd door driverpackage staat ?
Dat de bios hem niet als DMA 5 categoriseert wil nl niet zeggen dat ie niet in DMA draait.
Mijn Samsung wordt nl ook gezien als PIO 4, maar draait wel degelijk sneller.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat de bios hem niet als DMA 5 categoriseert
nee dat is het probleem. :) de BIOS ziet hem wel als DMA 5 maar WinXP niet die stelt hem in als DMA 2. maar in iedergeval bedankt voor de tip want nu werkt hij in win98 weer perfect. :9

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

installeer standaart windows ide drivers dan is het gefixed

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom schop je een 1 jaar oud topic omhoog? Het antwoord is tegenwoordig allang in de OM FAQ terug te vinden :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.