Toon posts:

[PHP] Aantal users online / Aantal users logged in

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag een site willen gaan opzetten met een user login. Ik denk wel dat dat me zal lukken. Verder zou ik nog een feature willen hebben op de site. Ik zou graag willen kunnen registreren hoeveel bezoeker er op dat moment op de site zijn. Verder zou ik ook willen kunnen registreren hoeveel van deze bezoekers zijn ingelogged. Dit zou ik dan op de webpage zelf laten zien. Op die manier kunnen de bezoekers een idee krijgen hoeveel mensen online zijn.
Ik ben een newbee op het gebied. Ik heb overal op het net gezocht naar geschikte code om dit te realiseren.
Ik weet wel dat het met sessions moet gaan gebeuren, maar over wat er nog bij moet gebeuren in de database etc. heb ik geen flauw idee.

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt.

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:46

Spooksel

Spooksel!

Gezien je pas 2 posts hebt verwijs ik je even door naar de FAQ!!!

En daarbij levert de SEARCH ook de nodige info voor je!!!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

nee...

Dit soort redelijk specifieke dingen zijn niet zomaar in elkaar te zetten door een paar scriptjes bij elkaar te plakken. Hiervoor zul je echt zelf moeten gaan programmeren.

Het zoeken naar code lijkt mischien makkelijk, maar de bedoeling van programmeren is dat je zelf code kunt schrijven. Begin met iets simpelers wat je wel helemaal begrijpt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.