Recentere cooler tests + PSU info

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Nou voordat je gelijk gaat roepen: utfs, oud :Z, alweer?! |:(: laat het me uitleggen. :P

Ik heb hier als eerste gekeken uiteraard, daarna de search gebruikt, heb nog gegoogled en op tweakers gezocht, maar helaas niet gevonden. :(

Okay, ik zag dus de Neon Light Case :9~ en wil die binnenkort gaan halen. Nou zit daar Fancontrol op, dus als het kan op momenten wat minder herrie aan de kop, en dat vind ik wel mooi. Keek eerst naar de Koolance kast maar deze is zo verrekte mooi dat ik dat maar achterwege laat. ;)

Dus de case fans zijn wel rustig als je wilt, en dus wil ik nu ook een stillere cooler op mijn 1800+. Ik heb nu de Agilent Arcticooler. Hij houdt mijn 1800+ @1533 op 41 idle en 44/45 stressed, en hoewel hij als vrij stil wordt geacht ("whisper-quiet operation -- 38 dB sound pressure at 1 meter and 12 volts for comfortable desktop operation"), mag het van mij wat rustiger nog. Betere koeling erbovenop zou mooi zijn :9 maar dat is niet te halen denk ik, aangezien bv de NoiseControl Silverado niet voldoende is voor een 1800+?! (zie post HlpDsk helemaal onderaan).

Vraag is dus, is er al wat beters als de Silverado? Ik heb geen recente test kunnen vinden, veel tests liepen op AMD Athlon 1000 of 1400, wat dus niet zoveel zegt en waren van eind 2001.
Trouwens, verder heb ik dan nog interesse in een Temperature controlled PSU. Ik weet er niet veel vanaf maar Enermax hoor ik vaak; dat zijn beste en stilste, of?

.... Ik weet het ook niet

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Ik ben in het bezit van een Neon Light en ben daar zeer tevreden over (heb alleen nog maar getest want mijn nieuwe mobo & cpu zijn nog niet binnen :(

De fans kan je dus alleen met een turbo knop 'harder' zetten.
Hij gaat daarmee van lekker stil tot redelijk wat herrie...
(Jammer genoeg schakelt ie niet zelf)

Wel ff oppassen met je kast, in de eerste zending zijn nogal wat uitvallers/probleemgevallen met oa de temperatuurdisplay, leds en assemblage van voedingen.

Ikzelf overweeg de Coolermaster DP5-7H53F-OC Low noise t/m 2,2GHZ (info www.comptechworld.com) deze zou volgens tests e.d. voldoende moeten zijn... specs :
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-7h53f-0c.html

De lucht doorvoer van deze kast is errug goed, dit zal zeker ten goede komen van de koeling.
(zie ook mijn topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/444610)

Ik verwacht mede nav de suggesties van de overige tweakers geen problemen en een vrij stil systeem met de Neon Light & de Athlon XP 1800+ tezamen met die Coolermaster

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• mbvisiontt
Op dinsdag 26 maart 2002 09:29 schreef Trouble het volgende:
Wel ff oppassen met je kast, in de eerste zending zijn nogal wat uitvallers/probleemgevallen met oa de temperatuurdisplay, leds en assemblage van voedingen.

Helaas kan ik je niet helpen met je cooler vraag... (wel even interessant want ik zoek ook nog een goede cooler :)
Dat is interessant natuurlijk. :) Waar heb jij hem gehaald en heb jij een goede versie dan?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb je echt goed gezocht?

Dan had je gevonden. ;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• mbvisiontt
Op dinsdag 26 maart 2002 09:39 schreef CrashOne het volgende:
Heb je echt goed gezocht?

Dan had je gevonden. ;)
Jaja, ben ik ook geweest, maar is een beetje vage review? :? En van mei 2001, is zo oud... Maar okay, kijk hem nog es door dan. :)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 09:47 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Jaja, ben ik ook geweest, maar is een beetje vage review? :? En van mei 2001, is zo oud... Maar okay, kijk hem nog es door dan. :)
Origineel is ie inderdaad wat ouder, maar er worden steeds nieuwe coolers bij gezet...
Ik zou dan vooral even bij de Zalman koelers kijken, die zijn heel erg stil.

• Troubular

Troubular

The One and Only

Ik heb hem bij Wintelco vandaan (www.wintelco.nl), ben zeer tevreden over hun service en hun prijs was ook zeer interessant (volgens mij goedkoopste van Nederland).

De problemen liggen niet bij de detailhandel, maar bij de producent of tussenhandelaar in Korea, tenminste dit heb ik van colorcase.be (Europees Importeur) begrepen.
Ze zijn druk bezig dit aan te kaarten en te verbeteren.
Andere colorcase klanten melden ook al issues, echter colorcase heeft deze kasten reeds vervangen/gerepareerd of is bezig de klanten van onderdelen te voorzien. (mailtje of berichtje was voldoende... moet zeggen goede service !!!)

Als je de kast toch ophaalt, raad ik je aan deze bij de winkel te openen en te vragen of ze hem even willen aansluiten (controle leds & temp display).
Let dan ook even of de connectors er goed uit zien en of je powersupply een beetje degelijk gemonteerd is.

Mijn kast had een slecht gemonteerde powersupply |:( , maar met een beetje geduld en moeite heb ik 99.9% van de schade kunnen herstellen. (kleine beschadiging, achter bij de powersupply...zie je nauwelijks en dat staat toch richting de muur)

• mbvisiontt
Op dinsdag 26 maart 2002 10:04 schreef Trouble het volgende:
Lekker veel info :)
Ik neem aan dat Wintelco er ook vanaf weet in dit geval, dus vantevoren maar eerst goed overleg en misschien afwachten tot alles okay is. :) Moest je die PSU unit erbij nemen, of mag je ook een andere kiezen?

• Troubular

Troubular

The One and Only

De PSU is in de zending nog verplicht maar er schijnt vanaf juni (of zo) ook een versie zonder PSU uit te komen... (zie www.colorcase.be)

De meeste problemen zijn vrij klein en eenvoudig op te lossen, maar even de doos openen kan zeer zeker geen kwaad.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Voor een 1400 is er wel degelijk iets beters als de silverado, ik ben zelf helemaal niet tevreden over dat onding. Ik heb hier een goedkope Spire Superrock, en die houdt me proc 10 graden koeler, me kast resoneert niet meer, en ik hoef me koeler er niet langer af te halen tijdens transport. De axiale fans van me silverado doen nu dienst als hele dure casefans >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• mbvisiontt
Qua voeding weet ik het wel inmiddels, heb wat research gedaan en wat gediscussieerd. :) Het wordt de EG365AX-VE(G)(FMA) voor de kenners onder ons. ;)

Alleen welke koeler ik moet hebben is me niet duidelijk nog. De Thermaltake Volcano 7, zou die mijn 1800+ goed koel kunnen houden? Op zijn laagste toerental, 2900rpm, maakt hij 29 dB wat heel respectabel is. Vraag is natuurlijk of hij daar op kan draaien, of dat hij op het hoogste toerental moet waardoor hij beduidend meer herrie maakt, 38 dB.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Voor je AMD XP: Wat dacht je van een Alpha 8045T met een Papst fan erop :? Moet je wel ff checken of die op je mobo past. Hier kun je hem kopen.

• mbvisiontt
Op dinsdag 26 maart 2002 18:07 schreef kutkip het volgende:
Voor je AMD XP: Wat dacht je van een Alpha 8045T met een Papst fan erop :? Moet je wel ff checken of die op je mobo past. Hier kun je hem kopen.
Welke fan moet erop dan? :?

Deze: Papst 8412 NGM 80x80x25 2600 1,2 34,1 26 12V DC
óf
Deze: Papst 8412NG 80x80x25 3100 2 40,6 32 12V DC

Als je de supersilent enermax voeding hebt, samen met welke van deze twee is dan nodig? En wat als je de Volcano 7 neemt en daar een Papst fan opzet, is dat evengoed als de Alpha met Papst? :?

• mbvisiontt
Ik wil niet lullig doen, maar ik zit nog steeds verlegen om wat info... :P ;)

• unfor
  • Laatst online: 23-05 18:21
De Neon Light is idd een heerlijk kastje! :)

Ik heb nu een simpel Spire coolertje die houd mijn AMD1400 op 38 idle, 43 stressed. mooie temperaturen voor weinig geld vind ik zo. :7

Ik had btw ook dat mijn temperatuur lcd verkeerd omzit, dat is bij heel veel van de eerste levering zo. ze hebben op het laatste moment overal ipv een batterij toch maar een aansluiting op het mobo gegeven. de n00bs hebben daarbij veel omgedraaid. :z

• mbvisiontt
Op woensdag 27 maart 2002 00:30 schreef Un4GiveN het volgende:
De Neon Light is idd een heerlijk kastje! :)
Moest je er een voeding bijkopen? En zo ja, welke is het dan en zou je hem mogen veranderen in bv een Enermax?

Bij wie heb jij hem gehaald en hoe lang moest je er op wachten? Anders haal ik er snel ook een. :9

• Gianni Rombios
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 17:52 schreef mbvisiontt het volgende:
..
Alleen welke koeler ik moet hebben is me niet duidelijk nog. De Thermaltake Volcano 7, zou die mijn 1800+ goed koel kunnen houden? Op zijn laagste toerental, 2900rpm, maakt hij 29 dB wat heel respectabel is. Vraag is natuurlijk of hij daar op kan draaien, of dat hij op het hoogste toerental moet waardoor hij beduidend meer herrie maakt, 38 dB.
De 7+ nemen, dan kun je dat zelf instellen :P

• mbvisiontt
Op woensdag 27 maart 2002 01:03 schreef Gianni Rombios het volgende:
De 7+ nemen, dan kun je dat zelf instellen :P
Ik heb hem gezien, thanx. Denk dat hem dat wordt, tenzij iemand me tegenspreekt. :)

En Un4GiveN, ik heb een Pioneer Slot-in DVD zoals je in mijn sig kunt zien. Werkt dat mooie frontje wel daarmee of moet je daarvoor de tray versie hebben?

• unfor
  • Laatst online: 23-05 18:21
Moest je er een voeding bijkopen? En zo ja, welke is het dan en zou je hem mogen veranderen in bv een Enermax?
Bij wie heb jij hem gehaald en hoe lang moest je er op wachten? Anders haal ik er snel ook een.
Ik heb hem bij http://www.wintelco.nl besteld, de volgende dag had ik hem binnen. Je krijgt korting geloof ik als je hem zonder voeding neemt dus kun je er gewoon een enermaxje bij doen.
En Un4GiveN, ik heb een Pioneer Slot-in DVD zoals je in mijn sig kunt zien. Werkt dat mooie frontje wel daarmee of moet je daarvoor de tray versie hebben?
een slot-in speler gaat niet echt werken met die frontjes. je writer wel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald.dijkstra/neoncase.jpg
is et niet een beauty? :P (brakke webcam)

• mbvisiontt
Op woensdag 27 maart 2002 01:16 schreef Un4GiveN het volgende:
[..]
Damn... :9~ Als de tentamens voorbij zijn bestel ik hem, zeker weten, echt mooi. :) Klote alleen van mijn pioneer. :( Slot-in vind ik super, maar dit traytje moet wel werken natuurlijk... Hmm, es kijken of iemand wil ruilen ofzo. ;)

Ik zal Wintelco es mailen hoe het gaat als ik geen voeding erbij neem; jij hebt wel de standaard voeding erin zitten? Is die een beetje stil of valt dat tegen, vergeleken met een Enermax dan... (domme vraag misschien als je het met een Enermax vergelijkt, maar je weet maar nooit). ;)

• mbvisiontt
Is de Volcano 7+ al ergens gesignaleerd? In de Pricewatch staat ie wel maar dat is bull, dat is de gewone 7. :(

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
voor psu: flower power bij oc-shop, stil en goede 5v (4,85 bij mij)

if broken it is, fix it you should

• Troubular

Troubular

The One and Only

Zou het idd even vragen, maar mijn weten kan het helaas nog niet (vanaf juni worden er ook exemplaren zonder voeding geleverd). De voeding die er bij zit is misschien wel geen enermax maar is lang niet slecht :)

Wintelco had er verschillende op voorraad, als ze nog hebben dan kan je hem binnen 48 uur of zo in huis hebben (levertijd is afhankelijk van de PTT)

Ik heb mijn kast namelijk ook bij Wintelco vandaan... prima service !!! :)

Voor wat betreft de Pioneer 106S (Slot) & de 116 (Tray) denk idd niet dat slot genoeg power kan leveren omdat kleppie open te duwen... je kan ook zonder frontje werken maar dat is imho niet mooi.

De Pioneer 116 heeft geen digital out itt de 106S (mijn reden om toch maar voor een Aopen te gaan 16x48)

• mbvisiontt
Heb het gevraagd, en er gaat € 25 van de prijs af als je geen voeding wilt... Had meer verwacht maar ja, beter dan niks denk ik dan maar.

Verwijderd

Aplha PAL8045T met Enermax FAB 80mm fan! 1000~3000 rpm kan je regelen!! bij mijhaald hij 3400rpm dus je kan kiezen tussen redelijk overclocken en stil tot onhoorbaar!!
Pagina: 1