Binnenkort weer es tijd voor nieuw systeem, zit te denken aan Athlon XP 1800+ ,welke cooler is het beste geschikt? prijs max 120,- word waarschijnlijk wel aan ge OC't
Verwijderd
Sorry, maar je wil 9 meyer neerleggen voor een cpu maar bezuinigen op je cooler. erg apart. Ik zou voor de ZEN gaan, die wil ik zelf ook graag hebben maar kost wel flink bucks (10.000Yen) .... anders een silverado ofzo. maar die is ook nog 160.
Verwijderd
Ik vind een coolerbudget van 120,- niet echt een bezuiniging. Voor dat geld heb je toch anderhale WBK38 of PAL6035 die het best aardig doen...
ok da's waar, maar ik zit nu een beetje te schuifelen met m'n budget, en ik wil toch wel graag die 1800+
Verwijderd
Koop de Alpha PAL8045T, hij schijnt (net als de Swiftech) zelfs beter te zijn dan de nieuwe ZEN-cooler
Verwijderd
Ik neem aan dat je ook rust wil, en die wkb38 heeft een apache erop draaien. Ik word nu knettergek van m'n FOP38, dus ga ervan uit dat je goede koeling wil zonder klereherrie. En dan zit je meestal aan de dure coolers, zeker als je wil overklokken.
Maar zo'n WKB38 is natuurlijk prima voor zo'n 75 piek
Ik moet ook een andere cooler, maar ik wil geen Pratt& Withney geluid, dus welke heeft toch een grote koelcapaciteit met een relatief laag geluidsniveau?
Niet op voorraad.
Verwijderd
En nog goedkoper dan de swiftech en de ZEN-cooler ook!Op zondag 14 oktober 2001 16:36 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Koop de Alpha PAL8045T, hij schijnt (net als de Swiftech) zelfs beter te zijn dan de nieuwe ZEN-cooler
Verwijderd
Wat kun je met een 1800+ van 800 piek wel, wat je met een 1700+ van 500 piek niet kunt?
Wat ik bedoel te zeggen, 300 piek voor 60 MHz extra neerleggen is IMHO dom.
Verwijderd
Ik heb hier een WBK38 en een PAL6035 Power liggen en kan je vertellen dat die WBK38 velen malen stiller is dan die Aplha koeler. Ik had ook verwacht dat die WBK38 extreem veel herrie zou maken, maar dat is me alles meegevallen.Op zondag 14 oktober 2001 16:37 schreef frenkb het volgende:
Ik neem aan dat je ook rust wil, en die wkb38 heeft een apache erop draaien. Ik word nu knettergek van m'n FOP38, dus ga ervan uit dat je goede koeling wil zonder klereherrie. En dan zit je meestal aan de dure coolers, zeker als je wil overklokken.
Verwijderd
]Op zondag 14 oktober 2001 16:40 schreef RenevdVeen het volgende:
Wat kun je met een 1800+ van 800 piek wel, wat je met een 1700+ van 500 piek niet kunt?
Je hebt helemaal gelijk, beter voor die 3 meyer een supercooler kopen en voor de rest met je vrienden wat gaan drinken ofzo
Als die xp gaat werken op m'n KT7A koop ik ook de 1700+, vet man
nee XP's gaan niet werken op je kt7a, tenzij je rev 1.3 ervan hebtOp zondag 14 oktober 2001 16:44 schreef frenkb het volgende:
[..]
]
Je hebt helemaal gelijk, beter voor die 3 meyer een supercooler kopen en voor de rest met je vrienden wat gaan drinken ofzo![]()
Als die xp gaat werken op m'n KT7A koop ik ook de 1700+, vet man
Edit]
typo
39
Verwijderd
<h1>1.3</h1> om precies te zijn.Op zondag 14 oktober 2001 16:50 schreef Homedisc het volgende:
[..]
nee XP's gaan niet werken op je kt7a, tenzij je rev 1.4 ervan hebt
http://www.tweakers.net/nieuws/18849
Verwijderd
waarom niet gewoon een coolermaster? die dingen gaan voor palomino tot 1733mhz... 1533 plus 200mhz is toch netjes =]
30 piek voor de rest kan je uit gaan =]
30 piek voor de rest kan je uit gaan =]
Verwijderd
Ik heb nog stiekum de hoop dat abit terugkomt op de beslissing om geen xp-support te verlenen aan de "oude" KT7a ....Op zondag 14 oktober 2001 16:50 schreef Homedisc het volgende:
[..]
nee XP's gaan niet werken op je kt7a, tenzij je rev 1.4 ervan hebt
Verwijderd
Geen zin, technisch zijn deze borden, V1.0/1.1/1.2, niet in staat om met de XP om te gaan.Op zondag 14 oktober 2001 16:59 schreef frenkb het volgende:
[..]
Ik heb nog stiekum de hoop dat abit terugkomt op de beslissing om geen xp-support te verlenen aan de "oude" KT7a ....
Ben ik ff blij dat ik net een MSI Turbo Limited Edition Raid REV 3.0 Heb gekocht 
Met de HCC een Athlon Xp erop de 1700+ denk ik
Met de HCC een Athlon Xp erop de 1700+ denk ik
Turn it off and on again.
ja dat vind ik ook. de 1.47 kost nu 480.- en zal bijna zeker zelfde core stepping hebben als de 1.53. dus bijna even ver OC.Op zondag 14 oktober 2001 16:40 schreef RenevdVeen het volgende:
je kun beter voor dat 300.- beter geheugen kopen.
PS. die XP's worden een stuk minder warm dan de TB. met een coolermaster zit je wel goed.
He Edward,Op zondag 14 oktober 2001 16:37 schreef edward2 het volgende:
Ik moet ook een andere cooler, maar ik wil geen Pratt& Withney geluid, dus welke heeft toch een grote koelcapaciteit met een relatief laag geluidsniveau?
Weet je nog dat ik dat Epox 8KHA+ bordje in Engeland heb besteld? En raad eens wat voor koeler ik daar bij heb uitgekozen? De Alpha PAL8045 , reden:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532&p=4
Met de YS-TECH FD8125 80mm fan - koeling genoeg, maar niet zo'n stofzuiger geluid als een Delta.
Verwijderd
Kun je die aan me uitleggen, wat is er technisch veranderd aan de 1.3 ?? en waarom kan asus wel de xp supporten met totzelfs de kt133 chipset ??Op zondag 14 oktober 2001 17:01 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Geen zin, technisch zijn deze borden, V1.0/1.1/1.2, niet in staat om met de XP om te gaan.
Kijk eens op de site van AMD welke zij adviseren
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Verwijderd
Hoe kom je erachter welke versie je hebt? Ik heb nl geen zin om ff het moederbord los te schroeven!Op zondag 14 oktober 2001 17:01 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Geen zin, technisch zijn deze borden, V1.0/1.1/1.2, niet in staat om met de XP om te gaan.
Nice, van de week eens kijken.Op zondag 14 oktober 2001 17:20 schreef B@rt_d@_M@n het volgende:
[..]
He Edward,
Weet je nog dat ik dat Epox 8KHA+ bordje in Engeland heb besteld? En raad eens wat voor koeler ik daar bij heb uitgekozen? De Alpha PAL8045 , reden:
Met de YS-TECH FD8125 80mm fan - koeling genoeg, maar niet zo'n stofzuiger geluid als een Delta.
Niet op voorraad.
Staat ergens tussen je PCI slots, d8 tussen nr. 3/4 of 4/5. In witte letters geloof ik.Hoe kom je erachter welke versie je hebt? Ik heb nl geen zin om ff het moederbord los te schroeven!
It sounds like it could be either bad hardware or software
Verwijderd
Ok dat is al wat makkelijker, maar is er geen proggie voor ofzo? (ben lui)Op zondag 14 oktober 2001 19:27 schreef joostb het volgende:
[..]
Staat ergens tussen je PCI slots, d8 tussen nr. 3/4 of 4/5. In witte letters geloof ik.
Verwijderd
Check je de plaatjes van je systeem eens, misschien dat het nummer op een van ze er toevallig tussen staatOp zondag 14 oktober 2001 19:30 schreef Brabus het volgende:
Ok dat is al wat makkelijker, maar is er geen proggie voor ofzo? (ben lui)
bij mij staat er alleen Abit kt7a in het wit, iets meer naar links zit een sticker met daarop een barcode na die barcode staat 1.0, betekend dat dat ik versie 1.0 heb? of moet ik ergens anders nog even kijken?Op zondag 14 oktober 2001 19:27 schreef joostb het volgende:
[..]
Staat ergens tussen je PCI slots, d8 tussen nr. 3/4 of 4/5. In witte letters geloof ik.
39
enige manier om het makkelijker te krijgen is denk ik iemand anders je kast laten openschroeven en laten kijkenOp zondag 14 oktober 2001 19:30 schreef Brabus het volgende:
[..]
Ok dat is al wat makkelijker, maar is er geen proggie voor ofzo? (ben lui)
maar ik ga het niet doen!!!
Ik dacht dat ik lui was....
It sounds like it could be either bad hardware or software
Verwijderd
Het nummer staat er niet op!Op zondag 14 oktober 2001 19:33 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
Check je de plaatjes van je systeem eens, misschien dat het nummer op een van ze er toevallig tussen staat
Zullen we dan toch maar eens actief worden en de kasten openen?
is dit maybe goed ?
#110.110 - THERMALTAKE SUPER ORB COOLER AMD SOCKET-A T/M 1.5G
KOGELGELAGERD FAN DUO462-3 SOCKET-A TOT EN MET 1.5GHZ
NLG. 49.00 (incl. 19.00% BTW)
#110.110 - THERMALTAKE SUPER ORB COOLER AMD SOCKET-A T/M 1.5G
KOGELGELAGERD FAN DUO462-3 SOCKET-A TOT EN MET 1.5GHZ
NLG. 49.00 (incl. 19.00% BTW)
Verwijderd
Die super orb raad ik je af! Er zijn hier heel veel tweakers die hun core gecrushed hebben met dat ding en hij koelt ook nog eens slecht en maakt een t*ring herrie!!
dit dan...
EP5-6I11 (Coolermaster)
Heat Sink afmetingen: L80 x W60 x H41 (mm)
FAN afmetingen 60 x 60 x 10 (mm)
- Rated Voltage 12 VDC
- Rated Speed 4800 RPM
- Air Flow 21.19 CFM
- Noise Level 36.5 dB(A)
Intel
P III coppermine 1.2 GHz
Celeron 800 Mhz and higher
AMD
Thunderbird up to 1.33 Ghz and higher
Duron 900 Mhz and higher
EP5-6I11 (Coolermaster)
Heat Sink afmetingen: L80 x W60 x H41 (mm)
FAN afmetingen 60 x 60 x 10 (mm)
- Rated Voltage 12 VDC
- Rated Speed 4800 RPM
- Air Flow 21.19 CFM
- Noise Level 36.5 dB(A)
Intel
P III coppermine 1.2 GHz
Celeron 800 Mhz and higher
AMD
Thunderbird up to 1.33 Ghz and higher
Duron 900 Mhz and higher
Verwijderd
Die lijkt me meer geschikt. Hij is goed voor de Athlon XP 1900+, maar ALS je gaat overklokken dan zou ik een betere koeler nemen!
Verwijderd
En dan komen we uiteindelijk weer terug op de Alpha PAL8045T CPU coolerOp maandag 15 oktober 2001 15:38 schreef Brabus het volgende:
Die lijkt me meer geschikt. Hij is goed voor de Athlon XP 1900+, maar ALS je gaat overklokken dan zou ik een betere koeler nemen!
Verwijderd
haha op zich wel jah 
maar ik ben ook wel heel tevreden met mn wbk38. kheb al geen last meer van t geluid. het went best wel snel en als je je kast isoleert is het meer dan goed uit te houden.
AMD 1200@1400 stress 55-57 graden.
maar ik ben ook wel heel tevreden met mn wbk38. kheb al geen last meer van t geluid. het went best wel snel en als je je kast isoleert is het meer dan goed uit te houden.
AMD 1200@1400 stress 55-57 graden.
Die Coolermaster EP5-6I11 is een uitstekende koeler, voor weinig geld, en hij maakt ook nog eens bijna geen herrie...
maarja, in hoeverre die gischikt is als je gaat overclocken
vergeet trouwens niet, dat zo'n AthlonXP stukken lastiger te oc-en is dan de TB's
maarja, in hoeverre die gischikt is als je gaat overclocken
vergeet trouwens niet, dat zo'n AthlonXP stukken lastiger te oc-en is dan de TB's
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8
Is de Zalman CNPS5001 CU, dus niet die waaiers maar die heatsink fan combinatie, Niet iets om op een Athlon XP te zetten?
Als ik jou was zou ik nog even wachten met het kopen van de Athlon XP tot de 2000 XP uitkomt dan zal de prijs van de 1800 wel een heel stuk dalen.
Maar goed een Coolermaster cooler is zeer perfect hoor!
als je hem niet te ver overclocked
Maar goed een Coolermaster cooler is zeer perfect hoor!
als je hem niet te ver overclocked
Verwijderd
Beetje laat maar ok, Abit geeft dit zelf als reden op. Misschien is het de waarheid, misschien niet. Ik denk niet dat ze op deze beslissing terugkomen, staat een beetje knullig..Op zondag 14 oktober 2001 17:27 schreef frenkb het volgende:
[..]
Kun je die aan me uitleggen, wat is er technisch veranderd aan de 1.3 ?? en waarom kan asus wel de xp supporten met totzelfs de kt133 chipset ??
ik vind het niet helemaal waar.Op zondag 14 oktober 2001 16:40 schreef RenevdVeen het volgende:
Een 1700+ kan je min. vergelijken met een TB op 1700Mhz
en een 1800+ met een TB op 1800Mhz..
Nou kan je nog een TB gaan vergelijken met een P4.
een TB 1,4Ghz met wint op heel veel fronten op een 2,0Ghz P4
P4 is alleen wat Mhzjes..
Dus zeg nou niet dat het verschil alleen 66Mhz is...want dat is Pratisch niet zo.
Een leuke cooler voor 149,- de Zalman CNPS 5000 KoperPlus
Ik heb er ook 2 besteld voor mijn XPtjes...

edit:
The CNPS5000-Plus was developed as a result of the Change CPU Cooler (CCC) Project at Zalman Tech. Co., Ltd.. It is the quietest and highest performing CPU Cooler manufactured to date to our knowledge.
Features
1)Zalman's CPU Coolers do not generate noise and vibration in silent mode.
2) The heat dissipating material of the CCC Flower HeatSink (FHS) is 100% copper.
3) Zalman's CPU Coolers cool a CPU to a temperature sufficiently below the temperature required by the CPU manufacturer without generating noise.
4) Zalman's CPU Coolers enable very stable operation of a CPU in an OVERCLOCKED environment.
* If you try OVERCLOCKING, please make sure that the CNPS5000-Plus fan is in Normal Mode.
* Zalman Tech. Co., Ltd. is not responsible for any damage to systems or CPUs caused by CPU OVERCLOCKING.
Components
1) One CNPS5000-Plus FHS assembly
2) One Fan (6025)
3) Four Bolts A (59~63mm)
4) Four Bolts B (42~47mm)
5) Four Bolts C (6~13mm)
6) Four Nipples (spacers)
7) Four Tapered Springs
Four Washers A (6mm)
9) Eight Washers B (4mm)
10) Thermal Grease
11) One Noiseless Connector RC100(Length : 60mm)
One Noiseless Connector RC56(Length : 90mm)
12) A Packet of Spare Components
FHS Specifications
1) Dimensions: 91 x 66 x 70mm
2) Fin Length: 18mm
3) Wing Height: 42mm
4) Number of Wings: 56~62 sheets
5) Wing Thickness: 0.3mm
6) Heat Dissipating Material: Pure Copper
7) Weight: 430g
Heat Dissipating Area: 960~1060 cm2
9) Thermal Resistance (For CNPS5000)
0.30deg C/W (Silent)
0.25deg C/W (Normal)
FAN Specifications GM1206PTBX-AF
Features
Automatic Restarting Capability, 5V Start, MLS(Magnetic Levitation System)
Dimensions 60 x 60 x 25mm
Bearing Type
Ball
RPM Silent Mode
RC100(Length:60mm) 2000RPM (+-20%)
Low-Noise Mode
RC56(Length : 90mm)
3200RPM (+-8%)
Normal Mode 5600RPM (+-8%)
Noise Silent Mode
RC100(Length:60mm)
20dB (+-10%)
Low-Noise Mode
RC56(Length : 90mm) 29dB (+-10%)
Normal Mode 40dB (+-10%)
Compatible with Socket Type CPUs
Mode AMD CPU(Socket 462) INTEL P4 CPU(Socket 423)
Normal Mode
1.5GHz or higher 2GHz or higher
Low-Noise Mode
1.5GHz 2GHz
Silent Mode
1.5GHz 2GHz
*This cooler cannot be mounted on a mainboard that does not have four holes around the socket.
Please keep the following in mind for a noiseless computer
1) For a noiseless computer, a Noise Prevention (NP) Power Supply, a NP HDD, a NP CD-ROM and a NP VGA CARD should be used together with this cooler.
2) Zalman affixes a Computer Noise Prevention System (CNPS) Mark to each of its parts and components used for noiseless computers.
3) It is preferable that a NP VGA Card having a VGA FHS is used for a high-performance VGA card.
4) When buying a new VGA card, it is recommended to buy a VGA card without a fan.
Patent Applications
... Korean Patent Application No. 01-11056
... Patent Applications Pending in over 20 nations around the world, including U.S., EU, and Japan
Installation of the CNPS5000-Plus
1) The CNPS5000-Plus can be mounted only on a mainboard having four holes around the CPU socket.
2) If the RPM of the CPU fan cannot be measured, please update the BIOS to the latest version.
For information on BIOS updates, please refer to the mainboard manufacturer's web site (There are some mainboards that cannot measure the RPM of fans in silent mode. Actual use is not affected by this).
* The specifications of the cooler may change without prior notice to improve the performance thereof.
The CNPS5000-Plus was developed as a result of the Change CPU Cooler (CCC) Project at Zalman Tech. Co., Ltd.. It is the quietest and highest performing CPU Cooler manufactured to date to our knowledge.
Features
1)Zalman's CPU Coolers do not generate noise and vibration in silent mode.
2) The heat dissipating material of the CCC Flower HeatSink (FHS) is 100% copper.
3) Zalman's CPU Coolers cool a CPU to a temperature sufficiently below the temperature required by the CPU manufacturer without generating noise.
4) Zalman's CPU Coolers enable very stable operation of a CPU in an OVERCLOCKED environment.
* If you try OVERCLOCKING, please make sure that the CNPS5000-Plus fan is in Normal Mode.
* Zalman Tech. Co., Ltd. is not responsible for any damage to systems or CPUs caused by CPU OVERCLOCKING.
Components
1) One CNPS5000-Plus FHS assembly
2) One Fan (6025)
3) Four Bolts A (59~63mm)
4) Four Bolts B (42~47mm)
5) Four Bolts C (6~13mm)
6) Four Nipples (spacers)
7) Four Tapered Springs
9) Eight Washers B (4mm)
10) Thermal Grease
11) One Noiseless Connector RC100(Length : 60mm)
One Noiseless Connector RC56(Length : 90mm)
12) A Packet of Spare Components
FHS Specifications
1) Dimensions: 91 x 66 x 70mm
2) Fin Length: 18mm
3) Wing Height: 42mm
4) Number of Wings: 56~62 sheets
5) Wing Thickness: 0.3mm
6) Heat Dissipating Material: Pure Copper
7) Weight: 430g
9) Thermal Resistance (For CNPS5000)
0.30deg C/W (Silent)
0.25deg C/W (Normal)
FAN Specifications GM1206PTBX-AF
Features
Automatic Restarting Capability, 5V Start, MLS(Magnetic Levitation System)
Dimensions 60 x 60 x 25mm
Bearing Type
Ball
RPM Silent Mode
RC100(Length:60mm) 2000RPM (+-20%)
Low-Noise Mode
RC56(Length : 90mm)
3200RPM (+-8%)
Normal Mode 5600RPM (+-8%)
Noise Silent Mode
RC100(Length:60mm)
20dB (+-10%)
Low-Noise Mode
RC56(Length : 90mm) 29dB (+-10%)
Normal Mode 40dB (+-10%)
Compatible with Socket Type CPUs
Mode AMD CPU(Socket 462) INTEL P4 CPU(Socket 423)
Normal Mode
1.5GHz or higher 2GHz or higher
Low-Noise Mode
1.5GHz 2GHz
Silent Mode
1.5GHz 2GHz
*This cooler cannot be mounted on a mainboard that does not have four holes around the socket.
Please keep the following in mind for a noiseless computer
1) For a noiseless computer, a Noise Prevention (NP) Power Supply, a NP HDD, a NP CD-ROM and a NP VGA CARD should be used together with this cooler.
2) Zalman affixes a Computer Noise Prevention System (CNPS) Mark to each of its parts and components used for noiseless computers.
3) It is preferable that a NP VGA Card having a VGA FHS is used for a high-performance VGA card.
4) When buying a new VGA card, it is recommended to buy a VGA card without a fan.
Patent Applications
... Korean Patent Application No. 01-11056
... Patent Applications Pending in over 20 nations around the world, including U.S., EU, and Japan
Installation of the CNPS5000-Plus
1) The CNPS5000-Plus can be mounted only on a mainboard having four holes around the CPU socket.
2) If the RPM of the CPU fan cannot be measured, please update the BIOS to the latest version.
For information on BIOS updates, please refer to the mainboard manufacturer's web site (There are some mainboards that cannot measure the RPM of fans in silent mode. Actual use is not affected by this).
* The specifications of the cooler may change without prior notice to improve the performance thereof.
de beste truuk is, ENORME sink zo groot als maar past en dan redelijk fannetje om de lucht te verversen en goede outtake en intake, me slot-a (100W volges radiate) blijft zo ook maar 45 graden stressed op 2.00 volt met 37 cfm (kan een redelijke 80mm makkie hebben, is met globalwin vos32 btw, als het past gewoon doen, slot-a sinks zijn de grootste die er zijn op 't moment imho (vos is 8x12x4 cm ofzowOp zondag 14 oktober 2001 16:37 schreef edward2 het volgende:
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
Het verschil is en blijft slechts 66 MHz, dat AMD met een PR rating komt veranderd daar niets aan. En om voor die 66MHz extra 300 piek neer te leggen is stupid.Op maandag 15 oktober 2001 20:27 schreef LindaVanKessel het volgende:
[..]
ik vind het niet helemaal waar.
Een 1700+ kan je min. vergelijken met een TB op 1700Mhz
en een 1800+ met een TB op 1800Mhz..
Nou kan je nog een TB gaan vergelijken met een P4.
een TB 1,4Ghz met wint op heel veel fronten op een 2,0Ghz P4
P4 is alleen wat Mhzjes..
Dus zeg nou niet dat het verschil alleen 66Mhz is...want dat is Pratisch niet zo.
[..En nog veel meer wat niet via een link kon??..]
Verwijderd
Agree. En er bestaat ook nog zoiets als overklokken!Op maandag 15 oktober 2001 20:35 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Het verschil is en blijft slechts 66 MHz, dat AMD met een PR rating komt veranderd daar niets aan. En om voor die 66MHz extra 300 piek neer te leggen is stupid.
Is er btw al een manier gevonden om ze te unlocken??
Verwijderd
ooit aan waterkoeling gedacht?
kost wat werk en tijd, maar dan
ben je voor ca F90,-/41,- klaar,
en de STILTE die je ervoor terugkrijgt...
... muisstil
kost wat werk en tijd, maar dan
ben je voor ca F90,-/41,- klaar,
en de STILTE die je ervoor terugkrijgt...
... muisstil
Waar heb je die koeler bestel ???Op zondag 14 oktober 2001 17:20 schreef B@rt_d@_M@n het volgende:
[..]
He Edward,
en wat koste hij je incl. verzendkosten ???
Acer 1501 : P4 bak
Zie:[topic=284021/3/25]. Reply nr. 7.Op maandag 15 oktober 2001 21:06 schreef demisoft het volgende:
[..]
Waar heb je die koeler bestel ???
en wat koste hij je incl. verzendkosten ???
Alpha PAL8045 £39.95 inclusief VAT 17.5% plus nog een YS-TECH FD8125 80mm fan a raison van £3.53 inclusief VAT 17.5%. Maakt tesamen ruim 152 guldens.
Exclusief verzendkosten.... maar die had ik al geincasseerd omdat ik zo graag die Epox 8KHA+ snel wil hebben.
Verwijderd
Okee, dat is dus duur voor de Alpha PAL8045... wacht nog een weekje en koop 'm bij OC-Shop... ben je inclusief de rembourskosten nog steeds goedkoper uitOp maandag 15 oktober 2001 22:21 schreef B@rt_d@_M@n het volgende:
[..]
Zie:[topic=284021/3/25]. Reply nr. 7.
Alpha PAL8045 £39.95 inclusief VAT 17.5% plus nog een YS-TECH FD8125 80mm fan a raison van £3.53 inclusief VAT 17.5%. Maakt tesamen ruim 152 guldens.
Exclusief verzendkosten.... maar die had ik al geincasseerd omdat ik zo graag die Epox 8KHA+ snel wil hebben.
Vind ik niet.Op maandag 15 oktober 2001 20:35 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Het verschil is en blijft slechts 66 MHz, dat AMD met een PR rating komt veranderd daar niets aan. En om voor die 66MHz extra 300 piek neer te leggen is stupid.
Als je een vergelijkbare snelheid hebt zie je wel degelijk een groot verschil.
En inderdaad het overklokken zal waarschijnlijk ook wel beter gaan.
Geloof maar niet dat AMD nou extra zo'n kleine stapjes maakt.
Er zit wat achter, en je komt er nog wel achter.
Verwijderd
Weet jij soms meer dat wij niet weten?Op maandag 15 oktober 2001 22:58 schreef LindaVanKessel het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Als je een vergelijkbare snelheid hebt zie je wel degelijk een groot verschil.
En inderdaad het overklokken zal waarschijnlijk ook wel beter gaan.
Geloof maar niet dat AMD nou extra zo'n kleine stapjes maakt.
Er zit wat achter, en je komt er nog wel achter.
Kom op, geen informatie achterhouden, he... delen met je mede-tweakers
http://www.bora-computer.deOp zondag 14 oktober 2001 16:31 schreef frenkb het volgende:
Sorry, maar je wil 9 meyer neerleggen voor een cpu maar bezuinigen op je cooler. erg apart. Ik zou voor de ZEN gaan, die wil ik zelf ook graag hebben maar kost wel flink bucks (10.000Yen) .... anders een silverado ofzo. maar die is ook nog 160.
AMD XP 1800+ 1.53 GHz 599 DM
Verwijderd
Hm, inclusief verzendkosten en terugrekenen in guldens zit je al rond de fl.700,-Op maandag 15 oktober 2001 23:23 schreef swipe het volgende:
[..]
http://www.bora-computer.de
AMD XP 1800+ 1.53 GHz 599 DM
hehe, ik stap hier in de trein.Op maandag 15 oktober 2001 23:28 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
Hm, inclusief verzendkosten en terugrekenen in guldens zit je al rond de fl.700,-Okee, dat is fl.200,- winst, maar je zit dan altijd wel met het garantie-probleem. Er bestaan nog geen internationale regels omtrent het online kopen van hard- en software. Terugsturen van een onderdeel lijkt mij ook moeilijker naar het buitenland (plus het lange wachten)
En ik sta in 45min bij hun voor de deur.
Alleen heb ik het wel gezien met die duitste zaakjes.
De Garantie is vaak moeilijk. heb vaak lang moeten wachten.
Zelfs als ik een product kocht die je dezelfde dag terug bracht als dat je hem kocht. Omdat hij het gewoon niet deed.
Entein belt me dadelijk als mijn 1800+ers op gestuurd zijn
Eerst daags dus weer 3DMark Updates voor de GoT!
Patser.Op dinsdag 16 oktober 2001 08:45 schreef LindaVanKessel het volgende:
Entein belt me dadelijk als mijn 1800+ers op gestuurd zijn
Eerst daags dus weer 3DMark Updates voor de GoT!
Verwijderd
hoe presteren de thermaltake VOLCANO 6Cu+ en de coolermaster DP5-6I31C ten opzichte van elkaar (geluid en temp)? Ze zijn bijde AMD recommended
Verwijderd
Ben zelf ook aan het kijken naar een goede XP cooler.
Nu kwam ik tijdens mijn verkenningsronde op de website van Exile terecht waar er een o.a. een stel "Neolec" coolers worden verkocht..
Nu ben ik niet zo thuis in de wereld van CPU Coolers (bekende merken ken ik wel, Coolermaster, ThermalTake, etc) maar van dit merk heb ik nog nooit een review gezien.
Dus hierbij de vraag:
Is er iemand met (AtlonXP +) Neolec Cooler ervaring??
Ze lijken mij op het eerste gezicht niet slecht, maar waar het mij om gaat is natuurlijk de werkelijke performance
Nu kwam ik tijdens mijn verkenningsronde op de website van Exile terecht waar er een o.a. een stel "Neolec" coolers worden verkocht..
Nu ben ik niet zo thuis in de wereld van CPU Coolers (bekende merken ken ik wel, Coolermaster, ThermalTake, etc) maar van dit merk heb ik nog nooit een review gezien.
Dus hierbij de vraag:
Is er iemand met (AtlonXP +) Neolec Cooler ervaring??
Ze lijken mij op het eerste gezicht niet slecht, maar waar het mij om gaat is natuurlijk de werkelijke performance
'k heb nu de Spire 5E34B3-H Highspeed op m'n AthlonXP 1600+ @ 1850+ (1575 mhz)
Stressed komt ie niet boven de 43 graden uit
wel met silverprut
(zat erbij !)
lekker goedkoop ook no --> hfl 34 piek
wel met silverprut
Verwijderd
Dat klinkt niet slecht! Zeker niet omdat de machine ook nog boven z'n specificaties draait..Op woensdag 14 november 2001 20:25 schreef Cutebritney het volgende:
wel met silverprut(zat erbij !)
Ga hem zeker even nader bekijken!
Stressed =
Draai namelijk zelf veel Folding@Home ...daar kun je je systeem ook heel erg goed mee opwarmen
stressed = 15-30 min 3dmark draaien...Op woensdag 14 november 2001 20:28 schreef Glorfindel het volgende:
[..]
Dat klinkt niet slecht! Zeker niet omdat de machine ook nog boven z'n specificaties draait..
Ga hem zeker even nader bekijken!
Stressed =?
Draai namelijk zelf veel Folding@Home ...daar kun je je systeem ook heel erg goed mee opwarmen
weetje, ik zet nu ff de
[edit]
up and runnin'
Verwijderd
Hee! Dat ziet er niet gek uit voor een cooler uit die prijsklasse!! Dank voor de moeite!Op woensdag 14 november 2001 21:02 schreef Cutebritney het volgende:
[afbeelding]
hmz, de koe trapt em wel behoorlijk op z'n staart
maar dit is dus met een AthlonXP 1400 mhz @ 1575 mhz
En die performance van die CPU/
Maar zoals je zegt: dit is een A-XP van 1,4GHz @ 1,575GHz...
enig idee wat de temp zal zijn bij een A-XP1800+ t/m ~ A-XP2000+
(laatste is er nog niet, maar ik ben al het een en ander opzij aan het leggen voor een dual A-XP2000+ als het kan
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100P.htm

vinnik nog steeds een erug mooi ding
.
Er staat op de site dat hij makkelijk tot 1,5ghz aankan (maar volgens mij hebben ze het daar alleen nietover Palomino's..). Met een paar casefans kom je nog wel een stuk verder. Dus overclocken moet geen probleem zijn.
Bijkomend voordeel: Je hoort hem nauwelijks
.

vinnik nog steeds een erug mooi ding
Er staat op de site dat hij makkelijk tot 1,5ghz aankan (maar volgens mij hebben ze het daar alleen nietover Palomino's..). Met een paar casefans kom je nog wel een stuk verder. Dus overclocken moet geen probleem zijn.
Bijkomend voordeel: Je hoort hem nauwelijks
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
'k heb em zien staan ennuw...hij is ZOOOO kleinOp woensdag 14 november 2001 21:19 schreef bluppy2 het volgende:
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100P.htm
[afbeelding]
vinnik nog steeds een erug mooi ding.
Bijkomend voordeel: Je hoort hem nauwelijks.
Op alle foto's ziet ie er bestwel groot uit...
de 1800 draait op 1533 mhz..minder dan waar ik nu op draai dusOp woensdag 14 november 2001 21:10 schreef Glorfindel het volgende:
[..]
Hee! Dat ziet er niet gek uit voor een cooler uit die prijsklasse!! Dank voor de moeite!
En die performance van die CPU/is ook om the :)~
Maar zoals je zegt: dit is een A-XP van 1,4GHz @ 1,575GHz...
enig idee wat de temp zal zijn bij een A-XP1800+ t/m ~ A-XP2000+
(laatste is er nog niet, maar ik ben al het een en ander opzij aan het leggen voor een dual A-XP2000+ als het kan)
Dus deze zal denk ik ook onder mijn max temp. zitten
De 2000+ heb ik geeen id van, hoesnel draait die? iets van 1.66 Ghz ofzo ?
Die zal wel een stukje warmer worden iig
[edit]
ik krijg morgen, of anders vrijdag (als het goed is) m'n Crucial DDR geheugen. Momenteel draait hij nog op cheap ass SDRAM, en die trekt een FSB van 150+ niet.
maar met wat geluk kan dat Crucial DDR het wel aan...En als m'n chipset het ook overleeft, kan ik kan met wat geluk op 1750 mhz draaien
De kans is klein dat het gaat lukken, maar als het lukt post ik de resultaten ff
Verwijderd
Ben benieuwd!Op woensdag 14 november 2001 21:36 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
De kans is klein dat het gaat lukken, maar als het lukt post ik de resultaten ff(hoe warm etc)
Hoe dan ook, nogmaals bedankt!
Verwijderd
Ikk heb hier de Alpha 8045 op een XP 1800+, dit gaat dus uitstekend met een standaard 80x80x25 fan. Het is een stille en koele combi. De Alpha had ik voor iets van 135 piek zonder standaard 80x80 fan, maarja die hebben de meeste tweakers nog wel liggen
Verwijderd
Als je nou op die zalman zo'n luchtbuis maakt met een grote Radiale fan die echt superhard blaast dan koelt dat ding echt SUPERGOED.
zoiets dus:
http://www.tweakers.net/nieuws/18673?highlight=Luchtkoeling
Als die het met een zalman had gedaan zou het echt VEEL beter werken.
Zalman geval heeft iets van een vierkante meter oppervlakte
zoiets dus:
http://www.tweakers.net/nieuws/18673?highlight=Luchtkoeling
Als die het met een zalman had gedaan zou het echt VEEL beter werken.
Zalman geval heeft iets van een vierkante meter oppervlakte
Een "groot" verschil?
We hebben het over 66 Mhz, niet over 660 Mhz!!! Een verschil van 66 Mhz is alleen meetbaar, er is geen applicatie of spel waarin je verschil zal merken! Het zit gewoon tussen je oren! Laat me niet lachen!
Gooi er voor fl 300,-- meer (kwaliteits)geheugen in, daar merk je gegarandeerd meer van! 
En heb je genoeg geheugen, dan laat je het geld toch lekker in je zak!
edit// Oeps, ik had ff niet in de gaten dat deze draad al redelijk oud was, het was niet mijn bedoeling deze omhoog te kikken..//
En heb je genoeg geheugen, dan laat je het geld toch lekker in je zak!
edit// Oeps, ik had ff niet in de gaten dat deze draad al redelijk oud was, het was niet mijn bedoeling deze omhoog te kikken..//
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
zo`n globalWIN wbk68 is wel aardig kun je zonder moeite upgraden met elke 80mm fan
heb gister toevallig voor een leuke cooler gekeken en kwam deze dragon orb 3 review tegen:
http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/dragonorb3/dragonorb3.html
ondanks dat ik van iedereen hoor dat deze heel slecht zijn komt hij hier het beste uit de test(misschien hadden ze over de oude serie ofzo)
of check deze: http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/Pal8045/final.htm nadeel is wel dat deze nog een fan erbij moet omdat ze die niet meeleveren
http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/dragonorb3/dragonorb3.html
ondanks dat ik van iedereen hoor dat deze heel slecht zijn komt hij hier het beste uit de test(misschien hadden ze over de oude serie ofzo)
of check deze: http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/Pal8045/final.htm nadeel is wel dat deze nog een fan erbij moet omdat ze die niet meeleveren
-Te huur
Dure koelers zijn nergens voor nodig,
kheb een coolermaster DP5-6I31C dat ding heeft me 27,- gulden gekost. op dit moment is mijn proc. 42 graden met 100% cpu load.
mijn XP 1400@1600 zit gemiddeld zo rond de 40 graden.
kheb een coolermaster DP5-6I31C dat ding heeft me 27,- gulden gekost. op dit moment is mijn proc. 42 graden met 100% cpu load.
mijn XP 1400@1600 zit gemiddeld zo rond de 40 graden.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Deze gaat in januari op mijn xp 1900+ 
THERMALTAKE "Volcano 7" für AMD Socket A / Intel FC-PGA - temperaturgeregelt
Aktueller Kühler der Fa. Thermaltake (Taiwan). Der Kühler ist aus Aluminium gefertigt und verfügt über einen eingelassene Kupferplatte. Über die Kupfereinlage ergibt sich eine verbesserte Wärmeableitung. Um ein relativ niedriges Betriebsgeräusch zu Erreichen verfügt der Kühler über einen temperaturgeregelten Lüfter (80 x 80 x 25 mm). Der Lüfter ist doppelt kugelgelagert.
Der Temperatursensor ist am oberern Rand des Kühlers angebracht. In Abhängigkeit von der CPU - Temperatur ergibt sich je nach Wärmeentwicklung eine entsprechend angepaßte Drehzahl des Lüfters. Der Lüfter verfügt über ein verchromtes Schutzgitter.
Je nach Temperatur ergibt sich so eine Drehzahl zwischen 2.900 (25° C Grad) und 5.000 U/min (35°C Grad).
Schon bei Standarddrehzahl bietet der Lüfter eine Förderleistung von 78 m³/h - bei voller Drehzahl bietet der Lüfter eine Leistung von ca. 90 m³/h. Die Geräuschentwicklung des Lüfters beträgt dabei - je nach Temperatur - zwischen 27 und 39 dBa. Auch unter Vollast ist der Kühler somit deutlich laufruhiger, als Kühler mit 60 mm High-Speed Lüftern.
Freigegeben vom Hersteller: AMD bis 1,4 GHz (Athlon), 1,9 GHz (XP), Intel Pentium III 1,13 GHz, Intel Tualatin bis 2.0 GHz
Bitte beachten Sie: Aufgrund der hohen Leistungsaufnahme verfügt der Lüfter über einen 4 - poligen Anschluß (direkt an das Netzteil) - die Drehzahl kann über einen separaten Molexstecker ausgelesen werden. Das Gewicht des Kühlers beträgt ca 520 (!) Gramm - bitte transportieren Sie Ihren PC ggf. entsprechend vorsichtig.
http://www.pc-cooling.de/thermal/tt009_gr.htm
http://www.pc-cooling.de/thermal/tt009a_gr.htm
http://www.pc-cooling.de/thermal/tt009b_gr.htm
Test:
<http://www.pc-cooling.de/thermal/img/award.jpg>
Technische Daten:
Spannung 12 V DC
[click to enlarge]
Drehzahl 2900 - 5000 U/min
Leistungsaufnahme 2,16 - 5,4 Watt
Fördermenge 78 - 90 m³/h
Geräusch 27 - 39 dBa
Gewicht ca. 520 Gramm
Anschluß: 4 Pin / 3 Pin
Länge ca. 70 mm, Breite ca. 68 mm,
Höhe ca. 78 mm
THERMALTAKE "Volcano 7" für AMD Socket A / Intel FC-PGA - temperaturgeregelt
Aktueller Kühler der Fa. Thermaltake (Taiwan). Der Kühler ist aus Aluminium gefertigt und verfügt über einen eingelassene Kupferplatte. Über die Kupfereinlage ergibt sich eine verbesserte Wärmeableitung. Um ein relativ niedriges Betriebsgeräusch zu Erreichen verfügt der Kühler über einen temperaturgeregelten Lüfter (80 x 80 x 25 mm). Der Lüfter ist doppelt kugelgelagert.
Der Temperatursensor ist am oberern Rand des Kühlers angebracht. In Abhängigkeit von der CPU - Temperatur ergibt sich je nach Wärmeentwicklung eine entsprechend angepaßte Drehzahl des Lüfters. Der Lüfter verfügt über ein verchromtes Schutzgitter.
Je nach Temperatur ergibt sich so eine Drehzahl zwischen 2.900 (25° C Grad) und 5.000 U/min (35°C Grad).
Schon bei Standarddrehzahl bietet der Lüfter eine Förderleistung von 78 m³/h - bei voller Drehzahl bietet der Lüfter eine Leistung von ca. 90 m³/h. Die Geräuschentwicklung des Lüfters beträgt dabei - je nach Temperatur - zwischen 27 und 39 dBa. Auch unter Vollast ist der Kühler somit deutlich laufruhiger, als Kühler mit 60 mm High-Speed Lüftern.
Freigegeben vom Hersteller: AMD bis 1,4 GHz (Athlon), 1,9 GHz (XP), Intel Pentium III 1,13 GHz, Intel Tualatin bis 2.0 GHz
Bitte beachten Sie: Aufgrund der hohen Leistungsaufnahme verfügt der Lüfter über einen 4 - poligen Anschluß (direkt an das Netzteil) - die Drehzahl kann über einen separaten Molexstecker ausgelesen werden. Das Gewicht des Kühlers beträgt ca 520 (!) Gramm - bitte transportieren Sie Ihren PC ggf. entsprechend vorsichtig.
http://www.pc-cooling.de/thermal/tt009_gr.htm
http://www.pc-cooling.de/thermal/tt009a_gr.htm
http://www.pc-cooling.de/thermal/tt009b_gr.htm
Test:
<http://www.pc-cooling.de/thermal/img/award.jpg>
Technische Daten:
Spannung 12 V DC
[click to enlarge]
Drehzahl 2900 - 5000 U/min
Leistungsaufnahme 2,16 - 5,4 Watt
Fördermenge 78 - 90 m³/h
Geräusch 27 - 39 dBa
Gewicht ca. 520 Gramm
Anschluß: 4 Pin / 3 Pin
Länge ca. 70 mm, Breite ca. 68 mm,
Höhe ca. 78 mm
Ik heb die cooler ook, bij mij stressed 67C en ding maakt pokke herrieOp woensdag 14 november 2001 20:25 schreef Cutebritney het volgende:
wel met silverprut(zat erbij !)
Verwijderd
Om je proc optimaal te stressen is er nog steeds niks (zelfs geen
) beters dan BurK7 gewoon het machtige stukje programmatuur draaien, en voila, de temps stijgen
Verwijderd
heb dit tooltje net gedraait :resultaat cpu idle 49Op vrijdag 28 december 2001 01:11 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Om je proc optimaal te stressen is er nog steeds niks (zelfs geen) beters dan BurK7 gewoon het machtige stukje programmatuur draaien, en voila, de temps stijgen
cpu burk7 71
gevolg : system freeze /na het opstarten fsb werd verkeerd gedetecdeerd, bios legen, opnieuw ingesteld loopt weer
lekker toolje................
Verwijderd
lekker tooltje................
Belast Burnk7 nu ook je geheugen voluit of alleen de proc?
Die werd al genoemd (op 14 oktober!Op vrijdag 18 januari 2002 00:53 schreef RObocope het volgende:
Neem een Silverado, zijn wat groot maar koelen goed.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Verwijderd
Dan kick ik hierbij het topic ff, na aanleiding van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/378757.Op vrijdag 18 januari 2002 00:55 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die werd al genoemd (op 14 oktober!).
Ik lees hier namelijk (http://www.lostcircuits.com/advice/cooler-jan), dat een Silverado zelfs op Turbo setting een XP 1800+ niet koel kan houden
Want natuurlijk overklokken we.Back to the Silverado. Because of its barely audible operation in whisper and standard mode, this cooler is extremely suited for the non-overclocker running at frequencies up to maybe 1500 MHz. Above that, there are no guarantees that the cooler will hold up to the heat generation of the CPU.
Heeft iemand daar ervaring mee? Een opgefokte XP + een Silverado?
ik heb een athlon xp 1600+ @ 1800+ (146 mhz fsb met cpufsb), die stressed (1,5 uur hotcpu gedraaid voor die test) 40 graden word, met een spire fridgerock erop...
binnenkort bios flashen, en dan 150 mhz fsb (1850+?, naar boven afronden --> 1900+
)
binnenkort bios flashen, en dan 150 mhz fsb (1850+?, naar boven afronden --> 1900+
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Zie reactie in deze topic:Op zaterdag 15 juni 2002 21:27 schreef zuidhof het volgende:
Welke cooler kan ik het best gebruiken voor een XP 2100+?
Ik heb een ECS k7s6a mobo.
[topic=503336/1]
En je kickt een stokoude topic omhoog
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()