Toon posts:

Sinterklaas heeft ongelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[topic=449673/1] is gesloten met de opmerking: "Er zijn zat topics over wat voor videokaart je bij een celeron moet proppen. De kaarten die NoStra noemt zijn daar perfecte voorbeelden van. "

Het probleem in dat topic is juist het moederbord met een lx chipset, niet de processor.

Mijn opmerking in dat topic: "Ik vind ook dat er te vaak ten onrechte naar de faq wordt verwezen. :( " wil ik dan ook graag eens herhalen.

Ik vind niet alleen het niveau van de Topics laag (zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/447130) aan het worden, ook dat van de MODS mag wel eens bekeken worden.

Ik heb nog met het idee gelopen om me als MOD aan te bieden, maar daar zie ik maar vanaf.

Probeer eens iets met mijn idee te doen:

Zou het niets zijn om een soort "new topic wizzard" met daarbij ook een search op de gebruikte topic woorden te hebben?
Stimuleer mensen de regels door te lezen door ze voor te schotelen en doe de search dus voor ze, zodat ze kunnen zien dat wat ze willen er al is.
Bespaard denk ik een hoop moeite en irritatie.

En mensen die te vaak een loos topic openen een tijdelijke limiet geven van 1 topic in 2 weken openen ofzo.

Ik wil best eens kijken wat de mogelijkheden zijn hiervoor. Ik ben bijna afgestudeerd, dus heb dan weer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het topic waarnaar je linkt is per defenitie terecht dicht, omdat dat niet in VB hoort maar in LA (zoals deze).

Dit is je originele:
[topic=449433]

Je kan dus gewoon een AGP kaart kopen, en dan wel zo'n snel mogelijke als het maar kan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ook dat er te vaak ten onrechte naar de faq wordt verwezen. :("
Geef maar voorbeelden, hier doe en kan ik niets mee.

De topicstarter heeft niets zelf uitgezocht, dat is ook een reden dat zijn topic dichtzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[topic=449673/1]
lekkere topictitel ook :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 18:18 schreef JvS het volgende:
Het topic waarnaar je linkt is per defenitie terecht dicht, omdat dat niet in VB hoort maar in LA (zoals deze).

Dit is je originele:
[topic=449433]

Je kan dus gewoon een AGP kaart kopen, en dan wel zo'n snel mogelijke als het maar kan...
Nu wil ik hier toch even wat zeggen ( >:) ).

Ik heb een tijd geleden nog een Pentium II systeem en ik wilde na een tijd een nieuwe videokaart omdat mijn oude kaart erg sloom was, dus ikke lekker naar de winkel gaan, een vette kaart gekocht en in mijn bak gestopt.

Maar met geen enkele mogelijkheid wou dat ding werken. Na veel gezeik in de winkel heb ik mun geld uiteindelijk terug gekregen.

Wat bleek, de AGP poort die op mijn mobo zat was te oud. Ik had een oudere AGP revisie dan dat persee nodig was voor die nieuwe kaart.

Pffff... had liever in een normaal topic dit getikt maargoed.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 10:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan moet dat originele topic weer open in VB/PMG of HA met als vraag of moderne videokaarten wel op een oud moederbord werken en waar je op moet letten dan :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En daarom zit Joost ook bij AV. :P
Vinnie heeft een punt, gve bijna.
Zoals Sint al aangeeft: de topicstarter doet geen moeite om eerst zelf eens wat uit te zoeken, dus wat dat betreft was de FAQ-verwijzing volkomen terecht. Echter; nu blijkt dat die FAQ niet compleet is (is ie niet, zal ie ook nooit zijn), dus gaan we daar wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinterklaas gooide mijn topic ook al dicht?

ik vraag hier haast nooit wat vraag ik eens wat gooit ie hem dicht

zie topic ati radeon classic tegen geforce4 440mx

ik weet gewoon niet welke ik moet nemen

ben hier al lid van 2000 ik zal heus wel gezocht hebben
maar kon niks vinden tussen mijn ati radeon tegen de geforce 4 440mx
ben laats een moederbod wezen zoeken tussen 880moederborden dus lui ben ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 21:03 schreef Kaj. het volgende:
En daarom zit Joost ook bij AV. :P
Vinnie heeft een punt, gve bijna.
Zoals Sint al aangeeft: de topicstarter doet geen moeite om eerst zelf eens wat uit te zoeken, dus wat dat betreft was de FAQ-verwijzing volkomen terecht. Echter; nu blijkt dat die FAQ niet compleet is (is ie niet, zal ie ook nooit zijn), dus gaan we daar wat aan doen.
Die verwijzing naar de faq was waardeloos, wel ben ik het ermee eens dat de topicstarter meer zelf uit had kunnen vinden. Bijv verschillende systemen die op internet bestuderen waar een lx chipset inzit en de videokaart erbij bestuderen.

Ik blijf bij mijn idee van een soort wizzard die newbies helpt bij het openen van een topic.

Btw: Thanks Vinnie :)

// Het is trouwens heeeeeel lastig om dit soort dingen zodanig in een faq te zetten dat je er ook regelmatig naar kan verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Graag gedaan O-)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 25 maart 2002 23:17 schreef suijkerbuijk het volgende:
sinterklaas gooide mijn topic ook al dicht?

ik vraag hier haast nooit wat vraag ik eens wat gooit ie hem dicht
[..]
Als iemand wat vraagt in P&W en ik denk dat het niveau te laag is voor P&W gooi ik het topic op slot. Pas daarna kijk ik normaal WIE het gepost had.

Of het nou een persoon met veel of weinig kennis is maakt mij niet uit, het gaat om de topic. Kan het een persoon zijn die voor de 1e keer deze maand een topic plaatst, als het niveau te laag is gaat hij even snel dicht als iemand die vaker berichten plaatst.

[edit: een keer pas in 1 zin is wel genoeg]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Trouwens [search=p2l97] levert al behoorlijk wat resultaten op. Zelfs een oplossing om toch de nieuwste AGP videokaarten op dit bord te kunnen laten draaien (moet je wel ff met de soldeerbout aan de slag)

Ik kan het weten.. Ik heb dat moederbord, en het draait nu redelijk met een TNT2-pro

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een lange tijd op non actief te hebben gestaan laatst maar weer eens rondgeneust en wel ja mijn account hier bestaat nog.

Nu de "poster'" waarover het gaat.....(ik weet het is een beetje laat, maar om je gelijk te halen kan het nooit te laat zijn) :9 ....dat was ik dus.
Er werd beweerd....door meerdere lieden....ook Sinterklaas....dat ik niet veel moeite had gedaan om er zelf achter te komen....
Nu wil het geval dat tot op de dag van vandaag NIEMAND is geweest die me toen een precies antwoord heeft kunnen geven op mijn vraag....sterker nog velen gaven het verkeerde antwoord.
Door sinterklaas werd het verhaal zelfs afgedaan als een CPU verhaal...reden genoeg voor mij om aan te nemen dat deze moderator niet eens zelf goed mijn probleem had doorgelezen want het werkelijke probleem was dus de Chipset.

Nu om een lang verhaal kort te maken....en wie weet heeft iemand er nog wat aan.
Ik draai hier een G4 op een P2L97 bord zonder problemen. het geval wil dat elke P2l97, waarvan revisie hoger is dan 1.05 gewoon werkt.
Het probleem met de voltage is in deze revisies verholpen en men hoeft niet te solderen.

Tot slot: Een forum is naar mijn idee om ideeenuit te wisselen en respons te krijgen over problemen. In mij specifiek geval was er nooit wat geschreven over dit probleem en wat wel was geschreven was onjuist of de een weersprak de ander.....
Vandaar dan ook....8 maaden later...dat ik even wil melden dat mijn geopende topic toen ten onrecht was gesloten.
;)

Beter te laat dan nooit.
En wat is nu toepasselijker dan op deze 5 december, de dag van Sinterklaas, moderator Sinterklaas die mijn topic sloot, (die mij de roe gaf) even van repliek te kunnen voorzien
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 10:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, lekker.... Na 9 maanden nog een discussie omhoog trappen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Sinterklaas krijg ook een 'upgrade'
Weer niet of het nog zin heeft om nu je gelijk nog te proberen te halen :X ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dicht

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.