www.conrad.com ...Op maandag 08 april 2002 18:40 schreef atmoz het volgende:
Weet nog iemand ergens 1 uit te halen? Of iemand die hem niet meer hoeft? hehe, zo'n ding zie ik ook wel zitten...C.Q. ik wil er ook een
Je bent toch echt te laat denk ik, er was een paar dagen terug iemand die em wegdeed, en die heb ik nuOp maandag 08 april 2002 18:40 schreef atmoz het volgende:
Weet nog iemand ergens 1 uit te halen? Of iemand die hem niet meer hoeft? hehe, zo'n ding zie ik ook wel zitten...C.Q. ik wil er ook een
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Yep, die kennen we...
Maarja zo rijk ben ik niet. Maargoed, dan wachten we gewoon af op een volgende actie.
Verwijderd
20€ dingen waren geen actie gewoon geluk dat een bedrijf verkeerde schermen kochtOp maandag 08 april 2002 18:47 schreef atmoz het volgende:
[..]
Yep, die kennen we...
Maarja zo rijk ben ik niet. Maargoed, dan wachten we gewoon af op een volgende actie.
deze komen dus nooit meer, als je voorgemaakte schermen voor onder 100€ wil ga je moeten geluk hebben dat iemand zijn LCD weg doet
ik vandaag voor 65€, te laat voor jou dus
HIer danmijn setupje. Beetje kutfoto maar goed:

tis dus een gebogen stuk plexi met aan bijde kanten een potmeter+knoppie. Kvindt hem wel goed gelukt en ben er dus errug blij mee.

tis dus een gebogen stuk plexi met aan bijde kanten een potmeter+knoppie. Kvindt hem wel goed gelukt en ben er dus errug blij mee.
dat idee had ik zelf ook. (ik heb ondertussen het plexiglas) en dat inbouwen in me zijpaneel.Op maandag 08 april 2002 19:11 schreef ajampaniki het volgende:
HIer danmijn setupje. Beetje kutfoto maar goed:
[afbeelding]
Eventueel scherm goed om te draaien zodat paneel aan beiden kanten te gebruiken is om aan de omstandigheden aan te passen.
mijne is alleen een stuk slordiger ge soldeerd
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Die van mij is dus gewoon een standaardje die ik buiten de comp laat. Misschien ga ik hem later nog inbouwen ofzo in een standalone mp3 speler maar nu nog niet.
kga em in de voorkant van m'n case planten, maar dat duurt nog even omdat ik nog ergens een dremel moet gaan lenen
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Verwijderd
Zijn er al mensen die de lcd in hun case hebben gestopt? Ben wel benieuwd hoe en wat iedereen dat gaat doen.
Ik doe hem waarschijnlijk in een extern kastje vanwege ruimte gebrek in case.
Ik doe hem waarschijnlijk in een extern kastje vanwege ruimte gebrek in case.
ik vatte vandaag het idee op om een koffermod te maken... en daar komt ie dus in. (achter plexiglas, ik ben op me lcd gesteld
)
Ik zet em helemaal onderin, daar waar sommige mensen blowholes maken
Ik heb 'm ook op een plexiglasplaatje gemonteerd, en als een soort extra lcd-scherm voor m'n andere scherm staan, op m'n desktop. Het lijkt veel op die van Ajampanaki.
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Ik heb een oude harde video doos gemod, en daar zit schermpje + schakelaars in 
Zal soon wel een foto posten
Zal soon wel een foto posten
Verwijderd
Damn,
Alles net gesoldeert.
Aangesloten.
Lcd licht op (knippert wel). Lcd geeft vage tekens en monitor heeft geen beeld.
Dus ik alles uit mijn systeem halen en terug zetten naar oude situatie. Geen beeld meer op mijn monitor!!!!
Hoe kan dit? Ik krijg het niet meer goed.
Alles net gesoldeert.
Aangesloten.
Lcd licht op (knippert wel). Lcd geeft vage tekens en monitor heeft geen beeld.
Dus ik alles uit mijn systeem halen en terug zetten naar oude situatie. Geen beeld meer op mijn monitor!!!!
Hoe kan dit? Ik krijg het niet meer goed.
Verwijderd
En doet de LCD het ook al??Op dinsdag 09 april 2002 10:10 schreef Darkice het volgende:
pff.. valt mee.
Heb wat kabeltjes niet of half terug gezet.
Nu zit alles echt weer goed
Verwijderd
Heren,
hierbij een verzoek, ik ben bang namelijk dat ik mijn LCD anders verneuk
. Kan iemand zo'n printplaatje met kabel voor mij maken dat ik alleen nog maar de header op de LCD hoef te solderen (tegen een vergoeding) want ik ben echt een kneus wat dat betreft.
hierbij een verzoek, ik ben bang namelijk dat ik mijn LCD anders verneuk
Verwijderd
Nou, de lcd flikkerde en geeft alleen zwarte blokjes. Maar het geheel ziet er wat gammel uit (en is dat ook) dus ik ga vanavond ff een nieuw kabeltje fiksen.
als je die headers kunt solderen kun je de rest ook hoor. is echt simpel. gewoon voorzichtig doen en soldeerbout maar kort tegen de objecten aanhouden (losse draden maken niet uit).Op dinsdag 09 april 2002 11:44 schreef jtiegelaar het volgende:
Heren,
hierbij een verzoek, ik ben bang namelijk dat ik mijn LCD anders verneuk. Kan iemand zo'n printplaatje met kabel voor mij maken dat ik alleen nog maar de header op de LCD hoef te solderen (tegen een vergoeding) want ik ben echt een kneus wat dat betreft.
tis echt een eitje
Verwijderd
M_Dark, jij zou toch nog van die plaatjes maken, gaat dat nog door??? plz?Op dinsdag 09 april 2002 11:44 schreef jtiegelaar het volgende:
Heren,
hierbij een verzoek, ik ben bang namelijk dat ik mijn LCD anders verneuk. Kan iemand zo'n printplaatje met kabel voor mij maken dat ik alleen nog maar de header op de LCD hoef te solderen (tegen een vergoeding) want ik ben echt een kneus wat dat betreft.
Verwijderd
Om het wat makkelijker te maken om onze(van Zotty en mij) website te bereiken over de LCD's was Zotty zo vriendelijk om deze URL : http://gfxlcd.schijf.org
aan te maken
dus ff bookmarken
LCD site met software ;)
aan te maken
dus ff bookmarken
LCD site met software ;)
wil et best voor je maken mail maar ffiesOp dinsdag 09 april 2002 13:07 schreef jtiegelaar het volgende:
Anders ik wel als niemand mij kan helpen
[/help] M_Dark?? [/Help]
edit: tis leuk nemalijk
Wordt moeilijk, want is nogal kortsluit vast! Heb een paar keer draadjes tegen elkaar gehad! Geen problemo!Op dinsdag 09 april 2002 13:04 schreef Darkice het volgende:
Is er trouwens al iemand geweest die de LCD echt verneukt heeft?
Of ga ik de eerste zijn
Zoals al eerder gezegd in dit topic, ut was geen actie, heet was puur geluk hebben dat een bedrijf de verkeerde lcd's had ingekocht. En ik denk dat als je nu naar conrad gaat dat dit display ergens tussen de 100 en de 150 euro kost... Ik denk dat we dan wel van geluk kunnen spreken jahOp dinsdag 09 april 2002 13:57 schreef jtiegelaar het volgende:
Wanneer wij NU zo'n LCD willen aanschaffen (ik heb er al een hoor) Wat zouden we er dan voor moeten betalen? Hebben we dan mzzl gehad met deze actie?
Verwijderd
Handig om te wetenOp dinsdag 09 april 2002 13:15 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Wordt moeilijk, want is nogal kortsluit vast! Heb een paar keer draadjes tegen elkaar gehad! Geen problemo!
Ik heb net een 'printje met header' aan een halve printkabel gemaakt voor m'n buurjongen (die heeft er ook één van John besteld) en ik moet voor m'n server er dit weekeind nog één in elkaar zettenOp dinsdag 09 april 2002 11:44 schreef jtiegelaar het volgende:
Heren,
pic's van dat nieuwe aansluit printje met headertje aan printerkabel met externe potmeter voor backlight en potmetertje voor contrast en reset-knop zijn te zien als foto 6,7 & 8 op : http://www.spotlife.com/users2/bartbanaan/webalbum/
De eerste 5 foto's zijn het LCD display met het eerste aansluitprintje :0
De eerste 5 foto's zijn het LCD display met het eerste aansluitprintje :0
Verwijderd
JEaaaaaaah.. die van mij werkt.
Stelt inderdaad niet zoveel voor dat solderen.
Zorg alleen wel dat je een pinheader ergens weg krijgt. Scheelt heel veel werk.
Stelt inderdaad niet zoveel voor dat solderen.
Zorg alleen wel dat je een pinheader ergens weg krijgt. Scheelt heel veel werk.
Gewoon een IDE kabel afknippen en maar de helft van de draadjes gebruiken. Wel pokkewerk om die draadjes te strippen zeg
Daar heb je helemaal gelijk in, ik ben er zeker wel een half uur mee bezig geweest(alleen dat strippen dan). Maar ja, de kabel is er nu al, maar ik heb nog geen voeding. Als je een voeding kortsluit, is dat niet zo erg, een 2e keer kan ie ook nog tegen, maar 3 keer is echt te veelOp woensdag 10 april 2002 17:24 schreef as4Raven het volgende:
Gewoon een IDE kabel afknippen en maar de helft van de draadjes gebruiken. Wel pokkewerk om die draadjes te strippen zeg
aansteker eronder, uit elkaar trekken en met scherp mes kun je gelijk de helft tegelijk strippen. dan nog 1 a 2 keer voor de andere draadjes.Op woensdag 10 april 2002 17:52 schreef grooviee17 het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, ik ben er zeker wel een half uur mee bezig geweest(alleen dat strippen dan). Maar ja, de kabel is er nu al, maar ik heb nog geen voeding. Als je een voeding kortsluit, is dat niet zo erg, een 2e keer kan ie ook nog tegen, maar 3 keer is echt te veel
dat kan ook, ik heb dus elk draadje apart gestript met een stanleymes. het duurde wel lang, maar het werkt ookOp woensdag 10 april 2002 17:54 schreef Oxigun het volgende:
[..]
aansteker eronder, uit elkaar trekken en met scherp mes kun je gelijk de helft tegelijk strippen. dan nog 1 a 2 keer voor de andere draadjes.
Ik strip kleine draadjes altijd gewoon tussen mijn tanden.. Schijnt niet helemaal best te zijn ofzo... Als je het plastic maar weer uitspuugt ofzo...Op woensdag 10 april 2002 18:02 schreef grooviee17 het volgende:
[..]
dat kan ook, ik heb dus elk draadje apart gestript met een stanleymes. het duurde wel lang, maar het werkt ook
hihi...
Mijn kamer ligt altijd helemaal onder de kleine stukjes draad-mantel...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Instant Leather-manOp woensdag 10 april 2002 18:05 schreef Banzi het volgende:
[..]
Ik strip kleine draadjes altijd gewoon tussen mijn tanden.. Schijnt niet helemaal best te zijn ofzo... Als je het plastic maar weer uitspuugt ofzo...
hihi...
Mijn kamer ligt altijd helemaal onder de kleine stukjes draad-mantel...
is er toevallig nog iemand die zo'n LCDtje kwijt wil?? 
ben opzoek naar LCD voor nieuw project;
Externe Baybus maken
heb je wat? mail aub even dan
ben opzoek naar LCD voor nieuw project;
Externe Baybus maken
heb je wat? mail aub even dan
Victorinox!Op woensdag 10 april 2002 22:30 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Instant Leather-man![]()
gebruik ik ook altijd
Verwijderd
Vandaag weer even druk geweest, aangezien LPT gewoon teveel CPU kracht zuigt om sommige dingen op het display te zetten.
Ziehier: USB2LCD voor het €20 display

klik voor een grotere versie
Ik ga geen komplete uitleg geven over hoe het werkt, je zult er zelf nog software voor moeten schrijven, enz, maar voor de techneuten onder ons is dit natuurlijk bijzonder leuk om te maken
Wie het ook wil maken, _AscII_ heeft op dit moment een inkoopactie voor het USB chippie => [topic=423931/1/25]

Ik ga geen komplete uitleg geven over hoe het werkt, je zult er zelf nog software voor moeten schrijven, enz, maar voor de techneuten onder ons is dit natuurlijk bijzonder leuk om te maken
Wie het ook wil maken, _AscII_ heeft op dit moment een inkoopactie voor het USB chippie => [topic=423931/1/25]
Tja, dan ben je vrees ik wel compleet aangewezen op je eigen programmeerkunsten, aangezien tot nu toe alles is geschreven voor LPT en niet voor USB.
Was handig geweest als er wat dll's zouden zijn/gemaakt kunnen worden die de communicatie met de LCD voor hun rekening nemen. Dan maakte het niet uit welke poort je zou gebruiken.
Misschien een idee om door te spelen naar het softwaretopic (wat ik nu dus ook doe
)
Was handig geweest als er wat dll's zouden zijn/gemaakt kunnen worden die de communicatie met de LCD voor hun rekening nemen. Dan maakte het niet uit welke poort je zou gebruiken.
Misschien een idee om door te spelen naar het softwaretopic (wat ik nu dus ook doe
Verwijderd
Dit gaat (hopelijk) werken met de virtual COM drivers van FTDI, de fabrikant van de USB chip. Het uiteindelijke programma wat je wil gebruiken moet het natuurlijk wel ondersteunen. Ik ga het tzt iig in m'n plugin verwerken
Maar als ik het goed heb koop je dus zo'n chip, soldeer je dat printje in mekaar en dan sluit je die print op je usb poort aan (met verlengkabel).
Daarna sluit je dan weer je lcd op de lpt poort van dat printje aan, en kun je via usb je lcd aanspreken.
Hoe gaan hierbij virtual COM drivers helpen dan? Of vangen die ook data naar LPT op en routen dat door naar usb?
Daarna sluit je dan weer je lcd op de lpt poort van dat printje aan, en kun je via usb je lcd aanspreken.
Hoe gaan hierbij virtual COM drivers helpen dan? Of vangen die ook data naar LPT op en routen dat door naar usb?
Verwijderd
Solderen, PIC proggen en op de USB van de computer aansluiten. En de LCD aan de andere kant van het printje natuurlijk.Op vrijdag 12 april 2002 19:34 schreef as4Raven het volgende:
Maar als ik het goed heb koop je dus zo'n chip, soldeer je dat printje in mekaar en dan sluit je die print op je usb poort aan (met verlengkabel).
De daadwerkelijke aansturing gaat via USB, maar door die virtual COM drivers te gebruiken, kun je lijkt me het via COM3 oid je data versturen.
Ik wil het zo maken dat je bestaande LCD software met COMpoort ondersteuning kunt gebruiken en nieuw geprogrammeerde software kan extra commandos gebruiken om bijv de backlight te dimmen of de fontgroote software matig te kiezen.
Owja, das wel cool natuurlijk, dan heb je ook geen extra voeding kabel meer nodig (ik heb m'n lcd extern gemonteerd, met 3-polig kabel zelfs, omdat ik een knopje met 12V lamp d'r in heb, om de lcd aan en uit te zetten, helaas werkt het nog niet echt
).
Verwijderd
kon je het weer niet zonder PIC makenOp vrijdag 12 april 2002 19:21 schreef Zotty het volgende:
Vandaag weer even druk geweest, aangezien LPT gewoon teveel CPU kracht zuigt om sommige dingen op het display te zetten.
[afbeelding]
maar dat is niet zo moeilijk te maken, aleen die PIC
maar daar is ook wel wat op te bedenken
maar als dit werkt WOOOOOOWH
Ksnap het nut er niet echt van. Waarom al die moeite om je lcd op een usb te gooien. Lpt werkt toch prima
Verwijderd
Op maandag 08 april 2002 17:27 schreef Oxigun het volgende:
Heeft iemand em al ingebouwt?
Ik heb nu zelf een stukje plexiglas ontvree... erm bemachtigdEn wil daar iets mee gaan doen.
Maar ik weet niet hoe die metalen rand eruit ziet ingeouwd. Wordt dat dik of zit de vocer er omheen? pics dus
Heb dit kastje besteld, iets te groot (LxBxH 308x167x87/84 mm) maar kan ik ook wat schakelaars en evt. leds in kwijt....
Beetje laat allemaal (PTT kon me huis nie vinden) maar vandaag ook druk aan het solderen geweest met de LCD en alle aangesloten, maar nix op beeld 
De reset knop werkt, krijg mooi zwart streepje op LCDscherm
DLportio is ook geinstalled en werkt
Alle printerpoort setting geprobeerd (EPP enzo)
Ga morgen alles doormeten, iemand verder nog suggesties waar het aan kan liggen voor ik een multimeter ga aanschaffen ?
De reset knop werkt, krijg mooi zwart streepje op LCDscherm
DLportio is ook geinstalled en werkt
Alle printerpoort setting geprobeerd (EPP enzo)
Ga morgen alles doormeten, iemand verder nog suggesties waar het aan kan liggen voor ik een multimeter ga aanschaffen ?
Verwijderd
/me komt net thuis ... is moe ... en ziet een ongelooflijk goed/mooi idee om een LCD op USB aan te sluiten.
probleem hierbij voor mij :
1. proggen gaat mijn petje te boven
2. dat solderen alleen al zie ik ook niet zitten
3. ik heb een conrad LCD
4. slaapzacht
probleem hierbij voor mij :
1. proggen gaat mijn petje te boven
2. dat solderen alleen al zie ik ook niet zitten
3. ik heb een conrad LCD
4. slaapzacht
Jullie zijn de tweede om mijn project te zien :
Ik heb gemaakt:
1) Plexiglas bureau standaard voor Gfx-LCD
2) Plexiglas AT-voeding voor Gfx-LCD en voor....
3) Plexiglas (MINI-) behuizing met CD-RW/Hdd/LED's voor
een Nexcom EBC-569 MoBo
Het project staat hier :
http://www.spotlife.com/users2/bartbanaan/webalbum/
Please comment, ik ben best trots (behalve op de kwaliteit van m'n webcam)
Ik heb gemaakt:
een Nexcom EBC-569 MoBo
Het project staat hier :
Best cool, zo in plexiglas, alleen blijf je dan van die lelijke kabels zien, en je printplaat.
Ik heb zelf mijn lcd in een aluminium behuizing geplaatst. Daar moet ik nog even pics van maken, dan komen ze hier wel te staan.
Ik heb zelf mijn lcd in een aluminium behuizing geplaatst. Daar moet ik nog even pics van maken, dan komen ze hier wel te staan.
????Op zaterdag 13 april 2002 16:10 schreef as4Raven het volgende:
Best cool, zo in plexiglas, alleen blijf je dan van die lelijke kabels zien, en je printplaat.
Ow, okee, als dat je bedoeling was 
Ik vind het zelf niet zo mooi, vooral vanwege mijn niet zo perfecte soldeertechniek.
Ik zie liever mijn lcd in een mooi afgewerkt doosje, waar je al het soldeerwerk weg kan werken.
Ik vind het zelf niet zo mooi, vooral vanwege mijn niet zo perfecte soldeertechniek.
Ik zie liever mijn lcd in een mooi afgewerkt doosje, waar je al het soldeerwerk weg kan werken.
De eerste pics: eerste uitvoering / laaste pic (net ge-upload) me nieuwe headertje = 't showen waard!!Op zaterdag 13 april 2002 17:06 schreef as4Raven het volgende:
Ow, okee, als dat je bedoeling was
Zit (nog steeds) een beetje vast, maar heb nu alles doorgemeten en dat klopt, maar dus geen beeld behalve al ik de resetknop indruk.
Nu kwam ik om fouten te vinden 3 schema's tegen voor LCD's en ik vroeg me af heb ik de goede gebruikt
Anders
klopt het wel dat ie nix doet
FF op server gezet : http://hagen.let.rug.nl/~s0990914/lcd
bovenste schema gebruikt (voor de €20,- LCD die ik heb)
Nu kwam ik om fouten te vinden 3 schema's tegen voor LCD's en ik vroeg me af heb ik de goede gebruikt
Anders
Verwijderd
Bovenste schema is speciaal voor het 20 display, dus dat schema gebruiken. De onderste is oa voor de Conrad LCD'sOp maandag 15 april 2002 13:46 schreef Allanon het volgende:
Zit (nog steeds) een beetje vast, maar heb nu alles doorgemeten en dat klopt, maar dus geen beeld behalve al ik de resetknop indruk.
Andersklopt het wel dat ie nix doet
ok, dat scheelt, tenminste goede schem 
Zit ik dus nog met dat ik geen beeld krijg.
Wel een streepje met de reset ingedrukt, maar nix met de software en ook als ik aan de potmeter draai veranderd er nix
draai onder XP met EPP+ECP ingeschakeld en DLportIO draaiende
Zit ik dus nog met dat ik geen beeld krijg.
Wel een streepje met de reset ingedrukt, maar nix met de software en ook als ik aan de potmeter draai veranderd er nix
draai onder XP met EPP+ECP ingeschakeld en DLportIO draaiende
Probeer eerst eens met SPP/normal te testen. Dat kan helpen misschien. Daarnaast kun je eigenlijk alleen je soldeerwerk goed nalopen/doormeten en zorgen dat je nergens sluiting maakt.
Ik heb zelf ook 2 keer moeten solderen en nalopen voordat ik alle stomme foutjes er uit had gehaald.
Ik heb zelf ook 2 keer moeten solderen en nalopen voordat ik alle stomme foutjes er uit had gehaald.
Verwijderd
Op zaterdag 13 april 2002 13:37 schreef Bart_Banaan het volgende:
Jullie zijn de tweede om mijn project te zien :
Ik heb gemaakt:
een Nexcom EBC-569 MoBo
Het project staat hier :
Hij werkt 
Zotty en as4Raven bedankt voor de reacties, heb idd maar ff een 2e printerkabel ontmanteld, en voila, beeld !!!
Heeft meer aan pinheaders gekost dan de LCD maar dat was het echt wel waard !!!!
*Allanon gaat de rest van de dag om zijn LCD dansen *
Zotty en as4Raven bedankt voor de reacties, heb idd maar ff een 2e printerkabel ontmanteld, en voila, beeld !!!
Heeft meer aan pinheaders gekost dan de LCD maar dat was het echt wel waard !!!!
*Allanon gaat de rest van de dag om zijn LCD dansen *
als ie los op de 5V zit wel ja.Op zondag 21 april 2002 16:26 schreef jtiegelaar het volgende:
Hoort de backlite ook te werken wanneer het LCD niet op de lpt-poort is aangesloten??
Verwijderd
Anders niet? Mijn LCD is namelijk extern en zodoende op een aparte 12V adapter aangesloten...
backlight is helemaal los va nde lpt port. apart cirquit. als daar stroom op staat dan brandt ie. ongeacht of de rest het doet.Op zondag 21 april 2002 21:56 schreef jtiegelaar het volgende:
Anders niet? Mijn LCD is namelijk extern en zodoende op een aparte 12V adapter aangesloten...
Verwijderd
[mogelijk nutteloze post]
De backlight van deze LCDs is 5V, geen 12V !!!
Ff op letten dus
Ff op letten dus
hij zegt niet dat er 12V op staat.. Hoewel een waarschuwing wel op zijn plaats is ja.Op maandag 22 april 2002 09:46 schreef Zotty het volgende:
[mogelijk nutteloze post]
Ff op letten dus
Verwijderd
Binnenkort krijg ik er weer een stuk of 40
Interesse ? Mail me maar even....
Helaas is m'n nieuwe onderwerp reeds gelocked...
Is er geen V&A
Interesse ? Mail me maar even....
Helaas is m'n nieuwe onderwerp reeds gelocked...
Is er geen V&A
Verwijderd
Maak je niet druk om dat slotje, de mods hier zijn soms een beetje *censuur*. Je moet het officieel aanvragen als je hier wat wilt verkopen via een inkoopactie (IA). Voor de zekerheid kun je altijd ff contact met phreak opnemen voor toestemming. Dan locken ze het niet.
/me vind het super dat Zeikwijf weer een lading van deze display heeft weten te bemachtigen!
/me vind het super dat Zeikwijf weer een lading van deze display heeft weten te bemachtigen!
Verwijderd
Idd.. beetje vreemd dat er inkoop acties lopen met +- de zelfde lcd's die 2-4 dubbele kosten.. komt er iemand langs met 'n *SWEET* deal.. slotje er op..vreemd vreemd vreemd ..
Zoals ik zie is 't dezelfde dus kan ik mooi een bestaande kabel voor die LCD gebruikenVerwijderd schreef op 16 November 2002 @ 14:33:
Maanden geleden, hoezo?
Btw, de datasheet van dit display: DG-24128-5-S1FBLY.pdf
Geweldig!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Tof!
Wanneer ga je ze eigenlijk binnen krijgen?
Je hebt het over 'binnenkort'.. maar dat is vrij rekbaar..
[edit]
[edit2]
Nee, is wel een grafische, maar ik snap dit plaatje niet helemaal dan:
Wanneer ga je ze eigenlijk binnen krijgen?
Je hebt het over 'binnenkort'.. maar dat is vrij rekbaar..
[edit]
Da's een 6*16 character.. ook leuk, maar geen 240*128 grafischeVerwijderd schreef op 16 November 2002 @ 14:33:
Maanden geleden, hoezo?
Btw, de datasheet van dit display: DG-24128-5-S1FBLY.pdf
[edit2]
Nee, is wel een grafische, maar ik snap dit plaatje niet helemaal dan:
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
* zwahiel heeft besteld!Tarin schreef op 18 November 2002 @ 14:49:
*schopje*
Zijn er meer mensen die deze schermpjes gaan bestellen/hebben besteld?
[edit]
Dit is overigens het aansluitschema, geloof ik:
[afbeelding]
(is van Zotty, toch?)
Ik hoop dat ik volgende week mijn LCD'tje mag ontvangen van Zeikwijf
(woei wat een nick man
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
w00000t! Zwahiel heeft een bevestigingsmailtje gehad en houdt zijn brievenbus nog scherper in de gaten, nu mijn tvshop cd's en mijn grafisch LCD'tjeVerwijderd schreef op 19 november 2002 @ 20:37:
Heb d'r nog 20...ze vliegen weer weg.
ik krijg 't druk 't komend weekend...
Thanx man!
OoowhkayVerwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:02:
Yep, schema komt van mij hand en is voor dit display
Ik begreep van je website dat je daarna voor het backlight deze schakeling nodig had?

Zitten de A en de K apart op het printje, of zijn dat pinnetjes? (het datasheet is helaas niet bereikbaar wegens problemen op de TU Twente.. ik leef met ze mee.. geen inet..)
[ Voor 1% gewijzigd door Tarin op 22-11-2002 08:50 . Reden: Typo Inc. (gokje: 1%) ]
A & K zitten naast elkaar op het printje. (Je moet het wel goed aansluiten dus
)
Dit schakelingetje is om je LCD Backlight te regelen.
Ik heb er ook 1 besteld. Het is de bedoeling om 'm in m'n auto te monteren, als beeldscherm voor m'n mp3-pc.
Siditamentis astuentis pactum.
moet je die schakeling gebruiken?MaNDaRK schreef op 22 November 2002 @ 09:07:
A & K zitten naast elkaar op het printje. (Je moet het wel goed aansluiten dus)
edit:
woei vrijdag morgen gaan de eerste LCD's de bus op!
Ik houd mijn brievenbus weer sterk in de gaten na 't weekende!
Woei!
woei vrijdag morgen gaan de eerste LCD's de bus op!
Ik houd mijn brievenbus weer sterk in de gaten na 't weekende!
Woei!
[ Voor 22% gewijzigd door zwahiel op 22-11-2002 13:08 ]
Die schakeling moet je niet gebruiken...
Maar als je je backlight wilt gebruiken dan wel
Maar als je je backlight wilt gebruiken dan wel
Verwijderd
Heb net gechecked, en de server is weer ietwat bereikbaarTarin schreef op 22 November 2002 @ 08:48:
.. (het datasheet is helaas niet bereikbaar wegens problemen op de TU Twente.. ik leef met ze mee.. geen inet..)
Dus de datasheets moet weer op te vragen zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 01:12 ]
Ik heb hem binnen

Vanmiddag om 13:30 uur stopte een brommertje van de PTT voor onze deur, en vol verwachting liep ik richting brievenbus. Jawel: een envelop, met daarin netjes verpakt het schermpje, netjes (een paar kleine krasjes op het metaal, maar dat gaat toch weggewerkt worden.
Meteen het laatste beetje gesoldeerd en aangesloten, en na wat klooien met PowerLCD kwam er het een en ander aan nuttige info op te staan.
Hij werkt helaas nog niet helemaal fantastisch (het onderste gedeelte van het scherm wordt af en toe maar gedeeltelijk goed getekend, maar dit gaat beter naarmate het schermpje langer aan staat, en het kan aan m'n voeding liggen (geen zin om m'n kast open te halen, dus ik haal de +5V van een oude AT-voeding..)
Morgen nog even alle soldeerpunten doorkijken, en dan ga ik zelf verder proggen
Vanmiddag om 13:30 uur stopte een brommertje van de PTT voor onze deur, en vol verwachting liep ik richting brievenbus. Jawel: een envelop, met daarin netjes verpakt het schermpje, netjes (een paar kleine krasjes op het metaal, maar dat gaat toch weggewerkt worden.
Meteen het laatste beetje gesoldeerd en aangesloten, en na wat klooien met PowerLCD kwam er het een en ander aan nuttige info op te staan.
Hij werkt helaas nog niet helemaal fantastisch (het onderste gedeelte van het scherm wordt af en toe maar gedeeltelijk goed getekend, maar dit gaat beter naarmate het schermpje langer aan staat, en het kan aan m'n voeding liggen (geen zin om m'n kast open te halen, dus ik haal de +5V van een oude AT-voeding..)
ik heb 'm ook!Tarin schreef op 26 november 2002 @ 20:56:
Ik heb hem binnen![]()
ARGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! 't lijkt wel of ik die stink dingen nooit aan de praat krijg
Hij gaf even een volledig zwart beeld... Ik denk dat ik er een te late potmeter in heb... Maar nu doet ie helemaal nix meer, ik denk dat er een kabeltje los zit of zow...
Was bij mijn vorige ook...
Ik heb m'n bestelling bij Conrad nog niet binnen, dus ik kan m'n schermpje nog niet aansluiten. Ik ben reuze benieuwd
En ook benieuwd of het ding een beetje gaat passen in het dashboard van m'n auto
Siditamentis astuentis pactum.
Ik ben gewoon langs de elektroboer in Delft (HEC, Molenstraat 4a [/spam]) gegaan, daar hadden ze alles.Varienaja schreef op 26 November 2002 @ 21:23:
Ik heb m'n bestelling bij Conrad nog niet binnen, dus ik kan m'n schermpje nog niet aansluiten. Ik ben reuze benieuwdEn ook benieuwd of het ding een beetje gaat passen in het dashboard van m'n auto
Ik heb zoveel mogelijk met stukjes bandkabel (leuk kleurig btw) vast gemaakt, en alles met krimpkousjes afgewerkt. Alleen nog een paar losse draadjes afwerken, maar dat doe ik wel als ik het in ga bouwen...
Ik post zometeen ff een paar piccies.
[edit]
Plaatjes

Opstartschermpje PowerLCD, backlight uit (onscherp wegens lange sluitertijd).

Opstartschermpje PowerLCD, backlight aan.

Headlines. Spreekt voor zich.

Sysinfo, spreekt ook voor zich.

Het eigengemaakte printje, nog een beetje een zooitje, maar die losse draden werk ik wel weg als ik het in ga bouwen.

De voeding die het alles mogelijk maakt: een gekregen AT-geval (wattage onbekend, ik heb geen zin het uit te gaan rekenen).
[ Voor 40% gewijzigd door Tarin op 26-11-2002 22:26 . Reden: ploatjus ]
Ik heb hem ook binnen! Weet iemand toevallig hoe je 'snel' kan testen of hij het doet? alleen voeding geven ofzo 
ik ga morgen ofzo naar een elektronicazaak voor het schematje, wat voor potmeters moet ik precies hebben (lineaire of logaritmische?)
ik ga morgen ofzo naar een elektronicazaak voor het schematje, wat voor potmeters moet ik precies hebben (lineaire of logaritmische?)
[ Voor 9% gewijzigd door Zydell op 26-11-2002 22:31 ]
Ik heb gewoon potmetertjes gevraagd.. en het werkt prima (het zijn lineaire: bij het testen zat de 10ker netjes op de 5k).Zydell schreef op 26 November 2002 @ 22:27:
Ik heb hem ook binnen! Weet iemand toevallig hoe je 'snel' kan testen of hij het doet?
thx! hoeveel heb je trouwens ongeveer betaald voor het hele zaakje?Tarin schreef op 26 November 2002 @ 22:32:
[...]
Ik heb gewoon potmetertjes gevraagd.. en het werkt prima (het zijn lineaire: bij het testen zat de 10ker netjes op de 5k).
[ Voor 10% gewijzigd door Zydell op 26-11-2002 22:35 ]
Ik was iets van €13 kwijt voor alle onderdeeltjes, printerkabel was €9..Zydell schreef op 26 November 2002 @ 22:34:
[...]
thx! hoeveel heb je trouwens ongeveer betaald voor het hele zaakje?ik weet uit ervaring dat de elektronica zaak hier nogal duur is (3 euro voor blauwe ledjes enzo
) owh en zie ik het goed dat je een IDE kabel als interface kabel gebruikt hebt?
Daar zit dan wel een vrij prijzig stukje printplaat bij (€5 ofzo), waar ik makkelijk nog 4 van dit soort printjes uit kan halen.
Ziet er erg mooi uit.
Trouwens, heeft dat printplaatje een speciaal gedeelte voor een LPT-poort aansluiting?
Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500
Je weet dat ik die niet netjes aan de praat kreegSmackers schreef op 26 november 2002 @ 22:41:
[...]
Ziet er erg mooi uit.Nu nog een pic met winamp plugin erop graag.
Misschien morgen.
Nope.Trouwens, heeft dat printplaatje een speciaal gedeelte voor een LPT-poort aansluiting?
2 gaatjes, een 25aderige bandkabel (kleurig
hoezo niet? ik dacht dat ik ergens een keer gelezen had dat iemand een manier had om een lcd'tje 'snel' te testen (alleen voeding geven ofzo) weet iemand toevallig zo is?