Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Heb nu dus EPP, is dat OK?
Verwijderd
DataVision LCD GUIDEOp dinsdag 02 april 2002 18:40 schreef grooviee17 het volgende:
[..]
Als ie af is, zou je hem dan naar mij kunnen emailen? Me mail is paap2@hotmail.com.
guide van 3 pagina's over het aansluiten van deze datavision LCD's.
hopelijk hebben jullie er iets aan
He bedankt voor de guideOp dinsdag 02 april 2002 20:01 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
DataVision LCD GUIDE
Verwijderd
Op dinsdag 02 april 2002 20:05 schreef grooviee17 het volgende:
[..]
He bedankt voor de guide
maar graag gedaan
Verwijderd
Strak gedaan! M'n complimentenOp dinsdag 02 april 2002 20:01 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
DataVision LCD GUIDE
Voor wie het nog niet gezien heeft; het is echt de moeite waard om een kijkje te nemen in de guide
Harstikke mooi, Bedankt, ziet er een stuk beter uit als wat ik nu op het scherm krijg! (Zwarte strepen die lopen...)Op dinsdag 02 april 2002 20:01 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
DataVision LCD GUIDE
Verwijderd
Ik heb beeld, HIJ DOET 'T!!

Die zwarte strepen krijg ik ook als ik em op EPP heb staan, SPP werkt wel goed.Op dinsdag 02 april 2002 20:08 schreef Bart_Banaan het volgende:
Heb nu 'zwarte strepen door 't beeld lopen, draadje gecheckt, zitten volgens schema, is EPP het zelfde als SPP? (en dan heb ik ook nog bi-directional en auto als instelmogelijkheid voor m'n BIOS, welke moet ik gebruiken?
vtec just kicked in yo!
Joeppie!
Nu ben ik software aan het proggen
Verwijderd
klein beetje je ogen gebruik asjeblief ...Op dinsdag 02 april 2002 20:41 schreef Bart_Banaan het volgende:
Wordt dat het volgende topic? Software voor het LCD scherm?
fit topic bestaat al en heeft al 11 pagina ofzo..
Software voor Gfx LCD's ...
Verwijderd
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Verder lees ik dat je deze ook op je LPT poort kan aansluiten??
ik had lekker zitten modden... kortsluiting... rook+vuur (stond open!)
Volgens mij is het de draad en niet de LCD zelf. toch maar eerst alles netjes op orde maken en geen (3e) keer kortsluiting veroorzaken...
Hij deed het net zo lekker
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Ik wilde net posten dat ik de GUIDE vervolledigd heb met de dimmer voor de LED's.Op dinsdag 02 april 2002 21:32 schreef jtiegelaar het volgende:
Sorry hoor, misschien is het al behandeld in dit topic maar ik heb haast en dus geen tijd om dat allemaal te lezen. Ik vroeg mijzelf zomaar af, ik heb ook zo'n LCD besteld en krijg deze binnenkort binnen (hoop ik) Wat moet ik doen???? Moet ik zo'n printplaatje maken? Dat kan ik namelijk echt NIET
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Verder lees ik dat je deze ook op je LPT poort kan aansluiten??
GUIDE voor datavision LCD's update
dus hier vind je hoe je de boel aansluit. of beter hier vind je mijn manier van aansluiten met schema's
Sorry hoor.Op dinsdag 02 april 2002 21:11 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
klein beetje je ogen gebruik asjeblief ...
fit topic bestaat al en heeft al 11 pagina ofzo..
Software voor Gfx LCD's ...
Die andere 11 bladzijden volg ik ook met veel genoegen. Dankzij jullie leuke software heb ik de soldeerbout weer ontroest, en ben er er aan begonnen.
Nu wil ik graag helpen met het ontwikkelen van het gebruik van dit LCD scherm, En die andere 11 blz zijn een beetje ondoorzichtelijk/ondoorgrondelijk.
Nogmaals hartelijk dank voor de software, erg leuk,
een echte TOP-MOD!
Xerix : het werkt wel, maar erg langzaam.... (3 minuten wachten als je op settings clickt)
3min?! hmmm dat hoort niet..Op dinsdag 02 april 2002 21:39 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Xerix : het werkt wel, maar erg langzaam.... (3 minuten wachten als je op settings clickt)
Maar je krijgt wel iets op je scherm en het programma start wel gewoon op? Want bij andere lukt dat niet eens met m'n prog
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
• ChronoGrafX (winamp alleen)Op dinsdag 02 april 2002 21:39 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
• ChronoGrafX (winamp, msn, sysinfo)
ff een sfeerbeeldje uit mijn kamer
kon het niet laten héhé.
mijn conrad scherm en het datavision LCD

Status:
- scherm is aangesloten volgens schema
- doorgemeten, nagekeken (2*)
- er staat de juiste spanning op de juiste pinnen op de print
- schermspanning (negatief voltage) is aanwezig, door te draaien aan de pot kan ik het scherm van helemaal blank naar helemaal zwart krijgen
- reset knop werkt ook (scherm knippert, lijntje in beeld, daarna leeg scherm over
- alle aansluitingen op de connectoren zijn met krimpkous beschermd tegen kortsluiting
- DLPortIO service is actief (gecontroleerd)
- printerpoort heeft al op Normal/EPP/ECP gestaan
"OK dus, draaien maar!" zullen jullie misschien zeggen... Niet dus
Ik heb inmiddels echt bijna alle proggies geprobeerd (leuke GUIs) maar mijn schermpje blijft blanco. Niks, noppes.
Als ik DLPortIO stop dan meldt dat programma (Xerix bitmap) ook netjes dat DLPortIO niet draait. Is het dus ook niet.
Ik dacht dat Init (de eerste test app van ChronoM) op iedere PC dat schermpje tot leven moest kunnen wekken. Lijkt niet zo te moeten zijn (althans niet bij mij)...
Zou m'n schermpje stuk zijn ?
Is er iets dat ik als
Is er een schakelaar die ik vergeet (Molex is aangesloten) ?
Inmiddels heb ik ook al in de BIOS met Plug & Play OS zitten klooien, mocht ook niet baten.
Ik heb m'n schermpje inmiddels een paar dagen maar ik weet niet meer wat ik kan controleren of meten om erachter te komen wat ik moet veranderen.
Alle hulp is welkom ...
Verwijderd
wil echt graag helpen en zit nu al enkel minuten alles te overlopen wat er maar verkeerd zou kunnen gaan, maar krijg niet echt een goed idee ...Op dinsdag 02 april 2002 21:56 schreef masaman het volgende:
... probleem ...
potmeters juist aangesloten ? de s = de middelste of alleenstaande pin.
grounds overal verbonden.
Verwijderd

Hier vind je de software(het noemt "leechdrive):
http://novanet.be.tf
ik heb het zelfde probleem,Door masaman - dinsdag 02 april 2002 21:56
--------------------------------------------------------------------------------
zucht... ik heb jullie steun even nodig denk ik want ik kom er niet meer uit.
Status:
- scherm is aangesloten volgens schema
- doorgemeten, nagekeken (2*)
- er staat de juiste spanning op de juiste pinnen op de print
- schermspanning (negatief voltage) is aanwezig, door te draaien aan de pot kan ik het scherm van helemaal blank naar helemaal zwart krijgen
- reset knop werkt ook (scherm knippert, lijntje in beeld, daarna leeg scherm over
- alle aansluitingen op de connectoren zijn met krimpkous beschermd tegen kortsluiting
- DLPortIO service is actief (gecontroleerd)
- printerpoort heeft al op Normal/EPP/ECP gestaan
"OK dus, draaien maar!" zullen jullie misschien zeggen... Niet dus
Ik heb inmiddels echt bijna alle proggies geprobeerd (leuke GUIs) maar mijn schermpje blijft blanco. Niks, noppes.
Als ik DLPortIO stop dan meldt dat programma (Xerix bitmap) ook netjes dat DLPortIO niet draait. Is het dus ook niet.
Ik dacht dat Init (de eerste test app van ChronoM) op iedere PC dat schermpje tot leven moest kunnen wekken. Lijkt niet zo te moeten zijn (althans niet bij mij)...
Zou m'n schermpje stuk zijn ?
Is er iets dat ik als over het hoofd gezien heb ?
Is er een schakelaar die ik vergeet (Molex is aangesloten) ?
Inmiddels heb ik ook al in de BIOS met Plug & Play OS zitten klooien, mocht ook niet baten.
Ik heb m'n schermpje inmiddels een paar dagen maar ik weet niet meer wat ik kan controleren of meten om erachter te komen wat ik moet veranderen.
Alle hulp is welkom ...
heb toen voor de lol een op een andere pc geprobeerd... en ja hoor, toen werkte het wel.
maar ik krijg de boel niet aan de praat op m'n eigen pc.
ik denk zelf dat m'n mb (asus cuv4x) zit te kloten met de parralele poort.
ik hoop dat een extra losse lpt poort het probleem oplost, maar dat zal ik morgen eens testen
Verwijderd
Het is een klein plat potmetertje met 3 pootjes. Waarvan er twee naast elkaar staan en de derde zit er tegenover tussen in
Weet iemand welk pootje wat is?
Ik ga ff op zoek naar een plaatje of specs, maar kon net niks vinden.....
/me wist niet dat hij zo'n electro n00b was....
Verwijderd
Verwijderd
Dat dacht ik al, maar die andere twee dan, maakt dat wat uit?Op woensdag 03 april 2002 19:19 schreef exter het volgende:
'k weet niet waar je mee bezig bent, want ik val er zomaar in en ik heb nog niks van het hele topic gelezen, maar het enkele pootje in in ieder geval de loper.
Als na aansluiten blijkt dat het contrast toeneemt als je de potmeter naar rechts draait kun je dat veranderen in contrast toename bij draaien links door de beide pootjes E & A te verwisselen. Duidelijk
Verwijderd
Super duidelijk.Op woensdag 03 april 2002 19:24 schreef masaman het volgende:
Middelste pootje (die eenzame alleen) is inderdaad de loper in de schema's hier ook aangeduid als S. De andere zijn E & A en je mag deze verwisselen, geen probleem. Als je ze verwisseld zal het gedrag bij "naar links draaien" ook verwisseld worden met het gedrag bij naar rechts draaien.
Als na aansluiten blijkt dat het contrast toeneemt als je de potmeter naar rechts draait kun je dat veranderen in contrast toename bij draaien links door de beide pootjes E & A te verwisselen. Duidelijk
/me had gisteren kortsluiting in zijn pc....
ik 1x rook en 1xbrand+rook en alles doet het nog. alleen 1 zwarte molex =\Op donderdag 04 april 2002 10:30 schreef Agony het volgende:
[..]
Super duidelijk.
/me had gisteren kortsluiting in zijn pc....
edit: kwam allebij door de lcd en zelfs die doet het nog.
Verwijderd
Dus toen was de voeding verrot (zekering) dus ff andere voeding erin gehangen en nieuwe zekering halen vandaag.
Maar de nieuwe voeding heeft wat de weinig molexen. Dus de twee delta hp fans op mijn slot A proc konden niet beide aan. Dus dan maar 1 aan. Maar op 12 volt is dat zoveel lawaai dus meteen maar op 5 volt.
Zit het kabeltje er niet goed in MBM 5 piepen etc.
Proc meer als 70 graden
Maar alles doet het nog.....
En hoe kan het dat zo veel mensen hun comp half opblazen? gewoon niet goed aangesloten?
Verwijderd
/me is ongeduldig en onhandig vandaar....Op donderdag 04 april 2002 12:03 schreef ajampaniki het volgende:
En hoe kan het dat zo veel mensen hun comp half opblazen? gewoon niet goed aangesloten?
Misschien bij de voeding spanning ? Gewoon +5 eraf halen.Op donderdag 04 april 2002 12:03 schreef ajampaniki het volgende:
Eej waar kan ik het best een knoppie neerzetten om het hele lcd uit te zetten?
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Blijkt nogal moeilijk om de pinout van een sub-d connector te volgen. Schaam me dood, maar m'n display werkt nu ...Op donderdag 04 april 2002 12:03 schreef ajampaniki het volgende:
Eej waar kan ik het best een knoppie neerzetten om het hele lcd uit te zetten?
tussen pin 2 en de 5V+ (als je net als ik alle +5V aan ekaar hebt gehangenOp donderdag 04 april 2002 12:15 schreef masaman het volgende:
[..]
Blijkt nogal moeilijk om de pinout van een sub-d connector te volgen. Schaam me dood, maar m'n display werkt nu ...
Ja, en als het niet goed gaat, dan moet je je LCD resettenOp donderdag 04 april 2002 12:30 schreef ajampaniki het volgende:
Moet ik dus gewoon de 5v van alle 5v aansluitingen afhalen? Gaat dat wel goed met dat Power sequencing enzo?
maar me lcd zal dus niet doorbranden oid errug foutsOp donderdag 04 april 2002 13:36 schreef M_DaRK het volgende:
[..]
Ja, en als het niet goed gaat, dan moet je je LCD resetten
Verwijderd
momenteel is er een guide met foto's over het aansluiten van deze datavision LCD's
en
een korte uitleg over het gebruik van DlportIO in C++
deze site komt tot stand door mezelf en Zotty.
als ik dus tijd heb tussen het proggen en wat school werk, moet deze site er komen helemaal komen
Nee onmogelijk, je haald toch de stroom er vanafOp donderdag 04 april 2002 13:40 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
maar me lcd zal dus niet doorbranden oid errug fouts
ziet er toppie uit.Op donderdag 04 april 2002 14:40 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Volledige LCD site in wording
momenteel is er een guide met foto's over het aansluiten van deze datavision LCD's
en
een korte uitleg over het gebruik van DlportIO in C++
deze site komt tot stand door mezelf en Zotty.
als ik dus tijd heb tussen het proggen en wat school werk, moet deze site er komen helemaal komen
Vind ik nouw ookOp donderdag 04 april 2002 14:54 schreef Oxigun het volgende:
[..]
ziet er toppie uit.
Verwijderd
en Zotty niet vergeten natuurlijk !
net ff updates gedaan
datasheets en schema's erbij gedaan
Maar om te resetten is de 5v nodig, en die heb ik da weer net niet. Of zijn op het moment dat ik de lcd weer aanzet de pixels die er eerst op stonden gewoon weg?Op donderdag 04 april 2002 13:36 schreef M_DaRK het volgende:
[..]
Ja, en als het niet goed gaat, dan moet je je LCD resetten
als je de schakelaar indrukt dan is je scherm leeg en komt er zolang als je het ingedrukt houdt 1 a 2 horizontale lijnen op te staan. als je het los laat zijn ze wegOp donderdag 04 april 2002 17:13 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Maar om te resetten is de 5v nodig, en die heb ik da weer net niet. Of zijn op het moment dat ik de lcd weer aanzet de pixels die er eerst op stonden gewoon weg?
Verwijderd
wat heb jij goede ogenOp donderdag 04 april 2002 17:57 schreef ajampaniki het volgende:
Eej volgens mij ben ik de eerste die het is opgevallen, maar waarom zit die pin 20 er eigenlijk? gaat nl nergens heen
heb het al eens geweten waar hij voor was, ff denken
was die niet ergens doorverbonden met de A of K van die backlight ?
weet het dus neit meer, ff wachten tot zotty het je vertelt
Verwijderd
pin 20 is verbonden met de kathode van de backlight via de parallel geschakelde 0 ohm weerstanden R20 t/m R23Op donderdag 04 april 2002 18:19 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
wat heb jij goede ogen
heb het al eens geweten waar hij voor was, ff denken
was die niet ergens doorverbonden met de A of K van die backlight ?
weet het dus neit meer, ff wachten tot zotty het je vertelt
simpel
gewoon doen. eerst kijken of die 20 pin dinges geen kortsluiting geeft.Op donderdag 04 april 2002 18:58 schreef ajampaniki het volgende:
Woooeeiii. na veel bloed zweet en tranen ben ik eindelijk klaar. 1 Probleem: ik ben bang om hem erin te pluggen en ik kan hem ook niet gaan doormeten.
Verwijderd
en en en ?Op donderdag 04 april 2002 18:58 schreef ajampaniki het volgende:
Woooeeiii. na veel bloed zweet en tranen ben ik eindelijk klaar. 1 Probleem: ik ben bang om hem erin te pluggen en ik kan hem ook niet gaan doormeten.
Verwijderd
heb je een nieuwe potmeterOp donderdag 04 april 2002 22:28 schreef ajampaniki het volgende:
Is het normaal dat de backlight een beetje knippert.
zo niet, vervangen die hap
[edit]
het is dus niet je potmeter zie ik
maar inderdaad een grote elco wil wel helpen
[edit]
had ik ook. dan zittenOp donderdag 04 april 2002 22:28 schreef ajampaniki het volgende:
a) je kabels niet helemaal goed vast (ik gefixt nu)
b) op dezelfde stroomkabel als de 2hd's en 1 floppy drive. (Nu zit ie met CD Rom en hij knipperd niet meer)
Verwijderd
edit knop bestaat nog...Op donderdag 04 april 2002 22:28 schreef ajampaniki het volgende:
nja mijn backlight knippert ook als mn hd rammelt (tjaz.. alles rammelt hierzo, check mn prog ma
heb je anders geen power lijntje vrij? of waar weinig aanhangt. samen met cd was geen probleem maar met 2 hd's wel.Op donderdag 04 april 2002 22:31 schreef Matty_ het volgende:
[..]
edit knop bestaat nog...
nja mijn backlight knippert ook als mn hd rammelt (tjaz.. alles rammelt hierzo, check mn prog ma) dit is op te lossen door een HELE dikke buffer elco er tussen te pleuren of het backlight op een aparte voeding aan te sluiten. check je datasheet maar eens, dat backlight trekt vrij veel (zijn echt super veel leds)
Maar welke weerstanden heb ik nu daadwerkelijk nodig ? geef ook even aan of het Ohm of K Ohm is
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
En die van 10K ohm voor de reset heb ik die niet nodig ? Ik heb namelijk wel de reset al gedeeltelijk in mekaar zitten. Enne die condensator, heeft die een plus en een min ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Is toch maar 200W (dus ruim genoeg blijkbaar).
Ik weet niet hoe je bij 18k en 12k ohm komt, maar als je gewoon ff het schema leest zie je dat er gewoon 12 en 18 staat. Of ben je een n00b in lezen ofzo.Op donderdag 04 april 2002 23:16 schreef C.44 het volgende:
18Ohm en 12ohm of 18K ohm en 12K ohm ? Ik weet het, ben een n00b
En die van 10K ohm voor de reset heb ik die niet nodig ? Ik heb namelijk wel de reset al gedeeltelijk in mekaar zitten. Enne die condensator, heeft die een plus en een min ?
De condensator heeft geen + of -
(of was dit spammen
Ik had geen probleem met/bij het aansluiten, een beetje
slordig met zo'n doorgeknipte printerkabel, maar verder heb ik een klein stukje gaatjes-print voor de schakeling(en), en heb deze over de lange aansluitpennen van het display geschoven, ook de printerkabel aan dit gaatjesbord en aan de pennen gesoldeerd, kleine potmetertjes erop en alleen een extern schakelaartje aan een duo-draadje voor de reset.
In mijn 'gewone' bak werkt 't goed, extern weliswaar, nog niet ingebouwd.
Nu alleen nog even mooi inbouwen in mijn (plexiglas-) 5,25 computer", op de interne lpt-MoBo-connector,
Hoop dit weekeind een DigiCam te checken, dus pics volgen....
Ik heb wel de 5V en Gnd van af de pennetjes op het LCD gebruikt, en het werk.

In dit plaatje op pin 18 en 19 aan de lcd zijde, kan ik die gewoon van de molex aftappen ? En pin 1 en 2 idem ?
Verwijderd
ja, ik werk ook zo ...Op vrijdag 05 april 2002 00:34 schreef C.44 het volgende:
[afbeelding]
In dit plaatje op pin 18 en 19 aan de lcd zijde, kan ik die gewoon van de molex aftappen ? En pin 1 en 2 idem ?
En die reset en dimmer kan ik er ook later bij solderen ?Op vrijdag 05 april 2002 00:39 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
ja, ik werk ook zo ...
Verwijderd
idd, alles zit gewoon op 1 molex ...Op vrijdag 05 april 2002 00:40 schreef C.44 het volgende:
[..]
En die reset en dimmer kan ik er ook later bij solderen ?
reset moet wel aan 0v (=gnd) of 5v hangen.. (kweetniemeer)Op vrijdag 05 april 2002 04:29 schreef C.44 het volgende:
Damn, ik heb hetzelfde probleem als Masamanalles aangesloten (op de reset en de backlight na) alle verbindingen zijn oke, printerpoort van m'n abit vp6 is op normal ingesteld, DLPortIO heb ik verscheidene malen opnieuw geinstalleerd. Maar je raad het al, geen beeld...
Kan iemand mij helpen ? Ik heb hier momenteel geen 2e pc beschikbaar ?
volgens mij moet hij:
eerst aan 5v => reset state, dan zie je 1 of meerdere lijnen op je schermpie
Dan aan de 0v, dan wordt het schermje leeg.
misschien andersom, maar dat zie je wel aan de lijnen op het scherm in de reset toestand
Wat je ook nog kunt doen is het meten van alle spanningen op de verschillenden pennen op de 20 pinnen van de LCD.
Als daar op de goede punten (zie schema) de goede spanningen staan (0v of 5 v) dan heb je meer zekerheid over je aansluitingen.
Over de problemen die ik had met het display (niet doorvertellen...): Ik had de verkeerde volgorde aangehouden bij het aansluiten van de printerpoort connector.
De pinnen zijn als volgt genummeerd:
Bovenste rij (13 pinnen) van 0 tot 13 van links naar rechts als je aan de soldeerkant kijkt.
De onderste rij (12 pinnen ) van 14 tot 25 ook van links naar rechts (ook weer gezien van de soldeerkant). Als je de onderste rij anders aansluit (ik weet het
Je kunt ook nog testen of DLPortIO wel draait door in een dos box het volgende in te typen: "net start dlportio". Je krijgt dan te zien "already started" (alles OK) of "succesfully started" (ook OK). Als je te zien krijgt "cannot start" of zo, dan zit het daar niet goed !
Succes en gewoon volhouden !
Verwijderd
Zo te zien zijn al je vragen al beantwoordOp vrijdag 05 april 2002 00:34 schreef C.44 het volgende:
[afbeelding]
Wil alleen nog even kwijt dat je alle GND met elkaar moet verbinden, dus zowel aan computer als aan LCD zijde. De 5V maakt niet zoveel uit, die mag je rustig uit een molex of iets anders halen.
Wat betreft een knipperende backlight; kunnen jullie vertellen welke waardes je gebruikt? Dan zal ik het in het schema als optioneel plaatsen.
Hoe bedoel je welke waardes?Op vrijdag 05 april 2002 09:42 schreef Zotty het volgende:
[..]
Wat betreft een knipperende backlight; kunnen jullie vertellen welke waardes je gebruikt? Dan zal ik het in het schema als optioneel plaatsen.
Ik heb het hele gedeelte van de reset niet aan gesloten, dus ook de drukschakelaar niet, met andere woorden pin16 aan de lcd zijde is nog leeg. Kan dat het probleem zijn ?Op vrijdag 05 april 2002 08:39 schreef martkrui het volgende:
[..]
reset moet wel aan 0v (=gnd) of 5v hangen.. (kweetniemeer)
volgens mij moet hij:
eerst aan 5v => reset state, dan zie je 1 of meerdere lijnen op je schermpie
Dan aan de 0v, dan wordt het schermje leeg.
misschien andersom, maar dat zie je wel aan de lijnen op het scherm in de reset toestand
Verwijderd
Moet gewoon werken, alleen kan je display soms niet helemaal goed initialiseren. Met auto-reset heb je dit mogelijke probleem niet.Op vrijdag 05 april 2002 12:42 schreef C.44 het volgende:
[..]
Ik heb het hele gedeelte van de reset niet aan gesloten, dus ook de drukschakelaar niet, met andere woorden pin16 aan de lcd zijde is nog leeg. Kan dat het probleem zijn ?
Verwijderd
pagina 19 wel gelezenOp vrijdag 05 april 2002 10:51 schreef ajampaniki het volgende:
Hoe bedoel je welke waardes?
In een aantal posts staat dat mensen een knipperende backlight hebben omdat ze het aan de PSU van de computer gehangen hebben. Zelf gebruik ik een aparte voeding, dus hier geen last van dat verschijnsel. En omdat anderen het opgelost hebben met een dikke elko en dus uit praktijk weten welke waarde werkt, is het wel handig om dit toe te voegen aan het schema...
Tevens heb ik nu een externe voeding, en alle GND zijn aan elkaar verbonden, die van de LPT poort en die van de externe voeding, geen enkel probleem, en een stabiele backlight.
Morgen pics.
Niet geweldige kwaliteit, maar je ziet 't werken!
op: http://www.spotlife.com/users2/bartbanaan/webalbum/
pls comment!
Ziet er verders goed uit.
Goed werk: Zotty, Mr.ChronoM en M_DaRK
of vergeet ik nu iemand?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
En waar zou ik dit dus kunnen doen. Kijk ik heb ook nog wel een aparte voeding maar om die er nou ook nog bij te zetten is ook zo overdreven.Op vrijdag 05 april 2002 12:50 schreef Zotty het volgende:
[..]
pagina 19 wel gelezen
In een aantal posts staat dat mensen een knipperende backlight hebben omdat ze het aan de PSU van de computer gehangen hebben. Zelf gebruik ik een aparte voeding, dus hier geen last van dat verschijnsel. En omdat anderen het opgelost hebben met een dikke elko en dus uit praktijk weten welke waarde werkt, is het wel handig om dit toe te voegen aan het schema...
Uit ervaring weet ik van me ouwe (rip) voeding dat ik em NIET op dezelfde kabel moet hangen als me (2) harddisks. samen met cd speler vond ie het wel kewl. Maar met me nieuwe voeding (Zalman) maakt het em niets uit! Me 5V lijn is nu veel stabielerOp zaterdag 06 april 2002 19:08 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
En waar zou ik dit dus kunnen doen. Kijk ik heb ook nog wel een aparte voeding maar om die er nou ook nog bij te zetten is ook zo overdreven.
Of boeit die fontselect eigenlijk helemaal niet?
Jazeker. Zelfs bij het graphics moet rekening gehouden worden met de font select. Deze wordt dus meestal gewoon vast gezet omdat je anders je software zo lastig wordt.Op zondag 07 april 2002 00:01 schreef as4Raven het volgende:
Of boeit die fontselect eigenlijk helemaal niet?
Dus alle huidige programma's (van GoT) werken met 8x6 fonts?Op zondag 07 april 2002 00:13 schreef martkrui het volgende:
[..]
Jazeker. Zelfs bij het graphics moet rekening gehouden worden met de font select. Deze wordt dus meestal gewoon vast gezet omdat je anders je software zo lastig wordt.
Dan bouw ik mooi wel een simpele fontsize support in, mocht ik iets anders cools tegenkomen.
Verwijderd
Dat maakt niets uit... Die pinheader kan je gewoon kopen. Desnoods kan je je kabel direct aan je LCD solderen, maar ik zou er even pinnetjes op zetten...Op maandag 08 april 2002 13:12 schreef jtiegelaar het volgende:
Ik heb zaterdag mijn LCD binnengekregen, ik heb alleen niet die 20 pinnen waar de lpt op aangesloten moet worden zitten, ik heb hier alleen maar 20 gaatjes, maakt dat wat uit of is het dan een kwestie van solderen??
Verwijderd
Das zoals hij hier genoemd werd. Maar da's eigenlijk gewoon een rij pinnetjes bij elkaar gehouden door een plasticje. Die steek je er door heen en dan kan je 'm zo solderen.Op maandag 08 april 2002 13:32 schreef jtiegelaar het volgende:
Dat noemde je een pinheader?? En die klik je er dan gewoon op ofzo?? Ik voel me echt een n00b
kijk hier maar eens :
http://users.skynet.be/bk234359/LCD/Site/index.htm
en dan bij aansluiten lcd
Ik heb nu zelf een stukje plexiglas ontvree... erm bemachtigd
Maar ik weet niet hoe die metalen rand eruit ziet ingeouwd. Wordt dat dik of zit de vocer er omheen? pics dus