Allanon gaat voor de deur op de postbode wachten en ondertussen lezen hoe je een LCD aansluit
Verwijderd
't slaat niet op haar....(laat 't d'r niet lezenOp woensdag 27 maart 2002 16:54 schreef gh0stw4lk3r het volgende:
vandaar de naam zeikwijf
ik heb net gemailed dat ik het geld heb overgemaakt, hoe zit dat met die zending? als je het geld hebt doe je ze op de bus?
zit ik in de problemen
Als ik 't geld binnen heb, gaat er zoveel mogelijk vrijdag
op de bus. Ik kan 't haar niet aandoen om nog eens
haar vrije tijd op te offeren...Zou voor mij echter
wel goed uitkomen natuurlijk...
goed om te weten... anders had ik voor vrijdag €30 klaargelegd
was te weinig... nog steeds lekkere prijs voor een lcd
(als ie het doet maar als ik daar twijfels over zou hebben had ik em niet besteld..)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
ff een vraagje over de aansluitingen, kan ik die 5V aansluitingen in het schema gewoon aansluiten op de 5V(20A) van een 200W AT-voeding?
...en de advertentie is verwijderd van marktplaats....
Groep: elektronica/tvs/witgoed/keukenapparatuurTerug Rubriek: elektronica onderdelen Hoofdmenu
Klik hier om een advertentie te plaatsen.
Sorry maar deze advertentie is net verwijderd
...
Groep: elektronica/tvs/witgoed/keukenapparatuurTerug Rubriek: elektronica onderdelen Hoofdmenu
Klik hier om een advertentie te plaatsen.
Sorry maar deze advertentie is net verwijderd
...
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
YepOp woensdag 27 maart 2002 17:10 schreef grooviee17 het volgende:
ff een vraagje over de aansluitingen, kan ik die 5V aansluitingen in het schema gewoon aansluiten op de 5V(20A) van een 200W AT-voeding?
het is toch zo dat er geen stomme vragen bestaan.. maar alleen domme antwoorden.
nou hier een stomme vraag.
die schakelaar is toch een gewone drukschakelaar. die weer teruggaat als je em loslaat?
edit: en de reset bij bootup? dat als lcd aan/uit gaat dat ie reset? moest toch bij sommige lcd's
die schakelaar is toch een gewone drukschakelaar. die weer teruggaat als je em loslaat?
edit: en de reset bij bootup? dat als lcd aan/uit gaat dat ie reset? moest toch bij sommige lcd's
Verwijderd
iddOp woensdag 27 maart 2002 17:28 schreef Oxigun het volgende:
het is toch zo dat er geen stomme vragen bestaan.. maar alleen domm4e antwoorden.
Als daar nog wat van over zijn (niet TE hevig beschadigd natuurlijk) heb ik wel interesse.Op woensdag 27 maart 2002 16:49 schreef Banzi het volgende:
[..]
Ik was net te laat voor een LCD, maar je had nog een paar liggen met lichte beschadigingen. Daar hadden we een mooi prijsje voor...
Die niet verstuurd???
Contact me effe op icq please als je ze nog hebt. Of msn op het adres uit me profiel.
Verwijderd
Gewoon een drukschakelaar die weer teruggaat. Het gaat er om dat de reset kort met GND verbonden wordt. Halve seconde contact, meer hoeft niet.Op woensdag 27 maart 2002 17:28 schreef Oxigun het volgende:
Reset bij bootup is altijd nodig om de controller netjes te initialiseren. Dus bij elk LCD gewoon gebruiken, dan kom je ook niet voor vage problemen te staan (althans, wat de controller betreft
ja, hoeOp woensdag 27 maart 2002 17:38 schreef Zotty het volgende:
[..]
Gewoon een drukschakelaar die weer teruggaat. Het gaat er om dat de reset kort met GND verbonden wordt. Halve seconde contact, meer hoeft niet.
Reset bij bootup is altijd nodig om de controller netjes te initialiseren. Dus bij elk LCD gewoon gebruiken, dan kom je ook niet voor vage problemen te staan (althans, wat de controller betreft).
k ben echt zooo blij om te horen dat alles al verzonden is. Wanneer zijn ze precies verzonden want kzit echt in spanning af te wachten, vooral omdat het niet bijmij wordt bezorgd. Waren de verzendkosten voor 2 lcd's eigenlijk hetzelfde, dus 2x20+11.15 , of gewoon 63.30 euro ofzo?
Khoop dat er binnenkort wel een complete how-to komt met benodigdheden en alles erbij, want kwil zo snel mogleijk beginnen
Khoop dat er binnenkort wel een complete how-to komt met benodigdheden en alles erbij, want kwil zo snel mogleijk beginnen
Uhm mag ik weer ff komen zeuren
Zeikwijf of Zotty, gaat dat powersequencing nog een probleem opleveren? Of wordt vanzelf het display netjes pas NA de controller aangezet?
I reject your reality, and substitute my own.
Ik heb niet de hele thread gelezen, maareh ik ben nog steeds geinteresseerd in die LCD's (weet ut ik slaap de helft van de tijd
).
Weet iemand of ze nog verkrijgbaar zijn ? En zoja waar ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ze zijn nog verkrijgbaar, voor 100 pleuro ofzo. Degene die dit topic dus wel optijd gelezen hebben hebben 20 pleuro betaald. Maar die zijn nu op dus. Je kan ze gewoon bij conrad kopen.Op woensdag 27 maart 2002 19:03 schreef C.44 het volgende:
Ik heb niet de hele thread gelezen, maareh ik ben nog steeds geinteresseerd in die LCD's (weet ut ik slaap de helft van de tijd).
Verwijderd
Ik heb geen idee, maar het zou wel mooi zijn als het ingebouwd zit. Vrijdag de print eens goed bekijkenOp woensdag 27 maart 2002 18:57 schreef _sNaRs_ het volgende:
Uhm mag ik weer ff komen zeurenZeikwijf of Zotty, gaat dat powersequencing nog een probleem opleveren? Of wordt vanzelf het display netjes pas NA de controller aangezet?
Woei ik wil ze zooo graag zien. Khoop dat die dingen gisteren al verzonden zijn want dan zijn ze er morgen misschien al. Ik en bluh hebbe al helemaal een plan hoe we dat ding gaan maken, it's gonna be a beauty.
Ik wil dus met dat LCD een soort audiotron gaan maken.
Dus hele MP3 gebeuren besturen via lcd. Nog geen leuke
plugin gevonden voor winamp, dus dan zelf maar plugin
maken.
Maareh.. ligt het aan mij of is die API onlogisch ?
Alle functies door elkaar. Sommige logische functies
zitten er niet in....
(wel wat aan de gang gekregen btw
)
Misschien hier iemand tips..
maken.
zitten er niet in....
(wel wat aan de gang gekregen btw
edit:
misschien wachten op winamp 3.x ......
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Ik ben ook een van de gelukkige kopers van zo'n marktplaats lcdtje
Maar helaas ben ik niet zo heel erg handig met het programeren van dit soort dingen dus ik hoop dan ook dat ik de software gewoon kan downloaden. Chronograph is binnenkort beschikbaar hoop ik??
/me wacht op de post....
Maar helaas ben ik niet zo heel erg handig met het programeren van dit soort dingen dus ik hoop dan ook dat ik de software gewoon kan downloaden. Chronograph is binnenkort beschikbaar hoop ik??
/me wacht op de post....
Ik heb em binnengekregen 10min geleden. Snel ff ingescant.

edit: zoals je ziet een hele licht beschadiging aan het metaal links (op het scherm is zijn vuiltjes). verder waren er 2 pinnetje verbogen (transport).
Verder perfect, na school in elkaar prutsen.
En voor degenen die nog twijfelde of het een T6963 of een T6963c controller is.. het is de laatste (T6963c)... Staat erop.
Verder. 20 connect pinnen en 2 voor de voeding den ik.
Daar vlak bij staat A en K
edit: zoals je ziet een hele licht beschadiging aan het metaal links (op het scherm is zijn vuiltjes). verder waren er 2 pinnetje verbogen (transport).
Verder perfect, na school in elkaar prutsen.
En voor degenen die nog twijfelde of het een T6963 of een T6963c controller is.. het is de laatste (T6963c)... Staat erop.
Verder. 20 connect pinnen en 2 voor de voeding den ik.
Verwijderd
Ziet er goed uit!! Ik hoop dat de mensen die vooruit hebben betaald ook vandaag hun LCDtje krijgen!!!
nog iets. de print is net iets groter (1cm ofzo) dan 2 baybussen :((((( (ik heb er maar 3 waarvan 1 cd speler...) dan modden we toch gewoon 
€31,11 was de prijs.
€31,11 was de prijs.
Verwijderd
Ik denk dat ik er een extern kastje voor maak. Lijkt me ook wel leuk. Bovendien staat mijn kast onder mijn bureau en dan zou ik hem niet zien......
Thanx... kwijl...Op donderdag 28 maart 2002 10:31 schreef Oxigun het volgende:
Ik heb em binnengekregen 10min geleden. Snel ff ingescant.
lijkt me backlite : (KNAP) kathode negatief Anode positiefVerder. 20 connect pinnen en 2 voor de voeding den ik.
Verwijderd
waarom wil je hem direct al weer wegdoen ?
ik wil dat ook wel, maar heb er natuurlijk 2 als hij binnenkomt
De print van dat LCD is idd wel een stuk groter dan die LCd's van conrad, maar als het dus allemaal klopt dat je er gewoon een 5V op moet zetten en geen negatieve voeding dan is dat geen probleem
alleen het kleur zal wat aan gedaan moeten worden ... want dat groen is echt lelijk vind ik
ik wil dat ook wel, maar heb er natuurlijk 2 als hij binnenkomt
De print van dat LCD is idd wel een stuk groter dan die LCd's van conrad, maar als het dus allemaal klopt dat je er gewoon een 5V op moet zetten en geen negatieve voeding dan is dat geen probleem
alleen het kleur zal wat aan gedaan moeten worden ... want dat groen is echt lelijk vind ik
Verwijderd
Omdat het natuurlijk leuk is om je msn erop te zetten ofzo maar ik kan zo'n kaart toch niet in elkaar bouwen...
En winst maken is natuurlijk nog leuker
En winst maken is natuurlijk nog leuker
Verwijderd
Kaart in elkaar bouwen????
Welnee, zo moeilijk is het toch echt niet. Vraag anders ff een vriend/kennis die wel wat van electronica af weet. Voor hem/haar is het een peuleschil!
Welnee, zo moeilijk is het toch echt niet. Vraag anders ff een vriend/kennis die wel wat van electronica af weet. Voor hem/haar is het een peuleschil!
Joepie 
2 stuks liggen mijn nu aan te staren, bedankt John!
Helaas moet 1st mun case, keuken af en 3 daagjes naar Leuven. Ik blijf uiteraard de LCD-draadej s volgen!
2 stuks liggen mijn nu aan te staren, bedankt John!
Helaas moet 1st mun case, keuken af en 3 daagjes naar Leuven. Ik blijf uiteraard de LCD-draadej s volgen!
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen welk nummer er op U10 zit? Kom mbv de scan niet verder dan BA 1057 / DA 1057 / RA 1057 zoiets.
bedacht ik me zelf ook onderweg naar school (ben nu terug). ik heb een schakelaar gehaald voor die backlight maar geen weerstanden (voglens mij heb ik een hele grote doos met ouwe 1W weerstanden liggen, is wel voldoendeOp donderdag 28 maart 2002 10:47 schreef martkrui het volgende:
[..]
Thanx... kwijl...
[..]
lijkt me backlite : (KNAP) kathode negatief Anode positief
BA10324AFOp donderdag 28 maart 2002 12:55 schreef Zotty het volgende:
Kan iemand mij vertellen welk nummer er op U10 zit? Kom mbv de scan niet verder dan BA 1057 / DA 1057 / RA 1057 zoiets.
946 L53
Als je em wegdoet mail dan ff naar s.swinkels@home.nlOp donderdag 28 maart 2002 11:31 schreef Jacob het volgende:
Ik zit er nu al over te denken om de mijne weg te doen... Wie doet er een goed bod?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Mr.ChronoM
Kijk ff in je postbus
ik heb ff een DU Meter in VB naar je gemaild!
Kijk ff in je postbus
Verwijderd
Komt er een kant-en-klaar bouwkitje voor dan? Anders ga ik 'm toch echt verkopen...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 00:25 ]
Verwijderd
Hoop niet dat je dat ding alleen maar gekocht hebt om er winst mee te maken.
Das niet fair tegenover john
en niet fair tegenover je medetweakers
Das niet fair tegenover john
en niet fair tegenover je medetweakers
fare ? fair bedoel jeOp donderdag 28 maart 2002 14:39 schreef Darkice het volgende:
Hoop niet dat je dat ding alleen maar gekocht hebt om er winst mee te maken.
Das niet fare tegenover john
en niet fare tegenover je medetweakers
Maar ik heb iig even een mailtje verstuurd
Ook al heb je zo'n kant en klare kit, je moet altijd wat solderen...Op donderdag 28 maart 2002 14:33 schreef Jacob het volgende:
Komt er een kant-en-klaar bouwkitje voor dan? Anders ga ik 'm toch echt verkopen...
Een bod mag je naar mij mailen: <snap>
Maar misschien ga ik een aansluit printje maken, misschien ook niet
[ Voor 3% gewijzigd door MaNDaRK op 18-05-2008 11:37 ]
Verwijderd
kheb die van mij en ajampaniki ook binnen dus nu ff de aansluitingen uitpuzzelen en dan kan het solderen beginnen
kut kut kut al had ik dit draadje gister nou ook nog ff gelezen had ik nu me lcdtje binne
stond net postmannetje voor de deur maar had [piep] nog geen geld gepint
naja nu word et morgen. kan bijna niet wachten
stond net postmannetje voor de deur maar had [piep] nog geen geld gepint
naja nu word et morgen. kan bijna niet wachten
Is er nou al een definitief schema? Kwil nl zo snel mogelijk gaan solderen.
Jacob, kijk es in je mail btw
Verwijderd
AansluitschemaOp donderdag 28 maart 2002 15:58 schreef ajampaniki het volgende:
Is er nou al een definitief schema? Kwil nl zo snel mogelijk gaan solderen.
Heb het helaas nog niet kunnen testen, want ik krijg morgen pas zo'n display, maar het moet werken.
Verwijderd
hmm ik zit nu dus die aansluitingen te bekijken en die rij van 20 die moet gewoon volgens dat schema van zotty aangesloten worden maar dan is er nog een rij van 11, waarvoor is dat dan?? Ik kwam deze aansluitingen niet tegen in de schema's en tabelletjes van de sites en topics die ik bekeken heb.
En over dat powersequencing dus dat eerst vdd spanning moet hebben en dan pas v0 dat is niet van toepassing omdat je zelf geen spanning op v0 zet, dat doet de controller, toch?? Weet iemand dit zeker want om nou mn scherm te vernaggelen daar heb ik niet zo'n zin in
edit:
deze aansluitingen gaan dus naar een 74hc541 chippie en niet naar de controller
deze aansluitingen gaan dus naar een 74hc541 chippie en niet naar de controller
En over dat powersequencing dus dat eerst vdd spanning moet hebben en dan pas v0 dat is niet van toepassing omdat je zelf geen spanning op v0 zet, dat doet de controller, toch?? Weet iemand dit zeker want om nou mn scherm te vernaggelen daar heb ik niet zo'n zin in

Verwijderd
hehe antwoord op mijn eigen vraag:
die pin 1t/m11 zijn voor het touchscreen wat als optie leverbaar is voor dit scherm. De chips die hier voor nodig zijn zijn niet aanwezig op "onze" schermpjes. Pin 1 t/m 11 zijn dus overbodig en hoeven niet aangesloten te worden.
die pin 1t/m11 zijn voor het touchscreen wat als optie leverbaar is voor dit scherm. De chips die hier voor nodig zijn zijn niet aanwezig op "onze" schermpjes. Pin 1 t/m 11 zijn dus overbodig en hoeven niet aangesloten te worden.
edit:
dit staat dus gewoon in de datasheet van het lcd http://www.sos.sk/news/pdf/dg-24128-5-s1fbly.pdf
dit staat dus gewoon in de datasheet van het lcd http://www.sos.sk/news/pdf/dg-24128-5-s1fbly.pdf
Verwijderd
kwilde nog ff kwijt dat je die powersequencing en zelf die reset knop echt wel weg kan laten ...
voor mijn LCD is dat toch geen enkel probleem, dus verondersteld dat het met deze net hetzelfde is
ff wachten op antwoord van Zotty, voor jullie het testen, maar het maakt het uitzicht van het schema voor de nOOb's een stuk éénvoudiger
voor mijn LCD is dat toch geen enkel probleem, dus verondersteld dat het met deze net hetzelfde is
ff wachten op antwoord van Zotty, voor jullie het testen, maar het maakt het uitzicht van het schema voor de nOOb's een stuk éénvoudiger
Verwijderd
ok tnx dan laat ik die reset gewoon weg, met het schema van zotty kan je trouwens niet schakelen tussen het aantal columns (32/40) en de fontgrootte (6x8/8x8), mag ik hier uit concluderen dat de andere optie toch nooit gebruikt zal worden?Op donderdag 28 maart 2002 16:32 schreef Mr.ChronoM het volgende:
kwilde nog ff kwijt dat je die powersequencing en zelf die reset knop echt wel weg kan laten ...
De schakelaars hiervoor zijn altijd nog toe te voegen maar ik vroeg het me gewoon af.
owjah K=ground en A=5volt right?
Ik heb de em werkend nu en de reset knop heb je niet echt nodig nee.
Ik ben je beta tester hoor! Met een werkend LCD scherm kan ik beta tester zijn
)
* Oxi danst
shaolinmonk@home.nl voor de software
))
edit: hoe sluiten we backlight aan? ik heb een schakelaar maar dat is ook alles tot nu toe.. hoe verder
ik weet WAAr (A/K) maar niet hoe.
Ik ben je beta tester hoor! Met een werkend LCD scherm kan ik beta tester zijn
* Oxi danst
shaolinmonk@home.nl voor de software
edit: hoe sluiten we backlight aan? ik heb een schakelaar maar dat is ook alles tot nu toe.. hoe verder
Verwijderd
KNAPOp donderdag 28 maart 2002 16:54 schreef bluh het volgende:
[..]
ok tnx dan laat ik die reset gewoon weg, met het schema van zotty kan je trouwens niet schakelen tussen het aantal columns (32/40) en de fontgrootte (6x8/8x8), mag ik hier uit concluderen dat de andere optie toch nooit gebruikt zal worden?
owjah K=ground en A=5volt right?
K = negatief
A = positief
en 8x8 font worden nooit gebruikt, voor zover ik weet, dus gewoon eruit laten
positief.. ja maar kan je daar gelijk 5V invoeren? Of moet je met weerstandjes werken?Op donderdag 28 maart 2002 16:58 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
KNAP
K = negatief
A = positief
en 8x8 font worden nooit gebruikt, voor zover ik weet, dus gewoon eruit laten
Verwijderd
Klopt. Pas op met 't aansturen, voor je 't weet zijnOp donderdag 28 maart 2002 10:47 schreef martkrui het volgende:
[..]
Thanx... kwijl...
[..]
lijkt me backlite : (KNAP) kathode negatief Anode positief
de leds doorgebrand.
Goh. Echt snel, die PTT. Binnen een dag zijn ze dus over...
Valt me niets tegen
Wat zijn nou alle onderdelen die nodig zijn?
1x 10k weerstand (reset)Op donderdag 28 maart 2002 17:05 schreef ajampaniki het volgende:
Wat zijn nou alle onderdelen die nodig zijn?
1x 10k potmeter (contrast)
1x 100nF condensator (reset)
1x contactschakelaar (reset)
1x schakelaar (backlight)
draad
25p male connector (lpt poort)
behuizing hiervoor.
check ff of de backlite wel een voorschakel weerstand heeft om de stroom door de leds te beperken.
Verwijderd
Dat lijkt me sterk, aangezien ik ze pas morgen gaOp donderdag 28 maart 2002 10:34 schreef Agony het volgende:
Ziet er goed uit!! Ik hoop dat de mensen die vooruit hebben betaald ook vandaag hun LCDtje krijgen!!!
versturen...
Verwijderd
heb nog wel een 4 inch kleure tft liggen voor de liefhebbersOp donderdag 28 maart 2002 09:08 schreef martkrui het volgende:
Ik wil dus met dat LCD een soort audiotron gaan maken.
maken.
zitten er niet in....
(wel wat aan de gang gekregen btw)
edit:
Verwijderd
hebben ze bij die f*ck electronicazaak geen centronics pluggen meer, wordt dus pas op zn vroegst morgen dat ik em af heb maar dan heb ik eigenlijk geen tijd 
Handige tip om draadjes aan je lcd te maken is om eerst een "vissegraat"-dingetje (ja zelfs bij de elektroshop wisten ze niet hoe het heet) door de gaatjes heen te solderen en daar de draadjes aan te maken. Dit kon je ook al op de eerder geposte foto zien trouwens
Handige tip om draadjes aan je lcd te maken is om eerst een "vissegraat"-dingetje (ja zelfs bij de elektroshop wisten ze niet hoe het heet) door de gaatjes heen te solderen en daar de draadjes aan te maken. Dit kon je ook al op de eerder geposte foto zien trouwens
zover ik weet ben ik de eerste (enige?) maar geen camera ofzo.. die foto van lcd zelf was ingescant.Op donderdag 28 maart 2002 19:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
waar blijven de pics van een werkend LCD
zou ook graag eens zien wat ik besteld heb
deze advertentie is zojuist verwijderd.
http://www.NUiPhone.nl/
GoeiemorgenOp donderdag 28 maart 2002 19:25 schreef Diaboluzzz het volgende:
Verwijderd
Volgens mij ben je 10e die erachterkomt en zo vriendelijk is om ons dit ff mee te delenOp donderdag 28 maart 2002 19:25 schreef Diaboluzzz het volgende:
Verwijderd
Dat mag je rustig concluderenOp donderdag 28 maart 2002 16:54 schreef bluh het volgende:
ok tnx dan laat ik die reset gewoon weg, met het schema van zotty kan je trouwens niet schakelen tussen het aantal columns (32/40) en de fontgrootte (6x8/8x8), mag ik hier uit concluderen dat de andere optie toch nooit gebruikt zal worden?
Mensen die weten wat ze doen en zelf software ontwikkelen, kunnen dit uiterraad altijd zelf wijzigen.
Hier zou je mij een ontzettend plezier mee doen. Tot nu toe is het me niet gelukt om aan een tft te komen en ik wil hier dolgraag mee experimenteren!Op donderdag 28 maart 2002 17:23 schreef subgrafix3d het volgende:
heb nog wel een 4 inch kleure tft liggen voor de liefhebbers
Verwijderd
Of het display powersequencing heeft weet ik (nog) niet. Dat het display zelf voor de negatieve spanning zorgt, wil niet zeggen dat PS er al op zit. Morgen ga ik m'n display aan een grondig onderzoek onderwerpen 
Tot nu toe heeft overigens niemand een display met powersequencing, en zonder werkt het ook goed. Het nadeel is alleen dat op lange termijn je display minder goed gaat reageren vanwege een elektro chemisch effect. Wat in dit geval lange termijn is, is onbekend.
Wat betreft de reset, je kunt dit weglaten en gokken dat het elke keer goedgaat. Maar als je display het een keer niet doet, zul je het display uit en weer aan moeten zetten. Door de condensator plus weerstand te gebruiken, ben je altijd 100% gegarandeerd van een reset bij het aanzetten, en overkomt je bovenstaande situatie dus niet.
Tot nu toe heeft overigens niemand een display met powersequencing, en zonder werkt het ook goed. Het nadeel is alleen dat op lange termijn je display minder goed gaat reageren vanwege een elektro chemisch effect. Wat in dit geval lange termijn is, is onbekend.
Wat betreft de reset, je kunt dit weglaten en gokken dat het elke keer goedgaat. Maar als je display het een keer niet doet, zul je het display uit en weer aan moeten zetten. Door de condensator plus weerstand te gebruiken, ben je altijd 100% gegarandeerd van een reset bij het aanzetten, en overkomt je bovenstaande situatie dus niet.
1x20 pinheaderOp donderdag 28 maart 2002 18:00 schreef bluh het volgende:
Hehe, er wordt niks meer gepost nu. Iedereen zit druk te solderen. Ikke niet, kga alles rustig voorbereiden en dan pas maken. Kheb nu ook geen goed materiaal. Morgen ff een soldeerbout halen (me oude valt bijna uit elkaar).
Is er weeres wat moois, ben ik te laat. Maarre, wanneer pics
Verwijderd
Nee hoor, zit film te kijkenOp donderdag 28 maart 2002 21:29 schreef ajampaniki het volgende:
Hehe, er wordt niks meer gepost nu. Iedereen zit druk te solderen. Ikke niet, kga alles rustig voorbereiden en dan pas maken. Kheb nu ook geen goed materiaal. Morgen ff een soldeerbout halen (me oude valt bijna uit elkaar).
Contact? Ikke wel nl.Op donderdag 28 maart 2002 23:22 schreef Zotty het volgende:
[..]
Nee hoor, zit film te kijken
Verwijderd
de DVDOp donderdag 28 maart 2002 23:34 schreef ajampaniki het volgende:
Contact? Ikke wel nl.
Gewoon een weerstand ertussen zetten?Op vrijdag 29 maart 2002 00:56 schreef Zotty het volgende:
Let trouwens wel ff op het voltage van de LED backlight. Zo te zien in de datasheet is het 4,1V.
ja maar hoe groot. deze heb ook nog steeds niet aangesloten. is lastig want hij ligt onder me buro (uit het licht). Nu staat er een lamp op gericht via een spiegelOp vrijdag 29 maart 2002 08:34 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Gewoon een weerstand ertussen zetten?
LOL.Op vrijdag 29 maart 2002 08:56 schreef Oxigun het volgende:
[..]
ja maar hoe groot. deze heb ook nog steeds niet aangesloten. is lastig want hij ligt onder me buro (uit het licht). Nu staat er een lamp op gericht via een spiegel
Kga nu ff spulletjes kopuh maar kan pas vanavond ofzo verder met solderen, en dan pas zondag weer
Verwijderd
Dat met de backlight is een beetje vaag in de datasheet. De ene keer staat er If=20mA en vervolgens staat er 2,2A. En dan zitten ze ook nog te goochelen met forward en reverse current.
Uitgaande van 4,1V 20mA kom je dan op een weerstand van 45 ohm.
edit:
zet in serie met de weerstand een potmeter en je kunt ook helderheid regelen
Uitgaande van 4,1V 20mA kom je dan op een weerstand van 45 ohm.
edit:
zet in serie met de weerstand een potmeter en je kunt ook helderheid regelen
Kan in het schema ook niet ff de a en k gezet worden, met potmeter en weerstand erbij
hey zeikwijf 
kan je mij vertellen of je mijn geld hebt gehad?
zit met smart te wachten
hoop dat ik het allemaal nog een beetej begrijp als ik dat ding in me handen heb
* Gh0stw4lk3r is een n00b met electra enzow
kan je mij vertellen of je mijn geld hebt gehad?
zit met smart te wachten
hoop dat ik het allemaal nog een beetej begrijp als ik dat ding in me handen heb
* Gh0stw4lk3r is een n00b met electra enzow
John/Zeikwijf: Ik heb je mailtje gehad, maar kan er niet op replieen omdat m'n mailserver dat adres niet pikt.
Stuur me svp nog een mailtje met ofwel een goed emailadres of een andere manier om je te bereiken (tel nr. ofzo), aangezien ik die licht beschadigde display wel graag zou willen hebben.
Stuur me svp nog een mailtje met ofwel een goed emailadres of een andere manier om je te bereiken (tel nr. ofzo), aangezien ik die licht beschadigde display wel graag zou willen hebben.
Verwijderd
Weer ff over de backlight, je kunt er wel 5V opzetten, maar dan trek je idd meer dan 2 AMPERE 
3,9V is een mooie verlichting
code:
1
2
3
4
5
6
| 3,5V verlichting zo goed als uit 3,7V 0,3A 3,9V 0,6A 4v 1A 4,1V 1,25A 4,2V 2A |
3,9V is een mooie verlichting
wtf??????
zoveel.
als ik hier 5 volt op pin 20 en 1 zet dan is het backlight mooi fel, en trekt niet meer als 400 mA.
zoveel.
als ik hier 5 volt op pin 20 en 1 zet dan is het backlight mooi fel, en trekt niet meer als 400 mA.
Verwijderd
Dat scheelt wel veel! 400mA is overigens ook heel veel...Op vrijdag 29 maart 2002 16:27 schreef the12be het volgende:
wtf??????
zoveel.
edit:
Backlight aan bij 3,9V. Lijkt me toch meer dan genoeg licht

ik heb net ff gekenen wat er gebeurt als ik direct op die 2 pinnen op de zeikand spanning zet, dan heb je idd een veel grotere stroom.Op vrijdag 29 maart 2002 16:31 schreef Zotty het volgende:
[..]
Dat scheelt wel veel! 400mA is overigens ook heel veel...
wat gebeurt er als jij inplaats van aan de zijkand op pin 20 spanning zet?
volgens m'n multi-meter zijn ze direct met elkaar verbonden, maar toch trekt ie op pin 20 veel minder stroom
Verwijderd
Dit is dus ook zonder weerstand, moest het gewoon testen 
Zo maar eens met een 47 ohm weerstand proberen en kijken wat het dan trekt aan stroom.
Zo maar eens met een 47 ohm weerstand proberen en kijken wat het dan trekt aan stroom.
jemig he.
heb hier bijna een hart aanval.....
ben een beetje aan het klooien met die backlight, doet hij het ineens niet meer. ik
.
ik maar denken goh, hoe kan dat nouw, niks geks gedaan..
kom ik er na 5 minuten achter dat m'n test kabeltje niet goed contact maakte met m'n labvoeding
.
poeh hey.
maar kijk voor de lol eens naar pin 20, daar de plus op inplaats van aan de zijkant.
heb hier bijna een hart aanval.....
ben een beetje aan het klooien met die backlight, doet hij het ineens niet meer. ik
ik maar denken goh, hoe kan dat nouw, niks geks gedaan..
kom ik er na 5 minuten achter dat m'n test kabeltje niet goed contact maakte met m'n labvoeding
poeh hey.
maar kijk voor de lol eens naar pin 20, daar de plus op inplaats van aan de zijkant.
Verwijderd
Tnx voor de tip 
Undocumented feature; pin 20 is de anode van de backlight. Bovendien komt pin 20 op weg naar de anode langs 4 SMD weerstanden. Standaard zijn deze 0 ohm, maar dit kun je dus aanpassen zodat je geen externe weerstand nodig hebt.
edit:
een externe weerstand van 18 ohm is net goed voor in een donkere ruimte
Undocumented feature; pin 20 is de anode van de backlight. Bovendien komt pin 20 op weg naar de anode langs 4 SMD weerstanden. Standaard zijn deze 0 ohm, maar dit kun je dus aanpassen zodat je geen externe weerstand nodig hebt.
edit:
een externe weerstand van 18 ohm is net goed voor in een donkere ruimte
Misschien stomme vraag maar wat is de boven en wat de onderkant van dat ding. Aansluitingen boven of beneden?
Verwijderd
aansluitingen bovenOp vrijdag 29 maart 2002 17:09 schreef ajampaniki het volgende:
Misschien stomme vraag maar wat is de boven en wat de onderkant van dat ding. Aansluitingen boven of beneden?
edit:
? gedelete
De soldeerpunten dus. Boven of onder?Op vrijdag 29 maart 2002 17:10 schreef Zotty het volgende:
[..]
aansluitingen boven ?
(wat ik dus bedoel is hoe je het lcd moet houden. Is wel belangrijk ivm lengte van draden, bij mij iig wel)
Verwijderd
Bedoelde de soldeerpunten boven, vraagteken stond een beetje in de wegOp vrijdag 29 maart 2002 17:12 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
De soldeerpunten dus. Boven of onder?

Da komt eigen lijk errug klote uit. Wel vreemd, aangezien de "tekst" die op de lcd staat andersom staat.Op vrijdag 29 maart 2002 17:14 schreef Zotty het volgende:
[..]
Bedoelde de soldeerpunten boven, vraagteken stond een beetje in de weg
die moet dus tussen de 5v en k (of a)Op vrijdag 29 maart 2002 17:21 schreef Zotty het volgende:
Voorschakelweerstand: 18 ohm
- standaard waarde
- 70 mA stroomopname backlight
- standaard 5V spanning
Kunnen jullie niet gewoon ff het schema aanpassen?
Heeft iemand nou trouwens al een werkende lcd?
ff voor de duidelijkheid.
zo:
of zo:
zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ___________________________ |........ | | | | | | | | | | | ---------------------------- |
of zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ____________________________ | | | | | | | | | | | ........| ---------------------------- |
Verwijderd
Heb niet echt iets bij in te brengen over de backlight dingen, maar wil ff melden dat mijnj LCd deze middag aangekomen is, wat er speciaal aan is => ik woon in Belgïe !
das echt verdomd snel !
pittig detail, mijn pa komt net thuis en vertelt me dt hij 20€ moest betalen aan de postbode !
dus ik betaalde GEEN verzendingskosten
Belgïe kan dus zijn voordelen hebben héhé
das echt verdomd snel !
pittig detail, mijn pa komt net thuis en vertelt me dt hij 20€ moest betalen aan de postbode !
dus ik betaalde GEEN verzendingskosten
Belgïe kan dus zijn voordelen hebben héhé
Zo heb ik 'm vanmiddag zien werken. Maar iemand hier heeft om toch al werkend ?Op vrijdag 29 maart 2002 17:58 schreef ajampaniki het volgende:
Heeft iemand nou trouwens al een werkende lcd?
zo:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 ___________________________ |........ | | | | | | | | | | | ----------------------------
Ja werkend. Maar ook met tekst oid erop?Op vrijdag 29 maart 2002 18:25 schreef martkrui het volgende:
[..]
Zo heb ik 'm vanmiddag zien werken. Maar iemand hier heeft om toch al werkend ?
Heej, jammer dat ik het nu pas zie dat je goedkoop aan die dingen kan komen. Zijn waarschijnlijk al op 
Maar even een vraag over die dingen: ik wilde eigenlijk ook wel eens een LCD schermpje hebben, maar ik heb geen flauw idee hoe ze aan te sluiten. Is dit te doen voor een leek?
Zijn de schermpjes grafische displays of text only? Ik wil namelijk alleen een grafische hebben. Als ze grafisch zijn, ga ik ff kijken of hij er nog een voor me heeft...
Maar even een vraag over die dingen: ik wilde eigenlijk ook wel eens een LCD schermpje hebben, maar ik heb geen flauw idee hoe ze aan te sluiten. Is dit te doen voor een leek?
Zijn de schermpjes grafische displays of text only? Ik wil namelijk alleen een grafische hebben. Als ze grafisch zijn, ga ik ff kijken of hij er nog een voor me heeft...
2x Athlon XP 1800+ | Asus A7M266-D | 1024 MB Reg/ECC | MSI GF 4 Ti 4400 | Adaptec 39160 | Cheetah X15-36LP 36 | 2x Maxtor Atlas 10K-III 73 | LiteOn LTD163D | Plextor PX-W4012A | 3C2000 | SB Audigy | Enermax 550 VE-FMA | Lian-Li PC71| 2x Eizo T965
Scrouger: hoe heet deze thread nou ? [LCD] 240x128 !
Ik neem aan dat je toch niet dacht dat dat allemaal textcharacters waren ? Vrij duidelijk dat het pixels zijn.
Enne... ze zijn op ! Maar nog wel te krijgen bij Conrad.
Heb je de rest van de thread eigenlijk wel gelezen
Ik neem aan dat je toch niet dacht dat dat allemaal textcharacters waren ? Vrij duidelijk dat het pixels zijn.
als je een lcd scherm neemt met een t6963c controller neemt kun je de software in deze threads nog gebruiken ookOp vrijdag 29 maart 2002 18:43 schreef masaman het volgende:
Scrouger: hoe heet deze thread nou ? [LCD] 240x128 !