Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18161

tsjah...

iets verkopen wat je hebt gekregen en wat je niet nodig hebt maar wat dus iemand anders had moeten krijgen, gratis, is niet echt aardig nee...

maar doe mij een plezier, een geef die 2 sojs aan mij ipv dat je de shako koopt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 21:17

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Jullie zijn niet alleen aasgieren in die game maar ook hier, overal wordt naar gehapt...

Er werd in die game alleen gevraagd wie wilt shako..ik heb hem.

En als ik die shako zo nodig wil verkopen vang ik er wel makkelijker 4sojs voor...
Heuvel heeft me vaak geboost/ geholpen en heeft me een free ccb gegeven, wat ik niet ben vergeten!!

Maar wel leuk hoe mensen reageren, jammer dat het geen 1 april meer is...

Ik weet wel dat ik niet meer naar give-away games gaat, want sommige mensen hebben er gewoon volle mules aan overgehouden en daar wordt niks overgezegd......

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 15:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op woensdag 03 april 2002 19:51 schreef K-Mile het volgende:
|:( |:( |:(

vind ik eindelijk een ethereal cryptic axe met 5 sockets (ik weet tresher=beter maar toch)

heb wel op me merc een 147 def rhyme schild en een 189 def stealth armor, fast cast, fast hit recov, fast run, MF, etc, nu nog lekker wapen (cruel normal one handed zwaard is ook niet alles :P) en een leuke helm en klaar issie...
krijgt een ethereal item net zoveel gaten als een gewone ?
zoja dan kan ik wel een keer gaten in een ethereal schieten dan heb je er ook 5

en wat voor wapen zoek je,of bedoel je nu die polearme :?
Op woensdag 03 april 2002 11:09 schreef Canon23 het volgende:
Ik heb die shako en je mag hem hebben voor 2 sojs :)
huh this is taking on weird forms
maar allah zoiets had ik dus idd gezegd, dus ok youre on.
Op woensdag 03 april 2002 11:34 schreef miessie het volgende:

[..]
een smitter is een paladin met een bepaalde bouw..smit ofzoiets is dan de skill die gebruikt word. Net zoals een fohadin, die gebruikt foh als main skill

smithe. das meppen met je schild, eigenlijk alleen maar nuttig in pvp(unblockable magic damge). alleen waarom je zwaard daar ook al weer mee boeit ?
Op woensdag 03 april 2002 14:57 schreef Bosmonster het volgende:
Ff vraagje over de singleplayer..

Ik heb nu al 4 set items gevonden.. en allemaal van verschillende sets.. hoe verwacht blizzard dat je die dingen bewaard met een stash van 3 bij 3 pixels?? En bovendien.. de kans dat je een set compleet krijgt in singleplayer is echt nihil :P

OF zijn set items helemaal niet de moeite om te bewaren? Is er ergens een site waar de sets uitgelegd staan??
in vergelijking met een volle uitrusting super uniques, niet echt de moeite. maar bepaalde combi's zijn best wel cool en ik zelf heb een ama met de disciple set. dies ook best wel tof.......

op single player kun je ook mulen (hint >:)) mij wel ooit gelukt de hele cathan set te krijgen, maar das stom toeval :)
Op woensdag 03 april 2002 18:04 schreef barrel het volgende:

[..]

Shako is alleen leuk voor de mf, meestal zijn rare circlets/coronets/tiara's beter vanwege de res, reg life, reg mana enz enz.

Voor de mf sorc onmisbaar, maar erg duur als je hem niet voor een mf char gebruikt. Dan kan je beter wat tiara's imbuen op hell :) en zien wat daar uitkomt
heb ik ook een stuk of 6 gedaan, (op lvl 50) maar dat viel zwaar tegen........

verder heeft ie mf.2+skills. 10% dr en nog es 100 +life& mana of te wel een sorc dream lijkt me......
Op woensdag 03 april 2002 19:07 schreef Pjemco het volgende:

[..]

Zal voortaan hele topic wel ff doorlezen :)

Ik wist niet dat ie voor iemand was die em niet op kon halen omdat ie naar de bios moest (als ik het verhaal goed begrepen heb)
jep goed begrepen
btw als je een redelijk spannende thriller met nog enige inteligentie wil dan is "panic room" best een toppertje :)
alleen dat suiker slaat nerges op..........
Op woensdag 03 april 2002 22:52 schreef K-Mile het volgende:
tsjah...

iets verkopen wat je hebt gekregen en wat je niet nodig hebt maar wat dus iemand anders had moeten krijgen, gratis, is niet echt aardig nee...

maar doe mij een plezier, een geef die 2 sojs aan mij ipv dat je de shako koopt... >:)
mwah vind het ergens ook wazig. maar goed, als het zo geregeld kan worden is het beter dan helemaal niks.

enne als ik jou nou die sojs geef, dan begint dit verhaal met paladin die shot weggeeft, en eindigt het met ikke die 2 soj armer is. als je dat logisch uitgelegd kunt krijgen zijn ze voor jou :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Laatst online: 26-06 21:17

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 00:13 schreef heuveltje het volgende:

[..]
veel replies
Als nu ff online komt...

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ehhh jongens, zijn deze amuletten nog wat waard?? :

Monk's amulet of the squid
+ 1 to all paladin skills
+ 75 to life

Communal alumet of warding
magic damage reduced by 1
+3 to shape shifting skills (druid only) :P

Viper emblem amulet
+1 sorceress skill levels
damage reduced by 1
+1 maximum damage
+16 strength

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:58
sorry, maar nee niet echt.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, need help hiero:

mijn merc moet fast cast, en veel fast cast.... het is een lightning act 3 merc.

nou heb ik al een 400+ def "Stealth" body armor, dat geeft 25%, kan ook een Skin of the Vipermagi, 30%, maar heb ik nu niet.

Schild heb ik nu 148 def barbed shield "Rhyme" maar moet dus Lidless Wall worden, geeft 20%...

Helm: een beetje een gare circlet/corona of the magus, 20%... met nog wat +res oid is dat wel OK in een rare circletje. Kan ook Radiance of Lore runeword nemen, maar ik dnek dat fast cast beter helpt.

Wapen: :? :? :? Welk wapen zouden jullie mij aanraden. Ik dacht zelf aan Culwens Point (+1 skill) of een zwaard met lekkere res of life erbij. Maar welke weet ik niet, en er moet ook nog een beetje aan te komen zijn...

ik kom dus op 70% uit, wat toch aardige verbetering moet zijn. En het wapen weet ik dus niet wat ik moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24259

Lore helm heb ik nog liggen, net als een lidless,

en als wapen kan je misschien wizardspike proberen die heeft 50% faster cast (weet niet of ie die kan dragen, is een bone knife)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35309

Op woensdag 03 april 2002 21:30 schreef SaURoN het volgende:

[..]

ik heb niks tegen hem persoonlijk, die actie is gewoon lame..
ik zeg gewoon rustig tegen iemand als het lame is of niet.
pagina terug zei ik het ook tegen barrel. omdat ik verkeerd las :)
[..]
Ja, dat met Barrel was echt lol :) Heb op werk in ieder geval wel zitten lachen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren was ik trouwens cows aan het mollen, en er speelde al geruime tijd een sorc mee. We liepen vooral samen; ikke blinden, hij orbs/firewalls. Ging lekker snel.

Op een gegeven moment was ik de restjes aan het killen en dropte er een Spired Helm. Ik wilde hem pakken, en ineens was daar die sorc die hem wegkaapte.
Nu staat met nog iets bij dat die helm elite is, en dat hij veel opbracht. Dit klopt toch, right?

Zo ja, easy come, easy go. :) Ik vertelde hem dat die helm veel waard was, dus in ieder geval iemand blij gemaakt.

Maar wil het toch even zeker weten... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 08-06 00:41
Communal alumet of warding
magic damage reduced by 1
+3 to shape shifting skills (druid only) :P
Die kan ik wel gebruiken misschie kunnen we wat traden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 09:03 schreef Lawtje.com het volgende:

[..]

Die kan ik wel gebruiken misschie kunnen we wat traden ofzo
en het volgende amu.. iets waard / interessant?

- 10% faster cast rate met +3 to Fire Skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:56
Op donderdag 04 april 2002 09:19 schreef Jaxe het volgende:

[..]

en het volgende amu.. iets waard / interessant?

- 10% faster cast rate met +3 to Fire Skills
voor een hydra pk sorc misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:56
Op dinsdag 02 april 2002 16:14 schreef heuveltje het volgende:
he ik zit net op a3. lvl24 :)

heeft er iemand een shael voor trade (hc) ik heb alleen wat chippeds :(
Neeh sorry..
Ik heb die shaels in m'n 2 butcher's pupil's gestopt (frenzy barb).
Maar als je samen wil spelen oid *doomdonut
Ik speel alleen HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 09:55 schreef RedruM het volgende:

[..]

Neeh sorry..
Ik speel alleen HC.
pussy's? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op donderdag 04 april 2002 09:55 schreef RedruM het volgende:

[..]

Neeh sorry..
Ik speel alleen HC.
Ik ben ook net begonnen met een HC char (nu lvl 12 ama) ben vanavond wel online (wanneer niet eigenlijk) ik weet niet of je een low lvl hebt. account is *deathbeforedis
msg maar als je wilt spelen.

if at 1st you don't succeed, blame your supervisor. D2 Account *deathbeforedis. HC account HC_Bachus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ok ik heb nu toch nog die sjako :?
canon heeft hem gister gegeven, en wou geen sojs aannemen :?

dus, het einde van een wazig verhaal ? :)
Op donderdag 04 april 2002 01:40 schreef K-Mile het volgende:
ok, need help hiero:

mijn merc moet fast cast, en veel fast cast.... het is een lightning act 3 merc.

ik kom dus op 70% uit, wat toch aardige verbetering moet zijn. En het wapen weet ik dus niet wat ik moet hebben...
lol
werkt dat, fc op een a3 merc ?
dan zou ik misschien toch nog voor een a3 freeze merc gaan.

en je hebt toch ook zwaarden met +2 skills ?
is dat anders niet wat..........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12048

[..]

lol

[/quote]

ik heb zelf een act3 merc bij m'n sorc, een fire merc.
hij draagt een hexfire +3 fire skills
een etherial vipermagi def 450 ofzo, en +1 skill
en een home made shako mer ort sol +1 skill
nu nog een liddless en hij heeft +6 skills :)
en ik denk dat het ook echt werkt, maar het blijven wel zwakke merc nog

hij doet blaze en firball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 10:58 schreef Squatter het volgende:
[..]

lol

ik heb zelf een act3 merc bij m'n sorc, een fire merc.
hij draagt een hexfire +3 fire skills
een etherial vipermagi def 450 ofzo, en +1 skill
en een home made shako mer ort sol +1 skill
nu nog een liddless en hij heeft +6 skills :)
en ik denk dat het ook echt werkt, maar het blijven wel zwakke merc nog

hij doet blaze en firball
[/quote]

Als je zo'n act 3 merc haalt, en je geeft hem een beetje elite equip, blijft ie dan leven in een cowgame op hell? Hoe is de AI van zo'n merc? Blijft ie away van grote groepen, of gaat ie er lekker midden in staan? Hoe is de damage, cold lijkt me wel geinig voor sloweffect..
Anyway, werkt het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach merc helpt mij niet echt :)
de enige intelligente mercs zijn de act 1 rogues.
die lopen tenminste weg bij grotere groepen, om er van afstand wat tegen te doen

ik moet btw een nieuwe sorc maken, want de sorc die ik nu heb is niet helemaal wat ik in gedachte had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:12 schreef Squatter het volgende:
ach merc helpt mij niet echt :)
de enige intelligente mercs zijn de act 1 rogues.
die lopen tenminste weg bij grotere groepen, om er van afstand wat tegen te doen

ik moet btw een nieuwe sorc maken, want de sorc die ik nu heb is niet helemaal wat ik in gedachte had ;)
Misschien dat ik dan eens een act 1 merc ga halen. Boogje erop en kijken wat ie doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachus
Wat is zo'n lidless waard eigenlijk, heb er nog 1

if at 1st you don't succeed, blame your supervisor. D2 Account *deathbeforedis. HC account HC_Bachus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:13 schreef Jaxe het volgende:

[..]

Misschien dat ik dan eens een act 1 merc ga halen. Boogje erop en kijken wat ie doet..
ik heb op m'n nieuwe bowazon een merc die doet met een boogje 1300 max damage en een gemiddelde damage van 800
en veryfast boogje :)
wel een rare boogje.
en ze doet cold arrow
is weer wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:28 schreef Squatter het volgende:

[..]

ik heb op m'n nieuwe bowazon een merc die doet met een boogje 1300 max damage en een gemiddelde damage van 800
en veryfast boogje :)
wel een rare boogje.
en ze doet cold arrow
is weer wel handig :)
Klinkt lekker :) Mag ik weten hoe je hem opbouwt? Maakt het uit of je hem koopt op normal / nm / hell? Hoe bepaal je wat voor damage hij doet (ligt dit aan boog?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:27 schreef bachus het volgende:
Wat is zo'n lidless waard eigenlijk, heb er nog 1
Naar mijn mening typisch zo'n item wat je in een trade erbij pleurt om die ander tevreden te maken. Alleen niet zoveel waard denk ik.. Een soj red je niet lijkt me, tenzij je iemand treft die hem erg hard nodig heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:34 schreef Jaxe het volgende:

[..]

[..]

Klinkt lekker :) Mag ik weten hoe je hem opbouwt? Maakt het uit of je hem koopt op normal / nm / hell? Hoe bepaal je wat voor damage hij doet (ligt dit aan boog?)
Naar mijn mening typisch zo'n item wat je in een trade erbij pleurt om die ander tevreden te maken. Alleen niet zoveel waard denk ik.. Een soj red je niet lijkt me, tenzij je iemand treft die hem erg hard nodig heeft. :)
[/quote]

alleen een etherial liddless is wel behoorlijk waard als de specs goed zijn ;)

maar ff die rogue moet je het beste gelijk mee nemen uit normal
daarna lvl'en de merc gaan mindersnel dood, omdat die uit de buurt blijft waar mogelijk van de groepjes monsters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachus
Ethereal wel meer waard :? , hoezo die dingen gaan vroeg of laat stuk en repair is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:39 schreef bachus het volgende:
Ethereal wel meer waard :? , hoezo die dingen gaan vroeg of laat stuk en repair is er niet bij.
mercs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachus
ah ok, nou vanavond dan maar trade spammen dat ik er 1 soj voor wil :D LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:39 schreef bachus het volgende:
etherials hebben vaak betere stats
dus bv meer def of zelfs betere blockrate enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:39 schreef Jaxe het volgende:

[..]

mercs
ps: ethereal wordt niet alleen gebruikt door mercs.. Sommige items slijten niet zo hard op een bepaald karakter en kunnen daarom extra waarde hebben.. bijv ethereal gaze op een ama. (zo heb ik de mijne toen voor extra sojs getrade)

excuses: had hier beter edit knop voor kunnen gebruiken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Op donderdag 04 april 2002 11:52 schreef Jaxe het volgende:

[..]

ps: ethereal wordt niet alleen gebruikt door mercs.. Sommige items slijten niet zo hard op een bepaald karakter en kunnen daarom extra waarde hebben.. bijv ethereal gaze op een ama. (zo heb ik de mijne toen voor extra sojs getrade)

excuses: had hier beter edit knop voor kunnen gebruiken |:(
Heeft dat te maken met het soort item en het soort character? Ik dacht dat durability gewoon betekende dat het afneemt als je veel klappen krijgt. Dat een ethereal gaze op een amazon niet snel achteruit gaat komt dan dus waarschijnlijk omdat amazons over het algemeen weinig klappen krijgen omdat ze ranged wapens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 11:57 schreef zanac het volgende:

[..]

Heeft dat te maken met het soort item en het soort character? Ik dacht dat durability gewoon betekende dat het afneemt als je veel klappen krijgt. Dat een ethereal gaze op een amazon niet snel achteruit gaat komt dan dus waarschijnlijk omdat amazons over het algemeen weinig klappen krijgen omdat ze ranged wapens gebruiken.
dat bedoelde ik, maar het staat er inderdaad een beetje krom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 00:33

Jive

MooMooMastah

Fast cast is wel degelijk leuk op een Merc.

Zo heeft de act3 cold merc bij mijn sorc ook lekker veel schietwerk.

Crappy Tarnhelm (+1 skill)
Crappy Vipermagi (+1 skill, 30% fast cast, +20 resist all)
Culwens Point (+1 skill zwaardje)
Schildje weet ik effe nie, maar wel een grappige.

Hij schiet echt als een idooot om zich heen, met glacial-spike & nog een andere spell, erg grappig want dan kan ik rustig met Hydra's die koeien slachten (hydra/orb booster-sorc).

Het is jammer dat ze alleen van de rogue-merc uitgezocht hebben watie met +skills doet, maar het is en blijft leuk extra :).

Ennuh .. die act3 fire merc doet Fireball & Inferno, niet blaze.

En als je die act3 lightning merc echt mee blijft nemen, hoop ik dat je er snel genoeg van krijgt, want ik word echt helemaal gestoord van die charged-bolts die hij spammed.

Meer info op DiabloII.net Mercenaries Page.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Enuh wat betrefd lvl'n van mercs .... reken maar uit.
Een act1 rogue kun je al met lvl 3 krijgen ... dussuh.
The Mercenary Level Up Statistics:

These are how the different forms of mercenaries level up. As you can see, each class has a very different way of assigning attribute point, and these are set and may not be changed by the player. The type of mercenary, their act, and the NPC from whom they are hired is also listed.

Act 1: Rogue Scouts
Strength 1
Dexterity 2
Defense 6.5

Act II: Desert Warriors
Strength 1.5
Dexterity 1.5
Defense 9.5

Act III: Iron Wolves (Magi)
Strength 1.5
Dexterity 1.5
Defense 4.5

Act V: Barbarians
Strength 2
Dexterity 1.5
Defense 7.5
En alle mercs krijgen +2 all resist per lvl-up, dus wil je een merc die positieve resists heeft op hell, moet je hem in normal halen & lvl'n.

En ik zal vanavond es kijken met mijn laatste necrootje, wat de verschillende stats zijn per merc/act/difficulty ..
Hij heeft namelijk nog geen mercje, dus kan er alleen wat tijd & gold aan kwijtraken.
Ik zal proberen er een mooie page van te maken waar al die stats op staan dan.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 10:30 schreef heuveltje het volgende:
ok ik heb nu toch nog die sjako :?
canon heeft hem gister gegeven, en wou geen sojs aannemen :?

dus, het einde van een wazig verhaal ? :)
[..]

lol

canon heeft dus toch gedaan wat verstandig en volwassen is :) Toppie zoals joppie het zou zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10074

* Anoniem: 10074 wil stormshield :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Als er straks een nieuwe topic Diablo 2 Classic/ LoD: Deel 11 word gemaakt kan er dan een lijstje komen met de afkortingen en wat ze betekenen ik kom namelijk soms afkortingen die ik namelijk nog niet kan...

SOJ weet ik wel das stone of jordan toch :?

En bijvoorbeeld een lijstje met de bekenste wapens/armor/etc...

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 12:39 schreef Splasher het volgende:
Als er straks een nieuwe topic Diablo 2 Classic/ LoD: Deel 11 word gemaakt kan er dan een lijstje komen met de afkortingen en wat ze betekenen ik kom namelijk soms afkortingen die ik namelijk nog niet kan...
En bijvoorbeeld een lijstje met de bekenste wapens/armor/etc...
Mwuah ... denk dat 1 linkje onder aan het topic-link lijsje voldoende is.
www.diabloii.net of Arreat Summit

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga denk m`n eaglehorn weer verkopen :)

Ik heb alleen een hybrid en daar gebruik ik toch primair titans, dus een Buri als alternate weapon is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
[topic=209546]
[topic=221055/1/25]
[topic=313477/1/25]
[topic=343103/1/25]
[topic=370701]
[topic=382155]
[topic=393886]
[topic=404848/1/25]
[topic=415412/1/25]
[topic=428333/1/25]
[topic=448736/1/25]

Diablo ][
Arreat Summit

SoJ=Stone of Jordan
Shako=Harlequin Crest
Monarch=Stormshield
Kathos=BulKathos Weddingband
Champion Sword=Doombringer
Gaze=Vampire Gaze
CCB=Cruel Collosus Blade
CCB of Q=Cruel Collosus Blade Quickness
Ethereal=kan niet worden gerepareert
mf=Magic Find
dr=Damage Reduce
HC=Hardcore , ventje gekilled? Revived niet meer
SC=Softcare , ventje gekilled? Revived wel weer :)

wat vinden jullie van de openings post :P copy paste aub voor de gene die hem over 10 pages openet :) [circa 250 posts]

Btw goku is zonde, sojs zuigen dik :) eagle is tof wapen :) wapens ownen sojs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 13:03 schreef SaURoN het volgende:
[topic=209546]
[topic=221055/1/25]
[topic=313477/1/25]
[topic=343103/1/25]
[topic=370701]
[topic=382155]
[topic=393886]
[topic=404848/1/25]
[topic=415412/1/25]
[topic=428333/1/25]
[topic=448736/1/25]

Diablo ][
Arreat Summit

SoJ=Stone of Jordan
Shako=Harlequin Crest
Monarch=Stormshield
Gaze=Vampire Gaze
CCB=Cruel Collosus Blade
mf=Magic Find
dr=Damage Reduce
SC=Softcare , ventje gekilled? Revived wel weer :)

Btw goku is zonde, sojs zuigen dik :) eagle is tof wapen :) wapens ownen sojs
hihi, nog nooit gehoord van softcare :D

Ik wil stormshield, dus ik moet toch sojs krijgen.
Ik ben niet van plan om nog meer chars op te zetten, ik heb nu Barb, hybrid ama en nova sorc.

Dat vind ik een mooie collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tsja, ik wou met die lightning merc alleen ff kijken of ie genoeg dmg doet, dus met lvl 80 oid gaat ie eruit en komt er een act II NM off merc bij m'n burizon. En dan komt er een freeze merc op een ander char waar ik de equip voor ga gebruiken.

Damnit Culwens point laatst nog weggetieft, ff nieuwe zoeken maar. En als iemand een lidless overheeft... of een vipermagi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 13:16 schreef K-Mile het volgende:
tsja, ik wou met die lightning merc alleen ff kijken of ie genoeg dmg doet, dus met lvl 80 oid gaat ie eruit en komt er een act II NM off merc bij m'n burizon. En dan komt er een freeze merc op een ander char waar ik de equip voor ga gebruiken.

Damnit Culwens point laatst nog weggetieft, ff nieuwe zoeken maar. En als iemand een lidless overheeft... of een vipermagi....
Ik heb lidless nog en een Vipermagi 30%/120%/30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan een eagle op een merc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 13:24 schreef Squatter het volgende:
kan een eagle op een merc ?
waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 13:27 schreef tva_goku het volgende:

[..]

waarom niet?
ik weet niet of het eigelijk een amazone onley wapen is, net zoals die lysanders pike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
volgens mij kan een eagle niet op een merc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 13:31 schreef SaURoN het volgende:
volgens mij kan een eagle niet op een merc :)
dat zou dan vanwege de str of dex requirements zijn, want hij is niet ama only...
Op donderdag 04 april 2002 13:19 schreef tva_goku het volgende:

[..]

Ik heb lidless nog en een Vipermagi 30%/120%/30%
wat moet je er voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 13:35 schreef K-Mile het volgende:

[..]

dat zou dan vanwege de str of dex requirements zijn, want hij is niet ama only...
[..]

wat moet je er voor hebben?
nee die a1 mercs, waren behoorlijk kieskeurig volgens mij. weet het niet zeker maar volgens mij paste hij hun niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en waarom zou je een eagle op een merc douwen? die dingen zijn niet echt goedkoop.

Op het moment 15 sojs ofzo (bizar veel)
ik heb er nog 6 voor betaald.

K-mile, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom zou je hem niet op een merc gooien :)

als je er tog een heb, en dan zelf met en wf (s)loopen :)

en ik heb ff gekeken maar het moet dus kunnen op een merc ook die wf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 13:37 schreef tva_goku het volgende:
en waarom zou je een eagle op een merc douwen? die dingen zijn niet echt goedkoop.

Op het moment 15 sojs ofzo (bizar veel)
ik heb er nog 6 voor betaald.

K-mile, geen idee
Als je hem niet gebruikt en je hem toch gekocht hebt.. verkopen die hap :)
Ik kan me niet voorstellen dat een getrade item een bepaald sentiment meedraagt dus.. :+
En met 15 sojs kan je echt leuke dingen halen, bijvoorbeeld fury voor je barb?
Stormshield heb ik laatst voor 5 sojs gekocht, maar hij was dan wel socketed met een diamond, maar ja. :)
Die gozer wou eerst 6 sojs + shaftstop. Zegt ie ineens, oh, er zit al een diamond in...
Ikke: then I can pay no more then 5 sojs...
He: hmm.. okay.
:7
Zal best een dupe zijn, zoals elk elite item, maar ja, boeiuh.. Sojs zijn ook dupe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 12:13 schreef Jive het volgende:
Fast cast is wel degelijk leuk op een Merc.

Zo heeft de act3 cold merc bij mijn sorc ook lekker veel schietwerk.

Crappy Tarnhelm (+1 skill)
Crappy Vipermagi (+1 skill, 30% fast cast, +20 resist all)
Culwens Point (+1 skill zwaardje)
Schildje weet ik effe nie, maar wel een grappige.

Hij schiet echt als een idooot om zich heen, met glacial-spike & nog een andere spell, erg grappig want dan kan ik rustig met Hydra's die koeien slachten (hydra/orb booster-sorc).

Het is jammer dat ze alleen van de rogue-merc uitgezocht hebben watie met +skills doet, maar het is en blijft leuk extra :).

Ennuh .. die act3 fire merc doet Fireball & Inferno, niet blaze.

En als je die act3 lightning merc echt mee blijft nemen, hoop ik dat je er snel genoeg van krijgt, want ik word echt helemaal gestoord van die charged-bolts die hij spammed.

Meer info op DiabloII.net Mercenaries Page.
Dus het aantal +skills bepaalt wat voor attack hij doet, per elemental sort (fire, cold, light)?

Ik ben al lvl 84, dus ik moet even zorgen dat ik een redelijke hoge level koop.. Maar dat zal dan wel weer consequenties hebben voor iets... Argh, ik moet het vanavond allemaal maar eens proberen... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Rogue's zijn zeer kieskeurig....

Lyc. Aim wilde hij ook niet ipv zijn Kuko ....

Wat betreft kopen ....
Laag gekocht & geleveld heeft betere stats op hetzelfde lvl als de hoger-gekochte... (ik zal dat straks es uitzoeken thuis, en een berekening erbij gooien voor welke stats ze op welk lvl zouden hebben )

En wat betreft +skills op mercs ... fire merc met een hexfire heeft een hoger lvl spell.
Dus zijn Inferno zou bijvoorbeeld veel langer & sneller & krachtiger zijn als je hem een vipermagi aandoet (fast cast + skill) met een hexfire (+3 fire skills).

Vraag maar aan squatter of hij het eens wil laten zien, met & zonder equip.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 14:03 schreef Jive het volgende:
Rogue's zijn zeer kieskeurig....

Lyc. Aim wilde hij ook niet ipv zijn Kuko ....

Wat betreft kopen ....
Laag gekocht & geleveld heeft betere stats op hetzelfde lvl als de hoger-gekochte... (ik zal dat straks es uitzoeken thuis, en een berekening erbij gooien voor welke stats ze op welk lvl zouden hebben )

En wat betreft +skills op mercs ... fire merc met een hexfire heeft een hoger lvl spell.
Dus zijn Inferno zou bijvoorbeeld veel langer & sneller & krachtiger zijn als je hem een vipermagi aandoet (fast cast + skill) met een hexfire (+3 fire skills).

Vraag maar aan squatter of hij het eens wil laten zien, met & zonder equip.
Hmm, hexfire heb ik.. balen achteraf dat ik die ethereal hexfire heb weggetieft (of maakt dat nix uit) Een +skill armor heb ik ook nog wel liggen (viper weet ik zo ff niet), leuke helm is easy. Nu nog ff denken voor shield.. Lidless..Tiamat Dragon..hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

Op donderdag 04 april 2002 14:03 schreef Jive het volgende:
Wat betreft kopen ....
is dat zo???! kan me niet voorstellen...een lvl 90 merc is toch altijd hetzelfde of je hem nu geleveld hebt of niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
ja dat dacht ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 14:35 schreef SaURoN het volgende:
ja dat dacht ik ook :)
wat dacht jij precies ?

of alle merc op lvl 90 het zelfde zijn, of dat er verschil is tussen een normal merc mee genomen naar 90 of een hell merc mee genomen naar 90 ???

wat wat !!!???? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 14:09 schreef Jaxe het volgende:

[..]

Hmm, hexfire heb ik.. balen achteraf dat ik die ethereal hexfire heb weggetieft (of maakt dat nix uit) Een +skill armor heb ik ook nog wel liggen (viper weet ik zo ff niet), leuke helm is easy. Nu nog ff denken voor shield.. Lidless..Tiamat Dragon..hmm..
Mja .. mercs he ..
+Skills (altijd goed)
Extra Resist (zolang hij zelf nog niet genoeg resist heeft)
Fast Cast (sorc)
Leuke DEF (melee)
Life Leech (ranged & melee)

Das zo'n beetje waar je naar moet kijken, afhankelijk van het type natuurlijk.
Melee merc heeft geen drol aan fast-cast, en een ranged merc kan met minder DEF uit de voeten.

En wat resists betreft .. reken maar snel.
lvl 3 rogue merc van bloodraven quest, en dan per lvl doormeten, dus op lvl 50 heeft ze er al (47*2) 94 resist erbij gekregen, dus op hell dan al (bijna) positief.
Mijn ac2 nm holy-frost merc op lvl 90 heeft gewoon alles op 75, zonder extra resist van gear. (3topaz helm, 4topaz wire-fleece, cruel giant thresher met 14% leech).

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

page 3 mercenarie FAQ
Q Can mercenaries wear character-class-specific items?

A Yes and no. The Rogue Scout is not an Amazon, so she cannot use Amazon items except, interestingly. The Iron Wolves of Act III, and the Warriors of Act II also cannot use class-specific items. But the Barbarians of Act V are true Barbarians, and they can use Barbarian-only items.

Q Do "Plus to Skill" items help a mercenary?

A Yes, just as they can use most magical items, the Plus to Skills is extremely helpful to the merc, if they are skills she/he uses.

Q Is it better to hire a new mercenary every now and then, or continue resurrecting my first mercenary?

A By far the type who "grow up with you" will be stronger and better, due to having leveled over time.
En zoals ik zei, ik zal vanavond even een mooie tabel in elkaar proppen met alle mercs & hun stats, en hoeveel ze per lvl zouden zijn.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 14:46 schreef Jive het volgende:
page 3 mercenarie FAQ
[..]

En zoals ik zei, ik zal vanavond even een mooie tabel in elkaar proppen met alle mercs & hun stats, en hoeveel ze per lvl zouden zijn.
denk dat je het verkeerd leest :)

die vraag:
is het beter om steeds een nieuwe te halen, zo nu en dan

antwoord:
nee degene die met je mee gaat leveled meer als dat je steeds een nieuwe koopt, die begin dan weer op lvl 60 ofzo om maar iets te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 14:54 schreef SaURoN het volgende:

[..]

denk dat je het verkeerd leest :)
:? :? :?
Ik quote, dus hoe kan ik dan verkeerd lezen :?

Maargoed, ik zal vanavond proberen statistisch bewijsmateriaal te leveren ...
Dan weten we toch precies of het wel of niet uitmaakt :)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachus
Niet meer ziek Jive? ja maak jij maar een sheetje (helpdesk gasten hebben toch gee nf*ck te doen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 15:11 schreef Jive het volgende:

[..]

:? :? :?
Ik quote, dus hoe kan ik dan verkeerd lezen :?

Maargoed, ik zal vanavond proberen statistisch bewijsmateriaal te leveren ...
Dan weten we toch precies of het wel of niet uitmaakt :)
het is vaag uittelegen, maar je leest het verkeerd.

het antwoord dat daar staat slaat op, dat je beter je oude kan houden en niet steeds een nieuwe koopt. omdat je oude met je mee is geexped, en als je nieuwe koopt je weer de standaard lvl hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 15:14 schreef SaURoN het volgende:

[..]

het is vaag uittelegen, maar je leest het verkeerd.

het antwoord dat daar staat slaat op, dat je beter je oude kan houden en niet steeds een nieuwe koopt. omdat je oude met je mee is geexped, en als je nieuwe koopt je weer de standaard lvl hebt.
ik gok met jou mee..

het lijkt mij ook sterk dat een merc uit normal op lvl 90 sterker zou zijn dan een merc uit hell op lvl 90,
maar dit is natuurlijk gewoon uit te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Hebbik trouwes nog een andere grappige vraag.

Alle Uni-ringen hebben een ilvl van 66 of lager.
10 Nagelring
20 Manald Heal
39 Stone of Jordan
53 Dwarf Star
53 Ravenfrost
66 Bul Kathos Wedding Band

Dus alles tot 53 zou gedropt moeten kunnen worden door NM Council & Mephisto, en Bul Kathos door NM Urdar's & Diablo.

Nu doe ik al mijn mf-runs op NM naar council & council + meph, maar het hoogste wat ik gevonden heb is een Lycanders van meph & ravenfrost van bremm (en uiteraard bergen met magic-stuff en andere crap).

Nu loop ik met ongeveer 500% mf, zou je toch denken dat ik na 2 maanden toch ook es wat anders had moeten vinden.

Ga denken dat ik beter NM-diablo runs kan gaan doen, om te zien of de drops dan beter zijn.

ps, Nightmare koetjes zijn lvl 61, dus zouden eigenlijk ook alle ringen behalve BK moeten droppen, maar heb alleen manaldjes van ze gehad.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 15:13 schreef bachus het volgende:
Niet meer ziek Jive? ja maak jij maar een sheetje (helpdesk gasten hebben toch gee nf*ck te doen >:) )
Mja .. geen fok te doen, maar LOD spelen oput werk ho maar :'(

Maaruh .. zo'n sheetje moetik wel in mekaar kunnen draaien.
Heb geen drol verstand van calculations met java-script, dus jullie zullen het met een hele berg tabellen moeten doen :) (mits ik idd tot de conclusie kom dat er echt een verschil tussen zit).

Maarja, excell heeft ook export-to-web ...

Tenzij iemand mij natuurlijk effe snel een paar screenshots kan verschaffen van standaard-mercs vers gekocht op de diff-lvls ...
3 pic's van norm/nm/hell rogue's ofzow.
Dan is de 1e berekening snel gemaakt & is het ook rap duidelijk.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43910

Op donderdag 04 april 2002 15:22 schreef Jive het volgende:
Hebbik trouwes nog een andere grappige vraag.

Alle Uni-ringen hebben een ilvl van 66 of lager.
10 Nagelring
20 Manald Heal
39 Stone of Jordan
53 Dwarf Star
53 Ravenfrost
66 Bul Kathos Wedding Band

Dus alles tot 53 zou gedropt moeten kunnen worden door NM Council & Mephisto, en Bul Kathos door NM Urdar's & Diablo.

Nu doe ik al mijn mf-runs op NM naar council & council + meph, maar het hoogste wat ik gevonden heb is een Lycanders van meph & ravenfrost van bremm (en uiteraard bergen met magic-stuff en andere crap).

Nu loop ik met ongeveer 500% mf, zou je toch denken dat ik na 2 maanden toch ook es wat anders had moeten vinden.

Ga denken dat ik beter NM-diablo runs kan gaan doen, om te zien of de drops dan beter zijn.

ps, Nightmare koetjes zijn lvl 61, dus zouden eigenlijk ook alle ringen behalve BK moeten droppen, maar heb alleen manaldjes van ze gehad.
Joh doe niet moeilijk neem een berg resist + life en ga meph hell runnen :P die kan bijna alles droppen :) en met 40+ resist cold en light begint hij niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Toch heb je van een lvl 39 tot 52 monster een grotere kans dat er bijv een SoJ dropt.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 15:27 schreef Jive het volgende:

[..]
Tenzij iemand mij natuurlijk effe snel een paar screenshots kan verschaffen van standaard-mercs vers gekocht op de diff-lvls ...
3 pic's van norm/nm/hell rogue's ofzow.
Dan is de 1e berekening snel gemaakt & is het ook rap duidelijk.
Niemand ????

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op donderdag 04 april 2002 16:09 schreef Muppet het volgende:
Toch heb je van een lvl 39 tot 52 monster een grotere kans dat er bijv een SoJ dropt.
grotere ja
in plaats van 0.000001% heb je nu 0.00001% kans ofzo
ga iig niet proberen een soj te vinden. de kans daarop is zo klein dat je nog beter kan gaan duelen, de oortjes verkopen en van dat geld gaan gamblen voor een ring :)
Op donderdag 04 april 2002 17:12 schreef Jive het volgende:

[..]

Niemand ????
zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok dit is eng:

ik zit in een cowgame, is er een sorc, en die deed iets, ik weet neit wat, en toen dropte ze een vierkant met alleen maar gold en items. maar echt VEEL.

ze zei dat ze op die manier alles bij elkaar heeft, en dus lekker veel +skill charms enzo kan uitzoeken, wat precies weet ik niet...

ik heb wat screens die zal ik later posten..

echt heeeeel weird..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

Op donderdag 04 april 2002 17:41 schreef K-Mile het volgende:
ok dit is eng:

ik zit in een cowgame, is er een sorc, en die deed iets, ik weet neit wat, en toen dropte ze een vierkant met alleen maar gold en items. maar echt VEEL.

ze zei dat ze op die manier alles bij elkaar heeft, en dus lekker veel +skill charms enzo kan uitzoeken, wat precies weet ik niet...

ik heb wat screens die zal ik later posten..

echt heeeeel weird..
www.diabloii.net
news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Chest Hack - Gaile [17:23:PST]

A new hack has surfaced in recent days: The Chest Hack involves a cheat that causes massive amounts of goods - gold, items, half-priced chocolate Easter bunnies - anyway, a lot of stuff to pour from an opened chest. This causes horrendous lag to others, resulting in death to some Hardcore characters. The hack is known by Blizzard, and according to one Blizzard exec who visited our chat tonight, it even now being repaired. Find a shot of the hopefully-short-lived bug here.

Screenshot

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ok het grote a5 merc schema :)

allemaal vers gekocht
code:
1
2
3
4
5
6
diff:  normal     hell 
lvl : 28  32       79  
str : 101 108     191
dex : 63  68       118
def : 196 225     536
res : 56  63       137

moet nu eerst eten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Thnx heuveltje :)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Eerste snelle resultaat is binnen :)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

code:
1
2
3
4
5
6

OK.
Een merc gekocht van lvl 28, en doorgeleveld naar 79 heeft de volgende.

-----------str--dex----def----res
Nieuw 79 : 191, 118.0, 536.0, 137.0
28 => 79 : 203, 139.5, 578.5, 132.5

gebaseerd op de volgende gegevens van Arreat Summit Hirelings-page
Act V Hirelings: Barbarians
Level Up: +2 Strength, +1.5 To Dexterity, Defense +7.5, +12 Life, All Resistances +1.5
De enige inconsistentie tussen arreat & diablo2.net is dat arreat 1.5 geeft voor +res, en diablo2.net 2 geeft voor +res.

Met +2 res komt hij wel degelijk hoger uit, net als de andere cijfers voor def/dex/str (op 158res), met 1.5 komt hij lager uit, ondaks dat de andere stats wel hoger uitkomen :? :? :?

Persoonlijk zou ik arreat serieuzer nemen, maar gezien de cijfers geloof ik dat diablo2.net het bij het rechte eind heeft, en dat het iets is was veranderd is tussen de patches, maar niet aangegeven op arreat (net als de stats voor sommige items niet kloppen op arreat)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4743

Op donderdag 04 april 2002 15:18 schreef Squatter het volgende:

[..]

ik gok met jou mee..

het lijkt mij ook sterk dat een merc uit normal op lvl 90 sterker zou zijn dan een merc uit hell op lvl 90,
maar dit is natuurlijk gewoon uit te vinden :)
Het lijkt erg sterk... maar het is dus wel zo...

Een vanaf lvl 1 opgebouwde merc is een stuk(je) sterker dan een vanaf lvl 60 opgebouwde merc...

* Anoniem: 4743 zoekt nu naar de onderbouwing maar kan die ff niet vinden... is nog al lang verhaal, stond ooit op www.theamazonbasin.com

hierro staat het hele verhaal.. + een calc om het uit te rekenen.

normal merc heeft +2 skills meer, nm +1 dan een merc die op Hell differnce gehuurd is.

Stats schelen ook iets, maar dat verhaal ken ik niet uit mijn (mooie) koppie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 18:09 schreef Jive het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6

OK.
Een merc gekocht van lvl 28, en doorgeleveld naar 79 heeft de volgende.

-----------str--dex----def----res
Nieuw 79 : 191, 118.0, 536.0, 137.0
28 => 79 : 203, 139.5, 578.5, 132.5

gebaseerd op de volgende gegevens van Arreat Summit Hirelings-page
[..]

De enige inconsistentie tussen arreat & diablo2.net is dat arreat 1.5 geeft voor +res, en diablo2.net 2 geeft voor +res.

Met +2 res komt hij wel degelijk hoger uit, net als de andere cijfers voor def/dex/str (op 158res), met 1.5 komt hij lager uit, ondaks dat de andere stats wel hoger uitkomen :? :? :?

Persoonlijk zou ik arreat serieuzer nemen, maar gezien de cijfers geloof ik dat diablo2.net het bij het rechte eind heeft, en dat het iets is was veranderd is tussen de patches, maar niet aangegeven op arreat (net als de stats voor sommige items niet kloppen op arreat)
en toch vindt ik het niet kloppen, volgens mij zijn die getallen vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 18:18 schreef SaURoN het volgende:

[..]

en toch vindt ik het niet kloppen, volgens mij zijn die getallen vaag.
Ik kan nu alleen nog even van heuveltjes stats uitgaan.
Ik zal thuis straks even van alle mercs kijken & een compleet overzicht maken.

Als ik dan consistente gegevens heb, zal ik een mooie page maken en publiceren.
Mischien een leuke aanvulling op Scorch zijn stats-page & de diabloii.net mercenary page :p

Indien ik met correcte bevindingen kom uiteraard, als blijkt dat het totaal geen reet uitmaakt kan ik altijd nog een mailtje sturen dat het niet klopt >:)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 13:03 schreef SaURoN het volgende:
[topic=209546]
[topic=221055/1/25]
[topic=313477/1/25]
[topic=343103/1/25]
[topic=370701]
[topic=382155]
[topic=393886]
[topic=404848/1/25]
[topic=415412/1/25]
[topic=428333/1/25]
[topic=448736/1/25]

Diablo ][
Arreat Summit

SoJ=Stone of Jordan
Shako=Harlequin Crest
Monarch=Stormshield
Gaze=Vampire Gaze
CCB=Cruel Collosus Blade
mf=Magic Find
dr=Damage Reduce
SC=Softcore , ventje gekilled? Revived wel weer :)
Horadrim Library
I was bored .. soz sue me >:)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 20:13
ik heb Bul Kathos van Meph op hell gehad, is zeker héél bijzonder ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 18:48 schreef RedHat het volgende:
ik heb Bul Kathos van Meph op hell gehad, is zeker héél bijzonder ofzo?
Op hell niet, want hij is lvl 90 op hell.
Op NM .. dat zou pas bijzonder zijn geweest.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 18:22 schreef Jive het volgende:

[..]

Ik kan nu alleen nog even van heuveltjes stats uitgaan.
Ik zal thuis straks even van alle mercs kijken & een compleet overzicht maken.

Als ik dan consistente gegevens heb, zal ik een mooie page maken en publiceren.
Mischien een leuke aanvulling op Scorch zijn stats-page & de diabloii.net mercenary page :p

Indien ik met correcte bevindingen kom uiteraard, als blijkt dat het totaal geen reet uitmaakt kan ik altijd nog een mailtje sturen dat het niet klopt >:)
Via de links in mijn mailtje kan je alle stats zo vinden, ergens op dat forum staat zelfs een complete stats-table...

* Anoniem: 4743 moest-het-weer-even-beter-weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 19:01 schreef Pjemco het volgende:

[..]

Via de links in mijn mailtje kan je alle stats zo vinden, ergens op dat forum staat zelfs een complete stats-table...

* Anoniem: 4743 moest-het-weer-even-beter-weten
Als Pjemco dan ook even die post wil zoeken, want als ik op de link van amazonbasin klik krijg ik een leuke 404 error, en de search op hun forum levert ook geen ruk op.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 04 april 2002 19:09 schreef Jive het volgende:

[..]

Als Pjemco dan ook even die post wil zoeken, want als ik op de link van amazonbasin klik krijg ik een leuke 404 error, en de search op hun forum levert ook geen ruk op.
De links werken bij mij wel.. Ik zal ff forum afzoeken om dat specifieke topicje te achterhalen

ff geduld, hun search is tergend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

mischien is dit oud nieuws maar volgens mij is er een nieuwe add-on voor daiblo 2 :
check de frontpage van blizzard
http://www.blizzard.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

en wat moeten we daarop zien :?
ik zie niks iig

* heuveltje denkt toch dat blizzard meer bezig is met wow & wc3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

Op donderdag 04 april 2002 20:25 schreef OrkBozz het volgende:
mischien is dit oud nieuws maar volgens mij is er een nieuwe add-on voor daiblo 2 :
check de frontpage van blizzard
http://www.blizzard.com
Da's een boekje.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vandenheuvel/graphs/diabloii/mercs.bmp

voor degene die het nog steeds niet geloofden
links: een al op normal(lvl 4) van haar gaurdian weggerukte rougue scout. gehard door vele gevechten in de moo-factory
rechts: een tot lvl27 door Kashya in de watte gelegd rogue scout.

zoek de verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Op donderdag 04 april 2002 21:04 schreef heuveltje het volgende:
[afbeelding]

links: een al op normal(lvl 4) van haar gaurdian weggerukte rougue scout. gehard door vele gevechten in de moo-factory

hehe dus een merc die je zelf traint is sterker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Op donderdag 04 april 2002 20:46 schreef Shade het volgende:

[..]

Da's een boekje.. :z
Ja wilde ik ook al net zeggen, lol.
Zijn er al heel veel van, ik heb net een bartucs van barrel gekregen :D voor free :P thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Mercenary Statistieken

Dit zijn in de watten gelegde Rogue's, maar de tabelen geven aan hoe hoog ze zouden worden met lvl'n.

Volgende info die dan interessant zou zijn is van mensen die die statistieken vergelijken met hun eigen mercs (of het allemaal een beetje klopt enzo).
Moet je wel weten welk lvl ze waren toen je ze kocht, maar erg veel zou het niet moeten schelen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
hmm dan had ik het fout :) wel tof opzich dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 04 april 2002 21:04 schreef heuveltje het volgende:
[afbeelding]

Ik bekijk de verschillen ook, en moet zeggen dat er toch kleine verschillen zijn tussen jouw lvl4=>27 rogue, en mijn stats-lijst met een lvl3=>27 rogue .....

Mijn eigen rogue, die ik op lvl 3 geadopteerd heb is inmiddels lvl 77, met 128str, 193dex, 507def & 121 res ... naakt. Volgens de optellingen zou ze 109str, 193dex, 507def & 148 res moeten hebben.

Nu eigenlijk al die getallen es uitzoeken en kijken waar het verschil precies zit, om aan harde cijfers voor lvl'n te komen. Want zowel de getallen van Arreat als de getallen van diabloii.net wijken allebei af van de realm-play.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

heb 3x gerekend waar de glitch zit ...
komt uit op 0.25 str per lvl.

Dus in het echt krijgt een gelevelde rogue er 1.25 strength bij.... (getalletjes kloppen op zowel arreat als d2.net nie >:) )

edit
* Jive heeft zijn merc-stats-page inmiddels aangepast aan de nieuwe stats voor strength.
Iemand zin om te kijken wat het verschil is voor de res ???

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor een act 3 merc, gekocht op lvl 15, gelvld naar lvl 68:

deze merc heeft:
str: 1.245283019 per lvl
dex: 1 per lvl
life: 6 per lvl
def: 4.245283019 per lvl
res: 1.660377358 per lvl
dmg: 1.075471698 - 1.132075472 per lvl

sorry, maar mijn rekenmachientje kan maar in 10 decimalen, ik hoop dat je er toch nog wat aan hebt jive :+

en helaas, er zijn geen lvl 68 mercs te kopen, dus dit gaat zonder reference met een gekochte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op donderdag 04 april 2002 22:13 schreef Jive het volgende:
heb 3x gerekend waar de glitch zit ...
komt uit op 0.25 str per lvl.

Dus in het echt krijgt een gelevelde rogue er 1.25 strength bij.... (getalletjes kloppen op zowel arreat als d2.net nie >:) )

edit
* Jive heeft zijn merc-stats-page inmiddels aangepast aan de nieuwe stats voor strength.
Iemand zin om te kijken wat het verschil is voor de res ???
helaas heb ik me nooit echt druk gemaakt om mercs :(
heb er dus ook geen boven de 30 ofzo............

kan er es iemand de pure stats posten ?
dan kan ik zelf ff een ideetje narekenen

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.