Vanwege het feit dat de Adire Tempest driver pas goed tot zijn recht komt in een kast van +/- 200L (en da's GROOT, maar produceert wel 115-120dB @ 20Hz in mijn kamer) ben ik eens met de Peerless XLS-10 en XLS-12 aan het rekenen geslagen. De standaard combinaties kennen we nu wel (XLS10+slave, XLS-12+slave), maar nu heb ik het volgende in gedachten:
- 70L kast
- 1x Peerless XLS-12 met 160W RMS @ 8 Ohm erachter
- 2x XLS-10 Slaves, 400g membraangewicht.
Dit levert me een F -3dB van 24Hz op in free field, in een kamer nog ietsje lager (dit is al een beter dan de beroemde XLS10/slave combinatie in 30L kast, welke ietsje boven de 30Hz zit).
De reden voor 2x XLS-10 Slave ipv 1x XLS-12 Slave is dat anders de conusuitwijking wel erg groot word. Ik heb dus langer een lineaire uitslag van de membranen.
Op papier lijkt het een leuke combinatie. Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?
- 70L kast
- 1x Peerless XLS-12 met 160W RMS @ 8 Ohm erachter
- 2x XLS-10 Slaves, 400g membraangewicht.
Dit levert me een F -3dB van 24Hz op in free field, in een kamer nog ietsje lager (dit is al een beter dan de beroemde XLS10/slave combinatie in 30L kast, welke ietsje boven de 30Hz zit).
De reden voor 2x XLS-10 Slave ipv 1x XLS-12 Slave is dat anders de conusuitwijking wel erg groot word. Ik heb dus langer een lineaire uitslag van de membranen.
Op papier lijkt het een leuke combinatie. Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?