scherm refresh rates veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53
Hoe kan ik de refreshrates van mn beeldscherm veranderen? ik lees steeds dat ie minstens op 75mhz moet staan voor goed beeld, maar ik heb geen idee waar ik dat bij mij kan controleren/veranderen....

bedankt :-)

Raimond

iracing profile

Verwijderd

Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geadvanceerd -> tabblad "Adapter" -> Vernieuwingsfrequentie

• Raimond613
ok, maar daar staat alleen
"adapter default"
of
"optimal"
....

iracing profile

Verwijderd

wat staat er bij je monitor?
Default Monitor? dan moet je zorgen dat je de juiste drivers voor je monitor instelt, dan kun je als het goed is gewoon de hoogste frequentie gebruiken.
Ligt natuurlijk ook aan je videokaart, die moet hoge frequenties wel ondersteunen.
Welke Monitor heb je en welke Videokaart?

Verwijderd

Er zijn monitoren waarbij je niet kunt kiezen voor een refresh-rate. Je kunt anders gewoon een andere monitor installeren die wel de optie ondersteund om refresh-rate te kiezen.

• Raimond613
Mn Monitor is een 5 jaar oude 15" die ik destijds bij Escom heb gekocht (was onderdeel van mn hele PC die ik toen kocht).
Ik heb er nooit drivers bij gekregen of boekjes, maar ik heb even op de achterkant gekeken (voor het eerst!) en dit is het type:

Escom CMC-1503B1
het beeldschrm staat ingesteld als Super VGA 800x600 (standaard monitor dus).

Mn videokaart:
ATI graphics pro turbo PCI (atim64 - CT)
chip type mach64ct

Raimond

iracing profile

Verwijderd

Je kan ook powerstrip proberen, soms wil hij de refreshrate niet zo goed instellen als je monitor een beetje foute (of geen) drivers heeft.

• Raimond613
ok bedankt!
dankzij powerstrip ben ik erachter gekomen dat mn monitor een Daewoo is, dus heb ik effe de drivers gedownload en nu kan ik dus wel uit een aantal verschillende refresh rates kiezen in de display settings :-)

hopelijk lost dit ook de problemen op met mn nieuwe (nog aan te schaffen) videokaart (zie mn andere posting: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44665
)

Raimond

iracing profile

Pagina: 1