oude monitor werkt niet met huidige videokaarten?!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53
Ik heb vandaag een Daytona TNT2 M64 32 mb gekocht maar moest hem helaas weer terug brengen naar de winkel, want mn pc deed het gewoon niet met die kaart!
9 v/d 10 keer kreeg ik op het moment dat ik mn desktop in beeld moest krijgen, een zwart scherm, en als ie het deed, kon ik desktop met geen mogelijkheid beter dan 640x480 krijgen. Als ik hem op 800x600 instelde, en opnieuw opstartte, kreeg ik het disaply-settings scherm weer voor me met de mededeling dat mijn instellingen niet goed waren!

die gozer van de winkel zei dat het waarschijnlijk aan mn (5 jaar oude 15 inch) monitor lag. Daar ben ik dan dus mooi klaar mee!!
Kan dit echt de reden zijn? zo ja, werkt een Voodoo 3 3000 (evt. 2000) wel?

Raimond

iracing profile

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lijkt me sterk dat het aan je monitor ligt.. had je wel de goede refreshrates en resoluties ingesteld? Een oude monitor kan bijv. vaak geen frequenties van 85Hz aan of resoluties van 1024.768.. misschien had je da twat te hoog staan..

• Raimond613
ik kwam er niet eens aan toe om refresh rates of reolsuties te veranderen! (nou ja, 1 keer geprobeerd om van de standaard 640x480 naar 800x600 te gaan, waarna ik elke keer als ik opstartte een error kreeg, dat mn instellingen niet goed waren..)

Mn Monitor is een 5 jaar oude 15" die ik destijds bij Escom heb gekocht (was onderdeel van mn hele PC die ik toen kocht).
Ik heb er nooit drivers bij gekregen of boekjes, maar ik heb even op de achterkant gekeken (voor het eerst!) en dit is het type:
Escom CMC-1503B1

Enig idee wat de oorzaak kan zijn, of ligt het wel degelijk aan mn oude monitor?

iracing profile

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Da's gelul van de winkel, als je monitor het niet aankon dan had 'ie of een hoge piep en "storend" beeld gegeven of in de standby-modus gesprongen, maar dan krijg je niet zo'n error als jij beschrijft.
Is waarschijnlijk een driver-fout (dus ff nieuwe drivers ophalen op internet).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb die escom monitoren nog wel op me school waar ik werk. et lijkt me sterk dat et alleen aan de monitor ligt.

et ligt vaak aan de combinatie van een nieuwe videokaart en oude mon. dat wil soms gewoon problemen geven met de refreshrates, oplossing is natuurlijk een nieuwe mon. kopen :P

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Gugger
  • Laatst online: 17-07 21:29
Ruk, net een nieuwe PC besteld, maar zonder monitor, omdat ik dacht dat dat niet nodig was.

Mijn monitor kan tot 1024 x 768 non-interlaced en van 50-90 Hz (vert).

Tijd voor een nieuwe? (nouja, dat wist ik wel, maar is een nieuwe noodzakelijk)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Gugger: Als jij 1024 nog goed genoeg vindt is er geen reden voor een nieuwe.

Raimond: Welk mobo heb je? Als ik namelijk de settings van de videokaart niet kan veranderen ben ik of de AGP drivers vergeten, of de driver van de videokaart staat gewoon fout. Ik denk dus dat als je drivers voor je AGP chipset installeerd, dat het wel goed gaat werken.

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

dat had ik ook met mijn oude 14" toen ik 2 maanden terug van mijn viper V550 overging naar een 3D prophet, niet hoger dan 640*480 te krijgen, net als met m'n viper een klap geven op "het plekje" werkte niet.
toen kwam mijn vader een collega taxichuaffeur tegen die monitoren verkocht, van de vrachtwagen gevallen en nu geen last meer
:)

• Raimond613
Rainman:

ik heb een AT aska moederbord (vorige week nieuw gekocht) met VIA apollo MVP3 chipset.
Dr zit ook een cd-rommetje bij wat ik eigenlijk nog niet heb aangeraakt! ik zal dat nog wel effe proberen.

Raimond

iracing profile

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Check of je "autodetect monitor" onder windows aan hebt staan, zo ja dan uitzetten en handmatig als monitor "standaard VGA@75Hz" instellen.
Dit zorgt ervoor dat je windows zich niet met meer met de monitor bemoeid ik heb ut zelf ook wel eens gehad met een oude 15" nobrand monitor (640@60Hz max) windows gebruikte een driver die voor een 21" monitor was :(
Ze hadden de id tag al gerecycled omdat niemand die "oude troep" meer gebruikte :(

Powered bij meergranenbrood.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Kut :( Jeuk aan m'n muisvinger ;)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Komt voor... Heb dit jaar 2 PC's verkocht die een te goede kaart hadden voor de monitor. De eerste keer ging het beeld bij 800x600 ongev. 10cm naar rechts. De tweede keer ging bij 800x600 de monitor op zwart. De eerste klant wilde toch een nieuwe 17" monitor. De tweede had nog een andere monitor. Pffffff.....

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Kep hier m'n eenrste monitor voor me staan, Trust 14"non-interlaced. 6 jaar oud, draat op 800x600@72hz. en je kunt nog wat zien ook.
Zondag ga ik denk ik een Daytona Nvidia Vanta 16MB kopen voor dit bakkie. (HUH zondag??? ja computerbeurs.) AMD k6-2 350 32MB SD kan ik daar tenminste Unreal Tournament op spelen.
Pagina: 1