Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T
kijk allereert ff naar je filets en of je er toevallig "zekeringen" tussen hebt staan..
anders is et idd nieuwe speakers halen ja
anders is et idd nieuwe speakers halen ja
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Die zijn HEEL ERG stuk, als ik het zo hoor
.
Wat heb je er voor extreems mee gedaan? Het lijkt alsof de spreekspoel aanloopt.
Wat heb je er voor extreems mee gedaan? Het lijkt alsof de spreekspoel aanloopt.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja hoor, dat is wel te repareren: nieuwe driver erin.Op donderdag 21 maart 2002 22:49 schreef Almachtige het volgende:
Sinds vandaag komt er opeens geen geluid meer uit de lage/middentonen speakers van mijn rechter speaker.
Uit de tweeters komen nog wel geluid uit. Als ik tegen de conussen van de speakers aandruk, dan doen ze het weer wel(komt er geluid uit).
Als ik het geluid hard zet en ff een tik geeft tegen de spekers geef, dan doen de spekers het 3 secondes en dan stoppen ze weer ( de speakers maken dan wel extreme bewegingen->grote amplitude)
Wat is er nou aan de hand?
En is dit nog te repareren of moet ik nieuwe speakers halen?
lol @ jag. we hebben tegenpolende icons
eerlijk gezegd zitten er geen zekeringen in enne ik denk niet dat er iets met drivers te maken heeft.
Ik heb trouwens niks extreems mee gedaan, alleen muziek hard gedraait, dat ik altijd doe terwijl ik nooit problemen mee gehad hebt. Wel heb ik net een nieuwe versterker gehaald, maar ik heb het niet harder gedraait dan eerst.
Ik heb trouwens niks extreems mee gedaan, alleen muziek hard gedraait, dat ik altijd doe terwijl ik nooit problemen mee gehad hebt. Wel heb ik net een nieuwe versterker gehaald, maar ik heb het niet harder gedraait dan eerst.
Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T
langdurig hard draaien, en er zou maar net stof tussen de spreekspoel komen en hopla..je zal et net zien..
haal dan ook maar nieuwe speaker
It seemed like a good idea at the time
Verwijderd
k had dat laatst ook
k f die speaker er uitgehaald
op achterkant geslage..
der ingezet
en hij wou weer blaaze
k f die speaker er uitgehaald
op achterkant geslage..
der ingezet
en hij wou weer blaaze
Het klinkt alsof er een draadje los zit irgendwo.
En als ie dan grote uitslagen maakt lijkt het eerder dat de spoelwindingen kortsluiting maakt (Te hard gedraaid?) en veel stroom trekt -> grote uitslagen.
Pas maar op dat je de versterker niet opblaast dan.
Misschien dat een klap/trommelen op de magneet de draad weer op z'n plek laat terugschieten. En anders helaas een nieuwe speaker erin.
(Of je maakt voorzichtig de conus los, en probeert de spoel eruit te krijgen, maken dat ie weer contact maakt en dan heldere lak erover, en alles weer terugzetten, conus erop lijmen, en de rubberrand erop lijmen.
(Zoals we vroeger woofers repareerden...
)
En als ie dan grote uitslagen maakt lijkt het eerder dat de spoelwindingen kortsluiting maakt (Te hard gedraaid?) en veel stroom trekt -> grote uitslagen.
Pas maar op dat je de versterker niet opblaast dan.
Misschien dat een klap/trommelen op de magneet de draad weer op z'n plek laat terugschieten. En anders helaas een nieuwe speaker erin.
(Of je maakt voorzichtig de conus los, en probeert de spoel eruit te krijgen, maken dat ie weer contact maakt en dan heldere lak erover, en alles weer terugzetten, conus erop lijmen, en de rubberrand erop lijmen.
(Zoals we vroeger woofers repareerden...
Verwijderd
Je kunt es achterop de speaker kijken naar het stukje draad tussen aansluiting en waar ie de conus ingaat richting spreekspoel.
Klinkt alsof de draadjes die naar je spreekspoel lopen kapot zijn of slecht contact maken.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ik heb twee keer exact hetzelfde probleem gehad, en dit kwam twee keer door een te grote uitslag (te hard gezet gewoon). Als je de driver dan ietsjes indrukt doet ie het wel weer goed, maar op den duur wordt dit ook steeds minder. Reken er maar niet op dat het nog goedkomt of te fixen is, ga eerder maar eens nadenken aan een nieuwe driver (geen cheap ass el cheapo, toen gebeurde bij mij namelijk na een maand weer hetzelfde
)
Verwijderd
ik heb wel eens gehad dat een woodfer van 30 cm doorsnee de spoel was verbrand dus vet schurent geluid
maar heb al lang nieuwe
Pagina: 1