Toon posts:

Teles ISDN modem

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een teles ISDN 16.3 bri niet PNP. Deze draaide bij mij altijd onder Win 98 maar onder XP kan ik hem niet aan de gang krijgen, de Teles website geeft alleen maar 2000 drivers en die doen het bij mij niet? Wie weet hoe zo iets werkent te krijgen is?? :'( :'( :'(

Verwijderd

misschien niet echt probleem voor je teles maar koop gewoon een dynalink pnp voor 80 piek ofzo, teles is altijd al huilen geweest... anders misschien ff teles mailen of ze nog met xp drivers komen ooit ?

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Ik heb de zelfde kaart maar ik krijg hem alleen maar aan de praat onder linux. het zijn hele slechte kaarten.

I believe what I want to Believe

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Koop alsjeblieft een nieuwe ISDN kaart, want Teles wordt niet meer geupdated en krijg ik niet aan de praat voor girotel... De beste plek voor die kaart is de schroothoop!!

Used to be Down Under... Foto gallery

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Teles heeft voor deze kaart geen drivers meer voor XP omdat de kaart uit het assortiment is genomen en niet meer ondersteund wordt. Dit heeft ook te maken met de ISA ondersteuning in XP trouwens, deze is in XP veel minder als in 2000 omdat alles zo'n beetje naar PCI of AGP is gegaan.

U heeft 2 keuzes.

Zonder de portemonee te trekken: Windows 98 of Windows 2000 installeren.

Met de portemonee te trekken: Een nieuwe door XP ondersteunde ISDN adapter kopen. De primafoon verkoopt er een paar, maar bij een computerboer ben je goedkoper uit.

Wil je echt XP, dan zul je ook wat geld moeten uitgeven voor een nieuwe ISDN kaart.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik vind de emulatie van al die modems van het teles powerpack nogal handig, die gebruik ik om in te bellen op Telefoon centrales. Er is ook wel van RVS maar die vind ik waardeloos. En heb alleen nog maar ISA sloten in mijn PC vrij, dus tja wat dan

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

de Teles 16.3 is geen PnP kaart.

Windows XP heeft geen support meer voor Legacy ISA kaarten (niet PnP kaarten)
Als ja al ISA kaarten aan de praat kan krijgen kan dat alleen met PnP kaarten waar WDM (Windows Driver Model) drivers voor zijn. Andere ISA kaarten werken NIET !

Murphy was an optimist

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Op donderdag 21 maart 2002 15:25 schreef JoostM het volgende:
Sorry maar ik vind de emulatie van al die modems van het teles powerpack nogal handig, die gebruik ik om in te bellen op Telefoon centrales. Er is ook wel van RVS maar die vind ik waardeloos. En heb alleen nog maar ISA sloten in mijn PC vrij, dus tja wat dan
Dat Teles powerpack... Ben ik heeeel benieuwd hoe je aan die nieuwe gekomen bent, de ptt wilde mij niet helpen toen ik er om vroeg. "Deze kaart ondersteunen wij al 3 jaar niet meer.", was het antwoord van de vieze vuile k******k aan de andere kant van de kpn-lijn, die nog net niet doorbrandde door mijn woede!! >:) :(
Ik kreeg die emulatie voor girotel dus niet aan de praat, als eerder vermeld... Ergo, als je het echt wil, ga je gang.

RVS is best goed hoor!!

Used to be Down Under... Foto gallery

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:27
Op donderdag 21 maart 2002 15:58 schreef GoGoHaRrY het volgende:
de Teles 16.3 is geen PnP kaart.

Windows XP heeft geen support meer voor Legacy ISA kaarten (niet PnP kaarten)
Als ja al ISA kaarten aan de praat kan krijgen kan dat alleen met PnP kaarten waar WDM (Windows Driver Model) drivers voor zijn. Andere ISA kaarten werken NIET !
Wat gek dan dat ik mijn Teles 16.3 wel aan de praat heb gekregen...

Met de w2k drivers wel te verstaan.

Hij wilde hem eerst niet direct pakken, ff IRQ met de hand aangepast en hij werkte...

Afbeeldingslocatie: http://esco.wox.org/teles.jpg

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Heb je dan toevalig een PNP kaart?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:27
Is geen PNP kaart, gewoon ISA dus geen PNP...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:27
Kep ook een ISA, 16.3, werkt prima onder XP, nooit problemen mee. Gewoon geïnstalleerd met win2k drivers, irq handmatig van 11 ofzo naar 5 gezet (in m'n bios irq5 voor isa zetten), en het werkt weer prima!

/edit

Het zijn trouwens de CAPI 3.38 drivers voor w2000. Deze zijn hier te vinden:
http://www.teles-aktiengesellschaft.de/01/products/downloads/login.php3?Benutzername=download&Passwort=access&Button22=Abschicken

username=download
password=access

Kep ze zelf ook nog mocht het nodig zijn...
(ja, ook voor degenen die dit over een tijd met de search hebben gevonden ;))

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 23:40 schreef ShittyOldMan het volgende:
Kep ook een ISA, 16.3, werkt prima onder XP, nooit problemen mee. Gewoon geïnstalleerd met win2k drivers, irq handmatig van 11 ofzo naar 5 gezet (in m'n bios irq5 voor isa zetten), en het werkt weer prima!

/edit

Het zijn trouwens de CAPI 3.38 drivers voor w2000. Deze zijn hier te vinden:
http://www.teles-aktiengesellschaft.de/01/products/downloads/login.php3?Benutzername=download&Passwort=access&Button22=Abschicken

username=download
password=access

Kep ze zelf ook nog mocht het nodig zijn...
(ja, ook voor degenen die dit over een tijd met de search hebben gevonden ;))
ej thx, capi drivers zijn altijd handig los :D

Verwijderd

Probeer anders deze handleiding!!
http://www.internl.net/he...teles-pwp5/WinXP/index.it

misschien een idee??

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp hoef je bij een verse install van windows xp niet meer je kast open te schroeven en de kaart eruit te halen voordat je de software installeert? daar werd ik met windows 95 en 98 namenlijk zo ziek van dat ik zo'n sweex pci kaartje van 20 euro gehaald heb.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb zo'n vermoeden dat de topicstarter na een jaar de handleiding al wel gevonden heeft :+

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.