Toon posts:

ongeldige IP-adres in winxp

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help! Heb een zwaar probleem, ik heb telenet en winxp op de pc staan, nu kan ik niet meer internetten, omdat ik geen geldig ip adres kan krijgen van de dhcp server. Dit is naart schijnt een gekent probleem, als je hier handmatig een ip adres invult, moet hij die daarna normaal herkennen, maar niets! Dan probeer ik het ip nr te vernieuwen, en dan zegt hij elke keer vernieuwe van ip adres mislukt, en iets met dhcp release, dan probeer ik de dhcp service te stoppe, en trug te herstarten, en dan zegt hij "Kan DHCP-client service niet op de locale computer starten, Fout 1053: de service heeft de start- of de stuuropdracht niet op de juiste wijze beantwoord."
Ik heb er al andere netwerkkaarten ingestoken, en niets help, en voor xp terug opnieuw te installeren, is een beetje te veel werk.... Kan er iemand mij helpe, of heeft iemand dit nog eens meegemaakt?
Vriendelijke Groeten :'(

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Maar wat gebeurt er als je dhcp ingesteld hebt staan (dus geen statisch ip) en dan eerst ipconfig /release en daarna ipconfig /renew uitvoert?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 21 maart 2002 13:46 schreef joop3 het volgende:
Maar wat gebeurt er als je dhcp ingesteld hebt staan (dus geen statisch ip) en dan eerst ipconfig /release en daarna ipconfig /renew uitvoert?
In de dos-promt.

Juist

• joop3

joop3

uiteraard, maar dat sprak voor zich toch?
(niet dat ie het in Word oid moet intypen :))

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 21 maart 2002 14:00 schreef joop3 het volgende:
uiteraard, maar dat sprak voor zich toch?
(niet dat ie het in Word oid moet intypen :))
Ja, maar aangezien hij nieuw op GoT is (post=1) dacht ik, "Toch maar even erbij zetten."

Juist

• joop3

joop3

hehe, ok had ik niet gezien

Verwijderd

Topicstarter
ok, zal eens probere

Verwijderd

Topicstarter
Ai, dan zegt hij, dat er een interne fout heeft voorgedaan, dat hij het bestand, of hij kan de interne hostnaam niet vinden

Verwijderd

Topicstarter
echt wel straf zenne, die f***cking dhcp server....
plz mensen, met veel brains help me....
thx

• joop3

joop3

Hmm vervelend. Je hebt de tcp/ip props. toch wel weer op dhcp terug gezet he?

Je zou kunnen proberen je tcp/ip weg te doen en opnieuw te installen.

offtopic:
Hoe zit je nu dan eigenlijk te inetten?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste Blowie, Welkom!

Leuk dat je ook bij Gathering of Tweakers bent gekomen. Als je hier op een forum wil overleven heb ik een paar tipjes voor je.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/faqey.gif

Lees ten eerste eens de algemene FAQ door, dan weet je wat wij van jou verwachten, en wat je daar allemaal wel niet voor terugkrijgt lijkt me duidelijk. Staan ook nog wat tips en tricks in die ik hier niet allemaal kan opnoemen, maar ééntje leek me wel handig, aangezien die nu van toepassing is:

Als je een vraag hebt over een onderwerp, in dit geval over een netwerk, zoek je eerst het juiste forum op. Dát is je al gelukt :) Maar als je daar aangekomen bent, is het vóór je begint te posten aan te raden om eerst de FAQ van dat forum nog eens door te bladeren. Dat is in dit geval de [topic=152460].

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Exirion/pics/utfsey.gif

Daarnaast kijk je even met de search of de vraag die jij wil stellen toevallig niet al een aantal keer voorbij is gekomen. If so: lees de informatie die je dan vind eens door, dan heb je het antwoord al gevonden, en voorkom je irritatie bij de overige forumbezoekers, die een dergelijke vraag al duizende keren voorbij hebben zien komen.

Ik hoop dat je een leuke tijd op het forum tegemoet gaat! Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.