Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laatst een nieuwe pc gekocht met Win XP home er op. Die pc wil ik graagf aansluiten op het netwerk bij mij thuis daar zitten 2 windows 2000 pc's op en een met ME als rommelhok. Alles goed aangesloten en kijken wat er gebeurt. ik kan wel van de pc's met 2K op die met XP komen maar niet omgekeert. Wel wil het om met die met ME op XP tekomen.
Nou is mijn vraag is er iets dat over het hoofd zie of is het gewoon weer de bekent windows probleem:?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bij mijn weten heeft XP Home geen ondersteuning voor een netwerk, je zult de XP Pro moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar gaat dat nou over? Ik heb thuis Windows XP Home netjes in een netwerk staan met een pc met Windows XP PRo en Windows 98.
Ieder besturingssysteem boven de Windows 3.1 heeft ondersteuning voor een netwerk. |:(

De truc zit hem in het installeren ervan. Bij windows 98 gaat dat net iets makkelijker dan Windows 2k of XP.
Zolang beide systemen dezelfde werkgroep hebben en een ip adres in de 192.168.0.x (x= ieder getal tussen de 1 en 255) hebben zit je in de goede richting. Geef beide pc's een ander ip adres en probeer in DOS mode de ander te pingen. Dat is de beste manier om te kijken of je netwerk goed geinstalleerd staat.
Voorbeeld: ping 192.168.0.1

Dit vul je in een dos box in als de andere pc bovenstaand ipadres heeft. ALs je 4 signalen terug krijgt (dat geeft ie aan) dan doet het netwerk het prima.

Het kan ook op andere (misschien makkelijkere) manieren maar dit is mijn manier en die heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Succes,
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het zit zo dat ik met XP home niet op Win 2k prof. kom
het zelfde probleem heb ik met ME daar mee kom ik ook niet op win 2k werkgroepen zijn het zelfde. dus daar zit het probleem niet in. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvvelzen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 19:20
he i2paq ik mag jou wel...... microsoft zuigt ja... alleen ze kunnen toch nog wel wat zoals je bij die typjanus hierboven ken lezen....

ik weet het windows 3.11 zuigt
windows 95 zuigt nog meer
windows 98 nog meer
windows 2000 ..... je raad het al ..... zuigt het meest
windows ME ..... never mind ....

en dan komt windows XP..... je hebt uitersten.... maar dit slaat echt alles......

eigenlijk kort samengevat... dat je niet weet dat windows XP netwerken ondersteund is (bijna) net zo dom als windows XP zelf....

have a nice day,
Dennis

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Bij deze heb je een waarschuwing te pakken voor flamen. Als je je afvraagt wat dat is, of waarom je er een waarschuwing voor krijgt, neem dan eens een kijkje in de algemene FAQ.

Daarnaast het verzoek niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Op donderdag 21 maart 2002 13:08 schreef dvvelzen het volgende:
[...]
mag ik er op wijzen de greetz onder de posts niet mogen :Z
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
en ik wil je er ook op wijzen dat we zo weer een flame krijgen van microsoft vs unix of whatever niet microsoft is :(
ik :r op mensen zoals jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:08

GdeKeijzer

Asjemenou?

Nou is mijn vraag is er iets dat over het hoofd zie of is het gewoon weer de bekent windows probleem:?:?
Bekende windowsproblemen bestaan niet.

http://www.grupstra.nl
http://www.thuisnetwerken.net

Probeer hier eens te kijken. Misschien heb je er iets aan.

Suc6

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let even op de volgende dingen:

-Zitten de IP's in dezelfde range?
-Subnetmask hetzelfde?
-Is er op de 2K-machines voor elke user een account met password aangemaakt, waarmee op XP/ME wordt ingelogd? of
heb je het guest account enabled en rechten aan 'everyone'/'guest' gegeven voor de shares?.
- Heb je voor de shares op de 2K rechten gegeven aan de users die inloggen op XP/ME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan zonder resultaat:
- ip's gecontroleert
- subnetmaster is ook het het zelfde
- een acount aangemaakt met de netwerknaam en de user naam die er dat moment werkte
- en de acounts alle rechten toegekent.

maar XP en ME zien windows 2K nog staats niet :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
Er kwam hier laatst iemand met zijn pc, hij had win2k prof. erop staan en ik had nog win98se erop. Ik kon met geen mogelijkheid zijn schijf benaderen. LAN gamen enzo liep wel gewoon goed en hij kon wel op mijn schijf. Ik heb toen ook windows2000 erop gezet en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat prbleem had ik eerst ook.
maar het ging toen van ME naar 2K en dat is in prensiepe vooruit van XP naar 2K is dan achteruit (ook al vinden sommige van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:38 schreef jms450 het volgende:
Ik heb het volgende gedaan zonder resultaat:
- ip's gecontroleert
- subnetmaster is ook het het zelfde
- een acount aangemaakt met de netwerknaam en de user naam die er dat moment werkte
- en de acounts alle rechten toegekent.

maar XP en ME zien windows 2K nog staats niet :? :? :?
:? de accounts alle rechten toegekent :? Heb je ook bij de gedeelde mappen de rechten juist ingesteld?

Heb je bij XP en ME Client for M$ geinstalleerd?

TIP: Installeer Service Pack 3 eens, misschien dat dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Dis het leuke van die M$ Brainwash-trainingen :P :

XP Home heeft geen DOMEIN ondersteuning, je kan t dus uiteraard wel in een werkgroepje hangen. Maar NETLOGON-scripts kun je dus wel vergeten en je domainuser-pollicies ook, verder kun je er voldoende networking-stuff mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden !! >:) *D
Na wat zoeken op de site van Microsoft en daar de vraag ook eens te stellen kreeg ik antwoord en een oplosing. Die is als volgt.
in het scherm netwerken in XP moet ergens links boven netwerktaken staan in dat menu staat weer een netwerklocatie toevoegen. Maar inplaats van de pc te laten zoeken moet je dan de naam van de andere pc op geven.
de rest wijst zich dan van zelf.
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx,

Zijn wij allemaal weer een beetje wijzer geworden.
mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Op donderdag 21 maart 2002 13:08 schreef dvvelzen het volgende:
he i2paq "blablabla"
>Modbreak< Bij deze heb je een waarschuwing te pakken voor flamen. Als je je afvraagt wat dat is, of waarom je er een waarschuwing voor krijgt, neem dan eens een kijkje in de algemene FAQ.

Daarnaast het verzoek niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie [topic=309815/1/50]
Mijn eerste werkdag kan niet meer stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie installeert er nu Win XP home edition??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

degene die dat bij z'n pc koopt
degene die niet zoveel wil betalen voor xp pro maar toch xp wil kopen
waarom geen xp home, vrijwel alles wat je als thuisgebruiker (en ja, ook als tweaker!) nodig hebt zit erin, punt uit.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 15:51 schreef limoentje het volgende:
degene die dat bij z'n pc koopt
degene die niet zoveel wil betalen voor xp pro maar toch xp wil kopen
waarom geen xp home, vrijwel alles wat je als thuisgebruiker (en ja, ook als tweaker!) nodig hebt zit erin, punt uit.
pfff. maar ok ieder zijn meug.... :?
Pagina: 1