Toon posts:

Uncompressing Linux, dan boot en daarna niks meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van m'n 486DX met 8mb Ram een router bouwen m.b.v. Freesco 2.7

Bij het booten vanaf diskette typ ik na de "boot:" netjes setup + enter
zoals aangegeven in de manual.
Vervolgens krijg ik:

loading ramdisk
loading kernel

En vervolgens begint ie met het uncompressen.
Daarna start ie echter plotseling opnieuw op en begint het weer van voor af
aan zonder dat ik aan de configuratie kan beginnen...

Heb net trouwens RedHat proberen te installeren, maar heb hierbij hetzelfde probleem...
Na het uncompressen van Linux start de comp opnieuw op en gaat ie gewoon weer domweg vanaf diskette booten..

Kan iemand me helpen ?

• real-0ne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

Misschien te weinig geheugen ofso. Of wat je ook kan doen is in de bios alle instellingen op default zetten misschien helpt dat wel...

De enige echte....

Verwijderd

Je kunt ook de freeSCO routerdisk maken met de SAFE optie of zo. Ik heb dat probleem ook gehad. Eerst de standaard diskette maken, en dan safe.bat (of zo) uitvoeren. De diskette wordt dan aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 10:07 schreef real-0ne het volgende:
Misschien te weinig geheugen ofso. Of wat je ook kan doen is in de bios alle instellingen op default zetten misschien helpt dat wel...
Al gedaan, helpt niet...

Martin

Verwijderd

Haal alle kaarten die je nu nog niet nodig hebt uit je computter, verwissel eventueel ook je videokaart met een andere.
De kans is groot dat de kernel het niet kan vinden met een deel van je hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 10:10 schreef cynical het volgende:
Je kunt ook de freeSCO routerdisk maken met de SAFE optie of zo. Ik heb dat probleem ook gehad. Eerst de standaard diskette maken, en dan safe.bat (of zo) uitvoeren. De diskette wordt dan aangepast.
Het duurt allemaal een half uur langer, maar geen resultaat... :{

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 13:29 schreef ferengee het volgende:
Haal alle kaarten die je nu nog niet nodig hebt uit je computter, verwissel eventueel ook je videokaart met een andere.
De kans is groot dat de kernel het niet kan vinden met een deel van je hardware.
Alles eruit gehaald, wederom zonder resultaat...
Word er een beetje moedeloos van :{

Martin

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 19:09 schreef TwenteTerror het volgende:

[..]

Alles eruit gehaald, wederom zonder resultaat...
Word er een beetje moedeloos van :{

Martin
Het is niet de bedoeling dat je iedere post afsluit met je naam of een groet :)

Dit staat daarover in de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
De FAQ vindt je hier: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Zou je daar op willen letten?
:)

Verwijderd

Topicstarter
Als je me helpt om m'n probleem op te lossen hebben we een deal... :P

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 23:20 schreef TwenteTerror het volgende:
Als je me helpt om m'n probleem op te lossen hebben we een deal... :P
Het is wel zo verstandig om die deal met TgF ook te sluiten als deze je niet helpt bij het oplossen van je probleem ;)

Normaliter wijzen dit soort dingen op een verkeerd ingestelde processor in de kernel. Als je kernel voor een pentiumII gebakken is (tegenwoordig is dat de standaard processor entry in de kernel config), dan werkt deze echt niet meer op een 486 en zul je bovenstaand probleem tegen komen. Waarom Freesco opnieuw opstart :? Bij mijn weten moet dat zelfs met een 386 nog werken.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Probeer Debian eens. Of misschien de low-memory versie? Of zo'n 1 disk floppy distro.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Had hetzelfde probleem hier (op een 386sx25 met 10 meg intern). Niet alleen Freesco, maar ook de installer van RedhatLinux6.2 weigerde te beginnen. Geen foutmelding te zien, hij stopt gewoon tijdens 't laden van de kernel.
Meer geheugen erin gezet (16meg), geen enkel probleem meer. Blijkbaar maakt 'ie een ramdisk aan die zoveel geheugen opvreet dat er te weinig overblijft voor het systeem zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 11:39 schreef JF_ het volgende:
Had hetzelfde probleem hier (op een 386sx25 met 10 meg intern). Niet alleen Freesco, maar ook de installer van RedhatLinux6.2 weigerde te beginnen. Geen foutmelding te zien, hij stopt gewoon tijdens 't laden van de kernel.
Meer geheugen erin gezet (16meg), geen enkel probleem meer. Blijkbaar maakt 'ie een ramdisk aan die zoveel geheugen opvreet dat er te weinig overblijft voor het systeem zelf.
Op een andere 486 met 32ram startte freesco ook niet normaal op... :(
Pagina: 1