Toon posts:

Grrrr... Friaco sluit Thuisnet abonees af ;(

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg vandaag een brief van Friaco binnen met de volgende text :(

Geachte Thuisnetter,

Mocht U de twee e-mail berichten op Uw Friaco adres hebben gemist hebben dan informeren wij U hierbij volledigheidshalve nomaals dat wij helaas het besluit hebben moeten nemen het internetabonnement Thuisnet voor U af te sluiten. Wij beroepen ons daarbij op artikel 11lid E van de algemene Leveringsvoorwaarden. Het staat U uiteraard vrij wel een andere abonnement: Mininet of Volnet te nemen bij FRIACO. Wij rekenen op Uw begrip. Vorige week stuurden wij U onderstaand bericht.

Hier staat dan de e-mail die alle Thuisnetters vorige week kreeg.

Ik vind dit echt heel dom want sinds dat ik die e-mail kreeg ben ik nog maar 3a4 uur per dag online geweest en heb 1 tot 2x per dag ingebeld :( Ben je dan al heavyuser :? Ook heb ik af en toe nog in de betaalde uren geinternet om het abonnements geld want omhoog te schopen om hun te helpen en toch word ik eraf geschopt ;(

Ze zeiden tot ook dat er mensen waren die 500x inbelden per week ? Kijk, die moet je eraf schoppen maar ik gebruikte het echt niet te veel.

Wat kan ik nu nemen voor vast bedrag per maand ? Ik wil geen tel. rekeningen meer van 750,- p/2m |:(

Ik ga ook zeker nog een mail sturen dat ik dit onterecht vind.

Verwijderd

ik ben er ook vanaf gesodemietert, ik had heel die email niet gelezen. kreeg vandaag inneens die brief :( mooi kut dan.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er nog andere abonnementen zijn zoiets als Friaco want dat rulde wel :)

Kep net ook ff een mail gestuurd waarom ik precies er af ben geschopt.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
Ik denk dat ze iedereen eraf gaan gooien. Ik ben er ook afgegooid.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
dit is wel minder :(

ff vraagje: het was in het begin zo dat ze de abbokosten niet in rekenning brachten. Is dat ondertussen al wel gebeurd?

enne...kunnen ze dit wel flikken? Je bent toch een contract voor 12(??) maanden aangegaan?

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Hmm ja ik ook, terwijl ik na de e-mails nog minder op internet zat.....

Verwijderd

Dit is lekker zeg. ik ben ook afgesloten :(.
Ik heb wanadoo hometime nog niet opgezegd dus dat doe ik dan ook maar niet voorlopig..

maarja goed wat nu? blah :( nederland is echt een ramp als je geen kabel/adsl kan krijgen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

allemaal een brief gehad? Ik heb nog niets binnen gekregen.. ?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Nee ik heb ook niks gehad. Beters hopen dat ik het ook niet krijg internet ook niet zoveel maar goed.

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 19:06
Ik heb dus ook zo'n brief gehad. Gebruik nooit m'n mail van m'n provider dus heb de mail niet gelezen. En kan nu dus al niet meer inbellen.
Ze hebben wel net voor de 2e keer het bedrag afgeschreven zag ik. Dus dat word ff met de Bank bellen :)

Flatfree bestaat helaas niet in NL

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

hmm ik heb ook nog nix gehad.. ik erger me alleen wel ernstig aan die snelheid van maar 3kb/s.. daar ga ik morgen eens voor bellen met ze!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Hmmz, da's mooi kut

Ik wou ook zo'n Friaco abbootje gaan nemen omdat ik hier een Kabelfoon Budget abonnement heb (0,5 tot 1,5 k/sec 's avonds als ik geluk heb :r). Ik wil wel een beter, maar dat geven ze hier niet uit :(
Maar als Friaco dan iedereen gaat kicken dan is dat dus ook weer van de baan :(

[edit]
Lees net hierboven dat die snelheid ook niet om naar huis te schrijven is :(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Rodyman

Rodyman

chillend

jaa maar die snelheid is niet bij iedereen.. eigenlijk alleen bij 56k gebruikers.. en verder kun je geen thuisnet abbonomenten meer afsluiten bij friaco. Dus dan zou je een zakennet of mininet abb. moeten nemen. En daarvan wordt je niet gekicked als je veel internet, want daar betaal je ook 4x meer voor ofzo.

Verwijderd

Ook eraf geflikkerd :(
Ik had ook die mails niet gelezen.

Bah ik krijg hier echt de schijt van.
Nu weer terug naar hoge tel rekening???

Ik hoop snel dat er iets nieuws komt,
zodat je dan weer 2 maanden kan gebruiken en dan weer afgeflikkerd word onder mom van fair user policy

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Hmmz ik ben niet afgesloten en ik heb (nog?) geen brief gehad.
Ik heb het idee dat het wel merkbaar is dat ze mensen hebben afgesloten.
Sinds afgelopen vrijdagavond werd ik vooral 's avonds gemiddeld ieder kwartier gedisconnect, en constant timeout's enzo...
(Overdag overigens geen last van, ik ben zondag aan één stuk door zo'n 8 uur online geweest, en zo tegen 8 uur 's avonds begon het gezeik weer)

Lullig om te zeggen voor degenen die nu zijn afgesloten, maar ik denk dat het wel nodig was.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 18:14 schreef Rodyman het volgende:
hmm ik heb ook nog nix gehad.. ik erger me alleen wel ernstig aan die snelheid van maar 3kb/s.. daar ga ik morgen eens voor bellen met ze!
Hmmm de snelheid was bij mij goed. Ik had steeds tussen de 7 en 10kb/s en altijd in 1x connecten.

Wat is dat kabelfoon precies ? Hoe duur ? en kan je dat overal nemen :?
Ookal is et maar 0.1 kb/s kan je toch nog beetje chatten :D

• Rodyman

Rodyman

chillend

Op woensdag 20 maart 2002 18:35 schreef G4s het volgende:
Hmmm de snelheid was bij mij goed. Ik had steeds tussen de 7 en 10kb/s en altijd in 1x connecten.
ja ok, maar dan ga ik er vanuit dat het isdn is met die snelheden, maar vooral bij 56k modem gebruikers was de snelheid slecht..

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
zozo, ik zie hier boven mensen ' sinds de e-mail nog maar 4 uur per dag'

maw we hebben hier de mensen gevonden die van 18.00 tot 8.00 online zaten, zeg maar dag met je handje :) en bedankt

geheel terecht in mijn ogen dus

• hervaz
Op woensdag 20 maart 2002 18:38 schreef xxxMaverick het volgende:

maw we hebben hier de mensen gevonden die van 18.00 tot 8.00 online zaten, zeg maar dag met je handje :) en bedankt

Ik dacht het niet vriend, gewoon disconnect als ik ging pitten en na de mails rustiger aan gedaan.

Maar door te veel interpretten in het weekend eraf gegooid denk ik, zonde maar wat doe je eraan, ladot nemen dan maar...

Doodzonde, vond het een toffe dienst die ik niet eens moedwillig wou abusen, maar als hun verwachten dat je alleen mail checkt op dat account ofzo kan ik niets aan doen, 1 ruim uur in de brief moet je dus blijkbaar wel serieus nemen!

Je zal met isdn dus gewoon je beurs moeten trekken.

Trouwens moraalridder xxxmaverick, heb jij eigenlijk ook isdn/modem?

Tenslotte hoe vaak zat ik er op? gemiddeld door de week 4 uur denk ik.

In het weekend sterk wisselend, soms helemaal niet, soms ook wel 8 uur op een dag.

Het hele weekend gratis internetten, maar internet je teveel wordt je eraf gepoeierd, leuk....

Ik snap natuurlijk wel dat zo'n dienst winst moet maken, maar ze hebben gewoon klote research gedaan, gooi de prijs dan iets omhoog ofzo...

Verwijderd

zozo meneertje weet het allemaal hoor. ik zat gem. 4 uur per dag online soms iets langer. is dat zo asociaal veel? lijkt me niet. als je een service van 18:00 tot 8:00 aanbied en het gehele weekend kun je dit verwachten. in de brief stond dat ze eigenlijk van je verwachten dat je per dag 1 uur online bent ofzow en dat is het dan. naja als ik ook nog is wat wil downloaden duurt dat soms een paar uurtjes langer. dit is gewoon het zoveelste fiasco van een nederlandse flatfee isp. het zal me benieuwen hoelang het gaat duren voordat ze een uren beleid/2 uur disconnect er tegenaan gooien. ik neem wel demon 24connect ofzow kost wel wat maar dan heb je ook wat. nederland is gewoon een waardeloos land als het op internet aankomt. we zouden een voorbeeld moeten nemen aan belgie waar kabel/adsl een VEEL betere dekking heeft.

Verwijderd

ben toch erg benieuwd hoeveel uren de mensen die er af gekickt zijn erop zaten...

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 18:45 schreef Sourcerer het volgende:

[..]

zozo meneertje weet het allemaal hoor. ik zat gem. 4 uur per dag online soms iets langer. is dat zo asociaal veel? lijkt me niet. als je een service van 18:00 tot 8:00 aanbied en het gehele weekend kun je dit verwachten. in de brief stond dat ze eigenlijk van je verwachten dat je per dag 1 uur online bent ofzow en dat is het dan. naja als ik ook nog is wat wil downloaden duurt dat soms een paar uurtjes langer. dit is gewoon het zoveelste fiasco van een nederlandse flatfee isp. het zal me benieuwen hoelang het gaat duren voordat ze een uren beleid/2 uur disconnect er tegenaan gooien. ik neem wel demon 24connect ofzow kost wel wat maar dan heb je ook wat. nederland is gewoon een waardeloos land als het op internet aankomt. we zouden een voorbeeld moeten nemen aan belgie waar kabel/adsl een VEEL betere dekking heeft.
dat 'soms iets meer' zegt al genoeg......tja

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik heb nog niks gekregen ( gelukkig)
keb sinds de meels ook geminderd in het gebruik maar ik vind het idioot van friaco. Ze maken een dienst waar je voor 1 euro per dag van 18:00 tot 8:00 online kunt zijn. Dan moeten ze er ook op berekenen dat iedereen dat doet.

No worries m8

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 18:48 schreef the_undertaker het volgende:
ben toch erg benieuwd hoeveel uren de mensen die er af gekickt zijn erop zaten...
mijn gok is ver boven de 4 uur......

Verwijderd

Aah, daar is onze poster met z'n sterke argumentatie weer.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:49 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

dat 'soms iets meer' zegt al genoeg......tja
bijdehandjes gegeten? het zal misschien in een maand tijd 3-4 keer voorgekomen zijn dat het bijv. 8 uur was is dat zo erg? lijkt me niet als je dan toch gaat lopen zeiken lever dan gewoon een 80 uur per maand service ofzow niet dit.

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 18:55 schreef twan_kogels het volgende:

[..]

Aah, daar is onze poster met z'n sterke argumentatie weer.
haha, ik heb geen brief, jullie wel ;) dus qua argumentatie zit het wel goed......hehe

• hervaz
Op woensdag 20 maart 2002 18:58 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

haha, ik heb geen brief, jullie wel ;) dus qua argumentatie zit het wel goed......hehe
Ga eens ergens anders triest doen aub zeg....

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 18:56 schreef Sourcerer het volgende:

[..]

bijdehandjes gegeten? het zal misschien in een maand tijd 3-4 keer voorgekomen zijn dat het bijv. 8 uur was is dat zo erg? lijkt me niet als je dan toch gaat lopen zeiken lever dan gewoon een 80 uur per maand service ofzow niet dit.
nope dan geef ik je groot gelijk

maar ik ben wat wantrouwig omdat sommige mensen hier altijd opscheppen over dat 18.00-8.00

maar als het waar is wat je zegt, tja, dan snap ik je reactie

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:51 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

mijn gok is ver boven de 4 uur......
Dat moet wel.
Ze hebben de afgelopen paar dagen,na het mailtje dat ze verstuurden gemeten hoeveel uur iedereen online was.
Gelukkig heb ik in het weekend via hometime geinternet :)
Ik denk dat ik gemiddelt 3 uurtjes per dag online zat.

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 18:59 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ga eens ergens anders triest doen aub zeg....
lol, wil je dan even uitleggen wat er mis is met mijn argumentatie :?

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:58 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

wij zijn niet irritant.....jij wel...hehe dus kwa argumentatie op jou zit het ook wel goed.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

xxxMaverick, ik begrijp dat je daar werkt ofzo? Doet er verder niet toe maar met een reactie als

Doe je niet veel meer dan een "nah nah nah nha nha het is lekker wel terecht". Je wrijft het erin. Je mag er best tegenin gaan, maar doe dat dan wat vriendelijker. Zo gaat misschien een heel topic omzeep omdat mensen het niet trekken dat je zo tegen ze lult.

Als wij als GoTcrew zeggen "als je nog een keer zoiets doet, zeg dan maar dag met je handje! :D", dan vind jij dat ook ongepast enzo.

Doe dat de volgende keer dus niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 19:01 schreef Sourcerer het volgende:

[..]

wij zijn niet irritant.....jij wel...hehe dus kwa argumentatie op jou zit het ook wel goed.
lol, tja, dit slaat inderdaad ergens op NOT :)

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 19:02 schreef JvS het volgende:
xxxMaverick, ik begrijp dat je daar werkt ofzo? Doet er verder niet toe maar met een reactie als
[..]

Doe je niet veel meer dan een "nah nah nah nha nha het is lekker wel terecht". Je wrijft het erin. Je mag er best tegenin gaan, maar doe dat dan wat vriendelijker. Zo gaat misschien een heel topic omzeep omdat mensen het niet trekken dat je zo tegen ze lult.

Als wij als GoTcrew zeggen "als je nog een keer zoiets doet, zeg dan maar dag met je handje! :D", dan vind jij dat ook ongepast enzo.

Doe dat de volgende keer dus niet.
point taken

/edit
maar ze zijn natuurlijk al wel een beetje gewaarschuwd zowel door friaco als hier op het forum.....maar goed

• DutchCommando
Op woensdag 20 maart 2002 19:02 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

point taken

/edit
maar ze zijn natuurlijk al wel een beetje gewaarschuwd zowel door friaco als hier op het forum.....maar goed
Ik zat ver onder de in de tweede email gestelde limiet van 5000 minuten (namelijk ongeveer 2500). Ze hebben er recht op, maar ik ga er nu wel alles aan doen om :r Friaco :r kappot te maken.

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 19:06 schreef Piepeltjes het volgende:

[..]

maar ik ga er nu wel alles aan doen om :r Friaco :r kappot te maken.
uh JvS moet ik op dit soort idiote uitspraken normaal reageren dan :? bewijst het niveau van SOMMIGE veel gebruikers!

/edit

die vervangen door sommige

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 19:06 schreef Piepeltjes het volgende:

[..]

Ik zat ver onder de in de tweede email gestelde limiet van 5000 minuten (namelijk ongeveer 2500). Ze hebben er recht op, maar ik ga er nu wel alles aan doen om :r Friaco :r kappot te maken.
Is deze limiet per dag??
Je hebt dus eerst al twee waarschuwingen gehad van friaco??

• xxxMaverick
Op woensdag 20 maart 2002 19:12 schreef ster het volgende:

[..]

Is deze limiet per dag??
Je hebt dus eerst al twee waarschuwingen gehad van friaco??
LOL per dag zegt i :+

83 uur.....jeez

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij info geven over kabelfoon ? Ookal is et sloom als ik maar een beetje online kan zijn zonder dat ik telrek krijg van 100000000000000000000,-p/d :P

Kan je dat overal nemen ? Zo nee, hoe kom je daar achter ?

alVASt BEDankT :)

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
DU Meter Monthly Report             

Period (Month)  Download    Upload  Both Directions Dial-Up Time
..
M 2002  4,337,089 KB    872,076 KB  5,209,165 KB    688,329 sec

Dit was mijn DU Meter report vanaf 7 maart t/m 19 maart. Ik had het eerlijk gezegd al zien aankomen, maar wat heb ik nu aan dat ene uurtje internet ? ;)

(Iemand die Internet en aan dat ene uurtje of die enkele uurtjes genoeg heeft moet imo maar gewoon tikken betalen om ruimte te maken voor de heavy users :P)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 19:20 schreef WilcoB het volgende:
code:
1
2
3
4
5
DU Meter Monthly Report             

Period (Month)  Download    Upload  Both Directions Dial-Up Time
..
M 2002  4,337,089 KB    872,076 KB  5,209,165 KB    688,329 sec

Dit was mijn DU Meter report vanaf 7 maart t/m 19 maart. Ik had het eerlijk gezegd al zien aankomen, maar wat heb ik nu aan dat ene uurtje internet ? ;)

(Iemand die Internet en aan dat ene uurtje of die enkele uurtjes genoeg heeft moet imo maar gewoon tikken betalen om ruimte te maken voor de heavy users :P)
ook niet een beetje lomp ofzo\

Nu weten we ook waarom je zo moe bent op school...>:)

maaruh ik zit ong 120 uur per week is dat errug??

• hervaz
120 uur per maand willen ze niet eens als ik de FUP van ze nu begrijp.

Verwijderd

Is hier nix aan te doen?

Bijv. het gebouw naast dat van FRIACO gijzelen ofzo?
(breed- beeld/band)

Maar serieus, kunnen de breedbandlozen hier niets tegen doen.

Ik heb nogal de neiging om enkele lui om te leggen...

Verwijderd

Er is niks aan te doen. dialup is en blijft een ramp :(

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Op woensdag 20 maart 2002 18:25 schreef Operations het volgende:
(Overdag overigens geen last van, ik ben zondag aan één stuk door zo'n 8 uur online geweest, en zo tegen 8 uur 's avonds begon het gezeik weer)

Lullig om te zeggen voor degenen die nu zijn afgesloten, maar ik denk dat het wel nodig was.
Dan mogen ze jou er ook wel afgooien, 8 uur online, dan vraag je erom :)

Echte HD kijk je op een plasma TV

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

*slik* ;(

Ik ben ook aardig vaak online moet ik zeggen. Af en toe een mp3tje/drivertje downloaden.
Dat moet toch kunnen?
Gemiddeld ongeveer 3/4uur online per dag.

Krijg je eerst een waarschuwing of is het direct over? :?

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:13 schreef meendering het volgende:
*slik* ;(

Ik ben ook aardig vaak online moet ik zeggen. Af en toe een mp3tje/drivertje downloaden.
Dat moet toch kunnen?

Je kreeg een week geleden een mail en als je in deze week 4 uur of langer za per dag zeg dan alvast maar gedag. Was bij mij tenminste ;(

Kep trouwens nog geen mail terug gehad van Fraico...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zit er ongeveer max 4 uur per dag op en sweekends 6 uur per dag.
Gemiddeld ongeveer, want zit er ook wel eens niet op.
Is ong dus 32 uur per week, download niet meer zo veel als eerst.

En zit er nog steeds op.
Meteen bij begin van friaco was ik al lid, en tot nu toe geen last met ze gehad.

Ben er verder tevreden mee,
Maar die ervan af zijn gegooid zijn jullie vrij nieuwe leden?
Misschien dat ze de abbo's gelijk willen trekken en beginnen door de nieuwere en of misbruikte abbo's eraf te zetten.
(met en of bedoel ik duidelijk te maken, dat ik niet wil zeggen dat jullie misbruikers van deze abbo's zijn ;))

En tja lullig voor jullie, kan niets anders zeggen.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Op woensdag 20 maart 2002 18:16 schreef DrJamez het volgende:
Hmmz, da's mooi kut

Ik wou ook zo'n Friaco abbootje gaan nemen omdat ik hier een Kabelfoon Budget abonnement heb (0,5 tot 1,5 k/sec 's avonds als ik geluk heb :r). Ik wil wel een beter, maar dat geven ze hier niet uit :(
Maar als Friaco dan iedereen gaat kicken dan is dat dus ook weer van de baan :(

[edit]
Lees net hierboven dat die snelheid ook niet om naar huis te schrijven is :(
Neem dan een sneller abonnement als dat mogelijk is !

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:24 schreef G4s het volgende:

[..]

Je kreeg een week geleden een mail en als je in deze week 4 uur of langer za per dag zeg dan alvast maar gedag. Was bij mij tenminste ;(
Het is toch best goed van friaco dat ze een waarschuwing mail sturen, voor hetzelfde geld zit je lekker de gamen en word je zonder pardon eraf gegooid. Ik ga toch maar eens vaker m'n friaco account checken :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Op woensdag 20 maart 2002 16:45 schreef dicaprio het volgende:
ik ben er ook vanaf gesodemietert, ik had heel die email niet gelezen. kreeg vandaag inneens die brief :( mooi kut dan.
Maarre ik heb die emails nooit gekregen wel dat we rustiger aan moesten gaan doen volgens een fair use policy maar niet dat ik daar overheen ging........ :(

• raymonvdm
Op woensdag 20 maart 2002 18:56 schreef Sourcerer het volgende:

[..]

" Dan heb je Wanadoo Hometime "

• raymonvdm
Op woensdag 20 maart 2002 21:13 schreef meendering het volgende:
*slik* ;(

Dat moet toch kunnen?

Bij mij was het DIRECT...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gare acties hoor! |:(
Kunnen wij dit niet tegengaan ofzo?

Ik vind het redelijk dat je eerst een waarschuwing krijgt ipv direct afsluiten. ;(

Whatever.

Verwijderd

triest dit zeg :r
Nu is het elke dag zeg maar de gok of ie het nog doet of niet, ze flikkeren iederen die zeg maar verlies voor hun maakt eraf ! beetje erg laf BAH
Ik zit onder de 5000 uur, zit zo rond de 3000/4000 uur, en dat zal wel weer genoeg reden zijn om hun scheisse artikel in werking te stellen :r :r :r :r :r

• DutchCommando
Reactie van friaco:

Tot de 15e draaide u anders wel zo'n 9.625 minuten ,zelfs ook enkele keren met dual ISDN.
Op 8 maart bijvoorbeeld meer dan 1400 minuten

Zoals in de mailtjes is aangegeven zijn alleen de excess. gebruikers afgesloten.

Reactie van mij:

Heb nooit dual gedraaid. Doe ik alleen met wish.
8 maart du stats: 4h 31m 42s

• _nethack
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Op woensdag 20 maart 2002 20:51 schreef Nietes het volgende:

[..]

Dan mogen ze jou er ook wel afgooien, 8 uur online, dan vraag je erom :)
Mwah... Ik hoop binnenkort weer adsl te hebben dan gooi ik mezelf dr wel af... :)

En er is natuurlijk ook een verschil tussen 8 uur online, en 8 uur lang je volledige downstream voltrekken omdat je zonodig films moet binnenhalen met je 56K.
Ik ben dan wel zolang online, maar veel meer dan gewoon wat browsen, msn-en en een incidenteel drivertje of mp3'tje downloaden doe ik dan niet, dat wil toch niet lekker met 56k...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Rodyman

Rodyman

chillend

Op woensdag 20 maart 2002 22:33 schreef Operations het volgende:

En er is natuurlijk ook een verschil tussen 8 uur online, en 8 uur lang je volledige downstream voltrekken omdat je zonodig films moet binnenhalen met je 56K.
Nee dat is er denk ik niet. Want die bandbreedte van een 56k dat kost hun in verhouding denk ik niet veel in vergelijking met de tijd dat je online bent. Want waarom zou je bij kabel/adsl dan iets meer moeten betalen om dan tientallen GB's per maand te mogen downloaden.
Volgens mij zijn de telefoontikken het grote verschil. Dus of je nu 8 uur zit te sjetten of 8 uur vol te leechen maakt echt niet zoveel uit.

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Ze mogen toch wel eens wat duidelijker worden wat betreft de uren vind ik. Dat van een uur per dag is gelul natuurlijk van hun, maar zo'n 4 of 5 per dag moet toch kunnen ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 23:16 schreef Nietes het volgende:
Ze mogen toch wel eens wat duidelijker worden wat betreft de uren vind ik. Dat van een uur per dag is gelul natuurlijk van hun, maar zo'n 4 of 5 per dag moet toch kunnen ?
Ja, ze moesten er gewoon een duidelijke limiet opzetten. Niet dat vage fair-use police. Gewoon limit in data of uren.
Dan werden tenminste de echte grootverbruikers gen**id |:(

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

rotzakken, ik ben er oook afgeflikkerd, geen waarschuwingsmail direct brief van jah je bent eraf..vriend van me heeft nog 1uur gebeld met die lui, en alle mails zijn ook verwijderd..er is geen andere oplossing en zij vonden dit normaal :? kga nu weer offline stomme rot tikken van de kpn ok |:( (tmfweb)

• raymonvdm
Op woensdag 20 maart 2002 19:46 schreef R1cksson het volgende:
Is hier nix aan te doen?

Bijv. het gebouw naast dat van FRIACO gijzelen ofzo?
(breed- beeld/band)

Maar serieus, kunnen de breedbandlozen hier niets tegen doen.

Ik heb nogal de neiging om enkele lui om te leggen...
Is het niet een idee voor een politieke partij

PvMdAoKw Partij

Partij Voor Mensen Die Adsl Of Kabel Willen

Want ik wil ook wel een Glastouwtje net as in Eindhoven (daar was dat toch)

Verwijderd

ach ja, tis lullig enzo, vind het ook niet leuk, maar ik ben blij dat ik 2 maand lekker goedkoop heb kunnen internetten.

Ik zelf maakte er niet eens zo heeeel veel gebruik van, jah soms in het weekend. mijn broertje zat er vaker op, online te gamen enzo.

naja, je had er op kunnen wachten, het werkt/kan blijkbaar niet in Nederland. zie ook superweb enz.

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Op woensdag 20 maart 2002 23:28 schreef G4s het volgende:

[..]

Ja, ze moesten er gewoon een duidelijke limiet opzetten. Niet dat vage fair-use police. Gewoon limit in data of uren.
Dan werden tenminste de echte grootverbruikers gen**id |:(
Juist en dat doen ze niet, nu maar weer wachten tot de volgende serie users aan de beurt is.

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Ik voelde al aan mijn water dat ze dit niet leuk gingen vinden, een hele grote groep tweakers (=groot verbruikers) die van die service gebruik gaan maken.

Tweakers == veel dataverker == duur

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 22:38 schreef Rodyman het volgende:

[..]

Nee dat is er denk ik niet. Want die bandbreedte van een 56k dat kost hun in verhouding denk ik niet veel in vergelijking met de tijd dat je online bent. Want waarom zou je bij kabel/adsl dan iets meer moeten betalen om dan tientallen GB's per maand te mogen downloaden.
Volgens mij zijn de telefoontikken het grote verschil. Dus of je nu 8 uur zit te sjetten of 8 uur vol te leechen maakt echt niet zoveel uit.
klopt, het grote probleem zijn de monopolisten in nederland, flatfee kan heel goed nl. het andere grote probleem is dat de betrokken bedrijven niet genoeg hun zakken kunnen vullen met het zorgen voor kabel of adsl in de kleinere steden/dorpen en afgelegen gebieden....

ik vind imho, zeker in het jaar 2002, dat de overheid gewoon ervoor moet zorgen dat breedband inet overal mogelijk is, of anders tegen een normaal tarief...kpn tikken zijn natuurlijk absurt.

Verwijderd

Kl*te Friaco!!!
Deugt niet,ook er afgegooid,check nooit die lullige ISP mailtadressen...
Reken maar dat ik er werk van maak,consumentenbond etc.
laat ze maar ns met bewijzen komen ze kunnen het toch niet maken!!!
Ze doen die alleen die zgn. smoes met fair-use policy omdat
ze gewoon te weinig rendement en te weinig snelheid etc hebben...
Friaco is een stel sukkels,zelfs de helpdesk zit nu een griet die nog geen muis ken bewegen ipv vroeger de wat slimmere medewerkers...
In 1 woord Friaco : Jullie zijn nog niet van ons af!!!!!!!!
Reken maar loserzzzz!
:( :( :( :r

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Laten we ff een mail actie op touw zetten dan, net zoals bij wanadoo.. maar nu hopelijk met succes..

Wie wil dr bv ff en standaard mail opzetten, waar we alleen nog naar onze naam onder hoeven te zetten, en op versturen te drukken ???

let me know.

(dit is gewoon geen manier van doen..)

Uit hun brief:
"Als Friaco de gebruiker de toegang tot de Friaco diensten onthoudt, zal zij indien redelijkerwijd mogelijk, de Gebruiker daarvan tenminste twee werkdagen van tevoren per e-mail op de hoogte stellen".[
Ik heb deze email nooit gezien.

En waar ik me nog druk om maak zijn mijn emails die nog op me te wachtten stonden. En de kosten van de laatste maand..(beltegoed en abbo) , waar ik geen volle maand van gebruik kom maken.. Krijgen we dit trug of kunnen we fluiten naar onze centen..

Zeer veel vraagtekens dus bij dit bedrijf, als ik dit allemaal had geweten, dat ik dus op de zwarte lijst stond dan had ik mn gebruik wel willen aanpassen, maar ik heb nooit een waarschuwing gekregen en om dan ineens een afsluitbrief te krijgen vindt ik toch wel zeer brutaal van Friaco.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op woensdag 20 maart 2002 21:31 schreef twan_kogels het volgende:

[..]

Het is toch best goed van friaco dat ze een waarschuwing mail sturen, voor hetzelfde geld zit je lekker de gamen en word je zonder pardon eraf gegooid. Ik ga toch maar eens vaker m'n friaco account checken :)
Toch wel apart dat ik dan nooit zon mail gezien heb :? :? :? :? :?

Verwijderd

De reacties die hier loskomen over Fiasco zijn hetzelfde als een paar weken geleden toen Wanadoo begon te kl*ten met Hometime!
Er is nu dus geen alternatief meer en als ik de reacties zo lees wat Fiasco doet vind ik Fiasco veel asocialer reageren dan Wanadoo.
Van Wanadoo kreeg je netjes bericht dat er gesneden zou worden in de Hometime uren, waarom ze dat gingen doen en wanneer het ingaat.
Ik was daar ook niet blij mee (heb nog steeds Wanadoo) maar hoe Fiasco doet is wel een beetje absurd, daar moet ik jullie gelijk ingeven.
De schuld ligt uiteindelijk niet eens bij Friaco of Wanadoo maar bij die kl*te KPN en die kl*te OPTA!!
DAAR zit het probleem dat het met dail-up flatfree maar niet wil lukken in Nederland.
En weer ga ik zeggen dat ik :r op KPN en ze van mij morgen failliet mogen zijn!!!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

En de ftp site dan ???

bv

gebruikersnaam.webspace.friaco.nl

Wat gebeurt daar mee ??? en hoe lang hebben we de tijd om het eraf te halen :? :? :?

Idd, wanadoo was netter wat betreft , het inkorten van de tijden netjes een mail en dat het pas ingaat op 1april ipv geblijk de volgende dag

• Flipmo2K
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 09:45 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Toch wel apart dat ik dan nooit zon mail gezien heb :? :? :? :? :?
Uhm, dan had je je Friaco-mailaccount maar wat vaker moeten checken! Ieder lid van Friaco heeft zo'n mailtje gekregen! Dat niet iedereen daar even vaak kijkt, tja dat is hun probleem...

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op donderdag 21 maart 2002 10:37 schreef Flipmo2K het volgende:

[..]

Uhm, dan had je je Friaco-mailaccount maar wat vaker moeten checken! Ieder lid van Friaco heeft zo'n mailtje gekregen! Dat niet iedereen daar even vaak kijkt, tja dat is hun probleem...
Euhm, ik weet niet of je nu een flame uitdaagt ofzo, maar ik gebruik alleen maar dat email adres (gebruikte) en ik heb alleen maar de eerste 2 mailtjes gehad, waar ze mij niet gewaarschuwd hebben dat ik op de zwarte lijst stond, dus ik weet niet waar jij je loze info vandaan haalt dat het mijn probleem is.. :? :? ..

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:51

Sebje

Makelaartje

Het is zelfs zuiver onrechtmatig dat Friaco zich hierop beroept. Het kan best zo zijn dat Friaco een clausule heeft waarop zij zich beroept, maar dan nog mag Friaco niet zomaar van het ene op het andere moment besluiten om het contract op te zeggen. Het is zelfs zo dat Friaco WETTELIJK verplicht is de gebruiker in gebreke te stellen. Dit via email doen is niet voldoende. (Je kan botweg ontkennen dat je de email ontvangen hebt). Verder dient Friaco ook nog eens een termijn voor nakoming aan te geven. Daarbij dient ook volstrekt duidelijk te zijn WAT er nagekomen dient te worden. Dat Friaco vage termen hanteerd is volstrekt onvoldoende. Je kan tegen de beslissing bij de rechter in beroep gaan. Kost je 60,- gulden en dan kun je de contractsontbinding aanvechten. Laat Friaco eerst maar es bewijzen DAT je je niet aan de overeenkomst hebt gehouden. En DAT je hebt verzuimd het contract na te komen.
(8>

(BRON IS OA: art. 6:74 BW en verdere)

• Flipmo2K
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 10:49 schreef Alfa_33 het volgende:

Euhm, ik weet niet of je nu een flame uitdaagt ofzo, maar ik gebruik alleen maar dat email adres (gebruikte) en ik heb alleen maar de eerste 2 mailtjes gehad, waar ze mij niet gewaarschuwd hebben dat ik op de zwarte lijst stond, dus ik weet niet waar jij je loze info vandaan haalt dat het mijn probleem is.. :? :? ..
Je zegt in een eerdere posts dat je zo'n meeltjes nooit gezien hebt... Nu zeg je dat je 2 mailtjes gehad hebt. Dat zijn dus die meeltjes die iedereen heeft gehad. Ik vind dat die meeltjes duidelijk genoeg zeggen dat je niet meer teveel moet downloaden of online moet zijn.

Verwijderd

Hoi,

Volgens mij snijd het juridisch geen hout wat de mannen van Friaco hier doen. Als je een abonnement schriftelijk neemt, moeten wijzigingen ook schriftelijk worden gedaan.

Friaco verkoopt een heel brood en geeft je een halve mee. Pas thuis merk je dit en heb je volgens hen pech gehad. Had je je e-mail maar moeten bekijken.

Ik heb de consumentenbond al ingeschakeld. Juridische stappen volgen. Wie doet nog meer mee?
Carlo

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb wel de 2 betreffende mailtjes gehad, maar in de eerste stonds een "redelijke opgaaf voor max 1uur internetten"en de 2e mail vertelden ze al dat je ze geen max stelden..

Iig als je voor een vast bedrag pm onbeperkt van 18-00;8-00 mag internetten mag je zelf weten wanneer je online komt en hoelang je internet naar mijn mening... maar ik wilde een waarschuwings mail zien , zoals ik ook letterlijk uit de mail en de brief heb gehaalt, wat dus wel in de voorwaarden stond, maar schijnbaar niemand heeft gekregen.. Dat vindt ik ronduit brutaal dat ze dat doen en al helemaal niet te spreken over de mails die ze verwijderd hebben..

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op donderdag 21 maart 2002 11:49 schreef Hebbedingetje het volgende:
Hoi,

Volgens mij snijd het juridisch geen hout wat de mannen van Friaco hier doen. Als je een abonnement schriftelijk neemt, moeten wijzigingen ook schriftelijk worden gedaan.

Friaco verkoopt een heel brood en geeft je een halve mee. Pas thuis merk je dit en heb je volgens hen pech gehad. Had je je e-mail maar moeten bekijken.

Ik heb de consumentenbond al ingeschakeld. Juridische stappen volgen. Wie doet nog meer mee?
Carlo
Ik wil zeker weten meedoen, ik wil bv ook best wat meer betalen voor het vaste internet bij Friaco bv..maar zoals ze volgens hun op een "oplossing" zijn gekomen is gewoon niet normaal

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 20 maart 2002 18:16 schreef DrJamez het volgende:
Hmmz, da's mooi kut

Zevenbergen/Klundert zeker? Had die domme CAI de boel maar niet moeten verkopen, dan hadden er nu ook Terayon modems uitgegeven worden.

* maartena download lekker met 150 kbyte/s :z

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Nou, ik ben er (gelukkig!) nog niet afgegooid/heb nog geen brief gekregen, maar dat kan vandaag dan nog komen :(.

• xxxMaverick
hier gaan we weer.........ik adviseer de mensen met een grote b*k eens ff het wanadoo topic door te lezen. iedereen kan nu wel schreeuwen aktie bla bla bla........ maar je hebt geen poot om op te staan. De fair use policy was er al de hele tijd!

dus.....Helemaal terecht dat ze die 18.00-8.00 mensen eraf gooien.

Verwijderd

Enige waar ik me druk om maak is hoe ze het gaan afhandelen met de betalingen.. word de 45 euro van deze maand er nog afgeschreven, en wanneer krijg ik me beltegoed wat ik niet gebruikt heb terug :?

vond het zowiezo al een vage regeling met dat beltegoed enzo maar goed, ik ben benieuwd. :)

• xxxMaverick
Op donderdag 21 maart 2002 12:14 schreef dicaprio het volgende:
Enige waar ik me druk om maak is hoe ze het gaan afhandelen met de betalingen.. word de 45 euro van deze maand er nog afgeschreven, en wanneer krijg ik me beltegoed wat ik niet gebruikt heb terug :?

vond het zowiezo al een vage regeling met dat beltegoed enzo maar goed, ik ben benieuwd. :)
klopt vraag ik me ook af

• HeadBeateR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik had gister nog geen brief gekrege (mischien vandaag wel :(), maar vond het wel wazig allemaal daarom heb ik mailtje gestuurd met de vraag of ik teveel gebruik maakte van hun dienst en of ik me internet gebruik moet aanpassen...nou dit kreeg ik dus

Indien u geen brief heeft gehad is er voor u op dit moment niets aan dehand.m.vr.gr.

Ik vind het maar wazig voor al dat OP DIT MOMENT nou das lekker dan. Dan pleure ze me volgende week eraf ofzo :? ik maakte trouwens niet overmatig gebruik van hun dienst gemiddeld 4 a 5 uur per dag en in het weekend dubbel zoveel. maar laat nooit me internetverbinding onnodig openstaan.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op donderdag 21 maart 2002 12:14 schreef dicaprio het volgende:

Ik dus ook, en wat er met de dits gebeurt en of we ook bericht krijgen of ie blijft of dat ie weggaat, en wanneer ie nog leeggehaald kan worden.
Misschien een idee dat eentje ff de "helpdesk" meelt hoe en wat ??

Verwijderd

Ik doe mee met de consumenten en email acties!!!!
Boycotten!

• xxxMaverick
Op donderdag 21 maart 2002 12:46 schreef Warezhelp het volgende:
Ik doe mee met de consumenten en email acties!!!!
Boycotten!
:Z hoeveel zat je online dan?? en eerlijk aub........ aan je naam te zien veel downloaden?

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb net ff op internetten.nl gezocht en er zijn 2diensten die landelijk en zonder telefoontikken zijn en dat zijn:

WISH analoog/ ISDN 64kb 60 ja nee 6.81 31.74 25 Mb 5

en natuurlijk:

Wanadoo analoog onbp. ja nee 0.00 29.95 10 Mb 4

Naar mijn mening, is die wanadoo dienst van 80uur permaand nog niet eens zow gek.. ff simpele rekesom 1uur is gemiddeld 1euro, dus 80uur maal 1eur is 80eur , je besparing is dus ong(gem) 50eur!!!, dus dat kan wel uit, maar ik zou best nu willen overstappen op wanadoo, maar dan zijn er ene paar vragen bij mij, is dit nou wel een blijvende dienst ?? en hoelang moet ik erop w88 totdat ik toegang heb ??

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op donderdag 21 maart 2002 13:07 schreef Alfa_33 het volgende:
Ik heb net ff op internetten.nl gezocht en er zijn 2diensten die landelijk en zonder telefoontikken zijn en dat zijn:

WISH analoog/ ISDN 64kb 60 ja nee 6.81 31.74 25 Mb 5

en natuurlijk:

Wanadoo analoog onbp. ja nee 0.00 29.95 10 Mb 4

Naar mijn mening, is die wanadoo dienst van 80uur permaand nog niet eens zow gek.. ff simpele rekesom 1uur is gemiddeld 1euro, dus 80uur maal 1eur is 80eur , je besparing is dus ong(gem) 50eur!!!, dus dat kan wel uit, maar ik zou best nu willen overstappen op wanadoo, maar dan zijn er ene paar vragen bij mij, is dit nou wel een blijvende dienst ?? en hoelang moet ik erop w88 totdat ik toegang heb ??
Ik heb net met wanadoo gebeld en , zij nemen GEEN nieuwe klanten meer aan, en de dienst met 80uur geld nog alleen voor de klanten die er nog zijn, voor de rest is er geen ander abbo dat ze kunnen aanbieden alleen maar, korting op de kpn tikken 25% ..de dienst gaat ook niet meer in de lucht, hij blijft nog online voor de 80uurs klanten maar daar is ook nog geen toekomst voor...ze durfen het iig niet te voorspellen...volgens mij hebben we dan nu het einde van het internet gezien, en kunnen we allemaal weeer trug naar onze fijne KPN :(

• xxxMaverick
Op donderdag 21 maart 2002 13:15 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Ik heb net met wanadoo gebeld en , zij nemen GEEN nieuwe klanten meer aan, en de dienst met 80uur geld nog alleen voor de klanten die er nog zijn, voor de rest is er geen ander abbo dat ze kunnen aanbieden alleen maar, korting op de kpn tikken 25% ..de dienst gaat ook niet meer in de lucht, hij blijft nog online voor de 80uurs klanten maar daar is ook nog geen toekomst voor...ze durfen het iig niet te voorspellen...volgens mij hebben we dan nu het einde van het internet gezien, en kunnen we allemaal weeer trug naar onze fijne KPN :(
nog een andere verrassing voor je :) wish is ook gestopt :)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op donderdag 21 maart 2002 13:44 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

nog een andere verrassing voor je :) wish is ook gestopt :)
Dat is toch niet normaal dan is er dus echt nog maar 1 oplossing en dat is de kpn spekken :( :( :( of isdn nemen en laydot maar dan zit je al op 100nogwat euro,, en wie zegt dat dat blijvend is

• xxxMaverick
Op donderdag 21 maart 2002 13:46 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Dat is toch niet normaal dan is er dus echt nog maar 1 oplossing en dat is de kpn spekken :( :( :( of isdn nemen en laydot maar dan zit je al op 100nogwat euro,, en wie zegt dat dat blijvend is
welkom in nederland :+

• hervaz
Ladot voor 120 euro in de maand, of @work voor 135 euro per maand zijn de opties, voorwaar niet goedkoop maar je moet toch wat in een achtergesteld gebied :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind wel dat ze een beetje persoonlijke waarschuwing moesten geven. Nu moes je maar ruiken of je boven het "limit" zat.

Ookal zeiden ze nou zoiets van "U bent teveel online als dit niet binnen 1 week veranderd bent u afgemeld" ofzo, dan had ik er echt nog wel beter opgeled want ik wou friaco eigenlijk wel houden ;(

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ze sluiten nu gewoon iedereen af, waar ze te veel kosten aan maken

Hier komt iets hips te staan

• DrJamez
  • Laatst online: 20:35
Op donderdag 21 maart 2002 11:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Zevenbergen/Klundert zeker? Had die domme CAI de boel maar niet moeten verkopen, dan hadden er nu ook Terayon modems uitgegeven worden.

* maartena download lekker met 150 kbyte/s :z
Hehehehe, hopen dat Essent zijn woord houdt en hier dan ook daadwerkelijk @home aan gaat bieden (anders blijft het :r)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Ik zie de boel gijzelen toch als een betere oplossing...

Zo kom ik ook nog eens op FOK!

Verwijderd

/me is nog in-the-air met Friaco :).
Klote voor iedereen die er afgegooid is!
Want zonder flatfree internet is internetten echt kl*te, steeds maar op die tikken letten enzo :'(.

• XippIX
  • Niet online
ja, das waar of neem gewoon kabel of adsl
Pagina: 1 2 Laatste