Toon posts:

Aliens - bestaan ze nou of niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al jaren worden ze waargenomen: UFO (unidentified flying objects). Hoewel in 90% een verklaring bestaat voor de sighting, blijft 10% wel onverklaard.
Bovendien claimen veel mensen ontvoerd te zijn door aliens. En dat ze rare experimenten hebben moeten ondergaan. Zelfs onder hypnose is niet vast te stellen of het gaat over een waanbeeld of over de werkelijkheid.
Dan is er nog het fenomeen graancirkels. Ook hier zijn 99% van de gevallen verklaarbaar, maar er blijft weer 1% over. Symmetrische vormen die met geen mogelijkheid door mensenhanden gemaakt kunnen worden zonder daar sporen voor achter te laten.

Mijn mening is, dat we niet alleen zullen zijn in het heelal. Het is heelal is oneindig groot (kijk maar eens naar een ander topic binnen W&L) en waarom zou de aarde juist de enige planeet moeten zijn waar leven is.
Maar ik zou niet weten of die aliens wel van ons bestaan afweten en of ze wel in schotels vliegen en eruit zien zoals ze vaker geschetst worden. Zouden ze niet een vorm aannemen die wij met onze kennis (nog) niet kunnen verklaren; zoals bijvoorbeeld in de vorm van een electrisch veld.

Hoe denken jullie daar nou over?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 19:42

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

tot nu toe is er geen bewijs van gevonden een beetje zinloos om er dan over te gaan praten.
maar imo zal er vast nog wel ergens anders een levensvorm zijn aangezien het heelal nog al groot is.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Op woensdag 20 maart 2002 16:00 schreef Dice-Rox het volgende:
Al jaren worden ze waargenomen: UFO (unidentified flying objects). Hoewel in 90% een verklaring bestaat voor de sighting, blijft 10% wel onverklaard.
Bovendien claimen veel mensen ontvoerd te zijn door aliens. En dat ze rare experimenten hebben moeten ondergaan. Zelfs onder hypnose is niet vast te stellen of het gaat over een waanbeeld of over de werkelijkheid.
Dan is er nog het fenomeen graancirkels. Ook hier zijn 99% van de gevallen verklaarbaar, maar er blijft weer 1% over. Symmetrische vormen die met geen mogelijkheid door mensenhanden gemaakt kunnen worden zonder daar sporen voor achter te laten.

Mijn mening is, dat we niet alleen zullen zijn in het heelal. Het is heelal is oneindig groot (kijk maar eens naar een ander topic binnen W&L) en waarom zou de aarde juist de enige planeet moeten zijn waar leven is.
Maar ik zou niet weten of die aliens wel van ons bestaan afweten en of ze wel in schotels vliegen en eruit zien zoals ze vaker geschetst worden. Zouden ze niet een vorm aannemen die wij met onze kennis (nog) niet kunnen verklaren; zoals bijvoorbeeld in de vorm van een electrisch veld.

Toen ik dit bericht las, d8 ik eerlijk gezegd, dat 't geschreven was door een 10 jaar oud-joch. Je "bewijzen" zijn echt n00b-8ig.

Ten eerste moet ik je vragen wat je eigenlijk verstaat onder aliens. Zijn aliens in jouw ogen iedere vorm van buitenaards leven, of zijn aliens slechts degene die ook intelligent zijn.

.....................................

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• inquestos
Op woensdag 6 februari 2002 20:28 schreef inquestos het volgende:

[..]
Op niet elke willekeurige planeet kan leven ontstaan. Er zijn dus enkele omstandigheden nodig voor het ontstaan voor leven. Zo mag de planeet niet te groot, maar ook niet te klein zijn. De planeet mag niet te dicht bij de ster staan, want dit zorgt voor een te hoge temperatuur, en te weinig evenwicht. Maar de planeet mag ook weer niet te ver weg staan, zodat er te weinig aantrekkingskracht is, en het te koud is op de planeet.

De Planeet moet een juiste samenstelling van de atmosfeer hebben voor de bouwstoffen voor organische verbindingen. Er moet vloeibaar water aanwezig zijn, en hoogstwaarschijnlijk is leven zonder zuurstof ook bijna onmogelijk.

Verder moeten veel variaties van chemische stoffen te vinden zijn.

Sommige wetenschappers gaan er ook van uit dat de planeet minstens een maan moet hebben, onder andere vanwege de eb en vloed werking hiervan. Tenslotte heeft het ontstaan van leven natuurlijk ook tijd nodig, maar dat ligt meer aan de ster zelf dan aan de planeet, doordat de explosies van sterren de planeten vernietigen.

Als je dit alles nagaat, lijkt de kans enorm klein dat een planeet aan deze voorwaarde voldoet. Bovendien zal een planeet die aan deze voorwaarde voldoet niet automatisch leven bevatten. Maar omdat er zo ontzettend veel melkwegstelsel zijn, en nog veel meer sterren met planeten, moet er eigenlijk wel buitenaards leven bestaan. Er zijn zon 100 miljard sterrenstelsels, en elk stelsel bevat ook weer zon 100 miljard sterren. Er wordt geschat dat in ons melkwegstelsel alleen al 2000 planeten zijn met intelligent leven. Dit alles is berekend door middel van de formule van drake. Door middel van de kans dat een planeet aan deze voorwaardes voldoet te vermenigvuldigen met het aantal geschatte planeten kwam deze uitkomst er uit.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

<flauw mode>
ALS je er van uitgaat dat het helal oneindig is, dan kun je dus nooit met zekerheid zeggen dat er geen 'aliens' bestaan...
</flauw mode>

Verwijderd

Topicstarter
Mijn argumenten mogen dan nogal n00b-achtig uitzien, maar dat komt omdat er simpelweg geen bewijzen zijn |:(

Lijkt me toch enigszins duidelijk dat men het volgende verstaat onder aliens:
Alle mogelijke levensvormen (dus ook virussen e.d.) die niet van de planeet aarde afkomstig zijn.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Het zou idd wel waar zijn, maar wat versta je onder Aliens? Het kunnen net zo goed alleen maar minuscule wormpjes zijn, die misschien niet eens evolueeren.

Op Discovery heb ik al een paar keer horen zeggen dat een planeet zonder water geen buitenaards leven kan bevatten. Dit slaat natuurlijk nergens op, wie zegt er dat aliens per se water nodig hebben?

edit:

BTW, de meeste UFO-waarnemingen (vooral in amerika) zijn verklaarbaar, meestal zijn het geheime experimentele vliegtuigen van de US luchtmacht, dat verklaart waarom er ook veel waarnemingen worden genomen rond Area 51 (geheime testbasis voor militaire vliegtuigen)

• inquestos
Op woensdag 20 maart 2002 16:10 schreef Dice-Rox het volgende:
Mijn argumenten mogen dan nogal n00b-achtig uitzien, maar dat komt omdat er simpelweg geen bewijzen zijn |:(

Alle mogelijke levensvormen (dus ook virussen e.d.) die niet van de planeet aarde afkomstig zijn.
Bewijzen niet, wel theoriën over de Kans ervan, zoals die van Drake. Als je zijn formule voor ons zonnestelsel invult, zouden er alleen al in ons sterrenstelsel 2000 planeten met intelligent leven zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 16:14 schreef Silvermonkey123 het volgende:

BTW, de meeste UFO-waarnemingen (vooral in amerika) zijn verklaarbaar, meestal zijn het geheime experimentele vliegtuigen van de US luchtmacht, dat verklaart waarom er ook veel waarnemingen worden genomen rond Area 51 (geheime testbasis voor militaire vliegtuigen)
[irri mode]
je zegt het zelf al: meestal....... :P
[/irri mode]

• inquestos
[/edit]
Ik begrijp niet waarom sommige mensen op deze planeet zelfs maar kunnen twijfelen in het niet bestaan van op ons lijkend Buitenaards leven dat zich voortbeweegt met aardse voertuigen (de zogenoemde schotels), in aardse dimensies, op aardse tijdstippen, met aardse snelheden, aardse opvattingen, aardse gewoonten.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Zoals eerder gezegd kunnen we hier niet over discussieren. Het is geen zwart/wit ja/nee discussie. Ik denk dat we allemaal wel kunnen beamen dat de kans gewoon exorbitant groot is. Mijns insziens bestaan ze dus wel....maar ik denk dat de meesten het daar mij eens zijn. Of ze ook hierheen komen weet ik niet. Maar ik raad aan dat je eens zoekt in de eerdere threads - er zijn al hele uitgebreide threads over dit onderwerp waar al veel meningen (waaronder die van mezelf) instaan.

Verwijderd

Dus je zou ook in God kunnen geloven, als je tenminste niet gelooft

Zelf denk ik dat er mogelijk ander levensvormen zijn.

Verwijderd

als zelfbenoemde GoT expert (8> op het gebied van ufo's en aliens
zeg ik .. Ja aliens bestaan , ze zijn hier al lang en observeren onze ontwikkelingen met name die van atoomwapens en ruimtewapens ( bush z'n 'raketschild' enzo )

er zijn meer dan genoeg bewijzen om die mening te onderbouwen, mensen die claimen dat dat niet zo is hebben zich er blijkbaar nog nooit in verdiept

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:46 schreef Flamez het volgende:
als zelfbenoemde GoT expert (8> op het gebied van ufo's en aliens
zeg ik .. Ja aliens bestaan , ze zijn hier al lang en observeren onze ontwikkelingen met name die van atoomwapens en ruimtewapens ( bush z'n 'raketschild' enzo )

er zijn meer dan genoeg bewijzen om die mening te onderbouwen, mensen die claimen dat dat niet zo is hebben zich er blijkbaar nog nooit in verdiept
Ik wil absoluut niet beweren dat ze niet bestaan, maar het moeilijke is de waarheid te filteren uit alle boordje-aap verhalen die hieromheen bestaan. Heb je websites cq referenties die jouw mening/geloof onderbouwen? ik zou ze graag eens willen bekijken....

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ff snel wat typen, geen argumentatie enzo, geen zin in:
  • Alle logica tezamen: aliens bestaan.
  • Is het waarschijnlijk dat ze op aarde zijn: nee.
  • Waarom niet: omdat ik me niet kan voorstellen dat die lui met al die technologie ZO geinteresseerd kunnen zijn in ons.
  • maar ze zijn er wel: bacterieële dingen zijn ook aliens. Zelfs intelligent leven is niet uit te sluiten. Maar die kunnen duizenden jaren achterop ons liggen, of ze zouden zelfs nieteens het EQ (8) van de mensen kunnen evenaren.
  • verklaar dan die ontvoeringen!: simpel, 'lucid dreaming' en 'awareness during sleep paralysis' staan bekend om hun realisme. Waarom zou je niet heel echt gedroomd kunnen hebben dat aliens je hebben ontvoerd? Aanleidingen zat: X-files, boeken, gesprekken op fora etc.
  • verder nog wat te zeuren :( : Sorry als ik je leven nu verwoest ofzo :+ maar dit van mij zijn ook maar theorieën :)
  • that`s it!? : nope, eigenlijk wil ik nog een ding zeggen over aliens. Naar mijn mening zijn aliens de moderne excuses van feiten die je niet op kunt lossen met simpele antwoorden. Zo denk ik ook over de primitieve mens tegenover de Goden e.d. Gewoon het verklaren van het onverklaarbare in iets ontastbaars. Goden zijn niet meer aantrekkelijk voor de new-age kiddo`s enzo, dus verzinnen ze highly advanced aliens met complotten in geheime regeringen... ik vind dat normaal, omdat je nou eenmaal links moet leggen tussen feiten (programmeurs: zie het als inner joins in een database, mis je er 1 dan is je database nutteloos...), maar het blijft erg interessant. De mens blijft boeiend vind ik :)
* Blue-eagle gaat weer wat mensen kidnappen voor onderzoek vanavond ;)

Verwijderd

jah, idd, ik zou die bewijzen ook graag eens horen...
zelf ben ik er onzeker van of aliens al dan niet bestaan, doch neig ik ernaar te denken van wel.zo'n groot heelal...

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Het is een 'geloof' in het bestaan van buitenaards leven. Daar kun je volgens mij net zo zinnig over discussieren als over de waarheid van het geloof in een God. Dat mondt toch uit in oeverloze discussies (zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/420205)

Zelf lijkt het mij waarschijnlijk dat er een andere vorm van leven bestaat, gezien de grootte van het heelal waarin we leven en de willekeur waardoor bij ons leven is ontstaan. Mijn gevoel (niks meer, niks minder) zegt dan ook dat er nog wel ergens door dezelfde evolutionaire willekeur leven zal zijn ontstaan.

Mogelijk heeft die vorm van leven echter niks met zuurstof/koolstof/fotosynthese/enz. (Aardse levensvormen) te maken. Volgens mij moet je dat extreem ruim zien.

• inquestos
Op woensdag 20 maart 2002 22:22 schreef Blue-eagle het volgende:
Ff snel wat typen, geen argumentatie enzo, geen zin in:
  • Alle logica tezamen: aliens bestaan.
  • Is het waarschijnlijk dat ze op aarde zijn: nee.
  • Waarom niet: omdat ik me niet kan voorstellen dat die lui met al die technologie ZO geinteresseerd kunnen zijn in ons.
  • maar ze zijn er wel: bacterieële dingen zijn ook aliens. Zelfs intelligent leven is niet uit te sluiten. Maar die kunnen duizenden jaren achterop ons liggen, of ze zouden zelfs nieteens het EQ (8) van de mensen kunnen evenaren.
  • verklaar dan die ontvoeringen!: simpel, 'lucid dreaming' en 'awareness during sleep paralysis' staan bekend om hun realisme. Waarom zou je niet heel echt gedroomd kunnen hebben dat aliens je hebben ontvoerd? Aanleidingen zat: X-files, boeken, gesprekken op fora etc.
  • verder nog wat te zeuren :( : Sorry als ik je leven nu verwoest ofzo :+ maar dit van mij zijn ook maar theorieën :)
  • that`s it!? : nope, eigenlijk wil ik nog een ding zeggen over aliens. Naar mijn mening zijn aliens de moderne excuses van feiten die je niet op kunt lossen met simpele antwoorden. Zo denk ik ook over de primitieve mens tegenover de Goden e.d. Gewoon het verklaren van het onverklaarbare in iets ontastbaars. Goden zijn niet meer aantrekkelijk voor de new-age kiddo`s enzo, dus verzinnen ze highly advanced aliens met complotten in geheime regeringen... ik vind dat normaal, omdat je nou eenmaal links moet leggen tussen feiten (programmeurs: zie het als inner joins in een database, mis je er 1 dan is je database nutteloos...), maar het blijft erg interessant. De mens blijft boeiend vind ik :)
* Blue-eagle gaat weer wat mensen kidnappen voor onderzoek vanavond ;)
KIjk, eindelijk eens iemand die in de buurt komt van de verwoording van mijn gedachte. :)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 22:12 schreef Dice-Rox het volgende:
Ik wil absoluut niet beweren dat ze niet bestaan, maar het moeilijke is de waarheid te filteren uit alle boordje-aap verhalen die hieromheen bestaan.
inderdaad is helaas alle serieuze wetenschappelijk informatie bedolven onder een gigantische lading onzin

jammer genoeg word iedereen eerst geconfronteerd met de dikke laag onzin waardoor ze het hele onderwerp niet meer serieeus nemen en niet eens meer de moeite nemen om echt relevante informatie door te nemen
Heb je websites cq referenties die jouw mening/geloof onderbouwen? ik zou ze graag eens willen bekijken....
ik heb ze inmiddels al zo vaak op Got gepost dat het op spammen begint te lijken :P
maar vooruit

Best available evidence

Disclosure document 9 MB
doel opslaan als

voor nieuwsberichten over sightings met videobeelden zie

CNN - ufo's over Phoenix

videobeelden daarvan Phoenix ufo's.mov 1.2 MB

New Jersey Ufo's

Op deze laatste pagina is een duidelijk voorbeeld te zien hoe men een serieuse sighting probeert te ontkrachten door het belachelijk te maken met plaatjes van groene mannetjes

daar zie je dus de disinformatie/coverup campagne dmv psychologische manipulatie in z'n werking

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zo een 15 jaar terug heb ik zo een 60 boeken gelezen over ufologie, zelf ben ik er van overtuigt dat ufo's geen verzinsel zijn, maar ik ben er ook niet 100% van overtuigt dat ze van buitenaf afkomstig zijn, zelf geloof ik sterk in de theorie dat deze "ufos" mogelijk menselijke uitvindingen zijn.

Mijn belangrijkste reden om dit te geloven is het volgende, als buitenaardsen in staat zijn om de aarde te bereiken dat zijn ze ook vast wel in staat het op zo een manier te doen dat ze niet zichtbaar zijn, of zich gewoon als mens voordoen.

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik denk dat een intelligent ras elders in het heelal de technologie uitgevonden heeft om de ruimte te buigen en zodoende bij de aarde te kunnen komen.

Grottekeningen en grote bouwwerken zijn imho het bewijs van hun bezoek ooit aan de aarde.

Ik denk niet dat de indianen/inca's/maya's of whatever verzonnen hebben dat er een vlammende schijf uit de lucht neerdaalde (heel veel van die mythen gaan zo).

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Mastermind schreef :
Grottekeningen en grote bouwwerken zijn imho het bewijs van hun bezoek ooit aan de aarde.
Net alsof jij genoeg verstand van zaken hebt om een 'opinion' over grotschilderingen te hebben. Gelukkig zijn er mensen met meer verstand van zaken die vrij normale dingen zien in die schilderingen. Jij ziet wat je wilt zien.
Ik denk niet dat de indianen/inca's/maya's of whatever verzonnen hebben dat er een vlammende schijf uit de lucht neerdaalde (heel veel van die mythen gaan zo).
Asteroide-inslag.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Die graancirkels da's wel een leuk puntje. Ik vind het te toevallig dat die aliens altijd een graanveld uitkiezen en altijd als het graan bijna ge-oogst moet worden. Waarom geen maïsvelden, grasvelden, rietplantage of rijstvelden? Toch mensenwerk?
Bovendien weet de alien ongemerkt de dampkring binnen te dringen, dit zou te verklaren kunnen zijn door de superieure technologie. Maar als je dan zo advanced bent, waarom neem je dan de moeite om allerlei figuren in een graanveld te maken. Aardbewoners een beetje k*tten of zo? Als ze contact zoeken, dan kunnen ze vast wel bellen en als ze ongemerkt willen blijven dan zullen ze echt geen graancirkels maken.
Bekeken vanuit het perspectief van de alien is het volledig onlogisch om op aarde graancirkels te maken.

• inquestos
Op donderdag 21 maart 2002 01:08 schreef raptorix het volgende:
Zo een 15 jaar terug heb ik zo een 60 boeken gelezen over ufologie, zelf ben ik er van overtuigt dat ufo's geen verzinsel zijn, maar ik ben er ook niet 100% van overtuigt dat ze van buitenaf afkomstig zijn, zelf geloof ik sterk in de theorie dat deze "ufos" mogelijk menselijke uitvindingen zijn.

Mijn belangrijkste reden om dit te geloven is het volgende, als buitenaardsen in staat zijn om de aarde te bereiken dat zijn ze ook vast wel in staat het op zo een manier te doen dat ze niet zichtbaar zijn, of zich gewoon als mens voordoen.
zeg, als jij 60 boeken daarover hebt gelezen, mag je niet de fout maken om UFO's te vergelijken met buitenaardse ruimtevoertuigen. Natuurlijk bestaan UFO's, 't zit in de naam: Unidentified Flying Object.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 09:32 schreef inquestos het volgende:

[..]
zeg, als jij 60 boeken daarover hebt gelezen, mag je niet de fout maken om UFO's te vergelijken met buitenaardse ruimtevoertuigen. Natuurlijk bestaan UFO's, 't zit in de naam: Unidentified Flying Object.
Daar moet ik Inquestos wel gelijk in geven. De term UFO is niets meer of minder dan een vliegend object, waarvoor nog geen verklaring gevonden is. Zodra deze is gevonden (wat dat dan ook moge zijn) dan is het geen UFO meer :P

Zelf ben ik hier dus in mijn eerste post de fout mee in gegaan. Helaas wordt deze fout ook geregeld gemaakt in de media (zelfs op Discovery).
Voor alle duidelijkheid. Mij gaat het o.a. om die nog niet verklaarde vliegende object....

Verwijderd

Ik geloof wel in alliens, maar ik geloof er niet in dat ze hier langskomen; om koeien te doden en een beetje vaag boven weilanden te vliegen.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Aliens bestaan niet. ;)
Buitenaards leven geloof ik wel in.

Maar als ze hier zouden komen, gaan ze (volgens mij) echt niet zomaar weer weg zonder wat te laten 'horen' van ze.

Lijkt mij

Maar waarom zouden de buitenaardse wezens wel al zover zijn dat ze zover kunnen reizen?
Misschien zijn het ook wel gewoon mensen als wij, die 500 jaar terug in de tijd leven ofzo.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op woensdag 20 maart 2002 16:00 schreef Dice-Rox het volgende:Het is heelal is oneindig groot (kijk maar eens naar een ander topic binnen W&L
Tuurlijk, dan is dat ook maar meteen een feit.
Hier is een topic waarin staat dat het oneindig groot is, dan is dat ook zo natuurlijk.
lol :)

Maar waarom nou telkens die hele lap text van die topic starter quoten? Das irri.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Duh, gaan we mierenneuken of inhoudelijk discussieren, natuurlijk weet ik wel dat in die zin ufo's bestaan ik doelde natuurlijk op niet aardse zaken.

• Mastermind
Op donderdag 21 maart 2002 08:31 schreef Fused het volgende:

[..]

Net alsof jij genoeg verstand van zaken hebt om een 'opinion' over grotschilderingen te hebben. Gelukkig zijn er mensen met meer verstand van zaken die vrij normale dingen zien in die schilderingen. Jij ziet wat je wilt zien.
[..]
Klopt.
Asteroide-inslag.
Je hebt helemaal gelijk.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Mastermind schreef :
Klopt.
Als jij de grootheidswaan wilt hebben dat jij eventjes wat schilderingen kan interpreteren en dan ook nog beter dan de deskundigen op dat gebied: best.

Persoonlijk zou ik dan hulp gaan zoeken.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 03:22 schreef Mastermind het volgende:
Ik denk dat een intelligent ras elders in het heelal de technologie uitgevonden heeft om de ruimte te buigen en zodoende bij de aarde te kunnen komen.

Om die grottekeningen nou direct bewijs te noemen :+
Van die grottekeningen weet ik niet, het lijkt mij zelf meer voor de hand liggend dat de 'mens' dat zelf heeft gedaan tijdens de evolutie.

En de zogenaamde mythen en alle andere 'bijzondere' dingen die eigenlijk niet horen te kunnen zouden idd weleens gedaan kunnen zijn door een buitenaards levenvorm, maar dan komt de big question: WAAROM en waarom merken we daar nu niks meer van?

En toch heb ik een kronkel in mijn kop die altijd denkt dat een 1 of andere overheid (Amerika ofzo) of een ander geheim iets die informatie achterhoud en dat niet verteld aan de wereld.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op donderdag 21 maart 2002 11:17 schreef raptorix het volgende:
Duh, gaan we mierenneuken of inhoudelijk discussieren, natuurlijk weet ik wel dat in die zin ufo's bestaan ik doelde natuurlijk op niet aardse zaken.
Euh heb je dat tegen mij :?

Verwijderd

Ze bestaan wel degelijk. Het enige bewijs dat er intelligent leven elders leeft, is dat het nog geen contact met ons opgenomen heeft.
(even doordenken, graag)

Verwijderd

Het staat allang buiten kijf dat er leven is te vinden in ons zonnestelsel, weliswaar op bacteriologisch niveau.

Voor intelligent buitenaards leven dat op aarde is geweest is nog niets substantieels gevonden, buiten de "top-secret" informatie die op de een of andere vreemde manier naar buiten komt, buiten de zogenaamde gerenommeerde wetenschappers die allerlei opzienbarende dingen te vertellen hebben over hun vroegere werknemer, buiten de legendes als alternative 3 en het jason project.....
een hoop gebakken lucht, alhoewel ik moet zeggen dat het disclosure project geloofwaardig over komt.

Er zijn een hoop vreemde dingen gebeurt maar op geen enkele manier is hard gemaakt dat die vreemde gebeurtenissen met maar een antwoordt te verklaren zijn.

Nogmaals, je kunt niet iets onderscheiden als je het nog nooit hebt gezien, gemeten en als je zelfs geen idee hebt wat het gedrag zou moeten zijn!!!

Wat zeker is, is dat er een hoop prutsers zijn die met behulp van wichelroedes en zwarte "magie" de oplossing denken te vinden voor alle problemen, wat vreemd is, is dat deze mensen ook maar een greintje aandacht krijgen.

Verwijderd

Heelal is natuurlijk niet oneindig!!,is eindig maar onbegrenst.

Verwijderd

Denk hier eens over :

Misschien is het eerste eencellige organisme op aarde hier wel geplaatst door wat voor ons aliens zijn, als een soort experiment om erachter te komen hoe 'evolutie' in elkaar zit.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 09:57 schreef beer het volgende:
Ik geloof wel in alliens, maar ik geloof er niet in dat ze hier langskomen; om koeien te doden en een beetje vaag boven weilanden te vliegen.
aliens heb je nooit kunnen aanschouwen. Ik neem aan dat je dus ook in God gelooft?

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 18:30 schreef carnman het volgende:
Denk hier eens over :

Misschien is het eerste eencellige organisme op aarde hier wel geplaatst door wat voor ons aliens zijn, als een soort experiment om erachter te komen hoe 'evolutie' in elkaar zit.
en uiteindelijk blijkt er een groot MC Mars complot erachter te zitten, die ons over enkele jaren als vee gaan ophalen voor vleesconsumptie :9

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 18:30 schreef carnman het volgende:
Denk hier eens over :

Als dat zo was, dan zouden ze aarde allang vernietigd hebben als mislukt experiment. De mensen lopen hier alles al jaren te verklote (milleu, vrede, voedsel etc).

En ff iets over UFO's Die UFO's kunnen zelfs van aarde zelf komen. Ik heb ergens ooit eens een artikel gevonden over een groep wetenschappers die aan het onderzoeken zijn of er inteligent leven op de ocean bodem is. leven is daar ooit begonnen. Van Meteorieten heb je op de zee bodem weinig last. Door deze twee samekomstig heden hebben deze wezens veel langer kunnen evoluëren en meer kenis kunnen vergaren. Verder zit een overgroot deel van de Grondstoffen in de oceanen. Verder hebben we de oceanen nog niet kunnen onderzoeken.
Verder kun je met deze theorie een hele hoop Bijbelse verhalen en grote gebouwen (piramides) verklaren.
Ook nog een antwoord op de vraag waarom ze ons nu niet meer helpen is omdat wij te inteligent aan het worden zijn voor hulp.

Verwijderd

en zo heb je weer een mooi voorbeeld ,

Hoe de mens z'n eigen domheid in stand houd

Men negeert gewoon totaal de aangevoerde goed onderbouwde informatie en bewijsstukken en blijft gewoon hersenloos verder blaten

|:(

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 18:53 schreef A_t_G het volgende:

[..]

Als dat zo was, dan zouden ze aarde allang vernietigd hebben als mislukt experiment. De mensen lopen hier alles al jaren te verklote (milleu, vrede, voedsel etc).
Wat zou dat?
Als ze de 'Evolutie' willen bestuderen dan horen deze dingen daar toch bij?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 21 maart 2002 14:08 schreef Bramiozo het volgende:
Het staat allang buiten kijf dat er leven is te vinden in ons zonnestelsel, weliswaar op bacteriologisch niveau.

[..]
Grappig dat jij blijkbaar meer weet dan de wetenschappers. Waar haal je deze wijsheid vandaan??

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

En ff iets over UFO's Die UFO's kunnen zelfs van aarde zelf komen. Ik heb ergens ooit eens een artikel gevonden over een groep wetenschappers die aan het onderzoeken zijn of er inteligent leven op de ocean bodem is. leven is daar ooit begonnen.
Hoe kom je daarbij? Er is een theorie die zegt dat het leven is ontstaan bij warme bronnen op de zeebodem, maar dat is slechts een van vele theorieen, en niet eens de meest waarschijnlijke.
Van Meteorieten heb je op de zee bodem weinig last. Door deze twee samekomstig heden hebben deze wezens veel langer kunnen evoluëren en meer kenis kunnen vergaren. Verder zit een overgroot deel van de Grondstoffen in de oceanen. Verder hebben we de oceanen nog niet kunnen onderzoeken.
We hebben de diepste oceaanbodem nog niet geheel onderzocht, maar we kunnen er best komen, met speciale diepzeeboten en onbemande sondes. Er is nog nooit een intelligente levensvorm gevonden.

Meteorieten heb je idd geen last van nee. Aan de andere kant, er heerst een druk die bijna alles wat de mens naar beneden stuurt, verplettert. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor alles wat zij omhoog zouden sturen - Dat klapt uit elkaar.

Maar waar zou dat intelligente leven dan van moeten leven? Zwavelhoudende verbindingen, net zoals de bacterien daar? Er is een primitieve voedselketen die die bacteriën als basis heeft, maar hogere levensvormen dan een worm zijn er nog niet aangetroffen. De condities op de zeebodem zijn zo extreem dat er slechts weinig leven te vinden is.

Er zitten veel grondstoffen in de oceaan, ze zijn er echter niet uit te halen omdat de concentratie enorm laag is.
Verder kun je met deze theorie een hele hoop Bijbelse verhalen en grote gebouwen (piramides) verklaren.
Ook nog een antwoord op de vraag waarom ze ons nu niet meer helpen is omdat wij te inteligent aan het worden zijn voor hulp.
Die zijn op veel simpelere manier ook te verklaren. Wel typisch dat dit soort theorieen altijd meteen de prestaties van de egyptenaren en bijbelse verhalen willen verklaren... Zal wel wat te maken hebben met het "Discovery-effect" >:)

Daarnaast waren de egyptenaren even intelligent als wij. Hoezo "te intelligent geworden?"

Het zou btw wel een grappig gezicht zijn: Leven uit de diepzee dat communiceert met een egyptenaar. Dat leven moet in een enorme drukcabine zitten om niet uiteen te spatten... Zijn er toevallig ook rotstekeningen bekend van enorme pratende drukcabines? >:)

Verwijderd

Het is onderhand wel duidelijk dat de natuur onder extreme omstandigheden in staat is om leven te in stand te houden, verder is het duidelijk dat in marsmeteorieten mogelijk leven was gevonden (waarbij de beslissing dat het geen leven was volgens mij volkomen arbitrair was), verder waren er aanwijzingen dat er in bepaalde interstellaire gaswolken waterdamp aanwezig is e.a. smakelijke biologische materialen, verder zijn er natuurlijk een aantal manen van jupiter die de aandacht verdienen, zoals europa waar onder de kilometers meters dikke ijslaag vloeibaar water aanwezig is over het gehele oppervlak.

Ik bedoel niet dat het bewijs al geleverd is maar dat het slechts nog een formaliteit is. Intelligent! buitenaards leven is natuurlijk weer een grote stap verder, daarvoor moet ik disclosure project maar eens gaan doorlezen.

p.s. flamez, wat weet jij van alternative 3?

Verwijderd

Nog even over graancirkels. ze zijn ALLEMAAL, ZONDER UITZONDERING door mensen gemaakt. De bedenkers van dat truukje hebben dat een paar jaar geleden toegegeven. Op discovery hebben ze een tijdje geleden een test gedaan. Ze hadden men een boer afgesproken dat ze bij hem in het graan een graancirkel zouden maken. Dit hebben ze opgenomen, ze hadden namelijk bewijs nodig dat die cirkels door mensen gemaakt waren.

De volgende dag belde die boer de krant om te vertellen dat er een graancirkel in zijn graan zat. Meteen kwamen er "ufologen" op af om te kijken of het een echte, gemaakt door aliens, was of niet. Velen van hen kwamen tot de conclusie dat het een echte was en zelfs na het zien van de video vonden ze dat het gemaakt moest zijn door aliens.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 20:41 schreef GHOst. het volgende:
Nog even over graancirkels. ze zijn ALLEMAAL, ZONDER UITZONDERING door mensen gemaakt. De bedenkers van dat truukje hebben dat een paar jaar geleden toegegeven. Op discovery hebben ze een tijdje geleden een test gedaan. Ze hadden men een boer afgesproken dat ze bij hem in het graan een graancirkel zouden maken. Dit hebben ze opgenomen, ze hadden namelijk bewijs nodig dat die cirkels door mensen gemaakt waren.

De volgende dag belde die boer de krant om te vertellen dat er een graancirkel in zijn graan zat. Meteen kwamen er "ufologen" op af om te kijken of het een echte, gemaakt door aliens, was of niet. Velen van hen kwamen tot de conclusie dat het een echte was en zelfs na het zien van de video vonden ze dat het gemaakt moest zijn door aliens.
Is waar.

Als die ruimtewezens dan toch zo intelligent zouden zijn dat ze van hun planeet tot hier kunnen komen, waarom zouden ze dan hier ff een paar tekeningetjes maken in een graanveld en verder vertrekken zonder boe of ba?

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 19:48 schreef Captain Proton het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Er is een theorie die zegt dat het leven is ontstaan bij warme bronnen op de zeebodem, maar dat is slechts een van vele theorieen, en niet eens de meest waarschijnlijke.
De oudste fosielen die ooit gevonden zijn waaren zee diertjes.
[..]

We hebben de diepste oceaanbodem nog niet geheel onderzocht, maar we kunnen er best komen, met speciale diepzeeboten en onbemande sondes. Er is nog nooit een intelligente levensvorm gevonden.
We hebben ooit eens een keer 1 sonde naar de zeebodem gestuurd. Dit was een redelijk succes. Maar ze zitten met een paar problemen (waaronder Druk en Geld)
Meteorieten heb je idd geen last van nee. Aan de andere kant, er heerst een druk die bijna alles wat de mens naar beneden stuurt, verplettert. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor alles wat zij omhoog zouden sturen - Dat klapt uit elkaar.
Dit is alleen het geval als er een gas in voor komt. Op het moment dat het massief is zal er niks gebeuren.
Maar waar zou dat intelligente leven dan van moeten leven? Zwavelhoudende verbindingen, net zoals de bacterien daar? Er is een primitieve voedselketen die die bacteriën als basis heeft, maar hogere levensvormen dan een worm zijn er nog niet aangetroffen. De condities op de zeebodem zijn zo extreem dat er slechts weinig leven te vinden is.
Ze hebben met die ene sonde toen vissen gevonden op die diepte. En volgens mij kunnen inktvis achten ook op zeer grote diepte leven.
Er zitten veel grondstoffen in de oceaan, ze zijn er echter niet uit te halen omdat de concentratie enorm laag is.
Dit klopt. Dat lukt ons nog niet.
[..]

Die zijn op veel simpelere manier ook te verklaren. Wel typisch dat dit soort theorieen altijd meteen de prestaties van de egyptenaren en bijbelse verhalen willen verklaren... Zal wel wat te maken hebben met het "Discovery-effect" >:)

Daarnaast waren de egyptenaren even intelligent als wij. Hoezo "te intelligent geworden?"

Het zou btw wel een grappig gezicht zijn: Leven uit de diepzee dat communiceert met een egyptenaar. Dat leven moet in een enorme drukcabine zitten om niet uiteen te spatten... Zijn er toevallig ook rotstekeningen bekend van enorme pratende drukcabines? >:)
Het is waarschijnlijk dat deze wezens het voorme kaar hebben gekregen om met de mensen van die tijd te comuniseren.

Maar het gaat hier om een theorie. Ik zal kijken of ik ergens hier een linkje van kan vinden.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32
Op donderdag 21 maart 2002 18:59 schreef Flamez het volgende:
en zo heb je weer een mooi voorbeeld ,

Hoe de mens z'n eigen domheid in stand houd

Men negeert gewoon totaal de aangevoerde goed onderbouwde informatie en bewijsstukken en blijft gewoon hersenloos verder blaten

|:(
Ik heb nog geen goed onderbouwde informatie en bewijsstukken gezien in dit topic.

Verwijderd

De oudste fosielen die ooit gevonden zijn waaren zee diertjes.
Niet waar, de oudste fossielen die gevonden zijn, zijn stromatolieten, fossielen van bacterieën die aan het aardoppervlak leefden.
We hebben ooit eens een keer 1 sonde naar de zeebodem gestuurd. Dit was een redelijk succes. Maar ze zitten met een paar problemen (waaronder Druk en Geld)
Dat is al veel vaker gebeurd. Zelfs bij discovery hebben ze al X aantal afleveringen gemaakt over diverse projecten, en de meeste projecten zijn wetenschappelijke missies geweest, die geen openbaar filmmateriaal geproduceerd hebben.
Dit is alleen het geval als er een gas in voor komt. Op het moment dat het massief is zal er niks gebeuren.
Hetzelfde geldt voor vloeistoffen. En aangezien die wezens hoe dan ook voor een groot deel uit water moeten bestaan, klappen dus ook zij uit elkaar, tenzij ze in een enorme drukcabine naar boven komen.
Ze hebben met die ene sonde toen vissen gevonden op die diepte. En volgens mij kunnen inktvis achten ook op zeer grote diepte leven.
De vissen die daar leven, zijn afstammelingen van oppervlaktevissen, die zich aangepast hebben aan het leven in de diepzee. Daarnaast zijn dat slechts zeer weinig soorten, die leven aan de grens van wat mogelijk is.
Dit klopt. Dat lukt ons nog niet.
Moet ik je gaan voorrekenen wat voor oceaanstromen je moet produceren om op grote schaal metalen uit zeewater te halen, of geloof je me zo wel? :)
Het is waarschijnlijk dat deze wezens het voorme kaar hebben gekregen om met de mensen van die tijd te comuniseren.

Maar het gaat hier om een theorie. Ik zal kijken of ik ergens hier een linkje van kan vinden.
Het gaat hier niet om een theorie, het gaat om een fantasie. En daarnaast is het niet waarschijnlijk of zelf maar aannemelijk dat die wezens communiceerden met mensen, om de door mij genoemde redenen. Ik zou nog eerder geloven in aliens die hier op aarde komen om ons les te geven...

• Mastermind
Op donderdag 21 maart 2002 11:29 schreef Fused het volgende:

[..]

Als jij de grootheidswaan wilt hebben dat jij eventjes wat schilderingen kan interpreteren en dan ook nog beter dan de deskundigen op dat gebied: best.

Persoonlijk zou ik dan hulp gaan zoeken.
Ik heb geen zin om met iemand in discussie te gaan die niet geinteresseerd is in mijn mening, maar bij voorbaat mij als ridicuul afdoet.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Mastermind schreef:
Ik heb geen zin om met iemand in discussie te gaan die niet geinteresseerd is in mijn mening, maar bij voorbaat mij als ridicuul afdoet.
Je kan geen mening hebben over of iets een bewijs vormt of niet. Als je onderzoek naar je eigen theorie had gedaan, dan had je geweten dat duizenden mensen hetzelfde argument hebben geprobeerd te gebruiken en dat ze allemaal gefaald hebben. Die bouwwerken en schilderingen zijn heel goed te verklaren zonder het poneren van buitenaardse wezens. Jij gelooft in buitenaardse wezens en de rest is ad hoc argumentatie.

Ik hoef niet zo nodig met je in discussie, omdat iemand die zegt dat hij in grote bouwwerken en grotschilderingen een bewijs ziet voor buitenaardse wezens blijkbaar niet welwillend is onderzoek te doen naar zijn eigen ideeen.
Je bedot jezelf en anderen door het gebruik van de term 'bewijs' voor iets dat zelfs in de verste verte niet op een bewijs lijkt.

Verwijderd

tuurlijk zijn er buitenaardse wezentjes

of dachten jullie dat we HELEMAAL ALLEEN waren in de oh-zo-grote ruimte

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

ChaosssGirl schreef :
tuurlijk zijn er buitenaardse wezentjes

of dachten jullie dat we HELEMAAL ALLEEN waren in de oh-zo-grote ruimte
Volgens de Drake equation hadden we al lang en breed miljoenen andere civilisaties moeten tegenkomen. Aangezien dat niet zo is, resulteert de Fermi paradox. Waarom hebben we ze nog niet gezien?

Een simpele oplossing voor de Fermi paradox is de conclusie dat elke civilisatie zichzelf vernietigd voor ze de mogelijkheid tot het koloniseren van andere planeten ontwikkeld. Een andere is dat ze niet willen, maar is het geloofwaardig dat miljoenen rassen allemaal de wijsheid ontwikkelen dat niet te willen?

Kortom: hoewel een simpele observatie voorspelt dat er honderden miljarden civilisaties zouden moeten zijn, waarvan tientallen miljoenen veel verder ontwikkeld dan wij, is dat niet geloofwaardig omdat we er nog geen enkele hebben waargenomen. Zelfs 100 zou niet voldoende zijn BTW.
Conclusie: er zijn veel minder intelligente civilisaties in het heelal dan je zomaar aan zou nemen. Misschien vernietigen ze zichzelf toch allemaal?

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 21:45 schreef Captain Proton het volgende:

[..]

Niet waar, de oudste fossielen die gevonden zijn, zijn stromatolieten, fossielen van bacterieën die aan het aardoppervlak leefden.
Hier moet ik dan gelijk in geven. Dacht altijd dat de oudste fosielen van zeediertjes waren
[..]

Hetzelfde geldt voor vloeistoffen. En aangezien die wezens hoe dan ook voor een groot deel uit water moeten bestaan, klappen dus ook zij uit elkaar, tenzij ze in een enorme drukcabine naar boven komen.
Les 1 fase: Alleen gassen kunnen worden samengeperst.
[..]

De vissen die daar leven, zijn afstammelingen van oppervlaktevissen, die zich aangepast hebben aan het leven in de diepzee. Daarnaast zijn dat slechts zeer weinig soorten, die leven aan de grens van wat mogelijk is.
Zeer weinig soorten. Dit klopt. Maar het zou genoeg kunnen zijn om als voedsel te dienen.
[..]

Moet ik je gaan voorrekenen wat voor oceaanstromen je moet produceren om op grote schaal metalen uit zeewater te halen, of geloof je me zo wel? :)
Dit geloof ik wel.
[..]
Het gaat hier niet om een theorie, het gaat om een fantasie. En daarnaast is het niet waarschijnlijk of zelf maar aannemelijk dat die wezens communiceerden met mensen, om de door mij genoemde redenen. Ik zou nog eerder geloven in aliens die hier op aarde komen om ons les te geven...
Zoals ik al zij het gaat over een theorie waarvan dat de kans groter is dat hij waar is dan dat het "echte" aliens zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 12:34 schreef Fused het volgende:

[..]

Volgens de Drake equation hadden we al lang en breed miljoenen andere civilisaties moeten tegenkomen. Aangezien dat niet zo is, resulteert de Fermi paradox. Waarom hebben we ze nog niet gezien?
:? honderduizenden claims van ufo sightings , foto's en video materiaal , radar beelden ..

dat maakt de vraag "waarom hebben we ze dan nog niet gezien" toch wel een beetje erg |:(

het enigste antwoord op die vraag is dat de meeste mensen het gewoon niet willen zien

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Flamez schreef:
:? honderduizenden claims van ufo sightings , foto's en video materiaal , radar beelden ..
Als er zoveel waren als voorspeld door de Drake vergelijking, dan had het SETI project er al miljoenen moeten vinden. De Fermi paradox maakt duidelijk dat er ergens een onjuist aanname zit in de Drake vergelijking en die zit hoogstwaarschijnlijk niet in de getalschattingen, maar in een onvoorziene factor zoals zelfdestructie (door bijvoorbeeld vergevorderde atoomtechnologie, nanotechnologie, etc.).

Bovendien gaat het er juist om dat UFO waarnemingen niets voorstellen: als de civilisaties er waren, zouden we veel meer waar moeten nemen. Waarom zouden aliens de moeite nemen zich op zo'n semi-mysterieuze wijze aan ons te vertonen? Waarom moeten ze idiote cirkels in maai-klare graanvelden achterlaten, maar vinden we nooit dergelijke cirkels in bietenvelden of grasland? De UFO hype kent teveel onvolkomenheden om geloofwaardig te zijn.

Verwijderd

Les 1 fase: Alleen gassen kunnen worden samengeperst.
Ga dan je leraar maar vertellen dat hij het totaal verkeerd begrepen heeft :)

Elke stof kan samengedrukt worden. Bij gassen is er echter relatief weinig kracht voor nodig om een aanzienlijke volumereductie te krijgen, de kracht om een vloeistof even ver samen te drukken is vele malen groter. Aangezien deze kracht enorm groot is, kom je in praktische toepassingen eigenlijk nooit vloeistoffen tegen die ver zijn samengedrukt, maar het kan wel.

Een levend wezen uit de diepzee is volledig aangepast aan de daar heersende druk. Net zoals dat een mens die op dergelijke diepten gaat zwemmen, compleet samengedrukt wordt, zal een diepzeewezen niet boven water kunnen leven zonder druktank.
Zoals ik al zij het gaat over een theorie waarvan dat de kans groter is dat hij waar is dan dat het "echte" aliens zijn.
Dat betwijfel ik. Het zou toch wel verschrikkelijk toevallig zijn dat er zeer intelligent leven was op net die ene plek op aarde waar wij nog niet gemakkelijk kunnen komen...

Verwijderd

UFO's en ontvoeringen zeggen mij niets over het bestaan van buitenaards leven. Je kan het onverklaarbare net zo makkelijk aan god toeschrijven als aan aliens. Ik wil geen aannames maken gebaseerd op gebrek aan bewijs.

Maar het universum is zo groot dat het mij heel onwaarschijnlijk lijkt we de enigen zijn. Het lijkt me vrijwel zeker dat er elders leven is, en ook dat er ander intelligent leven bestaat. En het is niet uit te sluiten dat er veel verder ontwikkelde intelligenties bestaan.

Maar ook vanwege de omvang van het heelal denk ik dat de kans dat ze ons regelmatig bezoeken zeer klein is. Het is niet uit te sluiten maar er is geen bewijs voor. Ze kunnen nog zo intelligent zijn, het is heel goed mogelijk dat de lichtsnelheid echt de absolute maximum snelheid is, ook voor hen. Dan zullen de sterren altijd slechts lichtpuntjes aan het uitspansel blijven, voor al het leven in het universum.

En dan is er altijd nog de mogelijkheid dat we wel alleen zijn, ofwel als uitzondering, of als creatie van god.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Captain Proton schreef:
[knip]
Diepzeedieren klappen uit elkaar omdat het gas in hun lichamen uitzet bij het 'opstijgen'.
De volumetoename van de vloeistoffen in hun lichaam is verwaarloosbaar ten opzichte daarvan, omdat, zoals je zelf al zegt, de compressiemodulus van vloeistoffen ontzettend groot is.

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 20:28 schreef Fused het volgende:
Als er zoveel waren als voorspeld door de Drake vergelijking, dan had het SETI project er al miljoenen moeten vinden.
SETI is NEP.. opgezet en gesponsord door dezelfde regering die al jarenlang alles over UFO's ontkent
een tijdelijk zoethoudertje en tegelijkertijd deel van een ontmoedigings beleid
aangezien er geen resultaat geboekt word verliest de ufo enthusiast uiteindelijk alle interresse

en voorziet het de ontkenners van een handig excuus
"zie je, ze zijn er niet anders had SETI ze wel gevonden"

Als de directeur van SETI in een documentaire steld dat er over de hele wereld nog nooit UFO's op radar zijn gezien staat die vent ronduit te liegen

verder zoeken ze met verouderde apparatuur naar een communicatie middel wat we zelf nog maar 50 jaar gebruiken en wat we misschien nog ruim geschat 150 jaar zullen gebruiken
als een beschaving 2000 jaar voor loopt op ons en op 100 lichtjaar afstand bevind dan zijn hun radiogolven ( als ze die ooit gebruikt hebben ) tussen 1800 en 1900 jaar geleden onze aardbol gepasseerd ..

de kans dat we op het juiste moment zoeken om die signalen op te vangen is vele malen kleiner dan de uitkomst van de Drake formule
Waarom zouden aliens de moeite nemen zich op zo'n semi-mysterieuze wijze aan ons te vertonen?
Omdat de ( corrupte ) overheid blijkbaar heeft besloten geen contact te willen leggen
( waarschijnlijk uit vrees voor verlies van hun machts posities )
De globale ontkenning van buitenaards leven door regeringen duid hier op..

aangezien de Overheid de bevolking vertegenwoordigd zal een geavanceerde beschaving het besluit van de regering enigszins respecteren
De 'bezoekers' willen zich wel bekend maken aan de gewone bevolking ( waarschijnlijk omdat ze vinden dat wij recht hebben om te weten ) en laat zich op een subtiele manier zien om iig de nieuwsgierigheid op te wekken

Dat kunnen ze niet in een groot spektakel doen aangezien de mensheid dan schrikt en zich bedreigd gaat voelen..
daarbij lopen ze het risico dat een overheid die hun aanwezigheid niet wenst hun heel snel bestempeld als de nieuwe Osama bin Laden..

een paar valse berichten over een aanval en de hele wereld zal zich tegen elke vorm van buitenaards leven keren met langdurige oorlogen als resultaat

en 1 maal dat stempel zal er nooit vertrouwen meer komen tussen beide beschavingen

en ze zullen vast niet zo dom zijn om dat risico te lopen
Waarom moeten ze idiote cirkels in maai-klare graanvelden achterlaten, maar vinden we nooit dergelijke cirkels in bietenvelden of grasland? De UFO hype kent teveel onvolkomenheden om geloofwaardig te zijn.
wat je eerst moet doen is "het kaf van het koren scheiden" en je beperken tot echt waardevolle informatie ( zoals gegeven in m'n links ) en niet laten afleiden door vreemde bijzaken die als stromannen worden neergezet..

dat 1 of andere leip beweerd dat hij een graancirkel heeft gemaakt zegt namelijk geen hol over goed gedocumenteerde gevallen van militaire Bases waar UFO's nucleare ICBM's uitschakelen

Verwijderd

Zeer interessant omdat het betrekking heeft met dit onderwerp: http://web99.arc.nasa.gov/~astrochem/aanature.html .
Mischien leuk voor de biochemiemensen onder ons.
This web page contains supporting material for The Formation of Racemic Amino Acids by Ultraviolet Photolysis of Interstellar Ice Analogs in the March 28 issue of Nature (by Max P. Bernstein, Jason P. Dworkin, Scott A. Sandford, George W. Cooper, & Louis J. Allamandola. NATURE | VOL 416 | 28 MARCH 2002 | Pages 401-403)

What does the article say? We have done the very first lab experiments to show that amino acids will form in ice in deep space. This may explain the amino acids that are seen in meteorites. Click here to read a press release.

This is significant because it challenges the old paradigm that the molecules leading to life formed on Earth. Our results suggest that these life-like molecules formed in space and came to Earth after it formed. Becuase these amino acids form in the dense clouds from which solar systems are made, it also means that everywhere there are forming solar systems there will be amino acids literally falling from the sky.

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:10 schreef Dice-Rox het volgende:

Je zegt adt 10% niet te verklaren is, en je zegt dat je geen bewijs is.

Dus je geloofd je eigen 10% niet, of er is wel degelijk bewijs.

Antwoord: Ja ze bestaan, maar ze komen nooit heir.

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Volgens mij bestaan er wel aliens, maar ik geloof niet dat ze op ons planeet zijn geweest. Ik vind al die UFO's maar fake. Ik weet eigenlijk ook niet waarom mensen vaak denken dat aliens veel verder ontwikkeld zijn dan wij qua technologie. Misschien zijn wij wel de slimste wezens van het hele universum ;)

Aye aye captain

Verwijderd

Wel raar dat mensen over heel de wereld +/- dezelfde sitings hebben van ufos. En met die graancirkels: Graancirlkels kleineer dan 2 km zijn door mensen gemaakt maar er zijn graancirels van 10 km!
Als iemand echt interesse heeft kan ik uit mijn ufo archief een linklijst halen met ufo-communities etc. :P
Ik denk dat in het algemeen aliens wel bestaan, of ze verband hebben met ufos weet ik niet... Ik bedoel als ze al zeggen dat de ruimte oneindig is, en er is al kans dat er ander leven is in ons zonnestelsel, hoe groot is de kans wel dat er ergens ander leven is, er zijn onterbare andere zonnestelsels...

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 18:48 schreef Ann0 het volgende:
Wel raar dat mensen over heel de wereld +/- dezelfde sitings hebben van ufos.
Ook raar is dat we pas UFOs zien sinds we zelf vliegtuigen en raketten maken. En dat er daarvoor erg veel sightings van spoken en monsters waren.

En je zou eigenlijk moeten nagaan hoeveel vd mensen die een UFO sighting doen, daarvoor wel eens een verhaal over UFOs hebben gehoord.
En met die graancirkels: Graancirlkels kleineer dan 2 km zijn door mensen gemaakt maar er zijn graancirels van 10 km!
bron?

Verwijderd

Gezien de grootte van het universum en het aantal planeten wat aan het profiel voldoet om mogelijk leven te kunnen voorbrengen lijkt het mij niet meer dan logisch dat er ergens (ja daar, miljoenen lichtjaren ver) er inderdaad intelligent leven is.
Nu liggen zonnestelsels zo ver uit elkaar en zal de reis tussen stelsel A (met denkende organismen) en stelsel B (ditto) zo ver uit elkaar liggen dat voor mijn simpele ziel het bijkans ondoenlijk lijkt om voor een Alien (buitenaards intelligent wezen) om even op de koffie te komen.
Als de Aliens op minder als/dan 50 lichtjaar wonen dan hebbben ze waarschijnlijk al gegeten en gedronken na het zien van bepaalde Amerikaanse TV-uitzendingen. :+

p.s. ik blijf deze discussie volgen, uitkijkend naar interessante linkjes.
Pagina: 1