Toon posts:

Simpele vraag over netw. bekabeling

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerkje van 2 PC's met een directe UTP kabel ertussen. Nu hoorde ik van iemand dat dat niet goed is, tenzij het een 'crosslink' kabel is, wat het volgens mij niet is. Hij zei dat ik er anders een hub tussen moet hangen.

Is dit correct, of onzin? Het netwerk functioneert namelijk gewoon.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Dan heb je waarschijnlijk een cross-link kabel. Het is idd geen onzin wat je verkocht is. De reden kan ik helaas niet uitleggen, want dat weet ik ook niet... :'(

Mare als je ooit je pc op een ander LAN aansluit, dan kun je met dit kabeltje proberen te connecten op een hub. Als het dan werkt zijn er twee mogelijkheden:
1 je hebt de kabel op de zgn uplink poort aangesloten, waar ook het eea gecrossed wordt.
2 je hebt een zeer originele kabel thuis en deze behoord eigenlijk in het FBI kabinet X-files thuis! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok, bedankt.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Als het werkt don't try to fix it.

Het is zeker en vast wel een cross-link kabel.

Verwijderd

FoolZero --> volgens mij werkt het dan sowieso niet. Een verbinding tussen 2 hubs moet nameljk al gecrossed zijn.

Je hebt dus idd een cross-kabel, waarin de TX en RX lijnen dus van plaats verwisseld zijn.:)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Xmike, ow jah daar zit wat in!
Mare hoe zit het dan, wanneer je en hub naar een hub linkt, zonder uplinkport?
Is het dan niet het geval, dat je met een crosscable het e.e.a. kunt 'oplossen'?

Heal the internet ...

Verwijderd

Ik geloof niet dat dit mogelijk is :(

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Nou het was gelukkig maar ter informatie, want ik denk niet, dat er bij mij thuis een hub komt zonder uplinkport! :)

Heal the internet ...

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 15:43
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 september 2000 13:00 schreef FoolZero het volgende:
Mare hoe zit het dan, wanneer je en hub naar een hub linkt, zonder uplinkport?
Is het dan niet het geval, dat je met een crosscable het e.e.a. kunt 'oplossen'?[/quote]Twee hubs zonder uplink, kan je gewoon connecten met een cross-link kabel.

Verwijderd

Misschien ondertussen overbodig maar post 'm toch maar:) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44500

Verwijderd

Heb jij met een burostoel over die kabel gereden ofzow?. Mischien is ie daardoor wel gecrossed

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 13:31

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Eigenlijk is een uplink-poort gewoon een cross-poort. Je gebruikt dus tussen twee hubs : - of een crosskabel en gewone poorten
- of een gewone kabel en een up/down-link poort.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1