Ortep, ik ben blij dat jij het ff van me overneemt, want ik sta zolangzamerhand aan de rand van een ernstige zenuwinzinking. Die voorlaatste post van novosiebe deed mij echt de das om
Dat is jouw recht, waarom mogen anderen dat recht niet? Je wilt partijen uitsluiten.Op woensdag 20 maart 2002 16:15 schreef novosiebe het volgende:
Ik stem op Pim Fortuyn. Niemand kan mij daar van houden.
De laatste echt rechtse regering met van Agt en Wiegel liet het financieringstekort gierend oplopen. Onder Joop de Uyl daalde het.Ik hoop dat we een rechtse regering krijgen die nederland wat conservatiever maakt.
Een Bennekomse protestant heeft een andere 'cultuur' dan een Maastrichtse katholiek. Daar mogen ze alletwee trots op zijn neem ik aan. Maar mag een Rotterdamse Boedist dan ook trots zijn op zijn cultuur? En hoe zit het met een Amsterdamse moslim?En ons wat meer van ons land laten houden, zodat we trots kunnen blijven op nederland. ik ben chauvinist, nationalist en trots op mijn cultuur, zoals iedereen dat zou moeten zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Wij leven in een democratisch land, en ik juich het van harte toe als allochtonen naar verhouding deelnemen in de politiek.
Als Nl uit 30% allochtonen bestaat, wil ik dus idd 30% allochtone politici zien. Dat lijkt me een gezond kenmerk van een democratische staat.
Als je die mensen geen stem geeft, dan voelen ze zich niet serieus genomen, en dan gaan ze de boel verkloten.
Wat zou jij doen als je geen invloed had. Dan had je je niet betrokken gevoeld. Wat doe je als je je niet betrokken voelt? Juist, dan ga je klooien.
Dus: we moeten zorgen voor meer commitment onder de allochtonen, dan worden het plezierige medeburgers.
Als Nl uit 30% allochtonen bestaat, wil ik dus idd 30% allochtone politici zien. Dat lijkt me een gezond kenmerk van een democratische staat.
Als je die mensen geen stem geeft, dan voelen ze zich niet serieus genomen, en dan gaan ze de boel verkloten.
Wat zou jij doen als je geen invloed had. Dan had je je niet betrokken gevoeld. Wat doe je als je je niet betrokken voelt? Juist, dan ga je klooien.
Dus: we moeten zorgen voor meer commitment onder de allochtonen, dan worden het plezierige medeburgers.
Het is zelfs zo erg dat WIJ samenwerken.Op woensdag 20 maart 2002 16:21 schreef Lemmeb het volgende:
Ortep, ik ben blij dat jij het ff van me overneemt, want ik sta zolangzamerhand aan de rand van een ernstige zenuwinzinking. Die voorlaatste post van novosiebe deed mij echt de das om
Ze zouden hem zijn stemrecht moeten ontnemen
Ik vraag me een ding af, als stemrecht alleen voor blauwogige Nederlanders zou moeten gelden. Hoe zit het dan met blauwogige allochtonen zoals ik?
wat ik probeer te zeggen is dat zo'n discussie op niks uitloopt. Ik vind dit, jij vindt dat. Er is in deze discussie geen gulden middenweg. Ik liet me die vorige post wat gaan omdat ik het een beetje zat werd dat zwart/wit, dus keek ik hoe men zou reageren op zo'n post, en ja hoor, gelijk vette reacties. Ik weet nog helemaal niet op wie ik ga stemmen, in ieder geval geen PvdA en GL. Ik ga mijn stem niet puur baseren op het asielbeleid, dat zou te kort door de bocht zijn, maar het is wel een zwaarwegend onderdeel als je de schuin op mijn meningstaande mening van GL en PvdA erop na kijkt. We zullen wel zien wie er wint toch? Toch vind ik mijn post in de starttopic essentieel correct. er valt simpelweg niets tegenin te brengen
Verwijderd
Ja, inderdaadOp woensdag 20 maart 2002 16:26 schreef Ortep het volgende:
[..]
Het is zelfs zo erg dat WIJ samenwerken.
Ja, dat hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je huidskleur is en of je wel echt 100% ABN spreekt. Niet dat de gemiddelde Nederlander ABN spreekt (ik ook niet, laten we het maar een soort van zwaar Rotterdams accent noemen), maar voor allochtonen gelden nu eenmaal andere regelsZe zouden hem zijn stemrecht moeten ontnemen
Ik vraag me een ding af, als stemrecht alleen voor blauwogige Nederlanders zou moeten gelden. Hoe zit het dan met blauwogige allochtonen zoals ik?
Nu ik er over nadenk zijn jullie JUIST net zo erg als jullie beweren dat ik ben. Ik zie staan dat mijn stemrecht maar ontnomen moet worden? Waarom --> "Omdat ik een mening over het allochtonen-probleem heb die jullie niet delen".
Dus simpelweg om 1 feit "huidskleur, oogkleur???!!??" willen jullie mij mijn stemrecht ontnemen, en stoppen jullie MIJ in een vak.........
Dat is super hypocriet!!! Denk er maar over na!
Dus simpelweg om 1 feit "huidskleur, oogkleur???!!??" willen jullie mij mijn stemrecht ontnemen, en stoppen jullie MIJ in een vak.........
Verwijderd
Ik ben blij dat je het nu zelf in begint te zienOp woensdag 20 maart 2002 16:31 schreef novosiebe het volgende:
Nu ik er over nadenk zijn jullie JUIST net zo erg als jullie beweren dat ik ben. Ik zie staan dat mijn stemrecht maar ontnomen moet worden? Waarom --> "Omdat ik een mening over het allochtonen-probleem heb die jullie niet delen".
Het valt mij op dat jullie met voornamelijk Novosiebe aanvallen dat het een R/D is of dat hij Hitler zou aanbidden (beetje overdreven maar toch) Maar wat vinden jullie van zijn stelling Nederland is te tolerant.
Ik vind van wel als een allochtoon niet eens Nederlands kan vind ik het de verkeerde kant opgaan. Of de EU moet een voertaal in Europa invoeren maar zover zijn we nog lang niet.
Ik vind van wel als een allochtoon niet eens Nederlands kan vind ik het de verkeerde kant opgaan. Of de EU moet een voertaal in Europa invoeren maar zover zijn we nog lang niet.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Verwijderd
verder zie ik nogal geschreeuw (caps) over "onze normen en waarden".Op woensdag 20 maart 2002 15:50 schreef novosiebe o.m. het volgende:
Ik weet dat dit erg vergezocht is, maar volgens het huidige systeem is dit mogelijk waar of niet? Sowieso het meedoen van een islamitische partij zou verboden moeten worden.
Gelukkig leven we in een vrij land, waar vrijheid van meningsuiting en godsdienst voorop staan.
Gelukkig mag ik zeggen dat ik de normen en waarden die blijkbaar van "ons" zijn, totaal niet onderschrijf en de topicstarter hierin verregaand egocentrisch en aanmatigend vindt. Spreek vooral voor jezelf!
Het verbieden van welke gelovige partij dan ook is tegen onze grondwet, en de roep hierboven over uitsluiten van een islamitische partij is nogal stigmatiserend voor één geloofsgroep en kan dus als racistisch betiteld worden i.m.o. ondanks het geroep van topic starter dat hij dat niet is.
[offtopic mode]
waarom reageer ik hier eigenlijk op; mag hopen dat er slotje op gaat.
Hoezo in mijn ogen net zo erg als jouw???Op woensdag 20 maart 2002 16:39 schreef novosiebe het volgende:
als je het eens bent met die stelling ben je dus in jou ogen net zo erg als ik!
Verwijderd
Dat vraag ik me ook al sinds het begin van dit topic af, heb ook al meermalen om een slotje gevraagd, maar heb me ondertussen wel mee laten slepenOp woensdag 20 maart 2002 16:40 schreef nickles het volgende:
...
[offtopic mode]
Verwijderd
Waarom begin je hem dan? slotjeOp woensdag 20 maart 2002 16:26 schreef novosiebe het volgende:
wat ik probeer te zeggen is dat zo'n discussie op niks uitloopt.
Jawel, die is er wel, namelijk de democratische weg.Ik vind dit, jij vindt dat. Er is in deze discussie geen gulden middenweg.
...
omdat door versplintering van al die messages en postings reacties uit hun verband kunnen worden gerukt bij deze de stellingen die ik stellig meen:
- Nederland is TE tolerant en moet strenger worden
- Regels gelden voor iedereen, autochtoon en allochtoon,
dus geen versoepeling, en geen reacties als: zo is hun
cultuur dus we kunnen wel iets soepeler zijn
- Buitenlandse culturen binnen Nederland kunnen een aanwinst
zijn, zijn NIET (zoals mensen denken dat ik vind) slecht,
maar mogen geen reden zijn tot het anders benaderen van
mensen.
- Nederlandse normen en waarden moeten gewaarborgd worden
binnen de hedendaagse maatschappij met de steeds groter
wordende verscheidenheid aan culturele groepen.
- strenger asielbeleid, weigering economische vluchtelingen
- integratieproblemen binnen nederland aanpakken, geen
doofpotaffaires en bagatelliseringen meer t.o.v.
incidenten met allochtonen.
Tenslotte wil ik kwijt: Iedereen is gelijk, niemand is op voorhand beter dan iemand anders. Er is alleen 1 feit. Dit is Nederland, GEEN luilekkerland. Als het zo doorgaat escaleert het door politieke correctheid ophopende integratieprobleem met vooral Marokkanen. Hier moet iets aan gedaan worden.
Dit is in een notendop MIJN mening, en niemand kan zeggen dat ik iets anders vind. Aan lemmeb de uitdaging deze stellingen tot discriminerend te verheffen..........
- Nederland is TE tolerant en moet strenger worden
- Regels gelden voor iedereen, autochtoon en allochtoon,
- Buitenlandse culturen binnen Nederland kunnen een aanwinst
mensen.
- Nederlandse normen en waarden moeten gewaarborgd worden
- strenger asielbeleid, weigering economische vluchtelingen
- integratieproblemen binnen nederland aanpakken, geen
Tenslotte wil ik kwijt: Iedereen is gelijk, niemand is op voorhand beter dan iemand anders. Er is alleen 1 feit. Dit is Nederland, GEEN luilekkerland. Als het zo doorgaat escaleert het door politieke correctheid ophopende integratieprobleem met vooral Marokkanen. Hier moet iets aan gedaan worden.
Dit is in een notendop MIJN mening, en niemand kan zeggen dat ik iets anders vind. Aan lemmeb de uitdaging deze stellingen tot discriminerend te verheffen..........
Ja ik ben het niet met alles eens wat je zegt maar ik vind wel dat het tijd is dat er iets aan word gedaan zoals ik al eerder zei is er het onderbuik gevoel.
Die is wit op het bleke af. Lichter dan die van de meeste autochtone Nederlanders. In de zon wordt ik ook nauwelijks bruin. Na 4 weken in de tropen zeggen mensen nu tegen me: Je ziet er gezond uit. Maar echt bruin ben ik niet.Op woensdag 20 maart 2002 16:30 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, dat hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je huidskleur is
Ik spreek voor een Amsterdammer duidelijk hoorbaar Rotterdams. Maar iemand uit Zwolle hoort alleen dat ik 'uut ut westn kom'en of je wel echt 100% ABN spreekt. Niet dat de gemiddelde Nederlander ABN spreekt (ik ook niet, laten we het maar een soort van zwaar Rotterdams accent noemen)
Nee hoor, dat was op grond van je anti democratische postings. Die waren zodanig dat ik dacht dat je niet aan een democratisch systeem hoorde mee te doen. Jij wilde immers partijen uitsluiten van de verkiezingen?Op woensdag 20 maart 2002 16:31 schreef novosiebe het volgende:
Het ging bij mij nergens om je huidskleur of de stand van je ogen.
Verwijderd
Waar kom je oorspronkelijk vandaan? Klinkt als Scandinavië ofzo.Op woensdag 20 maart 2002 16:58 schreef Ortep het volgende:
Die is wit op het bleke af. Lichter dan die van de meeste autochtone Nederlanders. In de zon wordt ik ook nauwelijks bruin. Na 4 weken in de tropen zeggen mensen nu tegen me: Je ziet er gezond uit. Maar echt bruin ben ik niet.
Tsja, in Amsterdam is alles geoorloofd hè, zelfs Rotterdams sprekenIk spreek voor een Amsterdammer duidelijk hoorbaar Rotterdams. Maar iemand uit Zwolle hoort alleen dat ik 'uut ut westn kom'
Het verbieden van een gelovige partij is niet tegen de grondwet waneer deze partij neit de scheiding tussen kerk en staat aanhangt dan is deze namelijk ondemocratisch en ondermijnend. Een geloof is een geloof prima iedereen mag geloven wat hij of zij wil maar waarom moet een geloof de politiek in? Voor mij hoeft dat niet. Alleen als de meerderheid van Nederland opeens zwaar christelijk wordt ok dan voeren we toch de regels in die in de bijbel staan. De streng gelovigen zullen er dan alles aan doen om homo's te discrimineren, vrouwen te onderdrukken. Zo'n beetje als de Taliban dus. Een geloof is in principe niet slecht alleen politiek op basis van een geloof geeft mij koude rillingen. Omdat meestal blijkt dat streng religieuze groeperingen niet tolerant zijn tegenover een minderheid.Op woensdag 20 maart 2002 16:40 schreef nickles het volgende:
[..]
verder zie ik nogal geschreeuw (caps) over "onze normen en waarden".
Gelukkig leven we in een vrij land, waar vrijheid van meningsuiting en godsdienst voorop staan.
Gelukkig mag ik zeggen dat ik de normen en waarden die blijkbaar van "ons" zijn, totaal niet onderschrijf en de topicstarter hierin verregaand egocentrisch en aanmatigend vindt. Spreek vooral voor jezelf!
Het verbieden van welke gelovige partij dan ook is tegen onze grondwet, en de roep hierboven over uitsluiten van een islamitische partij is nogal stigmatiserend voor één geloofsgroep en kan dus als racistisch betiteld worden i.m.o. ondanks het geroep van topic starter dat hij dat niet is.
[offtopic mode]
Een gematigd christelijke of islamitische politieke partij is natuurlijk wel toegestaan zolang zij de scheiding tussen kerk en staat maar accepteren en de grondwet en de internationale verdragen. Om een voorbeeld te noemen de SGP deze partij is tegen vrouwen in de kamer en helemaal tegen vrouwen in hun fractie. Dat is discriminatie en dat hebben wij verboden in Nederland en Europa dankzij de grondwet c.q. Het Universeel Verdrag van de Rechten van de Mens.
Over je tweede stuk dat zn topic stigmatiserend is voor een bevolkingsgroep en dat hij daardoor dus als een racist betiteld kan worden is klinkklare onzin. Discriminatie kan nog verdedigt worden maar racisme niet of zijn de islamieten of christenen tegenwoordig een ras geworden?
Verwijderd
Waarom zou ik? Hier is mijns inziens niks discriminerends aan. En bovendien heb ik niet eens zozeer geroepen dat jouw ideeën discriminerend zijn, alswel ronduit ondemocratisch. Maar je beweert hier ook hele andere dingen dan in de rest van het draadje.Dit is in een notendop MIJN mening, en niemand kan zeggen dat ik iets anders vind. Aan lemmeb de uitdaging deze stellingen tot discriminerend te verheffen..........
Overigens wil ik best een paar kanttekeningen plaatsen:
Dat mag je vinden en misschien ben ik het op dit punt in bepaalde mate wel met je eens.- Nederland is TE tolerant en moet strenger worden
De maatschappij verandert nu eenmaal en ook ons wetboek moet zich dus aanpassen aan deze veranderingen. Jij draait de boel om, het wetboek is er voor de mensen en niet andersom.- Regels gelden voor iedereen, autochtoon en allochtoon,
Hier kom je niet onderuit. Als je mensen met bepaalde culturen niet anders benadert, zou je wel eens ernstige conflicten kunnen krijgen die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Niet iedereen is nu eenmaal zo direct als de gemiddelse botte Hollander. En hiermee zeg ik niet dat positieve discriminatie in mijn ogen goed is, integendeel.- Buitenlandse culturen binnen Nederland kunnen een aanwinst
mensen.
Dat hangt er maar net vanaf wat je onder Nederlandse normen en waarden verstaat. Die veranderen namelijk continu, ook juist onder invloed van andere culturen. En daar doe je niks aan, je kunt niemand dwingen om exact als jij te denken en doen, zelfs mij als oerhollands boertje niet.- Nederlandse normen en waarden moeten gewaarborgd worden
Hier ben ik het wel mee eens, tenminste als dit mogelijk zou zijn zonder onze democratie, vrijheid en privacy aan te tasten.- strenger asielbeleid, weigering economische vluchtelingen
Het zal tijd worden ja.- integratieproblemen binnen nederland aanpakken, geen
Ik ben blij dat je dit inziet.Tenslotte wil ik kwijt: Iedereen is gelijk, niemand is op voorhand beter dan iemand anders.
Ook hier ben ik het mee eens.Er is alleen 1 feit. Dit is Nederland, GEEN luilekkerland. Als het zo doorgaat escaleert het door politieke correctheid ophopende integratieprobleem met vooral Marokkanen. Hier moet iets aan gedaan worden.
Heel simpel: wij(* ) waren hier eerder, wij bepalen wat er gebeurt en welke normen en waarden er hier gelden. Voorbeeld: hele simpele dingetjes als man en vrouw zijn gelijkwaardig (ik ben het dus niet eens met hoofddoeken en lange rokken) en opvoeding is een taak voor de ouders (niet voor de staat of politie). Daaraan heb je je maar aan te passen als je hier komt.
(* ) autochtone bevolking.
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik heb het al een keer in een allochtonen discussie een keer helemaal uitgelegd, maar mijn moeder komt uit de Oekraine. En via haar heb ik inderdaad wat Zweeds bloed uit een of andere Russisch/Zweedse oorlog. Maar dat is zeker 4 generaties terug. Maar dat verklaart wel mijn blauwe ogen. Maar via die weg zit er ook wat Kozakken en meer van dat soort volk in. Daar zitten licht gele huidsoorten bij. Het mengsel werkt behoorlijk wit uit als je dat met Nederlnds/Frans/Duits mengt. (Mijn vaders kant.Op woensdag 20 maart 2002 17:05 schreef Lemmeb het volgende:
Waar kom je oorspronkelijk vandaan? Klinkt als Scandinavië ofzo.
Dus SGP RPF en GPV eruit?Op woensdag 20 maart 2002 17:17 schreef nadd het volgende:
Het verbieden van een gelovige partij is niet tegen de grondwet waneer deze partij neit de scheiding tussen kerk en staat aanhangt dan is deze namelijk ondemocratisch en ondermijnend.
Ja, tenzij ze deze ideologie niet praktizeren totdat zij een meerderheid hebben binnen de kamer en regering zodat Nederland weer een goed christelijk land kan worden.Op woensdag 20 maart 2002 17:30 schreef Ortep het volgende:
[..]
Dus SGP RPF en GPV eruit?
Hoe lang moet je ergens wonen om er recht op te hebben? Want anders krijg je:Op woensdag 20 maart 2002 17:22 schreef Wokschotel het volgende:
Heel simpel: wij(* ) waren hier eerder, wij bepalen wat er gebeurt en welke normen en waarden er hier gelden.
De Indianen in de VS mogen alle import Europeanen, Afrikanen en Aziaten hun cultuur opleggen?
En natuurlijk mogen de Aboriginals in Australie alle import er weer uit mikken omdat ze er eerder waren?
En kijk eens naar Zuid Amerika...alle Spanjolen en Portugezen moeten de Inca en Azteken cultuur weer aanvaarden?
Trouwens wat nu in Engeland woont, woonde eerder in Nederland. Ze zijn verdreven tijdens de grote volksverhuizing. Moeten we die nu helemaal weer gaan terugdraaien?
Dat willen ze dus wel. Dat is nu precies waar ze voor staan. Maar als ze de meerderheid zijn, dan zijn ze de meerderheid. En dus vertegenwoordigen ze de meerderheid en dan hoort het natuurlijk wel zo.Op woensdag 20 maart 2002 17:33 schreef nadd het volgende:
Ja, tenzij ze deze ideologie niet praktizeren totdat zij een meerderheid hebben binnen de kamer en regering zodat Nederland weer een goed christelijk land kan worden.
Verwijderd
Bizar. Lijkt een beetje op één van mijn beste vriendinnen. Die draagt geloof ik ook iets van 4 nationaliteiten vanuit de hele wereld met haar mee. Geeft bij haar een hele bizarre en mooie combinatie van uiterlijke kenmerken.Op woensdag 20 maart 2002 17:30 schreef Ortep het volgende:
[..]
Ik heb het al een keer in een allochtonen discussie een keer helemaal uitgelegd, maar mijn moeder komt uit de Oekraine. En via haar heb ik inderdaad wat Zweeds bloed uit een of andere Russisch/Zweedse oorlog. Maar dat is zeker 4 generaties terug. Maar dat verklaart wel mijn blauwe ogen. Maar via die weg zit er ook wat Kozakken en meer van dat soort volk in. Daar zitten licht gele huidsoorten bij. Het mengsel werkt behoorlijk wit uit als je dat met Nederlnds/Frans/Duits mengt. (Mijn vaders kant.
Ortep,
mijn probleem met de SGp enzo is dat ze vrouwen uitsluiten van het praktizeren van hun passief kiesrecht dat is discriminatie alleen niemand durft er iets over te zeggen omdat men dan direct hun geloofsbelijdenis stoort of aanvalt wat niet mag onder het mom van vrijheid van godsdienst.
mijn probleem met de SGp enzo is dat ze vrouwen uitsluiten van het praktizeren van hun passief kiesrecht dat is discriminatie alleen niemand durft er iets over te zeggen omdat men dan direct hun geloofsbelijdenis stoort of aanvalt wat niet mag onder het mom van vrijheid van godsdienst.
Wat ik raar vind, is dat ik een meisje ken met een engels vriend. Die jongen is nu 4 jaar hier en spreek nog steeds geen nederlands (slecht in elk geval). Echter hij wordt nooit aangevallen (oke, door mij dan) op dat feit. Hetzelfde geld (ik werk op 15 km de duitse grens) voor duiters die in nederland vertoeven. Waarom vallen we dan daar niet over? In de kroeg wordt gewoon engels tegen die jongen gesproken om later op kroeg niveau over kl&te buitenlands wordt sproken omdat die de taal niet willen lerenOp woensdag 20 maart 2002 16:38 schreef Tijntje het volgende:
1) Wij = Het samenrapsel van diverse import stromen sinds 1600.Op woensdag 20 maart 2002 17:22 schreef Wokschotel het volgende:
Heel simpel: wij(* ) waren hier eerder, wij bepalen wat er gebeurt en welke normen en waarden er hier gelden. Voorbeeld: hele simpele dingetjes als man en vrouw zijn gelijkwaardig (ik ben het dus niet eens met hoofddoeken en lange rokken) en opvoeding is een taak voor de ouders (niet voor de staat of politie). Daaraan heb je je maar aan te passen als je hier komt.
2) Zet eens een amsterdammer, een tukker, een limburger, een fries, staphorstenaar?, een katholiek en een protestant bij elkaar en laat die eens de nederlandse normen en waarden opstellen. Als ik zou was zou ik daar maar niet op wachten want die komen er nooit uit.
Nederlandse waarde = Je mag dragen wat je wilt (kleding)
Moslim vrouw = Ik wil een hoofddoekje dragen
Nederlandse waarde = Oranje koningshuis.
Feit = het hele koningshuis bestaat uit allochtonen (volgens de officiele definitie dan)
Nederlandse waarde = Vrijheids van goddienst (daar hebben we de 80 jarige oorlog en ons bestaan als nederland aan te danken)
Hoe verhoudt zich dat met het uitsluiten van mensen in de toegang tot nederland op basis van hun geloof (pim = geen islamiet meer binnen)
En over de 27 stemmen van Pim. Ja er zijn veel mensen met hem nee, echter je kunt ook zeggen dat 123 zetels (nog meer mensen) met hem oneens zijn.
Een zeer klein deel van de allochtonen bevolking zorgt voor de overlast. Ja daar moet je iets aan doen op grond van dat het overlastplegers zijn (los van achtergrond). Spanje gaat toch ook niet heel nederland beoordelen op die randdebielen van 18 -20 jaar die jaarlijks de costa's daar komen slopen en onderkotsen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Zo moeilijk hoeft er toch niet te worden gedaan over de SGPOp woensdag 20 maart 2002 17:37 schreef nadd het volgende:
Ortep,
zolang ze klein zijn maakt het weinig uit
als ze groot zouden worden, nou dan staat blijkbaar een groot deel van de bevolking achter uitsluiten van vrouwen
en dan zou je het dus OOK niet moeten verbieden
(overigens ben ik er wel tegen hoor, vrouwen uitsluiten)
Hoho, gaat wel erg ver. Je hebt natuurlijk de universele rechten van de mensen. En vrouwen zijn (in tegenstelling tot populair geloof onder mannenOp woensdag 20 maart 2002 17:56 schreef wicher het volgende:
[..]
Zo moeilijk hoeft er toch niet te worden gedaan over de SGP
zolang ze klein zijn maakt het weinig uit
als ze groot zouden worden, nou dan staat blijkbaar een groot deel van de bevolking achter uitsluiten van vrouwen
en dan zou je het dus OOK niet moeten verbieden
Laat ik het eens wat scherper stellen om het duidelijk te krijgen:
Als 50% + 1 persoon vind dat alle joden in de gaskamer moeten, mag dat dan?????
Ja de stelling is scherp, maar dan wordt het wel helder (misschien wel off-topic).
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Nee, helemaal niet off-topic. Iemand moet de topicstarter toch duidelijk maken waarom de fundamentele grondrechten zo ontzettend belangrijk zijn.Op woensdag 20 maart 2002 18:00 schreef Cyberpope het volgende:
[..]
Hoho, gaat wel erg ver. Je hebt natuurlijk de universele rechten van de mensen. En vrouwen zijn (in tegenstelling tot populair geloof onder mannen) echt mensen.
Laat ik het eens wat scherper stellen om het duidelijk te krijgen:
Als 50% + 1 persoon vind dat alle joden in de gaskamer moeten, mag dat dan?????
Ja de stelling is scherp, maar dan wordt het wel helder (misschien wel off-topic).
Maar deze zijn ook ooit opgesteld zo'n vijftig jaar geleden en sommige mensen menen dat ze universeel zijn en voor altijd gelden. Om dit in een referentiekader te zetten dit dachten we vroeger ook over het kolonialisme. Wij zouden die arme zwartjes wel even geloof en cultuur bijbrengen.Op woensdag 20 maart 2002 18:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet off-topic. Iemand moet de topicstarter toch duidelijk maken waarom de fundamentele grondrechten zo ontzettend belangrijk zijn.
(PS dit is geen racisme oid maar gewoon een mening die vroeger bestond zo'n 400 jaar geleden.)
Verwijderd
even voor de duidelijkheid:
Turken/Marokkanen/Surinamers/Antilianen/Amerikanen etc..
Die allemaal hier zijn geboren (Nederland) zijn gewoon autochtoon.
Dus als men het hier over autochtonen heeft, dan betrekt hij/zij alle andere "mensen" die op Nederlands aardbodem is geboren.
Dus als men het hier over autochtonen heeft, dan betrekt hij/zij alle andere "mensen" die op Nederlands aardbodem is geboren.
Tja, maar je had het over geloof en cultuur.Op woensdag 20 maart 2002 18:25 schreef nadd het volgende:
[..]
Maar deze zijn ook ooit opgesteld zo'n vijftig jaar geleden en sommige mensen menen dat ze universeel zijn en voor altijd gelden. Om dit in een referentiekader te zetten dit dachten we vroeger ook over het kolonialisme. Wij zouden die arme zwartjes wel even geloof en cultuur bijbrengen.
(PS dit is geen racisme oid maar gewoon een mening die vroeger bestond zo'n 400 jaar geleden.)
Dit gaat over rechten. Gij zult niet doden was het gebod 2000 jaar geleden al en 90% (of meer) van de mensen is het daar nog mee eens. Tevens zijn deze rechten over de eeuwen heen alleen maar "beter" geworden een soort evolutie dus. en evolutie gaat alleen vooruit en zelden achteruit. Maar ik wil de discussie wel aan.
Echter de vraag blijft staan:
Indien 50%+1 iets wil, moet dat dan altijd geaccepteerd worden?
Correctie. De definitie van allochtoon volgens de nederlandse overheid (in elk geval de meest gebruikte) is:Op woensdag 20 maart 2002 18:50 schreef Marieke22 het volgende:
even voor de duidelijkheid:
Indien 1 van beide ouders niet in nederland geboren is of de CBS definitie: een in Nederland woonachtig persoon van wie ten minste één van de ouders in het buitenland is geboren. Een allochtoon van de eerste generatie is zelf ook in het buitenland geboren. Een allochtoon van de tweede generatie is in Nederland geboren.
Echter er zijn veel verschillende definities in omloop, de bovenste is de meest gebruikte door de overheid. Echter zelfs binnen deze overheid worden verschillende definities gehanteerd.
Verwijderd
Hoe weten ze wie op wie gestemd heeft 
Dat ging volgens mij anoniem
Toch Toch Toch Toch Toch Toch Toch
Dat ging volgens mij anoniem
Toch Toch Toch Toch Toch Toch Toch

In een democratie (even geen 2/3 meerderheid nodig laten we buiten beschouwing) zou ik zeggen ja maar toch weet ik dat dit niet klopt en dit is ook een van de zwakke punten van de democratie.Op woensdag 20 maart 2002 19:12 schreef Cyberpope het volgende:
[..]
Echter de vraag blijft staan:
Indien 50%+1 iets wil, moet dat dan altijd geaccepteerd worden?
Verwijderd
Waarom vind jij dan dat autochtonen de overmacht moeten behouden tov allochtonen?Op woensdag 20 maart 2002 16:55 schreef novosiebe het volgende:
Tenslotte wil ik kwijt: Iedereen is gelijk, niemand is op voorhand beter dan iemand anders. Er is alleen 1 feit. Dit is Nederland, GEEN luilekkerland.

Wat bedoelen ze met nederland
Valt daar ook nederlandse antillen en voormalig nederlands indie onder etc.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Volgens mij nietOp woensdag 20 maart 2002 20:49 schreef SuperG het volgende:
Wat bedoelen ze met nederland
Nederland = het gedeelte in Europa
Koninkrijk der Nederlanden en/of Staat der Nederlanden = Nederland + Nederlandse Antillen
Nederlands Indie bestaat niet meer.
Je stemt alleen op die partij als je het volledig met hun partijprogramma eens bent. Vrouwen kunnen daar gewoon niet een hoge rol krijgen, dat past niet bij hun. De vrouwen die stemmen op de SGP willen dat ook helemaal niet. Laat ze toch doen, wie heeft er last van?Op woensdag 20 maart 2002 17:37 schreef nadd het volgende:
Ortep,
Nu ik iets zag over die hoofddoekjes. Pas kwam ook weer zo'n mooi verhaal van overtolerantie naar boven. Een moslimvrouw verdedigde voor de rechter haar recht om in de rechtzaal (als griffier) een hoofddoekje te mogen dragen. Dit mag NIET kunnen. In de rechtzaal dien je onpartijdigheid uit te stralen, dit doe je niet door je godsdienstkeuze uit te stralen naar anderen.
Dan kom ik via deze anekdote op een ander punt. Waarom zou je positieve discriminatie niet mogen veroordelen? Mensen die in een bevoorrechte positie worden gesteld om een kenmerk die niet gerelateerd is aan die positie. Als voorbeeld een zogenaamde (bij de PvdA populaire) "troetel-Marokkaan". Als je wilt weten wat dit is wijs ik je door naar de site van Theo van Gogh, die hier heel straight-to-the-point over weet te vertellen (www.theovangogh.nl). Dit zou net zo hard veroordeeld moeten worden. Zie je al allochtonen bij de politie staan om aan te geven dat ze zijn aangenomen terwijl ze het niet verdienen? Ik niet hoor!
Dan kom ik via deze anekdote op een ander punt. Waarom zou je positieve discriminatie niet mogen veroordelen? Mensen die in een bevoorrechte positie worden gesteld om een kenmerk die niet gerelateerd is aan die positie. Als voorbeeld een zogenaamde (bij de PvdA populaire) "troetel-Marokkaan". Als je wilt weten wat dit is wijs ik je door naar de site van Theo van Gogh, die hier heel straight-to-the-point over weet te vertellen (www.theovangogh.nl). Dit zou net zo hard veroordeeld moeten worden. Zie je al allochtonen bij de politie staan om aan te geven dat ze zijn aangenomen terwijl ze het niet verdienen? Ik niet hoor!
Waarom ligt het aan immigranten opleggen van harde eisen hand in hand met het beter vinden van jezelf? Dat heeft er niets mee te maken. Als ik op voorhand vind dat iedereen gelijk is, waarom mag ik dan niet zeggen dat Nederland geen economische vluchtelingen moet binnenlaten? Als Nederlander heb ik het beste met Nederland voor. Ik vind het niet tof als mensen die niet geholpen hebben aan de opbouw van dit "welzijns-paradijsje" gaan lopen meeprofiteren. Lijkt me logisch. Nederlander worden zonder Nederlands te praten? Out of the question! Dit heeft niets te maken met jezelf beter vinden hoor!
Het is en blijft onderdrukking van de vrouw. Wie heeft daar last van. Al die vrouwen die daar onderdrukt worden met alle gevolgen van dien. Anti-depressiva, incest en annorexia komt in deze milieu's iets vaker voor dan gemiddeld om het even mild te zeggen. Het probleem is gewoon dat we verdragen niet voor jan lul afsluiten en de grondwet er ook niet voor jan lul is. Deze wetten gelden voor iedereen ongeacht geloof of kleur of geslacht.Op woensdag 20 maart 2002 22:37 schreef TomcatX het volgende:
[..]
Je stemt alleen op die partij als je het volledig met hun partijprogramma eens bent. Vrouwen kunnen daar gewoon niet een hoge rol krijgen, dat past niet bij hun. De vrouwen die stemmen op de SGP willen dat ook helemaal niet. Laat ze toch doen, wie heeft er last van?
Verwijderd
Ik ben het met je eens dat we geen mensen 'binnen' moeten laten die alleen maar komen omdat ze hier meer kunnen verdienen dan in het land van herkomst. Maar het is erg moeilijk te bepalen wanneer iemand een economische vluchteling is. Het is namelijk vrij logisch dat 99% van alle vluchtelingen die naar nederland komen geen rooie cent hebben.Op woensdag 20 maart 2002 22:54 schreef novosiebe het volgende:
Als ik op voorhand vind dat iedereen gelijk is, waarom mag ik dan niet zeggen dat Nederland geen economische vluchtelingen moet binnenlaten?
Wat heb jij bijgedragen aan ons "welzijns-paradijsje"? En wat is dat vergleken met wat gastarbeiders hebben bijgedragen? En al die slaven die voor ons werkten in onze gouden eeuw? Als je zo doorredeneerd moeten we iets van 50 miljoen mensen toelaten.Ik vind het niet tof als mensen die niet geholpen hebben aan de opbouw van dit "welzijns-paradijsje" gaan lopen meeprofiteren. Lijkt me logisch.
Daar ben ik het ook mee eens. Het getuigt gewoon van goed fatsoen om de taal te leren die het meest wordt gesproken in het land waar je woont. Maar je moet die mensen wel de kans geven om die taal te leren. We hebben daar idd. speciale scholen voor, maar ik kan me voorstellen dat die mensen liever gaan werken dan dat ze in de schoolbankjes gaan zitten.Nederlander worden zonder Nederlands te praten? Out of the question! Dit heeft niets te maken met jezelf beter vinden hoor!
Ik ben een racist volgens veel mensen want ik maak naar aanleiding van mijn ervaringen onderscheid tussen bevolkingsgroepen en stel mijn verwachtingspatroon af op welke bevolkingsgroep iemand toehoort.
Ik geloof er niet in dat me dat een slechter mens maakt, eerder een mens dat beter op zijn hoede is. Vroeger toen ik op deze aardkloot kwam was ik heerlijk naief en dacht ik dat iedereen hetzelfde was en me aardig zou behandelen.
Inmiddels ben ik 22 en heb ik het een en ander meegemaakt. En dus verwacht ik van een Marrokaan eerder dat ie me zal beroven dan van een blanke knul die ik tegenkom. Denk ik dat iemand met vettig haar en de mode van 7 jaar geleden aan een junk is en hou ik mijn portemonnee goed vast.
Loop ik niet met een veilig gevoel door een willekeurige buurt in Rotterdam Zuid. Ga ik niet graag stappen in een discotheek waar de helft buitenlander is omdat ik uit ervaring weet dat daar sneller een lelijke knokpartij uitbreekt.
Ik heb denkbeelden over bepaalde bevolkingsgroepen en handel daar ook naar. Die denkbeelden zijn gestoeld op mijn ervaringen met verschillende mensen uit bepaalde bevolkingsgroepen. Volgens de meerderheid van de mensen ben ik een racist. Niet waar volgens de definitie:
Ik minacht niemand, ben niet vijandig tegen ze en haat ze niet op grond van hun ras.
Ik geloof er niet in dat me dat een slechter mens maakt, eerder een mens dat beter op zijn hoede is. Vroeger toen ik op deze aardkloot kwam was ik heerlijk naief en dacht ik dat iedereen hetzelfde was en me aardig zou behandelen.
Inmiddels ben ik 22 en heb ik het een en ander meegemaakt. En dus verwacht ik van een Marrokaan eerder dat ie me zal beroven dan van een blanke knul die ik tegenkom. Denk ik dat iemand met vettig haar en de mode van 7 jaar geleden aan een junk is en hou ik mijn portemonnee goed vast.
Loop ik niet met een veilig gevoel door een willekeurige buurt in Rotterdam Zuid. Ga ik niet graag stappen in een discotheek waar de helft buitenlander is omdat ik uit ervaring weet dat daar sneller een lelijke knokpartij uitbreekt.
Ik heb denkbeelden over bepaalde bevolkingsgroepen en handel daar ook naar. Die denkbeelden zijn gestoeld op mijn ervaringen met verschillende mensen uit bepaalde bevolkingsgroepen. Volgens de meerderheid van de mensen ben ik een racist. Niet waar volgens de definitie:
maar daar storen mensen zich niet aan. Dat is de definitie maar men is doorgeslagen en noemt dus van alles en nog wat maar racisme.het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie
Ik minacht niemand, ben niet vijandig tegen ze en haat ze niet op grond van hun ras.
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
mmpf, er zijn blijkbaar geen mensen meer die een mening willen delen over dit onderwerp? Volgens mij zijn er nog genoeg punten waarop discussie gevoerd kan worden hoor!
Verwijderd
Nee, die mensen die jou een racist noemen hebben het fout. Racisme gaat veel verder als dat.Op donderdag 21 maart 2002 03:32 schreef VageGast het volgende:
Ik ben een racist volgens veel mensen want ik maak naar aanleiding van mijn ervaringen onderscheid tussen bevolkingsgroepen en stel mijn verwachtingspatroon af op welke bevolkingsgroep iemand toehoort.
[off-topic]
ORTEP! OOOOORTEP!!!!
[/off-topic]
Verwijderd
Inderdaad, je moet natuurlijk ieder mens als individu beschouwen. Als je vervolgens 468 mensen van een bepaalde bevolkingsgroep tegenkomt die negatief afwijkend gedrag vertonen, is een vooroordeel niet onbegrijpelijk.
Verder vraag ik me af wat willekeurige niet-blanke buitenlanders voor meerwaarde kunnen hebben voor ons land. Je maakt mij echt niet wijs dat het allemaal aan de klimatologische en geografische omstandigheden ligt dat zuid-amerika/afrika/groot deel Azie economisch gezien niks voorstellen. Kijk naar Zimbabwe, waar de export met 40% is afgenomen sinds de blanke boeren zijn weggeschopt(weliswaar met "blanke" landen veelal maar toch). Zuid-Afrika is wel het rijkste land van Afrika door Europese bemoeienis
Verder vraag ik me af wat willekeurige niet-blanke buitenlanders voor meerwaarde kunnen hebben voor ons land. Je maakt mij echt niet wijs dat het allemaal aan de klimatologische en geografische omstandigheden ligt dat zuid-amerika/afrika/groot deel Azie economisch gezien niks voorstellen. Kijk naar Zimbabwe, waar de export met 40% is afgenomen sinds de blanke boeren zijn weggeschopt(weliswaar met "blanke" landen veelal maar toch). Zuid-Afrika is wel het rijkste land van Afrika door Europese bemoeienis
Verwijderd
Heb je je ooit afgevraagt of die mensen wel rijk willen zijn. Ik denk dat ze heel tevreden waren (in afrika) om gewoon als nomaden met hun koetjes een beetje rond te trekken. Ze hebben helemaal geen behoefte aan industrie. Dat hebben wij ze opgelegt. Ik vind het stom om te zeggen dat iemand inferieur is omdat hij/zij niet aan jou normen en waarden voldoet.
Verwijderd
Misschien moet je eens wat aan je spelfouten doen, dat helpt als je wilt dat mensen je serieus nemen
Verwijderd
Ik vraag me af wat voor meerwaarde mensen als jij kunnen hebben voor dit land, behalve dan misschien economisch gezien. Denk je nu echt dat je met dergelijke onzin ook maar iets oplost? Wen er nu maar aan dat er veel 'niet-blanke buitenlanders' in Nederland rondlopen en het zullen er alleen nog maar meer worden. Dus je hebt de keuze: òf je accepteert het en probeert er het beste van te maken, òf je vervalt in haat en hoopt dat de rest van de blanke binnenlanders dit ook doet. En waar dit laatste toe leidt kun je zelf ook wel radenOp donderdag 21 maart 2002 10:08 schreef OGD het volgende:
Verder vraag ik me af wat willekeurige niet-blanke buitenlanders voor meerwaarde kunnen hebben voor ons land.

Beste Lemmeb, ik merk nog steeds dat jij elke vorm van liefde voor eigen land afkraakt als ondemocratisch, racistisch, discriminerend en denigrerend voor de mensenrechten. Hoe zie jij dan de ideale situatie in Nederland als ik vragen mag? Het enige wat jij doet is suggesties en meningen van anderen afkraken met jou linkse argumenten, maar zelf geef je geen enkele oplossing. Ookal verwijt jij mij een tekort aan verstand van zaken, wat je jezelf wel toedicht. Vertel maar hoe het hoort volgens jou!
Verwijderd
Ik weet wat voor gevolgen haat kan hebben ja. Lijkt me wel een aardige oplossing trouwens, maarja dat is misschien wachten tot de zon dooft. Er is ook een hoop haat van mensen van buitenlandse afkomst richting autochtonen. Het is voor negroide mensen heel gewoon op trots zijn op je ras(er zijn mensen die rondlopen met tattoos als: "Nigger for Life" "Black Pearl" enzovoort). Als blanke is dat not done.
Dan zijn er binnen de islam nog anti-christelijke en ontolerante(hoewel, wat dat betreft heb ik weinig recht van spreken)stromingen die sterk in opkomst zijn. Vaak hoor ik ook dan mensen met een noordafrikaans/west-aziatisch uiterlijk spreken van kaaskoppen. Ik snap niet dat dit soort stromingen allemaal onvermeld blijven in de media
Dan zijn er binnen de islam nog anti-christelijke en ontolerante(hoewel, wat dat betreft heb ik weinig recht van spreken)stromingen die sterk in opkomst zijn. Vaak hoor ik ook dan mensen met een noordafrikaans/west-aziatisch uiterlijk spreken van kaaskoppen. Ik snap niet dat dit soort stromingen allemaal onvermeld blijven in de media
Verwijderd
Lees nu eens goed wat OGD hierboven beweert. Dergelijke gestoorde geesten kom je maar zelden tegen, daar wil ik jou verder helemaal niet mee vergelijken. Ik hou ook van Nederland net als jij. En tienduizenden, zo niet meer, allochtonen houden ook van Nederland en proberen er ook het beste van te maken, net als jij en ik. Dus dat is gewoon geen argument.Op donderdag 21 maart 2002 10:59 schreef novosiebe het volgende:
Beste Lemmeb, ik merk nog steeds dat jij elke vorm van liefde voor eigen land afkraakt als ondemocratisch, racistisch, discriminerend en denigrerend voor de mensenrechten. Hoe zie jij dan de ideale situatie in Nederland als ik vragen mag? Het enige wat jij doet is suggesties en meningen van anderen afkraken met jou linkse argumenten, maar zelf geef je geen enkele oplossing. Ookal verwijt jij mij een tekort aan verstand van zaken, wat je jezelf wel toedicht. Vertel maar hoe het hoort volgens jou!
Verwijderd
Lemmeb, wat jij doet is schelden. Dat hoort niet bij het voeren van een discussie. Dus dingen als: "Hij komt intelligenter over dan jij" kunnen eigenlijk niet. Natuurlijk is dat een mening, en eentje die misschien had moeten negeren. Maar je moet leren dat dat niet kan. En dan heb ik het nog niet over de juistheid van die opmerking, want die is meer een uiting van machteloosheid dan dat er ook maar een fractie van een kwart waarheid in zit
OGD heeft op veel punten gelijk. Hij snijdt een mooi voorbeeld aan als hij zegt dat het voor zwarte mensen WEL normaal is om trots te zijn op hun "ras". Als ik zeg dat ik blij ben dat ik blank ben, en trots ben op mijn "blanke" achtergrond wordt ik gezien als racist, en kan mij zelf discriminatie worden toegewezen. Als een neger zegt dat hij trots is "nigger for life" enzo te zijn, wordt dat hem toegejuicht, en zegt men dat hij dat recht heeft. Is dat niet EXACT dezelfde situatie? En waarom is OGD "gestoord" als hij zegt dat er binnen nederland veel externe stromingen zijn die ons nederlanders en onze cultuur eigenlijk tot op het bot haten? (getuige de massale feesten die veel islamieten hielden OP STRAAT ZELFS na de aanslagen op 11 september). Hij heeft helemaal gelijk wat dat betreft! Waarom houden allochtonen van nederland? Omdat wij bij wijze van spreken met een ontvangstcommite en een zak geld voor ze klaar staan bij de grens, en ze een villa toewijzen, waarna ze hun hele familie kunnen overvliegen die ook gelijk uitkeringen en zo krijgen. Uiteraard overdreven, maar in veel gevallen zit het wel op een dergelijke manier in elkaar. De paarse partijen vallen over elkaar heen om te vertellen wat voor "goeds" ze allemaal hebben gedaan de afgelopen 8 jaar, maar sluiten hun ogen voor de gevoelens van de autochtone bevolking, die komt op een tweede plan.
Verwijderd
Nee hoor, dat is geen schelden, dat heet de bal terugkaatsen. Maar ik wil best wel ff op je gaan schelden, hoor, geen enkele moeite mee. Alleen niet in dit forum, want ik heb hier al genoeg OW's en andere waarschuwingen wegens schelden aan mijn broek. En die krijg jij hopelijk binnenkort ook wegens racisme. Zullen we ff afspreken op een ander forum ofzo?Op donderdag 21 maart 2002 11:07 schreef OGD het volgende:
Lemmeb, wat jij doet is schelden. Dat hoort niet bij het voeren van een discussie. Dus dingen als: "Hij komt intelligenter over dan jij" kunnen eigenlijk niet. Natuurlijk is dat een mening, en eentje die misschien had moeten negeren. Maar je moet leren dat dat niet kan. En dan heb ik het nog niet over de juistheid van die opmerking, want die is meer een uiting van machteloosheid dan dat er ook maar een fractie van een kwart waarheid in zit
Verwijderd
Ik bedoel die posting daar weer boven. Ohnee 2 postings daarboven.Op donderdag 21 maart 2002 11:11 schreef novosiebe het volgende:
OGD heeft op veel punten gelijk. Hij snijdt een mooi voorbeeld aan als hij zegt dat het voor zwarte mensen WEL normaal is om trots te zijn op hun "ras". Als ik zeg dat ik blij ben dat ik blank ben, en trots ben op mijn "blanke" achtergrond wordt ik gezien als racist, en kan mij zelf discriminatie worden toegewezen. Als een neger zegt dat hij trots is "nigger for life" enzo te zijn, wordt dat hem toegejuicht, en zegt men dat hij dat recht heeft. Is dat niet EXACT dezelfde situatie? En waarom is OGD "gestoord" als hij zegt dat er binnen nederland veel externe stromingen zijn die ons nederlanders en onze cultuur eigenlijk tot op het bot haten? (getuige de massale feesten die veel islamieten hielden OP STRAAT ZELFS na de aanslagen op 11 september). Hij heeft helemaal gelijk wat dat betreft! Waarom houden allochtonen van nederland? Omdat wij bij wijze van spreken met een ontvangstcommite en een zak geld voor ze klaar staan bij de grens, en ze een villa toewijzen, waarna ze hun hele familie kunnen overvliegen die ook gelijk uitkeringen en zo krijgen. Uiteraard overdreven, maar in veel gevallen zit het wel op een dergelijke manier in elkaar. De paarse partijen vallen over elkaar heen om te vertellen wat voor "goeds" ze allemaal hebben gedaan de afgelopen 8 jaar, maar sluiten hun ogen voor de gevoelens van de autochtone bevolking, die komt op een tweede plan.
Als je jou ideeen zou handhaven is het niet mogelijk radicale (lees: Fundamentalistische) islamieten in Nederland regels op te leggen. Deze verdienen zij als groep n.a.v. diezelfde ACHTERLIJKE vertoning na de aanslagen van 11 september. Dat Nederland TE tolerant is lijkt me duidelijk als wij er bij staan en kijken naar deze mensen die feesten op straat, te belachelijk voor woorden. Als wij autochtonen dan in actie komen worden we notabene zelf aangesproken op onze acties. Ik bedoel te zeggen is dat er in dit geval wel degelijk een "groep mensen" is aan te wijzen als storende factor. Maar volgens jou ideeen moet je dan iedereen aanpakken, omdat je anders een opvatting op een groep mensen generaliseert? Mijn mening: Aanpakken die gasten, fundamentalistisch doen ze maar in Irak of zo
Verwijderd
Racisme?welnee, ik zet toch niet aan tot haat. Het enige wat ik beweer is dat bepaalde regio's economisch minder sterk zijn dan andere.
En over het schelden: Schelden is onmacht, gebrek aan vermogen om je uit te drukken. Ga eens aan een vechtsport doen, dan leer je je misschien te beheersen.
En over het schelden: Schelden is onmacht, gebrek aan vermogen om je uit te drukken. Ga eens aan een vechtsport doen, dan leer je je misschien te beheersen.
Verwijderd
Dergelijke groeperingen kunnen op grond van de huidige wetgeving prima worden aangepakt, dat BVD, justitie en politie hierbij echter verzaken ligt aan hele andere dingen (bijv. gebrek aan mankracht, geldgebrek).Op donderdag 21 maart 2002 11:17 schreef novosiebe het volgende:
Als je jou ideeen zou handhaven is het niet mogelijk radicale (lees: Fundamentalistische) islamieten in Nederland regels op te leggen. Deze verdienen zij als groep n.a.v. diezelfde ACHTERLIJKE vertoning na de aanslagen van 11 september. Dat Nederland TE tolerant is lijkt me duidelijk als wij er bij staan en kijken naar deze mensen die feesten op straat, te belachelijk voor woorden. Als wij autochtonen dan in actie komen worden we notabene zelf aangesproken op onze acties. Ik bedoel te zeggen is dat er in dit geval wel degelijk een "groep mensen" is aan te wijzen als storende factor. Maar volgens jou ideeen moet je dan iedereen aanpakken, omdat je anders een opvatting op een groep mensen generaliseert? Mijn mening: Aanpakken die gasten, fundamentalistisch doen ze maar in Irak of zo
Verwijderd
Lijkt me een beter idee voor jou. Kun je tenminste op een fatsoenlijke, geoorloofde manier je agressie botvieren op 'buitenlanders'. Of zij op jou natuurlijkOp donderdag 21 maart 2002 11:19 schreef OGD het volgende:
Racisme?welnee, ik zet toch niet aan tot haat. Het enige wat ik beweer is dat bepaalde regio's economisch minder sterk zijn dan andere.
Lemmeb, wat heb jij dan allemaal in gedachten. Ik ben duidelijk geweest in mijn mening over hoe het de komende tijd met asielbeleid en allochtonenproblemen zou moeten zijn in Nederland. Hoe denk jij daar dan over als linkse rebel?
Verwijderd
Toevallig het geld dat uitgegeven wordt aan "kinderbijslag
" en de immigratie en naturalisatiedienst. Het begrotingstekort weet ik een goede oplossing voor.
Ook het argument dat een streng asielbeleid wijst op een onmenselijke en domme manier van denken, is gemakkelijk te tackelen. Ik heb al gezegd in dit topic: Het is alleen mogelijk om fin te worden, door met een fin of finse te trouwen. Finland wordt toch wel redelijk geaccepteerd als WWW-land westers, weldenkend, welvarend
" en de immigratie en naturalisatiedienst. Het begrotingstekort weet ik een goede oplossing voor.
Ook het argument dat een streng asielbeleid wijst op een onmenselijke en domme manier van denken, is gemakkelijk te tackelen. Ik heb al gezegd in dit topic: Het is alleen mogelijk om fin te worden, door met een fin of finse te trouwen. Finland wordt toch wel redelijk geaccepteerd als WWW-land westers, weldenkend, welvarend
Verwijderd
Dat heb ik allang duidelijk gemaakt, ik was het op veel van de door jou aangedragen actiepunten met je eens. En in [topic=395188/1/25] zijn er door mij en andere 'linkse rebellen' (die mij trouwens volgens mij helemaal niet als linkse rebel zien, eerder als rechts-radicaal ofzo) al vele andere mogelijke oplossingen aangedragen. Het gaat ook niet om die oplossingen die je aandraagt, het gaat om die kortzichtige meningen die vooral OGD uit over 'de buitenlanders'.Op donderdag 21 maart 2002 11:23 schreef novosiebe het volgende:
Lemmeb, wat heb jij dan allemaal in gedachten. Ik ben duidelijk geweest in mijn mening over hoe het de komende tijd met asielbeleid en allochtonenproblemen zou moeten zijn in Nederland. Hoe denk jij daar dan over als linkse rebel?
Verwijderd
Was je dat op internet ook maar. Wanneer kom je me halen?Op donderdag 21 maart 2002 11:26 schreef OGD het volgende:
Nou ik hoef niet zo bang te zijn dat ik iemand tegen kom die ik niet aankan
Brabants zwaarmiddengewicht kampioen boksen 14-0(6 ko's)
Kweenie, vroeger veel gepest misschien? Of veelvuldig verkracht door je vader? Ik zou het echt niet wetenWaar denk je dat ik mijn motivatie vandaan haal??
En dat is dus een 'Urban Legend' Die paar pubers die in Bennekom aan het 'feesten' waren waren al aan het klieren lang voor de aanslag. Ze wisten er niets van. Later is dat door een paar kranten uitgelegd als feesten om de aanslagen. Het is gerectificeerd, maar dat doen ze nooit op de voorpagina, maar onderaan op pagina 17. Dat was ook de reden dat de politie niet ingreep. Ze deden nl niets bijzonders.Op donderdag 21 maart 2002 11:11 schreef novosiebe het volgende:
En waarom is OGD "gestoord" als hij zegt dat er binnen nederland veel externe stromingen zijn die ons nederlanders en onze cultuur eigenlijk tot op het bot haten? (getuige de massale feesten die veel islamieten hielden OP STRAAT ZELFS na de aanslagen op 11 september).
En wat mij opvalt is dat er hier met regelmaat wordt geroepen dat we geen economische vluchtelingen willen. Want die komen hier voor het geld en spreken geen Nederlands.
Maar wat doen we dan met alle multinationals die hier in Nederland zitten. Die hebben buitenlandse 1000den managers in dienst die hier werken. Kijk eens op onze universiteiten. Daar barst het van de buitenlanders. En een groot deel spreekt geen Nederlands maar Engels. Ze vertikken het om Nederlands te spreken, zelfs naat ze op kosten van het bedrijf een inburgerings cursus hebben gevolgd. Ik ken ze bij bosjes. En dat valt dan ineens onder het vrije verkeer van mensen en goederen. Want een 'financial controler' moet natuurlijk wel internationale ervaring op doen. Waarom geldt dat niet voor een Turkse bakker?
En wat gaan we doen als de Canadezen, de Australiers en de Amerikanen plotseling besluiten dat alle mensen van Nederlandse afkomst wel heel vreemd zijn en ze terug sturen? Heb je nog ruimte voor een paar miljoen ex-Nederlanders?
(Sapman, Lemmeb ik moet zo nu en dan ook werken hoor
Verwijderd
Hoor je mij zo praten?ik dacht het niet. Ik heb geen enkele keer gegeneraliseerd. Makkelijk hoor, om het daar weer op te gooien.
Ik heb lang gezocht naar een partij die een deel van mijn ideeen vertegenwoordigd, nu gevonden in Der Pim. Maarja helaas hangt zijn verkiezingsprogramma aaneen als los zand en heeft hij geen sluitende begroting. Ik hoop dat er gauw een betere(en niet-homofiele dat scheelt volgens mij ook zetels)kandidaat zich aandient.
Ik heb lang gezocht naar een partij die een deel van mijn ideeen vertegenwoordigd, nu gevonden in Der Pim. Maarja helaas hangt zijn verkiezingsprogramma aaneen als los zand en heeft hij geen sluitende begroting. Ik hoop dat er gauw een betere(en niet-homofiele dat scheelt volgens mij ook zetels)kandidaat zich aandient.
Lemeb LINKS????? Ik dacht het niet.Op donderdag 21 maart 2002 11:23 schreef novosiebe het volgende:
Lemmeb, Hoe denk jij daar dan over als linkse rebel?
Verwijderd
Lemmeb, ik vind dat je beneden alle peil gedraagt. Ik betwijfel of ik je met jouw leeftijd en opleiding serieus kan nemen in deze discussie. Als vechtsporter leer je niet zo op belegingen in te kaan (www.boksen.nl/nk.htm)
Hahaha de opleiding van Lemmeb is om het voorzichtig te zeggen een 'tikje bovenmodaal'Op donderdag 21 maart 2002 11:34 schreef OGD het volgende:
Lemmeb, ik vind dat je beneden alle peil gedraagt. Ik betwijfel of ik je met jouw leeftijd en opleiding serieus kan nemen in deze discussie.
Dus je wilt zeggen dat hij te hoog is opgeleid om aan deze discussie mee te doen? Hmmmm daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Verwijderd
Nou daar valt dan weinig van te merken. De opleiding doet er eigenlijk niet toe, als iemand zich zo kinderachtig gedraagt valt er toch niet normaal mee te praten??
Verwijderd
Laat OGD maar in die waan jôh, is altijd lachen als mensen op dergelijke argumenten teruggrijpenOp donderdag 21 maart 2002 11:36 schreef Ortep het volgende:
[..]
Hahaha de opleiding van Lemmeb is om het voorzichtig te zeggen een 'tikje bovenmodaal'
Dus je wilt zeggen dat hij te hoog is opgeleid om aan deze discussie mee te doen? Hmmmm daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Verwijderd
Link doet het nietOp donderdag 21 maart 2002 11:34 schreef OGD het volgende:
Lemmeb, ik vind dat je beneden alle peil gedraagt. Ik betwijfel of ik je met jouw leeftijd en opleiding serieus kan nemen in deze discussie. Als vechtsporter leer je niet zo op belegingen in te kaan (www.boksen.nl/nk.htm)

Doen mensen dat wel eens dan?Op donderdag 21 maart 2002 11:38 schreef Lemmeb het volgende:
Laat OGD maar in die waan jôh, is altijd lachen als mensen op dergelijke argumenten teruggrijpen.
Verwijderd
Kweeniemeer, ik heb het geloof ik weleens eerder voorbij zien komenOp donderdag 21 maart 2002 11:39 schreef Ortep het volgende:
[..]
Doen mensen dat wel eens dan?
Ben jij dan overal in Nederland geweest om deze "Urban Legend" als fake af te doen? Ik inderdaad ook niet om het te bevestigen, maar ik heb het over heel veel plaatsen gehoord. En zeg nou zelf: Het is toch een publiek geheim datzeeeeeer veel moslims in Nederland die aanslagen goedkeuren. Als je het daar niet mee eens bent, dan kan je beter een dwangbuis aandoen, en je aanmelden bij het RIAGG
Verwijderd
Als jullie te beroerd zijn om een fatsoenlijke discussie voort te zetten, en alleen maar over details doorjengelen, kunnen jullie deze discussie als verloren beschouwen
Mar we gaan nu wel heel erg op de man spelen. De discussie gaat heel ergens anders over. Misschien moeten we maar weer eens on topic gaan werken. Alhoewel ik bang ben dat de discussie uitgemolken is wen weinig zinvol
Verwijderd
Juist Ortep. Feit blijft dat racisme in Nederland meer eenrichtingsverkeer is in een onlogische richting. Aangezien onze "Urban Legend" maar een van de vele voorbeelden is.
Verwijderd
Ik heb al 10 keer om een slotje gevraagd, maar de moderators schijnen het te druk te hebben (dat zeggen ze zelf in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/445013/1?limit=25). En op die onzin die OGD uitbraakt, kan zelfs ik niet anders dan reageren.
Verwijderd
Lemmeb, jouw bijdrage in deze discussie is een aaneenschakeling van zwakke momenten. Lijkt me wel leuk om hier eens een keer een forum oog in oog over te houden.
Zoals gister in Tilburg: hoe gevaarlijk is pim fortuyn?
Verwijderd
Op donderdag 21 maart 2002 11:47 schreef OGD het volgende:
Lemmeb, jouw bijdrage in deze discussie is een aaneenschakeling van zwakke momenten. Lijkt me wel leuk om hier eens een keer een forum oog in oog over te houden.
Ik ben nog gefrustreerd genoeg om deze niet onzinvolle discussie voort te zetten hoor, wees maar niet bang. Maar dan moeten we niet in zo'n Melkert-sferige discussie gaan vallen waarin we elkaar op de persoon afrekenen op opleiding ofzo. Iedereen heeft recht op zijn mening ongeacht het opleidingsniveau, zolang je die mening kan staven. Ik zeg nogmaals, kom maar met argumenten om de start-topic tegen te gaan, al jullie argumenten vallen tegen te spreken, I dare ya
De hele hijsa die de Telegraaf toen opklopte is later gewoon terug gedraaid. Ik lees de krant iets verder dan de koppen op pagina 1. Daar hoef je niet heel Nederland voor afOp donderdag 21 maart 2002 11:41 schreef novosiebe het volgende:
Ben jij dan overal in Nederland geweest om deze "Urban Legend" als fake af te doen?
Jij hoort het op veel plaatsen en DUS is het waar? Dat is dus typisch het kenmerk van een Urban Legend. Iedereen praat iedereen na en niemand zoekt het uit. Je zou ook verkouden worden van tocht. Jaja half Nederland gelooft het. Maar toch is het gewoon een virus infectie en die krijg je niet van een luchtstroom.Ik inderdaad ook niet om het te bevestigen, maar ik heb het over heel veel plaatsen gehoord.
Geef het nummer eens, want dan bel ik even. Ik ben het er nl niet mee eens. Ook dit is een door de Telegraaf aangewakkerde Urban Legend naar aanleiding van een onderzoek met verkeerd gestelde vragen. En vooral ook een foute uitleg van de resultaten. Een week later werd het weer gecorrigeerd. Maar dat weet niemand meer. Er werd gevraagd: Kunt u begrijpen dat iemand deze aanslagen pleegt. Daar antwoorde een deel op: Ja ik begrijp dat ze het doen. Maar dat is heel wat anders dan het toejuichen of goedkeuren.En zeg nou zelf: Het is toch een publiek geheim datzeeeeeer veel moslims in Nederland die aanslagen goedkeuren. Als je het daar niet mee eens bent, dan kan je beter een dwangbuis aandoen, en je aanmelden bij het RIAGG
Ik begrijp ook dat er mensen zijn die zo verblind zijn dat ze het doen. En ik kan hun redenering over het grote machtshongerige Amerika nog volgen ook. Maar ik ben het er NIET mee eens.
Sommige mensen kunnen blijkbaar het respect voor anderen niet opbrengen. Als je dat niet hebt, hoe kan je dan verwachten dat diezelfde mensen dat voor jou hebben.
Het verzoek is tot mij gekomen om dit topic te sluiten, de kans is aanwezig dat ik dit topic nog ga doorzoeken op flames of andere dingen dus er kunnen nog OW's worden uitgedeeld. Maar nu is hij iig dicht.
Dit topic is gesloten.