Toon posts:

Audio signaal toevoegen aan Matrox video out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers. Aangezien ik op mijn kamer op zolder een PC heb staan met een TV-kaartje (én dus ook een tv kabel heb liggen naar zolder), maar ook een DVD speler in diezelfde PC heb zitten, leek het me wel leuk om dan via diezelfde tv kabel DVD's te kunnen kijken op de TV beneden.
(applaus voor de langste zin ooit :) )

Nu heb ik een Matrox G450 videokaart en heb dus een TVout, mits ik daarvoor de juiste kabel heb. Die heb ik nog niet, maar die zou ik kunnen bestellen. (nog maar niet gedaan omdat ik geen creditcard heb).

Met misschien nog een converterstekkertje ofzoiets (ik weet niet of dat nodig is, volgens mij wel want die Matrox kabel geeft s-video en composiet video) moet ik dan vervolgens het beeld wel de kabel op kunnen sturen zodat ik em beneden kan ontvangen. Volgens mij is dit wel mogelijk.

Echter, nu bedenk ik me dat ik dan natuurlijk nog geen geluid heb. Dus mijn vraag: Hoe doe ik dit?
Is het mogelijk de audio aan het signaal toe te voegen ofzoiets? Of zijn er zulke kabels, zodat ik die hele Matrox kabel niet hoef te bestellen?

Alvast bedankt

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat gaat niet lukken, want over S-video gaat alleen maar video. Je moet dan een apparte kabel trekken voor het geluid(dat kan dan mooi in 1 keer)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:24 schreef SH007 het volgende:
Dat gaat niet lukken, want over S-video gaat alleen maar video. Je moet dan een apparte kabel trekken voor het geluid(dat kan dan mooi in 1 keer)
OK, maar ik wil het S-video signaal op de een of andere manier omzetten naar een 'normaal' coax signaal omdat ik dus al een coax kabel voor heb liggen en daar kan ook gewoon audio over.

Voor de duidelijkheid, het gaat me hier puur om de extra feature, zodat ik beneden ook DVD/DivX kan kijken. Omdat ik dezelfde kabel gebruik als er al ligt, zal ik als ik beneden wil kijken wel wat om moeten pluggen enzo, omdat het signaal nu van beneden naar boven gaat en dan van boven naar beneden moet. Maar dit heb ik er wel voor over voor die enkele keren dat ik het zal gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk komt het er op neer dat ik een kastje zoek met als ingangen:
- Audio, én
- S-video of Composiet
en als uitgang coax.

Verder vraag ik me af of er een alternatief is voor de Matrox tv-out kabel die ik dan nodig zou hebben, want die is toch nog €11.12

Verwijderd

Wat je nodig hebt voor wat je wilt veroorzaken is een CAI HF modulator ( cai injector ), maar dit is wel ongeveer 200 keer duurder dan een tweetal kabeltjes trekken ;)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 01:49

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op dinsdag 19 maart 2002 21:28 schreef Freak by nature het volgende:
Wat je nodig hebt voor wat je wilt veroorzaken is een CAI HF modulator ( cai injector ), maar dit is wel ongeveer 200 keer duurder dan een tweetal kabeltjes trekken ;)
een simpele modulator zoals die in een vcr zit is al meer dan genoeg en kost denk ik iets van 20,- stereo geluid wordt misschien wat moeilijker maar moet ook wel te krijgen zijn.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 22:50 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

een simpele modulator zoals die in een vcr zit is al meer dan genoeg en kost denk ik iets van 20,- stereo geluid wordt misschien wat moeilijker maar moet ook wel te krijgen zijn.
waar haal je zo'n ding, en wat houdt het precies in?

Verwijderd

wat je wilt is dus eigenlijk de omgekeerde weg van wat in een televisie gebeurt?

in een TV wordt namelijk ook beeld en geluid gescheiden, beelt wordt verwerkt om dan naar de beeldbuis te gaan, geluid wordt naar de interne versterker gestuurd.

Ik denk dat zo'n doosjes wel bestaan hoor. (Maar wat het kost...?)

Verwijderd

die Matrox kabeltjes kun je gewoon bij informatique bestellen. Daar heb ik hem ook vandaan.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 01:49

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op dinsdag 19 maart 2002 23:02 schreef mentos het volgende:

[..]

waar haal je zo'n ding, en wat houdt het precies in?
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0209060930979252440&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=269&TK_PAR[MEDIUM]=89

zoiets. meeste elektro shops hebben wel zoiets. kun je gewoon een videobron op kanaal 38oid laten uitzenden net zoals vroeger vcr's dat deden.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Misschien heb je hier iets aan, als alternatief voor die matrox

INKOOPACTIE SIGMA XCARD!!!!! DIVX OP TV!!!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je een oude (stereo)video op de kop kunt tikken kun je via de scart ingang je video en audio signaal van de PC aanbieden en via de coax uitgang van die video een coax kabel naar beneden aansluiten. Video hoeft verder niks te doen, dus een kapot loopwerk is geen probleem. Wellicht is zoiets wel te vinden op marktplaats.nl, ebay of zelfs op de lokale grofvuil depot.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 10:00 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0209060930979252440&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=269&TK_PAR[MEDIUM]=89

zoiets. meeste elektro shops hebben wel zoiets. kun je gewoon een videobron op kanaal 38oid laten uitzenden net zoals vroeger vcr's dat deden.
:) Van Conrad:
Beste gebruiker,
Op dit moment wordt onze gloednieuwe layout op de server gezet. Ons team heeft de Conrad Electronic-shop de afgelopen weken voor u geoptimaliseerd en ...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 23:34 schreef dreamraver het volgende:
die Matrox kabeltjes kun je gewoon bij informatique bestellen. Daar heb ik hem ook vandaan.
Waar kan je die kabel nog meer bestellen? Ik vind € 5,00 verzendkosten vrij veel

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt dus een svideo+audio naar coax(rf) convertor nodig.
Zoek ff op VB naar svideo -> coax (rf). Ik heb dat topic geplatst zodat mensen weten dat het te koop is.

Ah heb em al.
[topic=416189/1/25]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Op woensdag 20 maart 2002 11:49 schreef mentos het volgende:

[..]

Waar kan je die kabel nog meer bestellen? Ik vind € 5,00 verzendkosten vrij veel
Ten opzichte van 24 euro?
Peanuts...

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 11:54 schreef KillerAce_NL het volgende:
Je hebt dus een svideo+audio naar coax(rf) convertor nodig.
Zoek ff op VB naar svideo -> coax (rf). Ik heb dat topic geplatst zodat mensen weten dat het te koop is.

Ah heb em al.
[topic=416189/1/25]
Wauw, dat ding is dus precies wat ik nodig heb. $42.95 is alleen wel veel, aangezien ik dan ook die kabel nog nodig heb a €21,- (incl verzendkosten) en dat kastje heb ik dan uiterlijk na 30 (!!) dagen

Wordt er in Nederland niet ergens zo'n kastje verkocht?

Anders moet ik toch maar eens op zoek naar een oude videorecorder

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 11:58 schreef Twarp het volgende:

[..]

Ten opzichte van 24 euro?
Peanuts...
24 euro??? waar komt die vandaan?
via shopmatrox.com betaal je €11,12 voor de kabel en €17.27 verzendkosten naar Nederland
Pagina: 1