De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Als je de bom moet plaatsen en je gaat zitten w88 tot de NMI voorbij komt ben je een camper. Als je echter als T de bom moet plaatsen maar je bent als enige over en je hebt nog maar 20 health is het geoorloofd....Zo zijn er legio uitzonderingen.... Je hebt ook mensen die gaan in een hoekie zitten en na een minuutje gaan ze puinruimen...Maw geschoten wild sl88...Is ook lame... Maar je doet er niets aan...
Echter op onze server word je bij overmatig campen geslapped, geslayed, gekicked en als je het dan nog niet doorhebt komen we je een bezoekje brengen..
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Verwijderd
Ik wete dat de meeste mensen gaan zeuren als er een sniper rifle gebruikt wordt maar het is toch een onderdeel van het arsenaal die gebruikt moet worden om wars mee te winnen.
Ik speel nu ook al een tijdje MoH en de smg is toch mijn favo gun
Ik speelde hiervoor heel veel UT en daar gingen mensen altijd zeuren als iemand de sniper gebruikte. Maar ik gebruikte hem vooral om te rushen (1good shot =1kill
En had er dan ook nooit problemen mee als iemand die gebruite. (behalve als ze er op spawnplaatsen mee campte
ALs je skill hebt in een game kan je de gemiddelde sniper (niet de hadcore) wel killen met een omweg.
In UT had ik een tijdje een server waar alleen maar met sniperrifles gespeelt werd heb daar 3 maanden top 5 gestaan.
Het gebruik van de sniper moet verstandig gebruikt worden en niet gewoon wachten op een hoekje want daar help je je team niet mee.
Volgens mij zijn de mensen die zeuren over dat er met sniper rifle gespeelt word zelf zo skill loos dat ze zelf niet kunnen rushen met de sniper rifle.
Mijn mening: ALs je iets niet kan houdt dan je mond of leer het
Maar ff over snipers. Ik vind snipen echt wel kunnen. Er zit niet voor niets een (of meerdere) snipers in het spel? Alleen ik vind het een stuk vervelender als je gekilled wordt door een sniper als wanneer dat gebeurt door een mp5 oid. Snipers zijn op zich makkelijk te fraggen als je een beetje heen en weer jumpt
//edit:
happyman: great minds think alike
hoi
Ik rush veel, te veel. Ik ga altijd als eerste dood en verwond velen. Maar daar krijg je geen punten voor
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
OMG je kunt dan wel lekker lullen maar dit heeft geen grond. Een camper is pas een camper als jij vergeet te kijken waar hij zitOp maandag 18 maart 2002 16:10 schreef GTOfire het volgende:
Als ik ECHT ga snipen (alleen als er nog veel meer spelers bij zijn die rondlopen) dan ga ik persoonlijk in een klein donker kuthoekske zitten met mn vizier zo dat ik net door 10 cm hout door kan kijken, maar dan wel net op een druk bezocht punt. DAT is nou echt snipen, en dat vind ik persoonlijk niet campen. Het is juist de bedoeling dat iemand niet weet waarvandaan ie afgeknald word.
Je hebt ook nog een ander soort snipers. Die lopen rond , vaak nog wel langs de muren enzow, en als ze iemand zien kruipen ze of gaan ze liggen (Day of Defeat) en zoomen ze om em af te knallen.
minder effectief maar voor mensen met minder geduld wel een stuk leuker
een camper vind ik iemand die in een klein donker kuthoekske gaat zitten, maar dan achter een deur of onder een trap ofzow, een plek waar je eigenlijk niet hoort te zitten.
snipen als ik wel eens doe lijkt daar heel veel op, maar ik zit altijd wel op een plek waar ik ook nog af te knallen ben, anders word het te simpel, te lam en niet meer leuk
Een sniper is iemand die gewoon op lange afstand mensen af schiet, in plaats van mid range, dat is een sniper, gaat het niet om campen of niet, in CS loopt een goeie sniper vrij veel, altijd in beweging enzo. En dat is in MOHAA precies hetzelfde, want een bewegend doel is moeilijker te raken.
Verwijderd
In MoH:AA ga je in Stalingrad op de hoogste verdieping van die linkse flat (bij dat gat in de muur) zitten, door je scope loeren en dan steeds heen en weer kijken langs die balkonnetjes en op die binnenplaats. Je ziet vanzelf iemand, knallen en indien nodig nog een keer... Niks mis mee toch? Dat noem ik snipen.
Campen :
B.v. in Global Operations als recon met je radar gaan kijken waar de enemy zit, hem naderen (en maar hopen dat die vijand geen recon is), in een donker hoekje ergens achter gaan zitten, een vette gun pakken en richten op het punt waar die persoon vandaan gaat komen en dan een heel magazijn leegknallen terwijl die enemy geen kans heeft gehad terug te knallen.
Ik heb er persoonlijk geen prob's mee als er in Mohaa een sniper voorkomt dat hoort er gewoon bij. Ik vind het wel laag als mensen, een hele clan van 5 man bijvoorbeeld, allemaal gaan snipen der moet toch ook nog man to man gevochten worden of niet dan en dat gedekt door snipers. Snipers zijn dus in mijn ogen als dekking bedoelt en niet als primary aanvalstechniek. en ja campers zijn mensen die onder een trap, achter een deur, achter een hoop kratten etc etc gaan zitten wachten totdat een of andere onverlaat naar binnen rent. En dat vind ik dus WEL laag. Omdat je dus altijd op 1 plaats blijft hangen.
Verwijderd
Ik ben het er iig mee eens dat snipen een vak apart is. Vooral man-to-man met de sniperrifle kunnen battlen is knap. En idd, het hoort er absoluut bij! Die wapens zitten niet voor niets in die games! Ieder heeft weer zijn eigen kwaliteiten: de één is goed met de sniper, de ander kan weer een (S)MG of een gewoon geweer hanteren. Niets mis mee dus als mensen snipen.
Bovendien is het een uitdaging om, als je van verre afgeknald wordt, een alternatieve route te verzinnen om de vijand van de flank of van achteren aan te vallen. It's all in the game!
Campers die op 1 plek de hele tyd blyven zitten(vind ik lame), en campers die w8en op iemand, heeeeel voorzichtig zijn en dan weer doorlopen.
En snipers zijn niet erg, behalve iemand die campt ipv. snipet.
Zoals iemand anders net zei, van punt A naar B en dan weer verder is goed, maar bv. een T in Dust die bij die tunnel blyft staan bij een 1 vs. 1 is lame (vind ik).
Duurt zo lang
Verwijderd
I agreeOp maandag 18 maart 2002 17:34 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
[..]
OMG je kunt dan wel lekker lullen maar dit heeft geen grond. Een camper is pas een camper als jij vergeet te kijken waar hij zitjij spoort niet vriend.
Een sniper is iemand die gewoon op lange afstand mensen af schiet, in plaats van mid range, dat is een sniper, gaat het niet om campen of niet, in CS loopt een goeie sniper vrij veel, altijd in beweging enzo. En dat is in MOHAA precies hetzelfde, want een bewegend doel is moeilijker te raken.
Verwijderd
kijk, dat is nou snipen. Persoonlijk speel ik, als de map dat toelaat, namelijk ook zo. Mensen die zichzelf sniper noemen terwijl ze met een snipe-gun van meters afstand ingezoomd op een respawn plek gericht staan, zijn geen snipers, maar prutsersOp maandag 18 maart 2002 17:43 schreef webkabouter het volgende:
Lopen met een sniperrifle? ja tuurlijk. Een goede sniper is volgens mij iemand die van een aantal maps de sniper plaatsen weet en na iedere kill naar een van die plaatsen rent of wandelt of kruipt. Dat is gewoon zeer effectief omdat de tegenstander denkt dat je op plaats A zit terwijl je allang op plaats B bent. Als de tegenstander dan wordt neergemaait denken ze dat er 2 zitten maar er zit er maar 1tje. Dat is nou een goede sniper.
+nog wat
Nu kun je (ik althans wel) met een snipergun ook extreem goed een point verdedigen (bijv. een brug of iod waar men sowieso overheen moet. In FA zitten dat soort dingen veel). ik ga dan gewoon liggen op een afstand en laat ze maar komen
Verwijderd
Gaat wel af en toe mis helaas
Verwijderd
Dan zou het snel afgelopen zijn met die kamikazepiloten en walaah daar heb je een tactisch spel
Ikzelf heb totaal geen moeite met snipers,want als je een beetje goed blijft bewegen moeten ze heel goed zijn om je te raken en anders nix minder dan bewondering voor zijn schietkunsten.
In a real war ga je toch ook niet midden op straat je mg leeg lopen knallen terwijl je stilstaat?
Wat ik zelf ontzettend tof vind bijvoorbeeld bij crossroads is om me naar de andere kant te vechten door het riool met een mg of riffle om daarna van 8ter een sniper te killen die ergens "8ter" zit (denkt hij
en dan moet het mooiste nog komen
Mijn eigen wapen dropen snipergun jatten en scoren behind the enemy lines !!!
Dan noem ik nou genieten
Verwijderd
nog irritanter zijn de respawn snipers, kom je net in het spel, 1/10 sec later gat in je hoofd.... en opvallend is wel dat de snipers vrijwel allemaal n00bs zijn. ff snipen is niet erg, hele spel snipen sucks gewoon, is gewoon vet yesterday in ut-facing worlds
Verwijderd
Maar er is niets leuker dan zo snel moenlijk een sniper rifel te pakken vanachter het muurtje en dan terwijl je loopt een headshot op al die snipers te doen
Heb wel een paar keer op zo'n server gehoord dat dat niet kon hoe ik al die wannabee snipers killde tijdens het dooden van hun kogels.
Moeten die gekken maar niet stil blijven zitten. Ik heb nix tegen snipers maar als je sniper bent moet je wel een toegevoegde waarde aan je team hebben.
Weer iemand die mijn punt duidelijk maakt , een sniper loopt!Op maandag 18 maart 2002 23:46 schreef happyman112 het volgende:
Op face heb idd meestal te veel snipers op public servers
Maar er is niets leuker dan zo snel moenlijk een sniper rifel te pakken vanachter het muurtje en dan terwijl je loopt een headshot op al die snipers te doen
Heb wel een paar keer op zo'n server gehoord dat dat niet kon hoe ik al die wannabee snipers killde tijdens het dooden van hun kogels.![]()
![]()
Moeten die gekken maar niet stil blijven zitten. Ik heb nix tegen snipers maar als je sniper bent moet je wel een toegevoegde waarde aan je team hebben.
Verwijderd
Team van 4/5 personen, in een grote jungle map (teamjungle.bsp..
0wnage.
Het leuke van AQ2 was, dat het snipen net Railen was in Q2Dm. Heel snel dus.
Action Quake 2. Nog steeds de beste mod ooit.
Zijn echt van die lamerz, die in een donker hoekje geniepig gaan schuilen en dan mensen afknallen die langslopen. Een echte gamer neemt zijn tegenstander "head-on"
Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T
Verwijderd
Word je de hele tijd neergesniped, dan moet je je taktiek drastich veranderen, zoals bijvoorbeeld niet meer in rechte lijnen lopen.
Snipers hebben meestal de neiging om stil te blijven staan ala ze frontaal aangevallen worden. Bovendien asls ze ingezoomd hebben, schatten ze 9 van de 10 keer de afstand tussen jou en zichzelf verkeerd in.
Dat zielige gezeur over snipers en campers. Die lui zijn gewoon bonus kills.
Het hoort erbij, dus niet zeuren. Of ben ik nou weer lekker laat aan het lamlullen?
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Verwijderd
Ben ik het helemaal mee eens.Op maandag 18 maart 2002 17:43 schreef webkabouter het volgende:
Lopen met een sniperrifle? ja tuurlijk. Een goede sniper is volgens mij iemand die van een aantal maps de sniper plaatsen weet en na iedere kill naar een van die plaatsen rent of wandelt of kruipt. Dat is gewoon zeer effectief omdat de tegenstander denkt dat je op plaats A zit terwijl je allang op plaats B bent. Als de tegenstander dan wordt neergemaait denken ze dat er 2 zitten maar er zit er maar 1tje. Dat is nou een goede sniper.
Delta Force is nou zo'n spel dat niet zonder snipers kan en waarbij je vaak goede en slechte snipers hebt. Leuk is om slechte snipers te kniven, maar bij goede snipers heb je vaak geen idee waar ze zijn en hebben ze jou eerder gespot dan jij hen.
In MoH:AA is het snipen weer iets minder snipen als je dat vergelijkt met Delta Force (de afstand is veel kleiner), maar wel realistisch moet ik toegeven.
Snipen maakt het spel compleet, want de hele tijd met een machinegeweer rondzuilen is ook niet alles...
Campers, ja daar kan ik weinig over zeggen. Ik speelde alleen maar Delta Force (daar kan je eigenlijk niet campen).
Ik speel sinds kort MoH:AA, tja is dan iemand die de hele tijd onder de brug zit om die te bewaken een camper? Ik vind het altijd wel irri om door die lui gekilled te worden en ben zelf niet zo'n 'camper', maar ik vind dat het er gewoon bij hoort...moet je maar beter opletten zou ik zeggen.
Snipen bij MOHAA roelt! Tis alleen wel vrij dom als je je aars ergens in een donker hoekie neerplant, iemand afknalt en daar blijft zitten. Cover, shoot, move, cover shoot....etc
Verwijderd
als je de heeele tijd op dezelfde plek blijft zitten met je snipergun en constant ingezoomed blijft (met name in het assault level rtcw hebben veel mensen er nogal eens een handje van) dan ben je in mijn ogen gewoon een 'camper', je zou gewoon je tentje op kunnen zetten op je sniperplek
meestal snipe ik dat soort gasten gewoon terug, met een snipergun of met een panzerfaust
of ik probeer ongezien achter ze te komen, en dan knife ik ze neer of ik gooi een granaat onder hun reet (want die zien ze toch niet aankomen)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
ik geloof dat er een verschil is tussen 'snipers' en 'campers'...Op dinsdag 19 maart 2002 00:36 schreef Almachtige het volgende:
Ik haat camperz!
Zijn echt van die lamerz, die in een donker hoekje geniepig gaan schuilen en dan mensen afknallen die langslopen. Een echte gamer neemt zijn tegenstander "head-on"![]()
sniper zijn is een echte "uitdaging" ... en het mooiste is als het andere team ook een goeie sniper heeft (bijv. film: enemy at the gates)
jij zit iedereen rustig af te snipen van het andere team en dan opeens krijg jij een kogel door je harses van een andere sniper... niets is leuker sneaky een toren te beklimmen en dan weer die sniper op de korrel te nemen...
kortom... snipers horen erbij
Verwijderd
Campen is aboluut toegestaan!!!!
Maar. Dat geld dan alleen voor de T's in een cs_XXX map, Daar moeten de T's ervoor zorgen dat ze alle CT killen, en moeten de T's er voor zorgen dat ze niet aan de hossies komen. Een CT mag campen als hij de bom naast zicht heeft liggen, en hij wil de bo bewaken. In een de_XXX map, mag de T weer niet campen, en de CT wel weer. Zij mogen de bombspots bewaken, want het is voor de T het doel om daar de bom te plaatsen. In een as_XXX map, mogen de T's weer campen, omdat zij een ruimte hebben ingenomen, en de CT's er voor moeten zorgen dat zij uit die ruimte komen.
Natuurlijk is het ook zo dat je mag campen als je 10 hp hebt, en je bent in je eentje tegenover 4 nmi's.
Zow, en natuurlijk allemaal IMHO
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
[QUOTE] Een vriend van mij is prof [QUOTE]
Hoezo prof? verdient er geld mee dan ofzo? Doe je echt moeite om op internet gewaardeerd te worden?
JE moet een beetje chillen want jij bent al te lang in de gamewereld....
Samen staan we sterk!
Op woensdag 20 maart 2002 22:29 schreef IkBenAlles het volgende:
Sorry hoor maar wat ik niet snap is dat je er zo diep oo in gaat.
[QUOTE] Een vriend van mij is prof
Hoezo prof? verdient er geld mee dan ofzo? Doe je echt moeite om op internet gewaardeerd te worden?
JE moet een beetje chillen want jij bent al te lang in de gamewereld....
Verwijderd
das het zelfde als PC zonder processor...
kijk campers daarintegen die kenne echt moven van me....de ik-zit-wel-lekker-op-dit-plekje-en-niemand-kan-me-zien-maar-ik-hun-wel figuren
Ik ben het compleet met jouw standpunt eens, campen is een techniek, als campen er voor zorgt dat je de game wint dan is dat een goeie techniek.Op maandag 18 maart 2002 18:06 schreef Kaveman1978 het volgende:
Wat een gezeur over campen eigenlijk... Als je er nou vanuit gaat dat het een realistisch spel is dat je speelt (zoals MoHAA of CS), dan is overleven toch het enige wat je wilt en maakt het weinig uit hoe? OK, je hebt er kamikazepiloten tussenzitten, maar over het algemeen gaat het er toch om dat je je eigen huid redt.
Ik ben het er iig mee eens dat snipen een vak apart is. Vooral man-to-man met de sniperrifle kunnen battlen is knap. En idd, het hoort er absoluut bij! Die wapens zitten niet voor niets in die games! Ieder heeft weer zijn eigen kwaliteiten: de één is goed met de sniper, de ander kan weer een (S)MG of een gewoon geweer hanteren. Niets mis mee dus als mensen snipen.
Bovendien is het een uitdaging om, als je van verre afgeknald wordt, een alternatieve route te verzinnen om de vijand van de flank of van achteren aan te vallen. It's all in the game!
En echt een goeie sniper zijn is het mooiste wat er is.. denk ik.
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
een goede sniper zijn is mooi ja, dat is bijna in elke game, alleen camper zijn dat kan maar in bepaalde games zoals mohaa. ik vind dat het echt niet kan in cs en in urban terror [q3mod].Op donderdag 21 maart 2002 10:25 schreef Loque het volgende:
[..]
Ik ben het compleet met jouw standpunt eens, campen is een techniek, als campen er voor zorgt dat je de game wint dan is dat een goeie techniek.
En echt een goeie sniper zijn is het mooiste wat er is.. denk ik.
___________________________*
Ik vind dat er nix mis mee is als mensen snipen (doe ik zelf ook vaak
Dus bijv met Mohaa, op het ene moment op de goede plek gaan staan waar veel enemy's langskomen en ze in de rug of van boven af te knallen. Op het andere moment erin beuken als er nog maar een paar enemy's zijn.
Mee eens, je gaat niet als CT op een DE_ map naar de t's rushen oid, vooral niet alst een map is zoals Inferno ofzo, waar je hele grote kans hebt dat je elkaar dan misloopt..Door Damian - woensdag 20 maart 2002 16:35
--------------------------------------------------------------------------------
FF het een en ander verduidelijken omtrent Campers in CS:
Campen is aboluut toegestaan!!!!
Maar. Dat geld dan alleen voor de T's in een cs_XXX map, Daar moeten de T's ervoor zorgen dat ze alle CT killen, en moeten de T's er voor zorgen dat ze niet aan de hossies komen. Een CT mag campen als hij de bom naast zicht heeft liggen, en hij wil de bo bewaken. In een de_XXX map, mag de T weer niet campen, en de CT wel weer. Zij mogen de bombspots bewaken, want het is voor de T het doel om daar de bom te plaatsen. In een as_XXX map, mogen de T's weer campen, omdat zij een ruimte hebben ingenomen, en de CT's er voor moeten zorgen dat zij uit die ruimte komen.
Natuurlijk is het ook zo dat je mag campen als je 10 hp hebt, en je bent in je eentje tegenover 4 nmi's.
Zow, en natuurlijk allemaal IMHO
achja je snapt wat ik bedoel
Verwijderd
ehm neeOp donderdag 21 maart 2002 18:33 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
[..]
achja je snapt wat ik bedoel
bedoel je dat ze mogen campen naar eigen zin of dat live and let live
Verwijderd
• De sniper zorgt voor back up over een afstand voor zijn team.
als hij goed sniped kan hij de baan vrij snipen zodat zijn team door kan lopen. De sniper wordt dan de belangrijkste "pion" in het spel.
• Rushers: ja rushers zijn cool, vooral als ze het goed kunnen. Als je bijvoorbeeld als swat bent en een groepje terrors houden zich schuil ergens in een ruimte, dan is rushen cool, vooral als het super goed gaat. hier gaat het ook weer om skills.
• Campers: campers vind ik ook niet lame, het is gewoon een tactic. als je goed kan campen kan je ook wars winnen. het is allemaal een part of the game. als je een goede camper bent, kan er wel een sniper komen, maar hebben ze toch rushers nodig om heel te winnen.
mooi spel hoor dat TO, vooral de wars (en helemaal de cupwars)
Verwijderd
mee eens, dat vind ik het mooiste van een spel.... om een andere sniper tegen te komen die mijn ass kicked.... als dat gebeurt zit ik met een breden grijns op mijn lip te bijten en dreigementen uit te spreken (die hij helaas niet hoort)Op maandag 25 maart 2002 13:43 schreef PJ_Pjotr het volgende:
Een echt goeie sniper is meer iemand die de maps zo goed kent dat hij zich ongezien door het level kan bewegen en zijn tegenstanders uitschakeld zonder dat die van te oren ook maar een vermoeden hebben dat je in de buurt loopt, ik zit nu zelf in een amerikaans rainbow 6 nato2 clan als sniper, en als ik iets wel doorheb is dat wil je succes hebben als sniper je juist NIET stil moet gaan zitten, maar ongezien moet blijven bewegen. Als je tegen andere Elite-clans speelt hebben ze je namelijk erg snel door, en als zij hun sniper erbij halen heb je best een uitdaging, hij kent dan je positie, jij niet de zijne, dus vooral niet stil blijven zitten!
en dan (bijv met mohaa) zie jij hem opeens in een torentje zitten... onschuldige (
bijna beter dan sex
Ik vind dat Campen iets reeëls is. Alsof het normaal is dat iedereen 10 minuten lang rent, stafed en jumpt om maar niet geraakt to worden. (hoe je dat vol in realiteit?)
Het enige wat ik wel wil veroordelen is respawn campen. alhoewel het ook een doel van je team kan zijn om je respawn plek te verdedigen.
Misschien irritant dat ik tegengas geeft maar de meeste post over campen zijn vrij eenzijdig, zoiets van
Campen is Lame
Daar ben ik het niet mee eens. Het is een element van het spel en erop schelden zal niet veel helpen.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Jawel, Campen is vrij saaiOp maandag 25 maart 2002 15:03 schreef RixTeR het volgende:
maar je kan het niet ontkennen dat het leuk is, wel dan ;?
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Op maandag 25 maart 2002 14:29 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
mee eens, dat vind ik het mooiste van een spel.... om een andere sniper tegen te komen die mijn ass kicked.... als dat gebeurt zit ik met een breden grijns op mijn lip te bijten en dreigementen uit te spreken (die hij helaas niet hoort)
Boeit ook nie.
Verder zijn mensen die over campers zeuren vaak mensen die gewoon niet goed spelen. Als je als een kip zonder kop maar rondrent tja.... dan verdien je het ook om telkens afgeknald te worden.
Een camper maakt bij goede spelers geen kans. Goed je rugdekking in de gaten houden of met z'n tweeen optrekken en elkaar dekken.
Verwijderd
Dit is nou wat een sniper doet. Je schiet 1x (is voldoende) en je verplaats je. Ik speel zelf super veel Ghost Recon en enigste wat ik ben is sniper. Er zijn mensen die blijven op dezelfde plek zitten, die hebben het ook snel door wat ze fout doen. Zo gauw je schiet is het mogelijk om een steekvlam te zien waar je dus rekening mee moet houdenOp maandag 25 maart 2002 13:43 schreef PJ_Pjotr het volgende:
Een echt goeie sniper is meer iemand die de maps zo goed kent dat hij zich ongezien door het level kan bewegen en zijn tegenstanders uitschakeld zonder dat die van te oren ook maar een vermoeden hebben dat je in de buurt loopt, ik zit nu zelf in een amerikaans rainbow 6 nato2 clan als sniper, en als ik iets wel doorheb is dat wil je succes hebben als sniper je juist NIET stil moet gaan zitten, maar ongezien moet blijven bewegen. Als je tegen andere Elite-clans speelt hebben ze je namelijk erg snel door, en als zij hun sniper erbij halen heb je best een uitdaging, hij kent dan je positie, jij niet de zijne, dus vooral niet stil blijven zitten!
Snipers horen er gewoon bij. Zijn toch de beste personen als rug dekking. Ik ben altijd een sniper en tot nu toe bevalt het me goed. Het coolste is als je met Ghost recon 2 teams hebt van 4 personen en allemaal snipers.
Naja wil je niet gesnipert worden speel dan maar geen ghost recon tegen mij
delta force 2 schopte kont, speelde ik zelfs met casema old system, moet je nagaan
Verwijderd
Ok dis me eerste post op dit forum, ik lees het al maanden maar had nu pas zin om te registeren, ben me ww vergete }:0
dus dis ff me 2e persoonlijkheid ik zal vanaf vanmiddag posten onder Inv...
/offtopic
Ok nu ff over snipers enal ik vind het snipen in cs ROELEN ik heb dan ook vaak dat ik uitgemaakt word voor de camper en de lamer en mijn reply is dan zoals ik al meer heb gezien :"Je kan het zelf niet dus zeur niet tege iemand die het wel kan". Ga dit nou niet zitten flamen want dat heeft echt geen nut dat welles nietus spelletje:9
Verder vind ik het niet erg als er meer snipers rondlopen das een uitdaging die ik met beide handen aanpak
Een kombinatie van usp-awp en ik ben unstopable
Challenge me maar en je zult zien da je met je colt of whatever echt geen kans heb
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Het leuke is echter als je van die snipers hebt die altijd zitten te snipen op dezelfde plekken, en je dus tjoep tjoep zo'n gast met 2 vingers in de neus neerschiet
-->
Verwijderd
Als k geschoten heb dan w8 ik meestal 1 of 2 sec met verplaatsen want in die tijd kan er nog iemand komen meestal als ze dan nie komen gak kijken
Ik vin alles in cs best op check mŽn sig na.... alleen base campers en overdreven campers mogen ook wel daar bij gerekend worden. B.v er leven nog 5 ctŽs en 1 t met een awp en dan gaan die ctŽs campen uit angst voor 1 t
In MoH:AA is ongezien verplaatsen (als sniper) schier onmogelijk. Je kunt niet liggen, de camouflage is ontoereikend, en in de bosjes zitten de bladeren vooral in jouw ogen, in plaats dat ze je onzichtbaar maken.Op maandag 25 maart 2002 13:43 schreef PJ_Pjotr het volgende:
Verplaatsen doe ik dus zo snel mogelijk, wapen op de rug of in het holster, of hooguit met sidearm getrokken.
In 'the real world' verplaatsten snipers zich heel onzichtbaar (en heel langzaam), maar schieten betekent wegwezen. De flits verraadt je positie, en voor je het weet heb je een granaat op je pet. Dit is in MoH:AA niet anders: zodra je een paar spelers hebt afgeknalt, komen ze je na respawn halen -als het goede spelers zijn tenminste. Ik ga altijd op zoek naar mijn sniper.
BTW: respawn plekken snipen is idd buitengewoon oneervol. Kicken die gasten!
Mooi zitten? Barcelona chair!
Verwijderd
Als je aan het snipen bent, kan het handig zijn om, net als in het echt, een buddy te hebben die je rug dekt. In Ghost Recon heb je daar van die support-gasten voor, met (geloof ik) een MG.
En uiteraard kun je in CS iemand met een AK, Colt, SG of whatever meenemen, maar bij dit spel is het misschien minder handig, omdat je niet echt ruimte hebt daarvoor.
Ff BTW: Ik heb van Ghost Recon alleen de demo gespeeld en vond hem op zich wel OK: mooi en grote maps en realistisch enzo. Maarruh...: hoe is de full-version??
full version is goedOp donderdag 11 april 2002 14:22 schreef Kaveman1978 het volgende:
Dit heb ik nog niet in deze topic gelezen:
Als je aan het snipen bent, kan het handig zijn om, net als in het echt, een buddy te hebben die je rug dekt. In Ghost Recon heb je daar van die support-gasten voor, met (geloof ik) een MG.
En uiteraard kun je in CS iemand met een AK, Colt, SG of whatever meenemen, maar bij dit spel is het misschien minder handig, omdat je niet echt ruimte hebt daarvoor.
Ff BTW: Ik heb van Ghost Recon alleen de demo gespeeld en vond hem op zich wel OK: mooi en grote maps en realistisch enzo. Maarruh...: hoe is de full-version??
ook met de add-on Desert Siege
Verwijderd
Cool... 's Kijken of ik hem ergens kan 'krijgen', dan...Op donderdag 11 april 2002 14:23 schreef Crash-Override het volgende:
[..]
full version is goed
ook met de add-on Desert Siege
Verwijderd
Zelf dek ik ook regelmatig de snipers in me team als ik zelf nie snipe (Met het oog op zijn gun als ie dood is
Buddys zijn wel heel handig en als er echt tussen zijn die je gewoon goed dekken enz. dan is het vet tof.....
Verwijderd
Als ik sniper ben probeer ik toch wel aardig wat in beweging te blijven dus niet hele tijd in het zelfde huis te blijven zitten en maar wachten tot dat er iemand aan komt
Waar ik vooral de sniper rifle pak (als Axis)is :
Stalingrad
Crossroads
V2 Rocket
verder weet ik het ff niet meer
btw. als ik bij de Allies zit heb ik nooit sniperrifle ik kan er niet goed mee overweg
edit: wat is 'rushen' ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Verwijderd
ok, schiet jij maar eens in 1 schot een headshot op een lopend (lees: rennend) doelwit...Op donderdag 11 april 2002 17:15 schreef siggy het volgende:
mwoa, snipers of camperz, ze blijven op een plek campen, of gaan dan sneaky ff ergens anders naartoe. Het punt is, ze blijven lang op een plek, dat noem ik dan campen, dat vind ik niet alleen spelverziekend het is gewoon lame. Snipen is echt geen kunst ofzo, dat is het simpelste wat je kunt aanleren....
in UT enzo vind ik dat zelf idd niet zo heel lastig, maar neem DoD fzo...:Y)
nou wat moeilijk, heb heel veel cs gespeeld, en bij cs is dat geen kunst om op een lopend doelwit te schieten en raken, lastiger is als ie voor je neus staat....Op vrijdag 12 april 2002 12:58 schreef RixTeR het volgende:
[..]
ok, schiet jij maar eens in 1 schot een headshot op een lopend (lees: rennend) doelwit...
in UT enzo vind ik dat zelf idd niet zo heel lastig, maar neem DoD fzo...:Y)
rushen komt veel meer bij kijken.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Verwijderd
Aan de ene kant vind ik campers en snipers lame , aan de andere kant als je bijv realism wilt in MoH:AA , dan moet je dat maar voor lief nemen , als ik in WW2 zou zitten zou ik ook niet ff op m`n max payne acties vertrouwen , en snipers het zelfde , daar zijn der ook fucking veel van in de echte oorlogen.
Rushen roeleert
Snipen gaat, als het maar niet TÉ vaak gebeurd (altijd zelfde plek en niks dat je er tegen kan doen)
Campen is lame
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik probeer er als mof dan altijd langs te sluipen en deze snipers te knife-killen. Je zal er gek van op kijken hoe vaak ze terug blijven komen. Als medic houd je het een hele tijd uit daar achter de sniper hill bij de zee.
Je hebt in de beach map ook een ultieme camp plek genaamd de murder hole. Zo`n trapgat met een heel klein raampje waar jij dan doorheen schiet. Ik kan me niet voorstellen dat je veel lol hebt ls je hierin gaat zitten 10 minuten lang, maarja.
Verwijderd
Maar ga zelf maar eens na: Als iemand een sniper rifle heeft en daarmee op daken en andere plekken BLIJFT zitten totdat er een "NMI" langskomt en die vervolgens afschiet. Dit is duidelijk een geval van campen en dan kan je me veel vertellen maar dat kan me geen reet schelen, een camper is een camper en die zuigen gewoon.
Daar in tegenstelling tot de mensen die wel rondlopen met een sniper rifle (en ik kan ze op één hand tellen) en gewoon switchen met hun pistool. Die campen veelal niet maar het blijft inderdaad irri om in een klap gewoonweg afgeknald te worden
En tpch blijft dit een vorm van behendigheid. Het is verrot moeilijk om iemand een kogel tussen zijn ogen te schieten, maar het blijft een prettig gevoel als je raak schiet. Zelf ben ik meer een rusher, maar afgelopen LAN vond ik dat er te weinig onze basis verdedigden en toen ben ik wel gaan snipen. Machtig gevoel om drie man in een paar seconden af te knallen met je sniper rifleOp vrijdag 12 april 2002 14:40 schreef Coroner het volgende:
Daar in tegenstelling tot de mensen die wel rondlopen met een sniper rifle (en ik kan ze op één hand tellen) en gewoon switchen met hun pistool. Die campen veelal niet maar het blijft inderdaad irri om in een klap gewoonweg afgeknald te worden
Geen flauw idee, maar met zijn achten een gevecht aangaan met alleen Lightsabers geeft een verschrikkelijke adrenaline rushOp vrijdag 12 april 2002 13:49 schreef zephyer het volgende:
Waar valt een Jedi onder met enkel en alleen een Light Saber
Oh... en met "The Force" natuurlijk
Verwijderd
CHAOS DREW FIRST BLOODOp maandag 18 maart 2002 17:21 schreef C}{@0$ het volgende:
Als iemand in CTF-face alleen maar op het dak blijft staan vindt ik dat een camper.
Ik rush veel, te veel. Ik ga altijd als eerste dood en verwond velen. Maar daar krijg je geen punten voor
vind je dat geen 'punten'
nope, ik verwond velen zodat ze maar enkele healthpuntjes over hebben. Dan is het een stukje koek voor me teamgenoten om het af te maken. Dit heb ik veel bij TO. Daar rush ik ook altijd. Ik kan niet stilzitten dus...Op vrijdag 12 april 2002 19:35 schreef T_Bone het volgende:
[..]
CHAOS DREW FIRST BLOOD
vind je dat geen 'punten'
Verwijderd
tjah, ik vind het een kunst om rustig, onzichtbaar te gaan zitten, rust te vinden, en mensen neer te knallen
ook al kan je inzoomen (dat is lame volgens sommigen...
de KUNST eraan is nml niet het zoomen en schieten, het is het verdedigen zonder zelf gezien te worden...
naja, ze kunnen me lamer noemen wat ze willen, zolang die sniper rifle erin zit, is er geen reden me te kicken als ik snipe... dan moeten ze maar gaan klagen bij de makers van UT (die rifle is er toch om te gebruiken, ofnie dan?)
Snipen is juist één van de moeilijkste dingen die je jezelf kunt aanleren. Je moet overal op letten, dekking, vluchtmogelijkheden, spotkansen en natuurlijk een goed uitzicht op het battlefield.Op donderdag 11 april 2002 17:15 schreef siggy het volgende:
mwoa, snipers of camperz, ze blijven op een plek campen, of gaan dan sneaky ff ergens anders naartoe. Het punt is, ze blijven lang op een plek, dat noem ik dan campen, dat vind ik niet alleen spelverziekend het is gewoon lame. Snipen is echt geen kunst ofzo, dat is het simpelste wat je kunt aanleren....
Het belangrijkste dat een sniper zichzelf moet aanleren is juist dat ie niet gespot wordt. Geen geel lichtgevend schildje als in UT dragen bijv. Of na een salvo van plek veranderen omdat je waarschijnlijk gezien bent door de lichtflitsen die je sniper rifle produceerd tijdens het knallen. Of je moet van achteren neergeknald moeten willen worden....
Daarnaast moet je de maps door en door kennen. Waar zitten de beste snipeplekken, waar komen veel rushers langs en waar juist niet (save spots to snipe)
Ook moet je bliksemssnel reageren als er een target langskomt. Schieten of niet? Is het veilig om het schot te wagen of is de spotkans te groot? Is het doel binnen de gestelde parameters uit te schakelen? Allemaal beslissingen die je bliksemsnel moet afwegen, anders is je doel weer weg...
Slechte snipers blijven idd campen totdat ze vanachteren afgeschoten worden. De door de wol geverfde snipers zullen echter nauwelijks ontdekt worden en daar gaat heel veel training aan vooraf. Als dit simpel was aan te leren dan vielen er zeer weinig doden te betreuren onder de snipers, en laat nou precies het tegenovergestelde het geval zijn.
Om het snipen als simpel af te doen vind ik dus een beetje "simpel".....
P.S. spawncampen is lame, maar gelukkig bestaan daar ook mods voor
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
maar dit is mijn persoonlijke ervaring:
als je clanward speelt is een sniper soms wel degelijk nodig.. mits je met goede tactics speelt...
stel bijvoorbeeld bij de_dust1 als T gaat er 1 snipen bij het eind van de tunnel. (desnoods met iemand die hem cover geeft). dan rusht de rest naar binnen en dan bijvoorbeeld een flashbang door de gang als je links gaat meteen rechts.. en dan doorrushen naar BSA.. bom planten en hem bewaken of meteen verder en de rest afslachten..
conclusie:
voor goede wars op wat hoger niveau is een sniper vaak wel nodig.. het gaat ook niet om je persoonlijke score maar wat je met je hele clan bereikt...
(natuurlijk wissel je regelmatig af.. tenzij iemand niet (goed) kan snipen))
c'est tout!
ja dat vind ik dus niet belangrijk( of het moeilijk is of niet).Op maandag 22 april 2002 12:51 schreef Freakertje het volgende:
[..]
Snipen is juist één van de moeilijkste dingen die je jezelf kunt aanleren........
zelf vind ik het zwaar irritant als ik eindelijk op een goede surfer zit en er gebeurd weinig omdat iedereen zit te snipen. In mohaa vind ik Stalingrad dan ook echt een kutlevel want daar zit iedereen zowat te snipen.
Zelf vind ik het echt tof als elke speler continue verschillende rollen afwisselt (rushen/snipen ) dat houdt de vaart er tenminste in.
Kortom watmij betreft mogen snipers gewoon schaak gaan spelen of dammen ofzo. Netzoveel actie.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
;Een WW2-shooter die toch vooral op teamspel en objectieven gericht is.
Campen of snipen is natuurlijk niet lame.
Sniperrifles en SMG's werden in mindere mate dan geweren gebruikt in WW2.
Als ik bijvoorbeeld m'n geweer ruil voor een sniperrifle ga ik bijvoorbeeld elke ronde ergens anders zitten/sluipen/rennen/,zorg ik ervoor dat er zoveel mogelijk doelen van de tegenpartij in m'n scope blijven ,dat is alles.
Als je nu het Axis-sniperhouse of Allied-sloped wall in de map 'The Hunt' neemt,langs muren rondsluipt,het kerkdak inspecteert of je loopt zigzaggend naar je explosieven in 'The Bridge',zolang je je missie maar voltooid!
Ik heb meerdere snipers gezien die in close combat als een shotgunner hun momenten hadden,wie (zelf) niet overigens.
Als je iemand die met welk wapen dan ook lame vind omdat diegene steeds maar weer op dezelfde plek gaat zitten/liggen campen(niet spawnkillen) en dan ook nog zelfs STEEDS MAAR WEER succesvol is,wat ben je zelf dan??
Een gigan00b dacht ik toch.
Al ooit eens MG's gebruikt in een realism server??Echt een langeafstand rush en flushwapen,veel erger dan een shotgun IMO.Over n00bwapens gesproken.
Een goede sniper in eender welk computerspel??
Dat is iemand die die veel killed met de sniperrifle voordat 'ie zelf het loodje legt,sim-pel.
Verwijderd
daar ging het dus hier niet om...Op dinsdag 23 april 2002 01:30 schreef Mr_Blue het volgende:
campers sucks!:(
Hier gaat het er om OF een sniper een camper is enzo.
niet om ongefundeerde trolls rond te gaan smijten...
Verwijderd
Zolang je meegaat in de aanval heb ik er niets op tegen.
Als je bijv. CS speelt in de_dust als terrorist, dan kun je best in de tunnel gaan snipen. Maar blijf daar niet een eeuwigheid wachten. Ik snap niet waar sommige mensen het geduld vandaan halen om zolang te wachten totdat de klok moet zeggen "CT wins, target has not been destroyed"
Ik ben er aardig goed in al zeg ik het zelf. Ik sta altyd bovenin. Misschien dat ik me maar eens ga aanmelden als sniper in een team ofzo CTF.
Wat ik bij veel sniperfreaks zie is dat ze constant op 1 plek blijven zitten.
Als ze me dood schieten en ik zie waar ze zitten zijn ze de pineut want de volgende keer kill ik ze.
Ik daarintegen als ik iemand gekild heb ben ik 9 van de 10 keer daar niet meer te vinden.
Zo hou ik mijn percentage dat ik zelf gedood word laag.
En nee ik ben niet alleen maar zo'n sniperfreak die stil in een hoekje zit. Neehoor ik kill je ook van dichtbij met strafen en springen.
Dus er zijn grote verschillen in sniperfreaks...
was gewoon even een mededeling
Diagnose Specialist Ford
de 'one-shot-one-kill' guns.
Als ik bijvoorbeeld in m'n grote teen word geschoten ben je dood.
Daar vind ik geen reed aan.
Een 'goede / echte' sniper heeft skills en richt op die bolle kop van me en als ie die dan ook raakt respecteer ik da.
Daarom vind ik ook dat de one-shot-one-kill guns afgeschaft moeten worden, het ligt gewoon aan 't punt waar je raakt.
Of ze moeten dus afgeschaft worden, of ze moeten de kill redious aanpassen.
Verwijderd
Ik loop meestal met awp en usp als t en ct maak nie uit, ik beweeg altijd en zit nooit telang stil, je moet echt wel snel reageren op mensen die opeens met ze 5en uit een deur komen springen en dan op je gaan rossen.... Ik pak er van die 5 meestal dan wel 3 of 4 zelfs vaak genoeg alle 5 en dat zijn echt geen n00bs.....
Gewoon heel snel wisselen tussen awp en usp is de kunst, als je de nmi niet dood heb maar wel geraakt dan is meestal een klein salvo uit je usp genoeg....
Ik ren ook gewoon rond met me awp gezoomd, doe dat ook maar is als het zo simpel is..... Snipen is niet lame, sommige snipers zitten idd de hele tijd op 1 plek, jah das hun fout als ik dan een awp kan kope is hij toch echt de lul
Rebuilding knowledge database
Verwijderd
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Rebuilding knowledge database
Verwijderd
Destroyed village daarentegen SCHREEUWT om snipen als je het mij vraagt. Als ik vervolgens 5 keer door mijn snuffert wordt geschoten door een sniper heb ik daar alleen maar lol in. Daar draait het toch om uiteindelijk??? LOL??? Ik ben er niet goed in, maar vind snipen best wel leuk eerlijk gezegd. Campers worden altijd weer weggehaald door de betere snipers. Maar dat is mijn mening
Ieder zijn meug.
Zag je de vijand over het pad weer vanachter dat 'bergje' aankomen, inzoomen, richten en schieten maar. De overblijvers werden op de grond wel ingemaakt. Nog beter was het snipen op de vijand die je vlag gejat had. Dacht ie er bijna te zijn en in het zicht van haven toch nog stranden.
Ik moet toegeven, dat snipen gaf me vaak meer voldoening dan rondhoppen in een frontale aanval.