[SUB] mening over sub

Pagina: 1
Acties:

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22
Hallo, ik ben van plan om een actieve sub aan te schaffen, mijn eerste keus is tot nu toe de Yamaha SW305. Heeft iemand ervaring met deze sub? Zoja, welke?

vergeten: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/sw305.html

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik vind Yamaha subs niet echt strak klinken.. Maar geven wel veel laag.. Beetje blubberig alleen..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
wat kost ie ?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 18 maart 2002 16:19 schreef tbusquet het volgende:
Ik vind Yamaha subs niet echt strak klinken.. Maar geven wel veel laag.. Beetje blubberig alleen..
dat vind ik al heel snel met subs..
ik weet neit wat voor merk et was, maar de pa van een goeie vriend van me heb een hele prijzige gekocht (2000 piek ofzow) en dat ding klink van geen meter,.. ook heel blubberig etc.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TMV
Op maandag 18 maart 2002 16:25 schreef Galaxis het volgende:
wat kost ie ?
Ben nog aan het rondshoppen, maar tot nu toe de goedkoopste winkel: 450 euro

• tbusquet
Heb nog eens ff op die link van die Yamaha sub gekeken.. misschien is hij toch wel strakker, aangezien hij actieve servo correctie heeft.

Je zou hem eens moeten gaan beluisteren.

Ow, en niet op vermogens letten bij Yamaha, hier overdrijven ze vreslijk mee.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• TMV
Ik heb de SW205, de kleine broer zeg maar, al beluisterd. Deze klonk vrij goed kon alleen nog wel een beetje extra power gebruiken. Ook is mij verteld dat kwalitatief de SW320: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/sw320.html beter is. Deze gaat rond de 520 euro kosten. Over deze sub heb ik al diverse topics gevonden, maar de adviezen zijn erg verschillend. Ik ga em binnenkort beluisteren, hij staat hier ergens in Enschede..

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 18 maart 2002 16:19 schreef tbusquet het volgende:
Geen twijfel mogelijk. De Paradigm PS1000 is hier verplichte kost!
Deze gaat rond de 520 euro kosten. Over deze sub heb ik al diverse topics gevonden, maar de adviezen zijn erg verschillend. Ik ga em binnenkort beluisteren, hij staat hier ergens in Enschede..
Ziet er wel bruut zwaar uit. Die zwarte versie ervan is bijna evil. Maar voor 1100 piek zou ik toch eerder naar de Rel Quake neigen. Alhoewel dit misschien een de diepe tast in de buidel is voor de topicstarter.

• TMV
Ik heb voor mezelf zo ongeveer de 500 euro als bovengrens gesteld.. En daar valt die Yamaha SW320 nog net binnen..

Verwijderd

Ik heb zelf de YST SW 120, een 70 Watt exemplaar. Hij gaat heel diep, met een bijzoder vlakke frequentiekarakteristiek, echt een aanvulling op de meeste "normale" boxen. Minpuntje, dat tegelijkertijd een groot pluspunt is, hij is loodzwaar, dus geen resonantie, en ook geen doordreunen in de vloer.

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-08 22:51
Ik denk ook dat ik 100x liever voor de Paradigm PS1000 zou gaan .... (voor films, muziek dus PDR10 :))

• tbusquet
Op woensdag 20 maart 2002 17:30 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Geen twijfel mogelijk. De Paradigm PS1000 is hier verplichte kost!
[..]
Leg dat maar uit dan !

Ik vind de PS1000 maar een blubber-apparaat.

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-08 22:51
Op donderdag 21 maart 2002 17:04 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Leg dat maar uit dan !

Ik vind de PS1000 maar een blubber-apparaat.
Ik heb ehm zelf niet gehoord ... maar hij schijnt dieper te gaan dan de pdr-10 en wat rommeliger te zijn .... nou ik heb die andere en die vind ik wel redelijk strak dus iets rommeliger kan bij films wel (liever niet natuurlijk)....
Maar wat betreft die yammie's ... dat zijn zowiezo kut dingen .... de enige yammie die ik mooi heb gevonden is die SW300 (zie hier http://www.homecinemachoice.com/frame.html?http://www.homecinemachoice.com/testbench/Subwoofers/Yamaha/YamahaYST-SW300.shtml)

tja en die nieuwe 320 en 800 ... mja het zijn subwoofers maarreh ben er nie weg van.... geef mij maar die oude ...

dus voor het geld zou ik zoiezo voor de Paradigm gaan ...

Verwijderd

Topicstarter, als je niet bang bent om 6 planken hout tegen elkaar te lijmen, dan is de Peerless XLS10 + XLS10-Slave zoals tbusquet 'm heeft wel iets voor je denk ik.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Je zou eens in Duitsland kunnen kijken, daar heb je voor net iets over de EUR 500 een YST-800 Yamaha, of een Magnat Omega 380, en dat zijn beiden beesten van subs, hoewel een REL toch wel een stuk strakker klinkt (maarja, nu de Q100 eruit is kom je bijna altijd bij de Q200 uit, en die is E900).

Of je kan naar zelfbouw gaan kijken, daar heb je voor 500 euro ook een prachtige sub voor, ik zit daar nu zelf ook naar te kijken....

• TMV
Op zondag 24 maart 2002 23:14 schreef DaBit het volgende:
Topicstarter, als je niet bang bent om 6 planken hout tegen elkaar te lijmen, dan is de Peerless XLS10 + XLS10-Slave zoals tbusquet 'm heeft wel iets voor je denk ik.
Weet je toevallig waar hier iets over te vinden is? Ik ben opzich wel voor zelfbouw.
Je zou eens in Duitsland kunnen kijken, daar heb je voor net iets over de EUR 500 een YST-800 Yamaha
Waar?

Verwijderd

Kijk in het topic van tbusquet (Peerless sub af + discussie blabla). Die Peerless sub klinkt behoorlijk goed.

In feite is het simpel: een stel planken, kant en klare versterkermodule, een speaker (XLS-10) en een passieve radiator (XLS10-Slave). In een zaterdag heb je het in elkaar zitten. Schilderen en mooi afwerken duurt nog het langste.

• TMV
Hmmm, dat zelfbouwpakketje is nog wel redelijk duur.. (635 euro). Ziet er wel wreed uit btw. >:)

hmm, zag net op de site van REL de Q150E... Ziet er ook interessant uit.. Maar zal wel vrij duur zijn.. :?

Verwijderd

Nou, als ik de keus had, dan wist ik het wel: die Peerless combinatie vind ik stukken beter klinken dan de REL Q200.

Overigens hoef je er niet gelijk een 200W eindtrap achter te gooien. Je kunt ook eerst de sub bouwen en het ding op een wat lichtere eindtrap mikken.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:53
prijzen???

• tbusquet
Op dinsdag 26 maart 2002 10:16 schreef TMV het volgende:
Hmmm, dat zelfbouwpakketje is nog wel redelijk duur.. (635 euro). Ziet er wel wreed uit btw. >:)

hmm, zag net op de site van REL de Q150E... Ziet er ook interessant uit.. Maar zal wel vrij duur zijn.. :?
Ja, en dat is excl. MDF, schroeven, kit, lijm, gereedschap en verf. Ik heb er in totaal denk ik een 2000 gulden aan uit gegeven. En het vereist best wat handigheid.. vergis je niet. Maar opzich is het best goed te doen hoor.

Heb hiervoor een Q200E gehad.. en die koste me toen 2400 gulden.. die heb ik 2 weken gehad, en toen heb ik hem maar weer verkocht.

• TMV
Op woensdag 27 maart 2002 09:21 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja, en dat is excl. MDF, schroeven, kit, lijm, gereedschap en verf. Ik heb er in totaal denk ik een 2000 gulden aan uit gegeven. En het vereist best wat handigheid.. vergis je niet. Maar opzich is het best goed te doen hoor.

Heb hiervoor een Q200E gehad.. en die koste me toen 2400 gulden.. die heb ik 2 weken gehad, en toen heb ik hem maar weer verkocht.
M.a.w. hier zit beter geluid in als een REL.. Hmm... kit, lijm en gereedschap heb ik hier wel en het houtwerk is wel goedkoop aan te komen.. Wordt best interessant.. :)

• JvS
  • Laatst online: 13-08 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 28 maart 2002 16:32 schreef TMV het volgende:

[..]

M.a.w. hier zit beter geluid in als een REL.. Hmm... kit, lijm en gereedschap heb ik hier wel en het houtwerk is wel goedkoop aan te komen.. Wordt best interessant.. :)
en dat is niet echt zo heel erg moeilijk. REL wordt naar mijn idee veel teveel opgehemeld hier..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• tbusquet
Op zondag 24 maart 2002 23:14 schreef DaBit het volgende:
Beetje buiten het budget van 500 euro alleen.
Heeft me een slordige 910 euro gekost.

Verwijderd

op maandag 18 maart 2002 16:26 schreef gitaarwerk het volgende:
dat vind ik al heel snel met subs..
ik weet neit wat voor merk et was, maar de pa van een goeie vriend van me heb een hele prijzige gekocht (2000 piek ofzow) en dat ding klink van geen meter,.. ook heel blubberig etc.
Op maandag 25 maart 2002 00:03 schreef LordLynx het volgende:
Je zou eens in Duitsland kunnen kijken, daar heb je voor net iets over de EUR 500 een YST-800 Yamaha, of een Magnat Omega 380, en dat zijn beiden beesten van subs, hoewel een REL toch wel een stuk strakker klinkt (maarja, nu de Q100 eruit is kom je bijna altijd bij de Q200 uit, en die is E900).

Of je kan naar zelfbouw gaan kijken, daar heb je voor 500 euro ook een prachtige sub voor, ik zit daar nu zelf ook naar te kijken....
Hij had het daar over de Q200....

Heel simpel wil je een strakke sub koop dan een rel studio 3 kun je alleen geen huis meer kopen als je da toevallig wou :)(o en geen auto/wasmachine/vaatwasser/etc You get the point :P) http://www.rel.net/products/StudioIII.shtml

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Op woensdag 20 maart 2002 14:28 schreef TMV het volgende:
Ik heb de SW205, de kleine broer zeg maar, al beluisterd. Deze klonk vrij goed kon alleen nog wel een beetje extra power gebruiken. Ook is mij verteld dat kwalitatief de SW320: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/sw320.html beter is. Deze gaat rond de 520 euro kosten. Over deze sub heb ik al diverse topics gevonden, maar de adviezen zijn erg verschillend. Ik ga em binnenkort beluisteren, hij staat hier ergens in Enschede..
Ik heb zelf de Sub die in deze post genoemt word en ik ben er zelf wel erg tevreden mee, er komt echt een krachtig laag uit.
ik heb het zelf eens getest met een Toongenerator
(www.wokkel.net/forum/tnsetup.exe) dit is een kleine freeware toon generator waar mee ik het heb getest
en hij kan heel wat aan :) menig persoon was zeer onder de indruk van de trillende ramen/deuren enz en het mooie geluid wat hij maakt....
maar het advies blijft toch, ga zelf luisteren. :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

tbusquet:

wat was er dan zo duur aan? Die Hypex versterker?
Want de XLS10+PR heb je toch al wel voor zo'n 250 euro.

• TMV
Op donderdag 28 maart 2002 17:58 schreef pyravex het volgende:
maar het advies blijft toch, ga zelf luisteren. :)
Hmm, ja, dat luisteren zal nog een paar weekjes moeten wachten, eerst tentamens e.d. :( maargoed, de yamaha is zeker nog in de race.

hmmm, 150e post.. Huiskamer... alhoewel ik het idee heb dat ik er weinig aan zou missen. :)

• tbusquet
Op vrijdag 29 maart 2002 11:22 schreef DaBit het volgende:
tbusquet:

wat was er dan zo duur aan? Die Hypex versterker?
Want de XLS10+PR heb je toch al wel voor zo'n 250 euro.
Bouwpakket compleet kost 763 Euro. Dan nog verf, lijm, kit, rollers, en ander gereedschap om het geheel in elkaar te zetten. Heb er ongeveer 900 Euro aan uitgegeven. En ja, de Hypex versterker is het duurste component aan het geheel.

XLS-10 25 cm gietkorf lange slag tot 40 mm, zeer geschikt voor subwoofers 88,4 dB, 250 Watt € 147,50

XLS-10 Slave 400g 25 cm passief membraan 400 g. € 94,00

HS-200 subwoofermoduul 220 Watt € 370,-

En dan betaal je wat extra voor schroevjes, afdichtband, luidsprekersnoer etc.

En dan nog het hout-pakket.

• TMV
Hmm, zou je dan niet achter die actief-passief combinatie niet gewoon een andere goedkopere versterkerunit kunnen hangen zonder dat dit veel kwaliteit inlevert?

• TMV
Okay, beetje ouwe koeien natuurlijk, maar de kogel is door de kerk!
Heb het pakket voor de Peerless XLS 10 + Slave al thuis liggen >:). Houtpakket ga ik zelf maken van 44mm (2x22mm) MDF. Nu is het een kwestie van geduld... :X

Verwijderd

Suc6 met bouwen, maar heb je nu ook de orginele subwoofermodule? Of heb je toch een andere gehaald.

Verwijderd

Het zal wel aan mij liggen maar ik kan dat pakket van tbusquet© niet vinden. Heeft er iemand wat info of een link.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
het topic -> Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets
het pakket -> http://www.speakerenco.nl/actiefsub.htm (onderaan)

TMV, we verwachten natuurlijk wel een uitgebreid fotoverslag ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op 28 maart 2002 @ 17:42:

Hij had het daar over de Q200....

Heel simpel wil je een strakke sub koop dan een rel studio 3 kun je alleen geen huis meer kopen als je da toevallig wou :)(o en geen auto/wasmachine/vaatwasser/etc You get the point :P) [url="http://www.rel.net/products/StudioIII.shtml"]http://www.rel.net/products/StudioIII.shtml[/url]
93 Kilo? Wat mag dat geintje kosten :P

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• TMV
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 11:37:
Suc6 met bouwen, maar heb je nu ook de orginele subwoofermodule? Of heb je toch een andere gehaald.
Gewoon de Hypex HS200

• TMV
ShittyOldMan schreef op 28 augustus 2002 @ 13:11:
het topic -> Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets
het pakket -> http://www.speakerenco.nl/actiefsub.htm (onderaan)

TMV, we verwachten natuurlijk wel een uitgebreid fotoverslag ;)
Tja, zou ik graag willen verzorgen, maar nu heb ik het probleem dat ik niet direct de beschikking heb over een digicam.. Maargoed, zal kijken of ik iets kan regelen.. :)
Pagina: 1