Toon posts:

Kabel vga-> scart met beetje electronica.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mannen, vrouwen, Mensen en andere videoa gekken.

Ergens ....lang lang geleden heb ik ooit eens iets gezien, over hoe je met een "normale" VGA output van je video kaart via een klein beetje "aanpassings electronica" voor de synchronisatie e.d. direkt op je SCART input kunt inpluggen.

Ik geef toe op zich zou het een redelijk hog hobby nivo hebben maar toch....

Heeft iemand dit ooit eens uit geprobeert en hoe zijn de resultaten?.
Wie heeft er een schemaatje voor me? (met partslist)

Lijkt me een leuke oplossing voor hen die geen duurdere video kaart met S BUS e.o.d. kunnen veroorloven

Groet Tubelar

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
Ehm, een videokaart met tv-out kost tegenwoordig enkele tientjes meer maar ok.
Als je het signaal op je tv wilt zetten kan dat wel, maar dan moet je tv wel RGB-input aankunnen, dan is er ook geen andere hardware dan een SCART-kabel met RGB-draden erin.
Voor zover ik weet kun je niet zo met een paar componentjes het signaal omzetten, en zul je dan toch echt dat soort dingetjes van trust ofzo moeten kopen om het om te zetten (100 euro schat ik), maar de kwaliteit is daarvan niet zo denderend.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik weet dat je tegenwoordig maar een paar tientjes meer betaald voor S-BUS uit e.d. het was ook maar een idee met een leuk hobby gehalte.

Lijkt me sterk dat alleen de RGB signalen door gegeven moeten worden. (kan ik dit weekend wel ff proberen)
Ik meen me te herinneren dat er er een twee of drietal IC'tjes gebruikt werden om de SYNC in orde te krijgen.

Enfin Ik hoor van jullie goeroes

Verwijderd

Quote uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Welkom op GoT

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Bij VGA zijn de video- en syncsignalen gescheiden. Bij Composite en RGB zit de sync bij de video in. Je zult dus in ieder geval een elektronische schakeling nodig hebben die de sync aan de video toevoegt. Verder moet je natuurlijk je videokaart TV-frequenties laten afgeven.
Pagina: 1