Toon posts:

Introweb wireless

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 22:15:
wachtwachtwacht, dat doe ik nog maar 2 jaar ofzo, daar kan nog wel 2 jaar bij
2 jaar nogmaar ? valt nog mee, heb er ongeveer 3 jaar opgewacht !!

Heb je geen abo op de Dinkellander ? Hier staat volgens mijn gegevens wel wat in.

Verwijderd

guys, voor diegene die nog niet weten wat het allemaal gaat betekenen, volgende week is er een info avond schrijf je in via onderstaande site:

http://www.tweecom.nl/skyaccess.php

Verwijderd

Topicstarter
mja tweecom lekker zeuren over de gemeente losser, het enigste wat hun dat opgeleverd heeft zijn intentieverklaringen om het alleen in losser erdoor te kunnen drukken.
ffs

Maar ik wacht die avond wel af en kijk wat er allemaal gezegt gaat worden, vraag gewoon of het alleen het dorp losser betreft, is dat zo dan ben ik zo weer thuis

Verwijderd

Maak je geen zorgen, volgens mij als het in losser allemaal lekker loopt zal de rest van de gemeente snel volgen

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snel ken ik..........................

Verwijderd

WooK schreef op 29 oktober 2002 @ 12:35:
Aangezien wireless voor particulieren formeel nog niet bestaat, kan hij alleen de zakelijke variant hebben.
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 12:16:
[...]

Ja ok, maar wat voor verbinding heb jij dan?
idd de zakelijke variant, werkt PERFECT!

Verwijderd

Maar dan vind ik het in vergelijking met wat het kost niet echt snel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 15:03 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Weer een heel erg hoopgevende email:

Die infoavond heeft voor mij dus al geen nut om naartoe te gaan, zZzZzZzZzZzZz
Kan ik me daar mooi lekker laten maken met een in ontbinding verkerend vogeltje :'(

Geachte heer,

Of de Lutte een haalbare zaak is zal moeten blijken. Op dit moment gaat het
om Losser.
Wanneer er uit plod's blijkt dat het in de De Lutte mogelijk is kan er
uitgeleverd worden.
Wanneer uit de plod's blijkt dat het niet mogelijk is, zal dit betekenen dat
er een een nieuwe W-POP ingericht moet worden in De Lutte.

Vanaf donderdag 7 november, na de presentatie, zal het mogelijk zijn om bij
TweeCom te zien of uw eigen woonlocatie bereik heeft.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
IntroWeb / IntroCom

Jerzonden: donderdag 31 oktober 2002 0:45
Aan: info@introweb.nl
Onderwerp: Re: Breedband beschikbaar in Losser!

Ook in de Lutte?, anders hoef ik me niet op te geven..

mvg

info@introweb.nl wrote:

>
> Het is zover! IntroWeb introduceert een nieuw uniek product: SkyAccess,
> draadloos Internet voor particulieren. Op korte termijn kunt u in Losser
> gebruik maken van deze breedband Internet verbinding. Dit houdt in dat u
> razendsnel en voor een vast bedrag per maand kunt Internetten. Altijd
> on-line en geen extra kosten voor de telefoon. Door middel van het
> plaatsen
> van een kleine antenne kunt u contact maken met het Internet.
>
> Om u kennis te laten maken met SkyAccess organiseert IntroWeb in
> samenwerking met TweeCom Computers als lokale leverancier een
> informatiebijeenkomst op woensdag 6 november in Hotel Restaurant
> Marktzicht
> aan het Martinusplein 25 in Losser. De bijeenkomst begint om 19.30 uur. U
> kunt zich aanmelden via het formulier op www.tweecom.nl
>
> Wij zien u graag op 6 november!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 18:06 . Reden: op verzoek ]

Verwijderd

Zou het op prijs stellen als je je bericht ff aanpast.
Denk dat het plaatsen van een onderschrift niet echt gepast is.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 15:03:
Maar dan vind ik het in vergelijking met wat het kost niet echt snel.
Een prijs wordt uiteraard niet alleen bepaald door de snelheid dus dit is wel een beetje een lose opmerking...

Een 128kbit digistream (huurlijn) verbinding van KPN is in verhouding dan helemaal belachelijk duur in vergelijking met de gemiddelde breedbandverbinding.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

wat zit er dan verder voor groot verschil tussen de lijnen, was niet bedoeld als flame overigens (zijn zelf ook Introweb reseller, dus niks dan lof)

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 24 augustus 2002 @ 09:49:
Zoek ook eens op "bcbnet" of "hsdi". Dan zul je ook nog wel diverse dingen vinden die hetzelfde zijn. (www.bcbnet.nl en www.hsdi.nl)
Ja WANT DAT IS JE EIGEN BEDRIJF WAAR JE ALTIJD HIER OP HET Got MEE LOOPT TE SPAMMEN :(

Verwijderd

Topicstarter
Owja onderschrift weggehaald

Verwijderd

jaja erg interessant

Verwijderd

Topicstarter
mja woensdag afwachten dan maar, misschien toch een klein beetje zinvol om er naartoe te gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 23:39:
mja woensdag afwachten dan maar, misschien toch een klein beetje zinvol om er naartoe te gaan
Tuurlijk is het interessant om er naartoe te gaan, waarschijnlijk staat er ook wel een test opstelling :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe me dan helemaal lekker laten maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus naar die infoavond geweest gisteravond, maar ik vond de testopstelling echt heel erg tegenvallen.
Daar kwam bij dat er dus geen ontvangst was hier in de Lutte.

Er werd over een capaciteit gesproken van 24 Mbits op het gemeentehuis (de enigste mast).
En er zijn abonnementen van 128/128 kb, 512/512kb en 512/2048(max), dit allemaal gebasseerd op best efford.
Maar als ik dit zo zie, zit die 24mbits in no time vol, vooral mensen die de extreme versie nemen zullen heel erg driftig gebruik gaan maken van hun beschikbare bandbreedte.

Ik vond de speedtest ook niet echt denderend, een ping van 140 en de snelheid die werd aangegeven(specs van het abo) werd lang niet gehaald vaak en daar kwam bij dat deze testopstellingen vlak bij de mast stonden.
Dus als je er verder afwoont is het nog erger.

Hopelijk gaan ze dit verbeteren enne verhogen ze de mast naar 40 meter(nu 22) (dan is het ook in de lutte goed te ontvangen)

Verwijderd

Als je goed had geluisterd had je ook gehoord, dat wanneer ie volgetrokken werd geupgrade zou worden.
Weet niet op welke pc je getest hebt, maar ik heb ping tijden gezien met 50 ms.

Maar je hebt altijd mensen die overal commetaar op hebben.

Verwijderd

plus dat je er dus niet vanuit moet gaan dat wanneer je een abo hebt van 512/512 dat je dan ook daadwerkelijk met 512KB/s data binnen haalt, upstream bij skyacces Xtream is trouwens ook gelijk aan downstream. Wat ik overigens wel jammer vind is dat er niet een product wordt geleverd dat exact vergelijkbaar is met kabel, de prijs van skyaccess speed is gelijk aan dat van bv. @home maar de snelheid niet (zal mij verder een worst zijn neem toch Xtream) maar ik kan me voorstellen dat dit een reden is voor veel mensen om niet mee te doen. (xtream is trouwens in verhouding niet duur!)

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik heb 2 opstellingen geprobeerd, elke had 140 +/-, en gezien de speedtesten van het zakelijke abonnement van introweb (pingtijden van 7/8 ms) viel mij 130/140 ms wel heel erg tegen, zeker omdat die kastjes vlak bij de mast stonden en er nog weinig mensen op het netwerk aangesloten zijn.

En aangezien adsl er aan zit te komen in losser, zou ik niet gaan voor draadloos eerlijk gezegt (als ik in losser zou wonen ofcors ;) ), zeker omdat de abo's van adsl niet duurder zijn, sneller en beter gegarandeerde snelheden bieden.

Had er gewoon meer van verwacht, hopelijk komt het allemaal goed en wordt het project een suc6, en als ik et ooit nog kan krijgen zal ik het ook zeker nemen, het is in ieder geval beter dan isdn

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 02:51:
[...]

Ja WANT DAT IS JE EIGEN BEDRIJF WAAR JE ALTIJD HIER OP HET Got MEE LOOPT TE SPAMMEN :(
Euh.. sorry voor de late reactie:

Maar dat is dus niet mijn bedrijf (Gelukkig).
Ik woon in hetzelfde dorpje als dat dat duister bedrijfje tijdelijk gevestigd is maar daar houdt het dan ook mee op... (En ik woon trouwens al meer dan 22 jaar in dat dorpje en dat bedrijfje is er misschien een half jaartje of zo)
Als je eens op http://www.gameparty.net/...ghlight=hsdi&pagenumber=1 kijkt, dan zie je dat ik daar ook regelmatig heb gepost en er behoorlijk negatief over was. Aangezien dat HSDI nog steeds niet werkend is (en omdat ik vanwege een kritische vraag op de zwarte lijst sta (wat ik weer weet via een kennis)) begin ik hier dus ook absoluut niet meer aan. Gelukkig is er vanaf december in dit gat ook ADSL verkrijgbaar en hier heb ik me dus ook voor aangemeld.

BTW let dan ook vooral op al die spel/typfouten op de site die ik dus bijna niet maak!!! (En ja, dat kan ik door spellingscontrole laten verbeteren, maar daar ben ik te lui voor :z )

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Er moet in Losser nog wat fine tuning plaats vinden. Zoals ook bij de presentatie gemeld is.
Het product is nieuw en we praten hier wel over de grootste private provider van Nederland, met ISO certificaat, zullen echt geen rotzooi op de markt brengen.

Verwijderd

Topicstarter
i know, ik hoop dus ook echt dat het een suc6 gaat worden

Verwijderd

Ooh ben ook overtuigd van het feit dat het goed gaat lopen, zullen het zien woensdag

Verwijderd

Topicstarter
jah ik hoor het wel dan :)

Verwijderd

sure, vreemd dat dit topic nog niet hernoemt is naar het grote introweb wireless topic

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

voor de liefhebbers; www.skyaccess.nl

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 07 November 2002 @ 20:22:
[...]

Euh.. sorry voor de late reactie:

Maar dat is dus niet mijn bedrijf (Gelukkig).
Ik woon in hetzelfde dorpje als dat dat duister bedrijfje tijdelijk gevestigd is maar daar houdt het dan ook mee op... (En ik woon trouwens al meer dan 22 jaar in dat dorpje en dat bedrijfje is er misschien een half jaartje of zo)
Als je eens op http://www.gameparty.net/...ghlight=hsdi&pagenumber=1 kijkt, dan zie je dat ik daar ook regelmatig heb gepost en er behoorlijk negatief over was. Aangezien dat HSDI nog steeds niet werkend is (en omdat ik vanwege een kritische vraag op de zwarte lijst sta (wat ik weer weet via een kennis)) begin ik hier dus ook absoluut niet meer aan. Gelukkig is er vanaf december in dit gat ook ADSL verkrijgbaar en hier heb ik me dus ook voor aangemeld.

BTW let dan ook vooral op al die spel/typfouten op de site die ik dus bijna niet maak!!! (En ja, dat kan ik door spellingscontrole laten verbeteren, maar daar ben ik te lui voor :z )
mijn #oprechte exuces !
Sorry voor de spel/typfouten, maar had geen zin om het te verbeteren :P

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
In Hardenberg horen we nog steeds niets :S

XXXVI

Verwijderd

het draait perfect...
Heb nu xtream thuis :P als test, en de rest lekker woensdag pas :P
En ik kan je verzekeren 2 Mbit is te halen!!!!
Daarbij wil ik wel ff een opmerking maken richting pino, upload is niet gelijk aan download bij xtream.

En mensen, als je niet weet waar je over praat met belastingen van het netwerk, hou je dan aub stil. Ik heb me op de info avond zelf ook al mateloos geergerd aan die gast die begon te reken met 24Mbps = 3MBps en dat is maar weinig enzo... Denk je nu echt dat er geen rekenmodellen voor dit soort dingen zijn. Bovendien zijn er wel mensen die hiervoor gestudeerd hebben, en ga er maar van uit dat die het wel weten.

Kwaliteit en kwantiteit zal in iedergeval geboden worden bij sky access....
En hey... weet iemand een beter alternatief in Losser?
ADSL eerste kwartaal 2003, dat werd toen ook van @home gezegt in 2000. Herinneren jullie je dat nog. Bovendien is KPN niet eerlijk/open geweest richting concurentie en ligt de uitrol 10 weken stil... (hebt OPTA gedaan :P) Met dit feit erbij wordt het toch knap moeilijk...

Verwijderd

ephymerous schreef op 09 november 2002 @ 20:02:
In Hardenberg horen we nog steeds niets :S
Maar er zit daar toch echt wel wat aan te komen.

Verwijderd

He Bachus,

Hebben wij niet laatst biertjes gedronken in Hengelo ??? (If you know what I mean)

Greetz
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 21:46:
Er moet in Losser nog wat fine tuning plaats vinden. Zoals ook bij de presentatie gemeld is.
Het product is nieuw en we praten hier wel over de grootste private provider van Nederland, met ISO certificaat, zullen echt geen rotzooi op de markt brengen.

• ephymerous
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 23:05:
[...]

Maar er zit daar toch echt wel wat aan te komen.
ja maar wat... adsl januarie volgend jaar, Dighitaal website is al sinds 10 oktober niet meer upgedate...

XXXVI

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweecom.nl/tom/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweecom.nl/tom/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweecom.nl/tom/3.jpg

:9~

Verwijderd

Hoe ver woon je ongeveer van de BTS af?

Verwijderd

3km, maar heb net van collega uit overdinkel gehoord (7km) die hetzelfde signaal had (alleen dan met raamantenne op CPE)

Ik gebruik de CPE binnen op 1e verdieping, op een plek in een gebied dat op de overzichtskaarten blauw gemarkeerd is (voor 1,5m dan). En toch het werkt prima!

Verwijderd

Topicstarter
enne hoe is de ping? naar bv www.tweakers.net?

Verwijderd

prima ping...

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Grote kans dat dit nog beter wordt. Op dit moment is de link naar de BTS in losser ook nog draadloos namelijk dus daar valt nog wel wat winst halen door met glas te gaan werken

Verwijderd

Glas, geen glas....
Met wat introweb in Losser doet, hebben ze zeker een glas verdiend... Vol met bier :P

Maar inderdaad, met een verbindig via optical fiber, zijn leuke snelheden te halen.
Dus ook naar de BTS kan er flink wat Mbps / Gbps aangeleverd worden.
(maar regel dan ook even fiber-to-the-desk :P... wel voor hetzelfde geld natuurlijk)

Moet alleen wel zeggen dat die voedingsaansluitingen van de CPE, niet super denderend zijn. Het stekketje zit er een beetje losjes is, en valt er gauw uit... weg verbinding!
Das nie echt handig :(

offtopic:
Trouwens ook leuk, als je een el-cheapo speakersetje hebt, en je zet de CPE daarnaast, dan levert dat wel een aantal leuke soundeffects op... net als bij GSM.

Maar verder heb ik nu al 1,5 GB gedownload in een twee daagje, dus dat gaat lekker.
Dus go introweb! (en voor de rest hopelijk ook go TPG, want die bezorgen de kastjes... ;))

Verwijderd

WooK schreef op 10 november 2002 @ 20:12:
Grote kans dat dit nog beter wordt. Op dit moment is de link naar de BTS in losser ook nog draadloos namelijk dus daar valt nog wel wat winst halen door met glas te gaan werken
Daar zal geen glas komen. Is nu een straalverbinding met een capaciteit van 40 Mbps. Zal dus voorlopig voldoende zijn.

Ciao

Verwijderd

Topicstarter
55ms is mee te leven, nog niet super maar dat lijkt erop :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 23:10:
He Bachus,

Hebben wij niet laatst biertjes gedronken in Hengelo ??? (If you know what I mean)

Greetz

[...]
?? Geen idee, maar volgens mij heb je de verkeerde voor je, een van mijn collega's misschien.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Zo'n zender zend naar een antennetje die je thuis hebt, oke kan ik inkomen.
Maar zend dat antennetje dan de upstream terug?
Kan toch nooit sterk genoeg daarvoor zijn?

Verwijderd

buxx schreef op 11 november 2002 @ 09:44:
Zo'n zender zend naar een antennetje die je thuis hebt, oke kan ik inkomen.
Maar zend dat antennetje dan de upstream terug?
Kan toch nooit sterk genoeg daarvoor zijn?
Het lijkt me dat ze dat toch wel redelijk uitgeprobeerd hebben |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 20:56:

Daarbij wil ik wel ff een opmerking maken richting pino, upload is niet gelijk aan download bij xtream.
Had het in de gaten ja, ach 512 is ook zat (2Mbit is mooier maar ja) Kan niet wachten tot woensdag, ben net een klein kind slaap al helemaal slecht enzo.... t'is net als met sinterklaas vroeger

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 09:38:
[...]

?? Geen idee, maar volgens mij heb je de verkeerde voor je, een van mijn collega's misschien.
Zou kunnen.

Hij rijdt in ieder geval in een Voyager.

Verwijderd

Tja,

Dan moet het vandaag toch gaan gebeuren.

De modems worden vandaag toch gedistribueerd ???

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 17:45

ZeroCode

Woopie

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 22:56:
55ms is mee te leven, nog niet super maar dat lijkt erop :)
Kerel zit niet te piepen man, je hebt nu ISDN... :?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Als ik het goed begrijp dan is Introweb dus de provider...
hoe gaan hun die GB's allemaal betalen?

(btw hier in Veendam/Wildervank is een vriend van mij druk bezig met draadloos inet.. alleen dan op een andere manier die imo leuker gaat worden :) )

Audi A8 W12 6.0

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

delyver schreef op 13 november 2002 @ 11:11:
Snap je het begrip provider (ISP) wel ?
(btw hier in Veendam/Wildervank is een vriend van mij druk bezig met draadloos inet.. alleen dan op een andere manier die imo leuker gaat worden :) )
Verklaar je nader. Er zijn zat initiatieven maar er zijn niet veel aanbieders die echt een eigen backbone hebben. Hoe wil hij het e.e.a. realiseren dan? En gaat hij zelf support leveren voor die plaatsen of... ?

Verwijderd

delyver schreef op 13 november 2002 @ 11:11:

Als je die andere manier dan even verteld, worden wij er ook nog eens wijzer van.

Ben toch zeer benieuwd hoe het op ijo leuker kan worden. :O

• delyver
WooK schreef op 13 november 2002 @ 11:36:
[...]

Snap je het begrip provider (ISP) wel ?

[...]

Verklaar je nader. Er zijn zat initiatieven maar er zijn niet veel aanbieders die echt een eigen backbone hebben. Hoe wil hij het e.e.a. realiseren dan? En gaat hij zelf support leveren voor die plaatsen of... ?
jawel..

k had het ff verkeerd gelezen :)

andere oplossing:
hij wil sommige mensen op een 8 mbit bbned lijn zetten daar achter een accespoint zetten..
met dan een max gebruikers 20 gebruikers ( 40 kbs )
dat voor +/- 10 euro per maand.. en 99 euro aansluitkosten incl wifi kaartje

hij heeft het al getest, het werkt opzich wel aardig..

dit werkt dus alleen maar goed als je wel adsl kan krijgen maar het te duur vind... daarom had ik het in de vorige post ook niet uigelegd.. :)

Audi A8 W12 6.0

• jvhaarst
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

En wat zegt bbned hiervan ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• delyver
van eweka mag het

Audi A8 W12 6.0

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

delyver schreef op 13 november 2002 @ 14:00:
[...]

jawel..

k had het ff verkeerd gelezen :)

andere oplossing:
hij wil sommige mensen op een 8 mbit bbned lijn zetten daar achter een accespoint zetten..
met dan een max gebruikers 20 gebruikers ( 40 kbs )
dat voor +/- 10 euro per maand.. en 99 euro aansluitkosten incl wifi kaartje

hij heeft het al getest, het werkt opzich wel aardig..

dit werkt dus alleen maar goed als je wel adsl kan krijgen maar het te duur vind... daarom had ik het in de vorige post ook niet uigelegd.. :)
Tja waar zal ik eens gaan beginnen :)
8mbit is alleen te halen indien een aansluiting binnen een straal van 3km zit en dit is dan ook nog eens de pieksnelheid. In feite moet je dus uitgaan van 2mbit wat je dan met 20 mensen mag delen wat neerkomt op zo`n 100kbit per persoon (en 25kbit upload!) waarbij je ook nog eens een overboeking hebt van 1:25 bij zo`n adsl verbinding.
Volgende probleem is hoe je de verbinding moet gaan delen onder die 20 verbruikers aangezien je maar 1 ip adres hebt. Daarnaast krijg je een supportprobleem want wie moeten de gebruikers bellen als de verbinding niet meer werkt? Wil je nu nog steeds zeggen dat dit een leukere manier is dan de oplossing waar dit topic over gaat? :z

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Op de site van DighiTaal (die Introweb Wireless levert in Hardenberg en omgeving):
13 November 2002

Zakelijk: Zakelijke Wireless verbinding naar Hardenberg wordt nu definitief aangelegd en zal op zeer korte termijn operationeel zijn, zodat de eerste klanten kunnen worden aangesloten. De definitieve verbinding naar Dedemsvaart zal kort daar achteraan aangelegd worden zodat ook hier de zakelijke klanten aangesloten kunnen worden.

Dus voor bedrijven en instellingen/scholen is Wireless nu een feit !

Particulier: Introweb heeft inmiddels in Losser de eerste particuliere wireless internetverbindingen gerealiseerd. Het product heet Skyaccess en is in 3 smaken leverbaar 128/128 Kbit, 512/512 Kbit en 2048/512 Kbit, meer informatie op www.skyaccess.nl Verder is via de site van www.tweecom.nl en www.tweakers.net (dan juiste url) de laatste berichtgeving te volgen. Wat betekent dit nu voor wireless particulier internet in de
gemeente Hardenberg? In ieder geval dat de eerder genoemde snelheden iets lager zijn dan de genoemde 300 ~600 Kbyte echter 2048/512 Kbit is natuurlijk nog steeds perfect. Afhankelijk van de bevindingen in Losser zal op korte termijn bekend worden welke plaatsen nog meer voorzien worden van Skyaccess en op welke termijn. Ook wordt niet uitgesloten dat andere wireless technieken wellicht toegepast worden. Zodra hierover meer nieuws, wordt dit onmiddellijk gemeld op deze website dus blijf ons regelmatig bezoeken.
Da's lekker, eerst zeggen dat het 100x sneller is dan ISDN (11 Mbit) en dat er snelheden worden gehaald van 300-600 KB/s...

Iets lager dan 300~600 Kbyte/s... zeg maar gerust behoorlijk lager... Het zou neerkomen op 256 Kbyte down (wat nog steeds :P is natuurlijk) maar dan de up: 64 Kbyte... :O

OK OK, dit is allemaal nog steeds sneller dan ADSL enzo, maar je moet niet vergeten dat we blij worden gemaakt met een dooie mus op deze manier...

Voordat iedereen nu begint te schreeuwen van: "Wees blij dat je breedband krijgt...". Tuurlijk ben ik blij. We hebben strax zelfs keus uit ADSL (van KPN) en Wireless! Maar als ze aankomen met berichten als "11 Mbit up en down, geen datalimiet en dat voor een prijs van ongeveer EUR 49 per maand" en het blijkt het volgende te zijn: "2 Mbit down, 512 up, geen datalimiet (geloof ik) en dit alles voor het kleine bedrag van EUR 87,50" dan zeg ik: DOOIE MUS en IF IT LOOKS TOO GOOD TO BE TRUE, IT (PROBABLY) IS...

Zo, dat is er uit...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• delyver
WooK schreef op 13 november 2002 @ 14:46:
[...]

Tja waar zal ik eens gaan beginnen :)
8mbit is alleen te halen indien een aansluiting binnen een straal van 3km zit en dit is dan ook nog eens de pieksnelheid. In feite moet je dus uitgaan van 2mbit wat je dan met 20 mensen mag delen wat neerkomt op zo`n 100kbit per persoon (en 25kbit upload!) waarbij je ook nog eens een overboeking hebt van 1:25 bij zo`n adsl verbinding.
Volgende probleem is hoe je de verbinding moet gaan delen onder die 20 verbruikers aangezien je maar 1 ip adres hebt. Daarnaast krijg je een supportprobleem want wie moeten de gebruikers bellen als de verbinding niet meer werkt? Wil je nu nog steeds zeggen dat dit een leukere manier is dan de oplossing waar dit topic over gaat? :z
klopt.. word allemaal rekening mee gehouden.. als ik um mag geloven :)

maar dat idd dat met 1 ip adres daar heb je wel een punt :)
ik zal um eens vragen want dat zou natuurlijk wel ernorm zaad zijn..

maargoed we dwalen af
ontopic maar weer :)

[ Voor 0% gewijzigd door delyver op 13-11-2002 16:57 . Reden: afdwaling ]

Audi A8 W12 6.0

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Er is een verschil tussen zakelijk en particulier he. Zakelijk wordt er niet geknepen dus als je het geld ervoor over hebt als particulier zijnde...

De abonnementen voor de particuliere markt zijn concurrerend (qua prijs en snelheid) met de andere breedbandverbindingen die je overal kan krijgen (adsl/kabel) dus ik zie het probleem niet zo?

Verwijderd

Daarnaast nog ff de opmerking dat er nooit geen snelheden voor particulier zijn vrijgegeven door IntroWeb. Deze zijn op de presentatie in Losser voor het eerst officieel gepresenteerd.
Er zijn door vele mensen schating gemaakt over de snelheden, maar zoals ze nu op de site van SkyAccess staan zijn de snelheden die geboden worden.

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 17:04:
Daarnaast nog ff de opmerking dat er nooit geen snelheden voor particulier zijn vrijgegeven door IntroWeb. Deze zijn op de presentatie in Losser voor het eerst officieel gepresenteerd.
Er zijn door vele mensen schating gemaakt over de snelheden, maar zoals ze nu op de site van SkyAccess staan zijn de snelheden die geboden worden.
Heb je de site http://www.dighitaal.nl/internet/laatste.html al gelezen? Daar hebben ze het over 11 Mbit down & up...

Aangezien zij het hier in H'berg gaan leveren neem ik aan dat ze weten waar ze over praten :?
De abonnementen voor de particuliere markt zijn concurrerend (qua prijs en snelheid) met de andere breedbandverbindingen die je overal kan krijgen (adsl/kabel) dus ik zie het probleem niet zo?
Tuurlijk, het is natuurlijk concurrerend. Echter blijft staan dat ze ons eerst lekker maken met dingen als "11 Mbit up & down" en "€49/maand zonder datalimiet" en nu krabbelen ze terug. Ik heb dus ook een intentieverklaring getekend dat ik er belang bij heb als ze het gaan aanbieden, maar ik weet het nu zo net nog niet...
In principe heb ik ook getekend voor 11 Mbit en €49 in de maand en niet voor 2 Mbit en €87,50 in de maand...

:|

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Je hebt het over "ze" maar "ze" is dighitaal en niet introweb. Er werd al eerder gezegd dat er formeel nooit wat naar buiten is gebracht over snelheden door introweb. Er werd door dighitaal gespeculeerd dat het een 11mbit verbinding betrof aangezien dat zakelijk al werd aangeboden. Als je vindt dat "ze" daar dus misleidende informatie hebben gegeven, moet je dighitaal ff mailen lijkt me.
Aangezien zij het hier in H'berg gaan leveren neem ik aan dat ze weten waar ze over praten
Waar staat dat dighitaal in Hardenberg voor particulieren gaat leveren dan? Ze wisten dus idd blijkbaar niet waar ze het over hadden :)
Echter blijft staan dat ze ons eerst lekker maken met dingen als "11 Mbit up & down" en "€49/maand zonder datalimiet" en nu krabbelen ze terug.
Ik denk dat ik wel duidelijk heb gemaakt dat jij twee partijen door elkaar haalt en je hele verhaal dus niet van toepassing is...

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Hoezo, twee partijen door elkaar halen? Ik weet ook wel dat Introweb het gaat leveren en dat Dighitaal maar een tussenpartij is tussen de consument (ik dus bijv.) en Introweb. Het is alleen ook zo dat Dighitaal een officiele "dealer" is van Introweb en daarmee zijn zij dus ook verantwoordelijk voor hun uitspraken over snelheden en prijzen enz. Ik blijf er bij dat het misleiding is...

En "zij" is Dighitaal ;)

[ Voor 0% gewijzigd door LawnMowerMan op 13-11-2002 21:49 . Reden: Add-on ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Tja dat het geen schoonheidsprijs verdient ben ik met je eens maargoed ik ben wel van mening dat je een beetje aan het overdrijven bent.
Maar je verkiest een 1024/256 verbinding (xs4all adsl) van 86,50 dus nog steeds boven een 2048/512 verbinding van 87,50 begrijp ik?

Verwijderd

En de uitrol planning van KPN is geen misleiding ??
200 centrales in 2 of 3 maanden, want iedereen zegt dat ze vanaf november ADSL kunnen krijgen via hen, gaat ook echt lukken !! (lees: lukt dus niet!).

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij ons op Goeree Overflakkee gaan ze er ook mee beginnen, ik hoop alleen dat ik 's avonds meer snelheid heb als nu met chello... :)

Maar geen Introweb

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

WooK schreef op 13 November 2002 @ 22:11:
Tja dat het geen schoonheidsprijs verdient ben ik met je eens maargoed ik ben wel van mening dat je een beetje aan het overdrijven bent.
Maar je verkiest een 1024/256 verbinding (xs4all adsl) van 86,50 dus nog steeds boven een 2048/512 verbinding van 87,50 begrijp ik?
hey Wook, zit nu Tweakers.net te kijken over een pilot Skyaccess Xtream lijntje, by the weg groeten van Beverdam

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

WooK schreef op 13 November 2002 @ 22:11:
Ik weet het eerlijk gezegd nog niet... Tuurlijk, het is allemaal nog best wel snel, op papier that is, maar ik ben benieuwd naar de snelheden als er 200-300 gebruikers op inet zitten... Krijg je dan ook weer hetzelfde probleem als met kabel? Het blijft een shared-verbinding toch?

Ow en vanaf januari is het 1536 Kbit/s KPNADSL :Y)

[ Voor 0% gewijzigd door LawnMowerMan op 14-11-2002 00:22 . Reden: DOH DOH DOH! ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

LawnMowerMan schreef op 13 November 2002 @ 22:41:
[...]
Ow en vanaf januari is het 1536 Kbyte/s KPNADSL :Y)
1536 Kbyte/s :? Das ruim 12Mbit man 7(8)7

Ik neem aan dat je kbit bedoeld en das altijd nog minder dan 2048 natuurlijk (en de upload is ook nog steeds het dubbele)
Gezien je post neem ik aan dat je niet wist dat er op een ADSL verbinding van kpn ook een overboekingsfactor gehanteerd wordt?
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 22:35:
[...]

hey Wook, zit nu Tweakers.net te kijken over een pilot Skyaccess Xtream lijntje, by the weg groeten van Beverdam
hehe doe hem de groeten trug :)

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

OK, ik ben een klein beetje teleurgesteld over het feit dat ik "maar" 2 Mbit kan krijgen. En natuurlijk is de keus niet moeilijk tussen KPN/ADSL en Introweb als het er op aan komt.

Ik ben wel benieuwd of er ook een pilot in Hardenberg start. Ik was nl. vrij vroeg met inschrijven. Zou mooi zijn, kan ik het namelijk zelf testen ;)

Wook: dat van de ADSL en overboekingsfactor --> NAFC. Maar goed, ik geef je voor een groot gedeelte gelijk... Zoals het nu lijkt (er van uitgaande dat wireless hier komt) ga ik voor Wireless.

Wat kost zo'n modemding eigenlijk? Ik kan de prijs er van niet echt vinden... :?

Verwijderd

LawnMowerMan schreef op 14 november 2002 @ 00:36:
OK, ik ben een klein beetje teleurgesteld over het feit dat ik "maar" 2 Mbit kan krijgen. En natuurlijk is de keus niet moeilijk tussen KPN/ADSL en Introweb als het er op aan komt.
Stuur je dit soort mailtjes ook naar de KPN, ik krijg maar 1536 Kbit van jullie dit valt me zwaar tegen.
Dacht toch dat 2Mbit een aardige verbinding is.

Sommige mensen zal ik nooit begrijpen.

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Bacchus/Wook: ik zie het nu pas: JULLIE WERKEN ER ALLEBEI! Geen wonder dat jullie zo ontzettend in de verdediging springen ;)

Het is jammer dat ik niet bij de bijeenkomst kon zijn in Hardenberg waar Introweb werd getoond. Ik moest helaas werken...
Stuur je dit soort mailtjes ook naar de KPN, ik krijg maar 1536 Kbit van jullie dit valt me zwaar tegen.
Nee, natuurlijk stuur ik die niet naar KPN om de doodsimpele reden dat zij niet adverteren met snelheden/prijzen die ze achteraf niet kunnen bieden.. Laat het wel even duidelijk zijn dat ik NIKS heb TEGEN Introweb (in tegendeel). Introweb levert breedband in gebieden die door andere breedbandproviders links worden laten liggen. Total respect, so to say!

Hoewel ik misschien wat fel reageerde in dit topic, is dit niet tegen Introweb maar tegen Dighitaal uit Dedemsvaart omdat ZIJ adverteren met onwaarheden...

Kortom:

Introweb --> RESPECT! Shaba!
Dighitaal --> Beetje jammer, had dan niks gezegd

Zo, iedereen weer blij :>

Verwijderd

WooK schreef op 14 November 2002 @ 00:05:

hehe doe hem de groeten trug :)
Zal ik doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 12:08 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
ZeroCode schreef op 13 November 2002 @ 11:09:
[...]

Kerel zit niet te piepen man, je hebt nu ISDN... :?
Mja met isdn is de ping zeker 10 ms lager en zeker stabieler lijkt me.
Dus daarom vind ik 55 (in dos) helemaal niet denderend, dit betekend vrijwel altijd ingame(q3a) dat de ping zo'n beetje 65 is.

En kan je verzekeren dat ping 65 niet soepel speelt. maar er is wel mee te leven

Verwijderd

Vandaag begint dus de uitrol hier in Losser.
Hopelijk gaat alles goed en is 24MBit voldoende voor de 350 gebruikers die zich hebben aangemeld. (Heb er mijn twijfels over, maargoed, will see!!)

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 14:22
Introweb heeft een datalimiet van 5 gb? Bij wifi.itslogic stellen ze een datalimiet van 20-40-60 gig (net wat je neemt), en de zijn doen dit over heel nederland. Voorwaarde is dat er 25 mensen uit je dorp (stad) zijn die dit ook willen, en deze moeten dan nog aan de x km voldoen om op 1 station te kunnen. Ik zag dat introweb nu maar 0,05 euro per extra gb rekent. Maar ben je niet bang, dat zodra ze een beetje meer inschrijvingen hebben, ze dit stilletjes gaan opkrikken? Ik weet 1 ding, ik ga hier hard schreeuwen of iedereen draadloos internet wil ;) !

Verwijderd

Holy_Paladin schreef op 26 November 2002 @ 10:12:
Introweb heeft een datalimiet van 5 gb? Ik zag dat introweb nu maar 0,05 euro per extra gb rekent. Maar ben je niet bang, dat zodra ze een beetje meer inschrijvingen hebben, ze dit stilletjes gaan opkrikken? Ik weet 1 ding, ik ga hier hard schreeuwen of iedereen draadloos internet wil ;) !
Dacht dat je eerst maar eens gaat leren lezen.
Gaat hier over particulier internet en geen zakelijk internet.
Zit een wezelijk verschil tussen.

• DeepSeven
Quote van wifi.itslogic.nl

IT's Logic biedt als één van de eerste providers internet aan gebaseerd op de Wifi-technologie. WiFi staat voor Wireless Fidelity, de IEEE 802.11b standaard. Met deze techniek is het mogelijk om razendsnel draadloos te internetten over een bereik van meerdere kilometers.

WiFi particulier vanaf: € 49 p/m
WiFi zakelijk vanaf: € 99 p/m

Prijs en voorwaarden voor WiFi

WiFi heeft met een snelheid t/m 11Mbit/sec een ruime voorsprong op Kabel of ADSL, en in de nabije toekomst gaat de snelheid waarschijnlijk omhoog tot 54Mbit/sec. U kunt zowel particulier als zakelijk een aansluiting krijgen op een locatie met een WiFi-toegangspunt.

In enkele gemeenten is nu momenteel al WiFi internet beschikbaar, en een uitgebreide uitrol is in voorbereiding. Omdat voor de opzet van elk WiFi-toegangspunt slechts 25 gebruikers nodig zijn is WiFi ook met name voor buitengebieden geschikt, daar waar nu vaak nog geen Kabel of ADSL mogelijk is.
Waarom zouden ze een particulier pakket aanbieden, als het alleen voor bedrijven is? Zodra hier veel inschrijvingen voor komen, zal het lijkt me voor iedereen beschikbaar worden, zolang je maar veel mensen bij een toegangspunt hebt.

Verwijderd

volgens mij wordt hier introweb bedoeld en niet wifi.itslogic.nl

maar ik kan het ook mis hebben :?

• DeepSeven
Is er een algemeen topic voor draadloos internet dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 10:33:
volgens mij wordt hier introweb bedoeld en niet wifi.itslogic.nl
Klopt.
zoals al eerder gemeld, lezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 10:48 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Holy_Paladin schreef op 26 november 2002 @ 10:36:
-=: Het Grote Wireless Topic :=-

[ Voor 12% gewijzigd door WooK op 26-11-2002 11:05 ]

Verwijderd

zie http://gathering.tweakers.net/forum

ff de zoekfunctie gebruiken :)

• DeepSeven
Ok, srry, overheen gelezen, ik kom ook niet vaak in NT, vandaar :) . Anywayz... back ontopic :) .

Verwijderd

Topicstarter
HMm nu ze ook bezig gaan in Denekamp, hoop ik ook eindelijk dat ze De Lutte is meepakken

Verwijderd

hoop er maar niet te hard op!!
hier in loseer draait het nu een dag of 4-5 en niets anders dan problemen.
op dit moment ligt zelfs het netwerk er zo goed als uit!!
download snelheid komt niet boven de 4 kb/s uit.
gelukkig weet introweb ervan en zijn ze druk bezig de problemen (hoge ping, lange tijd voordat pagina begint te laden, hoge timeouts) zo snel mogelijk op te lossen.
we wachten rustig af!!

Verwijderd

Topicstarter
jah maar 24 mbits is meer dan genoeg :x hahahaha

• ephymerous
Iemand info over die avond hier in hardenberg... heb ik niets van gelezen/gehoord :'(

XXXVI

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 08:54

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 19:17:
HMm nu ze ook bezig gaan in Denekamp, hoop ik ook eindelijk dat ze De Lutte is meepakken
De Lutte is voor zover ik weet nog niet voorzien. De antenne in Losser dekt alleen Losser zelf, en de antenne in Denekamp gaat o.a. Lattrop, Tilligte, Beuningen, Noord Deurningen dekken, maar De Lutte komt deze antenne (voorlopig) nog niet. Er komt in een later stadium nog wel een andere antenne, misschien dan wel.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 08:54

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 12:55:
jah maar 24 mbits is meer dan genoeg :x hahahaha
24 MBits? zou wel erg leuk zijn, maar helaas...
verschillende pakketen:
128kbit up/down
512kbit up/down
1Mbit down / 512kbit up
Trouwens nog niet verkeerd.

en wireless he? lekker internetten op je terrasje... _/-\o_

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

DaRoot schreef op 06 December 2002 @ 00:50:
[...]

24 MBits? zou wel erg leuk zijn, maar helaas...
verschillende pakketen:
128kbit up/down
512kbit up/down
1Mbit down / 512kbit up
Trouwens nog niet verkeerd.

en wireless he? lekker internetten op je terrasje... _/-\o_
Dit staat los van de wireless verbinding die jij hebt he :)
Je moet altijd nog je momempje meenemen naar buiten als je wilt internetten.
Dus kun je net zo goed een utp kabel mee naar buiten trekken als je wireless wilt internetten, bespaard je zelf een hoop sleepwerk.
Maar wie weet komen ze een keer met een laptop variant van de modem en kun je wel op je terassje internetten, maar om daarvoor nou een abbo te nemen, straks wordt je compu nat :'( of verbrand ie :'(

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 11:20
Begin 2003 zal de gemeente Aalten aangesloten worden op het SkyAccess netwerk van Introweb. SkyAccess is een draadloze breedband Internetverbinding met een bereik van ongeveer 5 kilometer vanaf een centraal punt. In het geval van Aalten zal dat de watertoren zijn. De eerste metingen tonen aan dat o.a. de kernen Bredevoort en de Heurne voldoende signaal ontvangen om van deze dienst gebruik te maken. Meer informatie op de website!

Het moet niet gekker worden.
Eerst helemaal geen breedband,en dan is er ineens keus uit twee 8)7 8)7
Adsl is dus in december beschikbaar. >:)

[ Voor 15% gewijzigd door certefied op 06-12-2002 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Whaha nu wordt het nog schreinender, Beuningen en omliggende gaten wel en de lut niet
HAHAHAHAHA dit is een heel erg slechte droom.
Maar dat Beuningen, lattrop etc wel toegang krijgt maar de lut niet vink echt schandalig, lijkt nergens op.
Mja voorals nog mis ik niks want ieder1 die ik ken baalt atm nog van dat wireless

kan ik nog eff sarcastisch verder lachen :(

btw met 24 mbits bedoelde ik de mast in losser

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 06 december 2002 @ 00:46:
[...]

De Lutte is voor zover ik weet nog niet voorzien. De antenne in Losser dekt alleen Losser zelf, en de antenne in Denekamp gaat o.a. Lattrop, Tilligte, Beuningen, Noord Deurningen dekken, maar De Lutte komt deze antenne (voorlopig) nog niet. Er komt in een later stadium nog wel een andere antenne, misschien dan wel.
en wtf heeft het voor nut om in denekamp wireless te gaan aanbieden, je kunt er toch een adsl aansluiting aanvragen nu, pfff

Echt lelijk dit, als het waar is...........

Verwijderd

Topicstarter
Update, er gaat een verhaal de ronde dat er een nieuwe mast bijgeplaatst gaat worden in losser en die gaat op 40 meter hangen en 40mbit doorvoeren, dus mabe toch breedband hiero op korte termijn

Verwijderd

Denk dat het tijd wordt om het onderscheid te gaan maken tussen Zakelijk en Particulier. De info die je post is voor de particulier en kan dus in het volgende topic Problemen @ SkyAccess.

Verwijderd

Indeed, en het is ook zo dat met een zakelijk abbonement, je last hebt van een "line of sight". Je kan dus alleen zo'n zakelijk abbonement nemen, als je de zend mast ookecht kan "zien". Daar heb je ment SkyAccess geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
mijn topic is ouder dammit :)
Enne ik snap dat het over particulier gaat :), en dat hele in sight verhaal begrijp ik ook nog :)

Verwijderd

Hallow..goeie avond
ik heb nog een vraag met deze verbinding van 11mbps skyacces
met kazaa lite kan je maar 0.75mbps downloaden harder gaat die niet en nu heb ik me laten vertellen dat kazaa lite door deze provider is geblokkeert heeft iemand meer informatie? >:)
Pagina: 1 2 Laatste