Toon posts:

Introweb wireless

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik heb een vraag over introweb wireless
Men wil in ons dorp misschien gaan beginnen met een proef met wireless internet.
In Hengelo, oldenzaal, enschede en almelo is dit al operationeel.
En omdat er hier in de buurt geen vorm van breedband mogelijk is (kabel adsl), zit ik dus nog met isdn (en de daar bij horende tel rekening)

Is met dat wireless een goede pingtime haalbaar (voor online gaming) en hoe zit het met de packetlost?

http://www.introweb.nl/toegang/wireless/wireless.htm

11 mbit zou wel heftig zijn, ondanks de datalimiet van 5gb, maar in eerste instantie gaat het mij vooral om online gaming(quake3) en irc.
Weet dat die 11 mbit shared is, maar aangezien ik hier in de buurt zo'n beetje de enigste heavy user zal zijn, zal de snelheid wel goed zijn.

bvd dank

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
stuur ze een mailtje zou ik zeggen.

want ik denk dat niemand dat heeft op got.
en ik denk dat ze je graag willen helpen...

ik wil trouwens niks voor je verpesten maar ze hebben het alleen over bedrijven enzow.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu nog wel, maar in de gemeente losser en denekamp (eniste2 gemeentes hier in het oosten die niet zijn aangesloten op @home) gaan ze experimenteren met wireless internet

nieuwslink http://www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/0,2078,1654__993518_,00.html

Verwijderd

Topicstarter
Zijn hier geen slachtoffers uit de gemeente losser en/of Denekamp?
Het is de bedoeling dat ieder1 in de gemeente losser over een half jaar kan beschikken over deze vorm van internet

link: http://www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/0,2078,4383__999904_,00.html

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 12:32

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/430419/

Kijk daar eens, en zie wat GoT-ters zelf al kunnen maken!

Daar gaat Introweb al heen! Wij kunnen net dat beetje verder, met vettere antennes! :D *D

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Net dat beetje verder? Introweb haalt de 30Km met 100Mbit schotels. Beat that :p

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Heb me aangemeld voor de pilot die over 3 maanden begint. Heb de degene die er over gaat eff telefonisch gesproken enne et klonk allemaal erg positief.
Mja als het zover is zal ik het hier wel posten met eventueel screenshots etc

• Xandrios
  • Laatst online: 15:50
'k heb dus ff gekeken...enne....'k dnek niet dat het wat voor je is.

Het is puur point-to-point, en zeker niet dekkend over (een gedeelte) van de stad.

De kosten zullen ookniet echt laag zijn ben ik bang....

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweecom.nl/ <-- tjek het maar op deze page.
Ze zijn nog aan het invetariseren over hoeveel gebruikers er nu in eerste instantie geinteresseerd zijn.
Dit zijn er schrikbarend veel.
Dus dat wireless komt er :)

Verwijderd

Topicstarter
Update wat betreft het Wireless intenet.
Ik heb vandaag eff met de chief gebeld enne waarschijnlijk mag ik de pilot doen hier in het dorp enne daar willen ze over 2 maand mee beginnen.
Op de site staat nu ook dat het 99% zeker is dat het er komt.

Duim, duim..........

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 24 april 2002 23:25 schreef Kloeloos het volgende:
Update wat betreft het Wireless intenet.
Ik heb vandaag eff met de chief gebeld enne waarschijnlijk mag ik de pilot doen hier in het dorp enne daar willen ze over 2 maand mee beginnen.
Op de site staat nu ook dat het 99% zeker is dat het er komt.

Duim, duim..........
ik hoop het voor je...

Verwijderd

Topicstarter
Hehe thank you :)

Verwijderd

De eerste mast is in ieder geval al wel geplaatst!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 21:01 schreef Kloeloos het volgende:
[url="http://www.tweecom.nl/"]http://www.tweecom.nl/[/url] <-- tjek het maar op deze page.
Ze zijn nog aan het invetariseren over hoeveel gebruikers er nu in eerste instantie geinteresseerd zijn.
Dit zijn er schrikbarend veel.
Dus dat wireless komt er :)
Werk jij bij tweecom dan?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
In [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/549167/1?limit=25"]deze[/url] thread van mij gaat het ook over draadloos internet oa via Introweb.

In Hardenberg en omstreken word het geleverd door [url="http://www.dighitaal.com"]Dighitaal[/url], dit zijn de resellers van Introweb.

Enkele info over draadloos wat hier komt:
- Snelheden van 300 kb/s tot en met 600 kb/s
- Particulieren hebben GEEN datalimiet!
- Maandelijkse kosten ¤49,- , eenmalig bog van ¤300 voor ontvanger

Alstublieft :)

XXXVI

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 14:30 schreef ephymerous het volgende:
In [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/549167/1?limit=25"]deze[/url] thread van mij gaat het ook over draadloos internet oa via Introweb.

In Hardenberg en omstreken word het geleverd door [url="http://www.dighitaal.com"]Dighitaal[/url], dit zijn de resellers van Introweb.

Enkele info over draadloos wat hier komt:
- Snelheden van 300 kb/s tot en met 600 kb/s
- Particulieren hebben GEEN datalimiet!
- Maandelijkse kosten ¤49,- , eenmalig bog van ¤300 voor ontvanger

Alstublieft :)
Let op de prijzen die genoemd worden bij danwel TweeCom, danwel Dighitaal zijn allemaal indicatief.
Borg zal liggen tussen de 200 en 300 euro (indicatief).
Maandbedrag ligt indicatief op 49 eur, maar dit kan anders zijn.
Geen datalimiet, helaas Fair use !

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 15:52 schreef Bacchus het volgende:

[..]

Let op de prijzen die genoemd worden bij danwel TweeCom, danwel Dighitaal zijn allemaal indicatief.
Borg zal liggen tussen de 200 en 300 euro (indicatief).
Maandbedrag ligt indicatief op 49 eur, maar dit kan anders zijn.
Geen datalimiet, helaas Fair use !
Geen datalimiet is volgens mij ook niet aan de orde :(

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik vind het droevig stil worden rond dat wireless acces hier in de gemeente losser, heb tweecom regelmatig gemaild, maar krijg steeds nog geen reactie (wacht al een week).
Ben aangemeld voor de pilot, dus ik hoor het als eerste te weten als er wat getest kan worden.

Keep my fingers crossed dat het nog steeds doorgaar.\

//edit

De site (tweecom) wordt nooit of nauwlijks geupdate, dat is ook wel droevig

Verwijderd

mensen,

Ik heb toevallig deze week met R. vd Klerk van Introweb.nl een referentiebezoek gehad bij Penduit.

het zit als volgt in elkaar (ik praat nou zakelijk gezien)

Ze zetten op hoge gebouwen antenne's.

Alles in een straal van 5 km en in the line of sight kan aangesloten worden.

De antenne heeft een bandbreedte van 11Mbit, rechtstreeks op de backbone.

Deze bandbreedte wordt gedeelt met max. 15 gebruikers.

Ik heb gepingt naar ons andere filiaal dat via Euronet zit aangesloten op een flat-fee verbinding, en ik moest over 10 hops, en respond tijd was ca. 30 ms. (kpn dedicated IAS lijn, 15 hops en 80ms pingtijd).
ik d/l wat met 150 K/Bytes p/s en dat terwijl er een VPN openstond naar amerika die drukt stond te ftp'en.

Dus allemaal zeer interesant.
Wat particulieren betreft begreep ik van mr. vd Klerk dat het tussen de 30 a 50 € in de maand moet gaan kostten.

Het is nog nergens operatief (particulieren dan) maar ze zijn druk aan het testen.

Heeft u vragen, vraagt u maar

Verwijderd

Topicstarter
tja, zou graag is willen weten hoe het ermee staat hier in losser, hoor er niets meer over en ben dat isdn zoooooooo zat aan het worden.
Weet dat het nog nergens operatief is, en begin te geloven dat dat het ook nooit zal worden, in ieder geval niet hier ( de lutte)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:33:
tja, zou graag is willen weten hoe het ermee staat hier in losser, hoor er niets meer over en ben dat isdn zoooooooo zat aan het worden.
Weet dat het nog nergens operatief is, en begin te geloven dat dat het ook nooit zal worden, in ieder geval niet hier ( de lutte)
Geduld is een schone zaak.

Wees blij dat er eindelijk zicht is dat er meer gaat komen dan ISDN.

Op www.speedtest.nl staat Introweb op de 5e plaats dus dat zit in ieder geval wel goed. Dit gaat over hun bedrijven netwerk, maar zal toch wel een indicatie geven over hoe en wat met het particulieren netwerk. Je had het in het begin over een pilot en nu zeg je dat het nog nergens actief is... das toch logisch anders was het geen pilot.....

Ik zou willen dat ze bij mij in de buurt zoiets gingen bouwen.... Want chello is ook niet alles en wel errug duur.

So _/-\o_ (pray)

Verwijderd

Ik zal rob eens vragen hoe het met losser (de lutte) is.

en als er genoeg animo is, plaatsen ze zo antenne's hoor.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
Vraag het eens Got User "WooK" die werkt nl. bij Introweb/Introcom

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoek ook eens op "bcbnet" of "hsdi". Dan zul je ook nog wel diverse dingen vinden die hetzelfde zijn. (www.bcbnet.nl en www.hsdi.nl)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Suepahfly schreef op 23 augustus 2002 @ 21:22:
Vraag het eens Got User "WooK" die werkt nl. bij Introweb/Introcom
Je mag het ook aan mij vragen, werk ook bij IntroWeb/IntroCom.

Kan er op dit moment niet wat zinnigs over zeggen.

Er worden op dit moment diverse soorten apperatuur getest.
Naar aanleiding van deze test wordt er besloten wat er gebruikt gaat worden.

Zodra er meer is laat ik het wel ff weten.

Verwijderd

Topicstarter
/quote
Je had het in het begin over een pilot en nu zeg je dat het nog nergens actief is... das toch logisch anders was het geen pilot.....

Das nu juist het leuke, ik ben ingeschreven als de persoon die met de pilot hier gaat meedoen, heb een mail en alles erover gekregen, maar dat is nu al dik 2 maanden geleden.
Er gebeurt niets meer, de site wordt niet geupdate etc etc, vind het een beetje vaag allemaal dus

En nog over de aanmeldingen, er zijn er al meer dan 320 in deze regio, denk al wel dik over de 400

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Wil je dat er zometeen een product aangeboden wordt wat goed werkt of wil je een halfbakken product met dagelijkse storingen hebben? Geduld is een schone zaak...
We doen ons best om ook kleinere gebieden van kwalitatief goede verbindingen te voorzien en jij gaat een beetje lopen zeuren. Nou daar doen we het voor hoor :X

Zullen we je maar van de pilot lijst afhalen dan? Kun je lekker verder surfen met je analoge (of ISDN) verbindingkje en lekker KPN blijven spekken |:(

Verwijderd

WooK schreef op 30 augustus 2002 @ 14:03:
[...]

Wil je dat er zometeen een product aangeboden wordt wat goed werkt of wil je een halfbakken product met dagelijkse storingen hebben? Geduld is een schone zaak...
We doen ons best om ook kleinere gebieden van kwalitatief goede verbindingen te voorzien en jij gaat een beetje lopen zeuren. Nou daar doen we het voor hoor :X

Zullen we je maar van de pilot lijst afhalen dan? Kun je lekker verder surfen met je analoge (of ISDN) verbindingkje en lekker KPN blijven spekken |:(
Dit is ook wel een beetje ruw door de bocht hoor.
Je hebt zelf zeker breedband?
Hij vraag gewoon normaal hoe het er nou mee staat, en vindt het vreemd dat er 2 maand niks op de site verandert, ik vind dat OOK vreemd.
Als je nou op de site zet wat je nou verteld, dat scheelt al weer een hoop gebek :P

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 15:18:
[...]

Dit is ook wel een beetje ruw door de bocht hoor.
Je hebt zelf zeker breedband?
Hij vraag gewoon normaal hoe het er nou mee staat, en vindt het vreemd dat er 2 maand niks op de site verandert, ik vind dat OOK vreemd.
Als je nou op de site zet wat je nou verteld, dat scheelt al weer een hoop gebek :P
Er is een mogelijkheid om je middels een mailinglist op de hoogte te laten houden. Dat er niet elke week een update is, is vooral te wijten aan de vele ogen die aan het meekijken zijn...
Ik kan me aan de ene kant uiteraard voorstellen dat mensen ongeduldig worden maar goede dingen hebben tijd nodig zullen we maar zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik sta er al sinds het begin op, maar heb nooit wat gehoord.
Mailen naar tweecom heeft ook geen zin, reageren doen ze niet.

Mja breedband is kennelijk uitgesloten hiero

Surf al 3 jaar met de huidige connectie en begin me elke dag meer te ergen aan de telrekeningen en vooral de reclames op tv en radio.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:27:
Nou ik sta er al sinds het begin op, maar heb nooit wat gehoord.
Mailen naar tweecom heeft ook geen zin, reageren doen ze niet.

Mja breedband is kennelijk uitgesloten hiero

Surf al 3 jaar met de huidige connectie en begin me elke dag meer te ergen aan de telrekeningen en vooral de reclames op tv en radio.
Zou zeggen: Geduld is een schone zaak.

Er zijn wat vorderingen, maar daar kan ik op dit moment nog niets over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, das al een beetje houvast :)

Verwijderd

Topicstarter
Al meer nieuws?

Wordt weer nieuwsgierig :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 01:01:
Al meer nieuws?

Wordt weer nieuwsgierig :)
Je zal vast wel e.e.a. in de kranten hebben gelezen.
Zoals je daar gelezen hebt is het de bedoeling dat er in oktober een pilot gaat starten, met zo'n 100 aansluitingen.
Of dit allemaal gaat lukken is natuurlijk afhankelijk van levering van de apperatuur.

Maar er wordt binnenkort meer nieuws bekend gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
WHOEHOE :), maare waar wordt die pilot dan gedaan precies?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:12:
WHOEHOE :), maare waar wordt die pilot dan gedaan precies?
In Losser.

Verwijderd

Topicstarter
ook De lutte? (gem losser), meende dat de lutte tegelijkertijd kon meeliften

Verwijderd

In iedergeval niet in de pilot, wat eventueel daarna gebeurt is nog niet bekend.
Is allemaal afhankelijk van deze pilot

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat heb ik weer :(

En als ik het nieuws zo lees op tweecom.nl dan vrees ik dat ik weer buiten de boot ga vallen, hmm nog maar is 10 van die formulieren invullen.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 21:13
Is er trouwens nog een mogelijkheid om nog bij die pilot te komen?
Wij hebben ons namelijk (m'n broer) als 1 van de eersten aangemeld. Ik weet alleen niet welk 'nr.' wij precies zijn.

Zal wel mooi zijn als dat nog zou kunnen met die Pilot

Verwijderd

Topicstarter
mja het wordt dus weer lekker niks, zal met dat adsl ook wel buiten die 85% vallen, mooi dikke ***zooi allemaal, bah frustrerend...grrr

Verwijderd

Goed nieuws, het gaat nu allemaal als het goed is in volle vaart, apparatuur komt snel binnen, en de pilot gaat dan ook snel van start (helaas maar met 20 mensen)

Verwijderd

Topicstarter
Maar er gaat zeker niks in De Lutte gebeuren?, maar alleen losser?

Lol strax losser adsl+wireless, overdinkel adsl en dan is De Lutte het enigste dorp zonder iets van dat :) (sarcastische smylie)

Verwijderd

Er staat mij iets van bij dat de masten zo zijn geplaatst dat De Lutte en volgens mij zelfs Denekamp ook mee kunnen liften.

Verwijderd

Topicstarter
omg ik ben ernstig in de war nu :(, ieder1 zegt andere dingen :?

Maare waar zouden die masten geplaatst zijn dan?

Verwijderd

Van Heek terein, en bij de Losserhof dit om overal een prima ontvangst te kunnen garanderen, en om door te kunnen stoten naar Denekamp en de Lutte

Verwijderd

Topicstarter
hmm, afwachten dan maar

Maare is die afstand tussen denekamp en losser niet wat groot? (packetloss en dat soort geintjes)

Verwijderd

Lijkt me dat de mast bij de losserhof redelijk centraal staat, hemelsbreed zal Denekamp dan ook niet ver van Losser liggen, en vergis je niet die paaltjes hebben een best bereik.

Verwijderd

Ik heb nog een bijdrage (voor zover nog niet bekend.

De provider voor wireless internet in Drenthe is:

http://www.totally-design.com/hsdi.html

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 15:50:
Ik heb nog een bijdrage (voor zover nog niet bekend.

De provider voor wireless internet in Drenthe is:

http://www.totally-design.com/hsdi.html
majh, het topic gaat over introweb wireless en niet over hsdi dus een echt nuttige toevoeging is het niet he :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 08:54

DaRoot

Some say...

Het probleem voor Denekamp (my place :) ) is dat ze nog geen centrale antennemast kunnen plaatsen. Mede daarom is Losser eerder aan de beurt. Maar ik heb laatst de directeur van IntroWeb zelf gesproken, hij had het over antennes van een 30 cm hoog die gewoon naast je pc kunnen staan. Is wel grappig natuurlijk.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Hahahahah... kom je straks thuis, effe internetten, eerst je mast de lucht in draaien, richten en gaan met die hap (lijkt wel een etherpiraat)

Verwijderd

Topicstarter
hehe komt de radiocontrole dienst bij je langs om te vragen wat je allemaal aan het uitspoken bent :)

Maare was het niet eerst de bedoeling dat De lutte als overbrug station ging dienen voor de route van losser naar denekamp?
En omdat er voorlopig geen mast in denekamp komt de lutte ook tot die tijd zonder zit?
Just wondering.....

Verwijderd

Tja, helaas, maar ach, Introweb kenende zullen ze alles wel zo snel mogelijk afhandelen, t'is in ieder geval geen KPN of @home waar je nummertje 1.258.230 bent

Verwijderd

Topicstarter
Mja heb al een tijdje het id dat ik helemaal al geen nr meer ben :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 15:27:
Mja heb al een tijdje het id dat ik helemaal al geen nr meer ben :)
Een nummertje ?

Er valt op dit moment gewoon niet veel info te verstrekken.
Wanneer de pilot is afgerond komt er meer info vrij, eerder gewoon niet !

Verwijderd

Geduld is een schone zaak, maar je wordt wel schijtziek van het wachten :) is er nu eigenlijk al wat zinnigs over de snelheden te zeggen?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:17:
[...]

Een nummertje ?

Er valt op dit moment gewoon niet veel info te verstrekken.
Wanneer de pilot is afgerond komt er meer info vrij, eerder gewoon niet !
Go get`em mistah! :P

Nog heel ff wachten, dan zal er meer bekend worden :)
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:32:
Geduld is een schone zaak, maar je wordt wel schijtziek van het wachten :) is er nu eigenlijk al wat zinnigs over de snelheden te zeggen?
Jawel maar formeel nog niet :D

Verwijderd

WooK schreef op 28 oktober 2002 @ 16:34:
[...]

Go get`em mistah! :P

Nog heel ff wachten, dan zal er meer bekend worden :)

[...]

Jawel maar formeel nog niet :D
Grapjurk :) gewoon afwachten dus.

Verwijderd

wachten wachten wachten...

ik wacht al zo lang op een verbinding die de telefoonrekening wat doet zakken :'\

Verwijderd

om jullie even de ogen uit te steken

code:
1
2
3
4
5
6
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Oct 29 2002 om 10:05:06 UTC+0100)

Download : 329.8 KByte/sec
Upload : 95.4 KByte/sec
Connection : 152.0 Conn/min

met introweb, tijdens kantoor uren!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 10:05:
om jullie even de ogen uit te steken

code:
1
2
3
4
5
6
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Oct 29 2002 om 10:05:06 UTC+0100)

Download : 329.8 KByte/sec
Upload : 95.4 KByte/sec
Connection : 152.0 Conn/min

met introweb, tijdens kantoor uren!
Ja ok, maar wat voor verbinding heb jij dan?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Aangezien wireless voor particulieren formeel nog niet bestaat, kan hij alleen de zakelijke variant hebben.

Verwijderd

Topicstarter
wachtwachtwacht, dat doe ik nog maar 2 jaar ofzo, daar kan nog wel 2 jaar bij

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 22:15:
wachtwachtwacht, dat doe ik nog maar 2 jaar ofzo, daar kan nog wel 2 jaar bij
2 jaar nogmaar ? valt nog mee, heb er ongeveer 3 jaar opgewacht !!

Heb je geen abo op de Dinkellander ? Hier staat volgens mijn gegevens wel wat in.

Verwijderd

guys, voor diegene die nog niet weten wat het allemaal gaat betekenen, volgende week is er een info avond schrijf je in via onderstaande site:

http://www.tweecom.nl/skyaccess.php

Verwijderd

Topicstarter
mja tweecom lekker zeuren over de gemeente losser, het enigste wat hun dat opgeleverd heeft zijn intentieverklaringen om het alleen in losser erdoor te kunnen drukken.
ffs

Maar ik wacht die avond wel af en kijk wat er allemaal gezegt gaat worden, vraag gewoon of het alleen het dorp losser betreft, is dat zo dan ben ik zo weer thuis

Verwijderd

Maak je geen zorgen, volgens mij als het in losser allemaal lekker loopt zal de rest van de gemeente snel volgen

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snel ken ik..........................

Verwijderd

WooK schreef op 29 oktober 2002 @ 12:35:
Aangezien wireless voor particulieren formeel nog niet bestaat, kan hij alleen de zakelijke variant hebben.
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 12:16:
[...]

Ja ok, maar wat voor verbinding heb jij dan?
idd de zakelijke variant, werkt PERFECT!

Verwijderd

Maar dan vind ik het in vergelijking met wat het kost niet echt snel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 15:03 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Weer een heel erg hoopgevende email:

Die infoavond heeft voor mij dus al geen nut om naartoe te gaan, zZzZzZzZzZzZz
Kan ik me daar mooi lekker laten maken met een in ontbinding verkerend vogeltje :'(

Geachte heer,

Of de Lutte een haalbare zaak is zal moeten blijken. Op dit moment gaat het
om Losser.
Wanneer er uit plod's blijkt dat het in de De Lutte mogelijk is kan er
uitgeleverd worden.
Wanneer uit de plod's blijkt dat het niet mogelijk is, zal dit betekenen dat
er een een nieuwe W-POP ingericht moet worden in De Lutte.

Vanaf donderdag 7 november, na de presentatie, zal het mogelijk zijn om bij
TweeCom te zien of uw eigen woonlocatie bereik heeft.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
IntroWeb / IntroCom

Jerzonden: donderdag 31 oktober 2002 0:45
Aan: info@introweb.nl
Onderwerp: Re: Breedband beschikbaar in Losser!

Ook in de Lutte?, anders hoef ik me niet op te geven..

mvg

info@introweb.nl wrote:

>
> Het is zover! IntroWeb introduceert een nieuw uniek product: SkyAccess,
> draadloos Internet voor particulieren. Op korte termijn kunt u in Losser
> gebruik maken van deze breedband Internet verbinding. Dit houdt in dat u
> razendsnel en voor een vast bedrag per maand kunt Internetten. Altijd
> on-line en geen extra kosten voor de telefoon. Door middel van het
> plaatsen
> van een kleine antenne kunt u contact maken met het Internet.
>
> Om u kennis te laten maken met SkyAccess organiseert IntroWeb in
> samenwerking met TweeCom Computers als lokale leverancier een
> informatiebijeenkomst op woensdag 6 november in Hotel Restaurant
> Marktzicht
> aan het Martinusplein 25 in Losser. De bijeenkomst begint om 19.30 uur. U
> kunt zich aanmelden via het formulier op www.tweecom.nl
>
> Wij zien u graag op 6 november!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 18:06 . Reden: op verzoek ]

Verwijderd

Zou het op prijs stellen als je je bericht ff aanpast.
Denk dat het plaatsen van een onderschrift niet echt gepast is.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 15:03:
Maar dan vind ik het in vergelijking met wat het kost niet echt snel.
Een prijs wordt uiteraard niet alleen bepaald door de snelheid dus dit is wel een beetje een lose opmerking...

Een 128kbit digistream (huurlijn) verbinding van KPN is in verhouding dan helemaal belachelijk duur in vergelijking met de gemiddelde breedbandverbinding.

Verwijderd

wat zit er dan verder voor groot verschil tussen de lijnen, was niet bedoeld als flame overigens (zijn zelf ook Introweb reseller, dus niks dan lof)

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 24 augustus 2002 @ 09:49:
Zoek ook eens op "bcbnet" of "hsdi". Dan zul je ook nog wel diverse dingen vinden die hetzelfde zijn. (www.bcbnet.nl en www.hsdi.nl)
Ja WANT DAT IS JE EIGEN BEDRIJF WAAR JE ALTIJD HIER OP HET Got MEE LOOPT TE SPAMMEN :(

Verwijderd

Topicstarter
Owja onderschrift weggehaald

Verwijderd

jaja erg interessant

Verwijderd

Topicstarter
mja woensdag afwachten dan maar, misschien toch een klein beetje zinvol om er naartoe te gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 23:39:
mja woensdag afwachten dan maar, misschien toch een klein beetje zinvol om er naartoe te gaan
Tuurlijk is het interessant om er naartoe te gaan, waarschijnlijk staat er ook wel een test opstelling :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe me dan helemaal lekker laten maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus naar die infoavond geweest gisteravond, maar ik vond de testopstelling echt heel erg tegenvallen.
Daar kwam bij dat er dus geen ontvangst was hier in de Lutte.

Er werd over een capaciteit gesproken van 24 Mbits op het gemeentehuis (de enigste mast).
En er zijn abonnementen van 128/128 kb, 512/512kb en 512/2048(max), dit allemaal gebasseerd op best efford.
Maar als ik dit zo zie, zit die 24mbits in no time vol, vooral mensen die de extreme versie nemen zullen heel erg driftig gebruik gaan maken van hun beschikbare bandbreedte.

Ik vond de speedtest ook niet echt denderend, een ping van 140 en de snelheid die werd aangegeven(specs van het abo) werd lang niet gehaald vaak en daar kwam bij dat deze testopstellingen vlak bij de mast stonden.
Dus als je er verder afwoont is het nog erger.

Hopelijk gaan ze dit verbeteren enne verhogen ze de mast naar 40 meter(nu 22) (dan is het ook in de lutte goed te ontvangen)

Verwijderd

Als je goed had geluisterd had je ook gehoord, dat wanneer ie volgetrokken werd geupgrade zou worden.
Weet niet op welke pc je getest hebt, maar ik heb ping tijden gezien met 50 ms.

Maar je hebt altijd mensen die overal commetaar op hebben.

Verwijderd

plus dat je er dus niet vanuit moet gaan dat wanneer je een abo hebt van 512/512 dat je dan ook daadwerkelijk met 512KB/s data binnen haalt, upstream bij skyacces Xtream is trouwens ook gelijk aan downstream. Wat ik overigens wel jammer vind is dat er niet een product wordt geleverd dat exact vergelijkbaar is met kabel, de prijs van skyaccess speed is gelijk aan dat van bv. @home maar de snelheid niet (zal mij verder een worst zijn neem toch Xtream) maar ik kan me voorstellen dat dit een reden is voor veel mensen om niet mee te doen. (xtream is trouwens in verhouding niet duur!)

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik heb 2 opstellingen geprobeerd, elke had 140 +/-, en gezien de speedtesten van het zakelijke abonnement van introweb (pingtijden van 7/8 ms) viel mij 130/140 ms wel heel erg tegen, zeker omdat die kastjes vlak bij de mast stonden en er nog weinig mensen op het netwerk aangesloten zijn.

En aangezien adsl er aan zit te komen in losser, zou ik niet gaan voor draadloos eerlijk gezegt (als ik in losser zou wonen ofcors ;) ), zeker omdat de abo's van adsl niet duurder zijn, sneller en beter gegarandeerde snelheden bieden.

Had er gewoon meer van verwacht, hopelijk komt het allemaal goed en wordt het project een suc6, en als ik et ooit nog kan krijgen zal ik het ook zeker nemen, het is in ieder geval beter dan isdn

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 02:51:
[...]

Ja WANT DAT IS JE EIGEN BEDRIJF WAAR JE ALTIJD HIER OP HET Got MEE LOOPT TE SPAMMEN :(
Euh.. sorry voor de late reactie:

Maar dat is dus niet mijn bedrijf (Gelukkig).
Ik woon in hetzelfde dorpje als dat dat duister bedrijfje tijdelijk gevestigd is maar daar houdt het dan ook mee op... (En ik woon trouwens al meer dan 22 jaar in dat dorpje en dat bedrijfje is er misschien een half jaartje of zo)
Als je eens op http://www.gameparty.net/...ghlight=hsdi&pagenumber=1 kijkt, dan zie je dat ik daar ook regelmatig heb gepost en er behoorlijk negatief over was. Aangezien dat HSDI nog steeds niet werkend is (en omdat ik vanwege een kritische vraag op de zwarte lijst sta (wat ik weer weet via een kennis)) begin ik hier dus ook absoluut niet meer aan. Gelukkig is er vanaf december in dit gat ook ADSL verkrijgbaar en hier heb ik me dus ook voor aangemeld.

BTW let dan ook vooral op al die spel/typfouten op de site die ik dus bijna niet maak!!! (En ja, dat kan ik door spellingscontrole laten verbeteren, maar daar ben ik te lui voor :z )

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Er moet in Losser nog wat fine tuning plaats vinden. Zoals ook bij de presentatie gemeld is.
Het product is nieuw en we praten hier wel over de grootste private provider van Nederland, met ISO certificaat, zullen echt geen rotzooi op de markt brengen.

Verwijderd

Topicstarter
i know, ik hoop dus ook echt dat het een suc6 gaat worden

Verwijderd

Ooh ben ook overtuigd van het feit dat het goed gaat lopen, zullen het zien woensdag

Verwijderd

Topicstarter
jah ik hoor het wel dan :)

Verwijderd

sure, vreemd dat dit topic nog niet hernoemt is naar het grote introweb wireless topic

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

voor de liefhebbers; www.skyaccess.nl

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 07 November 2002 @ 20:22:
[...]

Euh.. sorry voor de late reactie:

Maar dat is dus niet mijn bedrijf (Gelukkig).
Ik woon in hetzelfde dorpje als dat dat duister bedrijfje tijdelijk gevestigd is maar daar houdt het dan ook mee op... (En ik woon trouwens al meer dan 22 jaar in dat dorpje en dat bedrijfje is er misschien een half jaartje of zo)
Als je eens op http://www.gameparty.net/...ghlight=hsdi&pagenumber=1 kijkt, dan zie je dat ik daar ook regelmatig heb gepost en er behoorlijk negatief over was. Aangezien dat HSDI nog steeds niet werkend is (en omdat ik vanwege een kritische vraag op de zwarte lijst sta (wat ik weer weet via een kennis)) begin ik hier dus ook absoluut niet meer aan. Gelukkig is er vanaf december in dit gat ook ADSL verkrijgbaar en hier heb ik me dus ook voor aangemeld.

BTW let dan ook vooral op al die spel/typfouten op de site die ik dus bijna niet maak!!! (En ja, dat kan ik door spellingscontrole laten verbeteren, maar daar ben ik te lui voor :z )
mijn #oprechte exuces !
Sorry voor de spel/typfouten, maar had geen zin om het te verbeteren :P

• ephymerous
In Hardenberg horen we nog steeds niets :S

XXXVI

Verwijderd

het draait perfect...
Heb nu xtream thuis :P als test, en de rest lekker woensdag pas :P
En ik kan je verzekeren 2 Mbit is te halen!!!!
Daarbij wil ik wel ff een opmerking maken richting pino, upload is niet gelijk aan download bij xtream.

En mensen, als je niet weet waar je over praat met belastingen van het netwerk, hou je dan aub stil. Ik heb me op de info avond zelf ook al mateloos geergerd aan die gast die begon te reken met 24Mbps = 3MBps en dat is maar weinig enzo... Denk je nu echt dat er geen rekenmodellen voor dit soort dingen zijn. Bovendien zijn er wel mensen die hiervoor gestudeerd hebben, en ga er maar van uit dat die het wel weten.

Kwaliteit en kwantiteit zal in iedergeval geboden worden bij sky access....
En hey... weet iemand een beter alternatief in Losser?
ADSL eerste kwartaal 2003, dat werd toen ook van @home gezegt in 2000. Herinneren jullie je dat nog. Bovendien is KPN niet eerlijk/open geweest richting concurentie en ligt de uitrol 10 weken stil... (hebt OPTA gedaan :P) Met dit feit erbij wordt het toch knap moeilijk...

Verwijderd

ephymerous schreef op 09 november 2002 @ 20:02:
In Hardenberg horen we nog steeds niets :S
Maar er zit daar toch echt wel wat aan te komen.

Verwijderd

He Bachus,

Hebben wij niet laatst biertjes gedronken in Hengelo ??? (If you know what I mean)

Greetz
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 21:46:
Er moet in Losser nog wat fine tuning plaats vinden. Zoals ook bij de presentatie gemeld is.
Het product is nieuw en we praten hier wel over de grootste private provider van Nederland, met ISO certificaat, zullen echt geen rotzooi op de markt brengen.

• ephymerous
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 23:05:
[...]

Maar er zit daar toch echt wel wat aan te komen.
ja maar wat... adsl januarie volgend jaar, Dighitaal website is al sinds 10 oktober niet meer upgedate...

XXXVI

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweecom.nl/tom/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweecom.nl/tom/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweecom.nl/tom/3.jpg

:9~

Verwijderd

Hoe ver woon je ongeveer van de BTS af?
Pagina: 1 2 Laatste