Opnieuw .. driver voor 3com ...

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 17:27
In plaats van eerst eens te lezen .. Ik vroeg al eens hetzelfde in dit topic.

Ik zoek een driver voor m'n 3C905B-TX 3com, en ik zoek meerbepaald de driver die die kaart installeert als een3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management, en niet als een 3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX).

Die links die jullie aangaven, die had ik zelf ook al gevonden (duh), maar als je die drivers gebruikt, dan installeer je die 3C905B-TX 3com als een 3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX), en NIET als een 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management.

Mijn vraag is dus: waar staan die drivers ergens waarmee je zo'n 3com installeert als een 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management. Die driver vind ik niet, nergens, ook niet op de site van 3com.

Ik denk namelijk dat het met die driver wel mogelijk is om het MACadres te veranderen van m'n 3com. Wat met die driver die ik nu heb niet kan, en die driver geven jullie net aan.

Kan er iemand me van dienst zijn? Ik wil alleen weten of dat iemand die driver heeft/weet staan. En geen andere manieren om het macadres te veranderen ofzo.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijk ben.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Shaidar
Koffie ? DJ Smiley ?

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Blaaat.

Chill ff zou ik zeggen :D

En volgens mij maakt het 1 geen ruk uit of je die driver nu gebruikt of niet en 2 zal die ws wel niet bestaan, anders zou hij ook wel op de 3Com site staan, denk je niet.

Volgens mij is het namelijk ook zowat impossible het macadres van je NIC te veranderen, maar goed.

En ja, je komt een beetje arrogant over :7

Owja, en dat je niet als je na 2 replies nog niet het antwoord hebt gehad wat jij graag wilt, ook nog een nieuw topic erover moet openen lijkt me niet nodig nog eens te zeggen :D

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-10 08:11

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Een officiële driver zal je nooit toestaan een macadres te veranderen! Dit is namelijk een trucje dat niet bij legale bezigheden hoort, ik kan er tenminste geen verzinnen. Bovendien is het mac-adres hardwarematig vastgelegd. Post eens waarom je dat zo nodig wilt veranderen, en wellicht komen er dan zinvollere antwoorden.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 05:20 schreef hufkes het volgende:
Een officiële driver zal je nooit toestaan een macadres te veranderen! Dit is namelijk een trucje dat niet bij legale bezigheden hoort, ik kan er tenminste geen verzinnen. Bovendien is het mac-adres hardwarematig vastgelegd. Post eens waarom je dat zo nodig wilt veranderen, en wellicht komen er dan zinvollere antwoorden.
Niet weer :'(
Lees dit topic aub eens door. Ik heb daar meer dan 1x de reden gegeven oa in mijn laatste reply.
Mijn officiële realtek driver ondersteunt het ook trouwens.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10 08:39
Hmmm, zwijg over zaken waar je niets van afweet, o vermetele, en u zult nog vele jaren leven. Lees iig de link eens door die Pred in z'n post vermeld.

En topicstarter, je hebt inderdaad gelijk. Het was me nog niet opgevallen dat die optie er bij een 905B niet bijstond. Raar...
Mag ik vragen waar je de naam vandaan haalt die die NIC krijgt met die driver die je zoekt ?
edit:
Zelf al gevonden : [topic=441156]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10 09:44
dat komt omtdat er 2 verschillende 3c905b 10/100 kaartjes zijn 3C905B-TX en de 3C905B-TX-NM en ja toevallig is die laatste netwerk management dus 1 wel ander niet.

• Shaidar
Op zondag 17 maart 2002 09:39 schreef joosd het volgende:
dat komt omtdat er 2 verschillende 3c905b 10/100 kaartjes zijn 3C905B-TX en de 3C905B-TX-NM en ja toevallig is die laatste netwerk management dus 1 wel ander niet.
Kijk, dit is nu eens eens antwoord. Ik denk dat ik dan de 'gewone' TX moet hebben.

• Shaidar
Op zondag 17 maart 2002 05:14 schreef Gregoor het volgende:
Blaaat.

Chill ff zou ik zeggen :D

En ja, je komt een beetje arrogant over :7

Owja, en dat je niet als je na 2 replies nog niet het antwoord hebt gehad wat jij graag wilt, ook nog een nieuw topic erover moet openen lijkt me niet nodig nog eens te zeggen :D
Ik dacht gewoon dat ze ze nog waren .. vorig topic was al gesloten na 1 minuut, en hier antwoordden ze niet op.. zodus..

En een antwoord wat ik niet graag wil? Dat was geen antwoord op m'n vraag.. ik geef toe dat ik het de vorige keer wat stom geformuleerd heb, dus zal het dan wel aan mij liggen..

• Shaidar
Ik heb een LAN (7 pc's ofzo) en een Chello aansluiting, en 2 identiek dezelfde 3Com's.

Die chello steekt op een 3com, maar diezelfde 3Com is veel sneller op het LAN dan die andere 3Com. Dus wil ik het MACadres veranderen waardoor ik die 3Coms van aansluiting kan veranderen (LAN op modem, en modem op LAN).

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

graag wil ik u verzoeken op de lin in mijn sig te klikken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

voor welk OS is het?

win2k installeerd zelf die 3com for complete management driver.

misschien is er een verschil in kaart.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
Ehhh, misschien wel een beetje mosterd na de maaltijd maar heb je dat wisselen van MAC adres echt wel nodig om een andere netwerkkaart aan je kabelmodem te koppelen?

Hier in Wageningen zat ik aan een Teryaon modem en kon ik gewoon Winipcfg draaien (onder W98) en dan het IP adres releasen, andere netwerkkaart erin en dan even renewen en alles was weer ok.

• Shaidar
Op zondag 17 maart 2002 13:10 schreef Dirk-Jan het volgende:
voor welk OS is het?

win2k installeerd zelf die 3com for complete management driver.

misschien is er een verschil in kaart.
Hmm .. k heb je juist gemaild :)

Ik draai ook Windows 2000 SP2, en ik heb zelfs de driver van WindowsUpdate geprobeerd.

Heb jij een 3C905B-TX ? of een 3C905B-TX-NM ?

• Shaidar
Op zondag 17 maart 2002 13:13 schreef Leader98 het volgende:
Ehhh, misschien wel een beetje mosterd na de maaltijd maar heb je dat wisselen van MAC adres echt wel nodig om een andere netwerkkaart aan je kabelmodem te koppelen?

Hier in Wageningen zat ik aan een Teryaon modem en kon ik gewoon Winipcfg draaien (onder W98) en dan het IP adres releasen, andere netwerkkaart erin en dan even renewen en alles was weer ok.
Juist .. als dit allemaal niet nodig zou zijn zou ik er geen 3 topics over opendoen :)

Hier in België kan je alleen de netwerkkaart waarvan het MACadres in de Chellomodem steekt aansluiten op je Chellomodem..

• Shaidar
kijk :

Afbeeldingslocatie: http://users.chello.be/ws36571/3commac1.jpg

Bij mij staat er dus die optie die er bij jou staat niet ..

jou == Dirk Jan

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Je zou het ook via de registry kunnen proberen veranderen.
Ik heb dit wel nog nooit zelf getest.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}
Daar zoek je dan je kaart tussen al die waarden (0000->....)
en daar zet je een nieuwe key NetworkAddress met als waarde je mac die je wil instellen (zonder scheidingstekens).

bv:
NetworkAddress 022cdeadbeef

• Shaidar
Die aanpassing in de registry heb ik net geprobeerd..

3 eerste reboots, STOP errors :)

Dan het MACadres van de andere 3com ook aangepast, want zonder die aanpassing had ik 2 dezelfde MACadressen op 2 kaarten. Reboot, en hij startte op !

Maar ik kreeg geen IP adres op de 3Com die op m'n Chellomodem hing..

Ik denk dat ik straks nog eens moet prullen aan die linkspeed, ik heb al gemerkt dat het allemaal wat sneller gaat als je dat op Half Duplex 10 Mbit zet, ipv alles auto.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 maart 2002 14:33 schreef shaidar het volgende:
Die aanpassing in de registry heb ik net geprobeerd..

3 eerste reboots, STOP errors :)

Dan het MACadres van de andere 3com ook aangepast, want zonder die aanpassing had ik 2 dezelfde MACadressen op 2 kaarten. Reboot, en hij startte op !

Maar ik kreeg geen IP adres op de 3Com die op m'n Chellomodem hing..

Ik denk dat ik straks nog eens moet prullen aan die linkspeed, ik heb al gemerkt dat het allemaal wat sneller gaat als je dat op Half Duplex 10 Mbit zet, ipv alles auto.
Zijn ze ook daadwerkelijk veranderd ?
Dat kan je checken met:
code:
1
ipconfig /all

• Shaidar
Op zondag 17 maart 2002 14:41 schreef Predator het volgende:

[..]

Zijn ze ook daadwerkelijk veranderd ?
Dat kan je checken met:
code:
1
ipconfig /all
Ja. Ze waren veranderd, straks nog eens proberen om die modem daar dan op aan de praat te krijgen ..

Verwijderd

a) Bel gewoon Chello
b) Drivers voor 3C905C-TX-M proberen?

waarom uberhaupt een 905B gekocht ipv 905C ?

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-10 23:43
Ok

welke driver heb je nu nodig om met een 905cTX je MAc adres te veranderen ??

want ik weet het nu nog steeds niet :(

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 23 april 2002 18:56 schreef Death het volgende:
Ok

welke driver heb je nu nodig om met een 905cTX je MAc adres te veranderen ??

want ik weet het nu nog steeds niet :(
Je kan het ook via de windows registry hoor :)
In win2k/xp

Ga in de Registry naar :
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\

Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.

Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.

Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.

Je krijgt dus:
code:
1
NetworkAddress       REG_SV      0050042DBC

Reboot en pas op dat je nergens dubbele gebruikt.

edit:

Lol, ik zie nu pas dat ik dat in dit topic al eens gezegd heb

Pagina: 1