Toon posts:

speciale webdesign toesenborden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

bestaan er dat jullie weten speciale toetsenborden waar bijv. ctrl v of ctrl c onder 1 toets vallen?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Lijkt mij niet, lijkt me heel irritant. En wat heeft dat met webdesign te maken? De afstand tussen CTRL en C is hier 8 cm, prima te doen, en tussen CTRL en V is tien centimeter. Ik begrijp niet waarom je dat onder een toets zou willen :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

moet inderdaad toegeven dat de linker CTRL toets en de c en v toetsen stukken meer versleten zijn dan de rest ;)

Maar of er zulke toetsenborden zijn... misschien iets voor de techneuten onder ons om een extra schakeling in je toetsenbord te maken?!?! :)

Verwijderd

Er zijn wel speciale hotkey toetsenborden, die 3 knoppen hebben die je kunt instellen, voor knippen, plakken en kopieren

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 12:02 schreef Prammenhanger het volgende:
Lijkt mij niet, lijkt me heel irritant. En wat heeft dat met webdesign te maken? De afstand tussen CTRL en C is hier 8 cm, prima te doen, en tussen CTRL en V is tien centimeter. Ik begrijp niet waarom je dat onder een toets zou willen :?
hwr knippen en plakken lijkt me een veelgebruikte functie in flash of dreamweaver, en mij lijkt dit handig!
iemjand anders?

Verwijderd

Microsoft heeft een "office" toetsenbord met knip en plak toetsen..

zuigt IMHO

edit/ http://www.microsoft.com/catalog/display.asp?subid=22&site=10985&x=11&y=14

Verwijderd

Voor videobewerking en dan bijv. bij Final Cut Pro heb je speciale toetsenborden, met kleurtoetsen. Op m`n werk heeft iemand hem ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.erikatwork.nl/site/fotos/toetsenbord.jpg

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Op zaterdag 16 maart 2002 12:04 schreef dredge het volgende:
Microsoft heeft een "office" toetsenbord met knip en plak toetsen..

zuigt IMHO

edit/ http://www.microsoft.com/catalog/display.asp?subid=22&site=10985&x=11&y=14
yup:
Afbeeldingslocatie: http://bit.ukgn.org/images/review/80/5.jpg

CLICK HIER VOOR REVIEW

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:32
Op zaterdag 16 maart 2002 12:12 schreef erikotten het volgende:
Voor videobewerking en dan bijv. bij Final Cut Pro heb je speciale toetsenborden, met kleurtoetsen. Op m`n werk heeft iemand hem ook:

[afbeelding]
Cool!

*idee* :P

Verbouwing

Verwijderd

ik heb sindskort dat toetsenbord
niet omdat ik t zo cool vond ofzo maar omdat me ps/2 poort van me mobo kapot is en dit het enige usb toetsenbord was :P
ik gebruik dat ding links nooit, dat scroll ding ? wtf moet je daarmee
en die F1, F2 werken ook niet, is nu NEW, OPEN, REPLY en al die windows/outlook shit
nu kan ik geen screenshots meer maken in moh;aa :( :P
ff zien hoe ik dat nu weer fix
volume knoppen bovenaan vind ik wel handig, die miste ik wel beetje op me logitech toetsenbord want ik was ze gewend van me alleroudste compaq bordje :)
maar verder heb je nix aan die gare knoppen, even naar startmenu en klikken of op button klikken om die fokking rekenmachine die je tog nooit gebruikt te starten, ow dat scheelt veel tijd (=geld) zeg, pff
dit toetsenbord is ze geld egt niet waard hoor :P
gwoon een simpele kopen :)
dat stomme grijze ding vooran kan er trouwens ook niet af omdat links die kutknoppen en scrollding zit !!!!!!
irritant is dat

Verwijderd

owww domme ik :P
nu weet ik waar dat f-lock voor is
thnx voor de review ;)
haha ik moet egt es wat vaker die installatie cdtjes en handleidingen gebruiken :P

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 13:41 schreef effex het volgende:
ik gebruik dat ding links nooit, dat scroll ding ? wtf moet je daarmee?
Dat is dus erg handig als je geen muis gebruikt, maar bijvoorbeeld een tekentablet.

Verder zou ik niet weten waarom je een speciaal toetsenbord wilt voor die copy/paste functionaliteit. Je beperkt jezelf als je daaraan gaat wennen.

Je zult als webdesigner best regelmatig Photoshop gebruiken, en daar zitten ook weer allerlei combinaties in, wil je daar ook weer toetsen voor hebben?

Ikzelf ram die toetsen blindelings in, en het kost niet noemenswaardig meer moeite dan een enkele toets indrukken. Ik denk echt dat het niet wijs is om een speciaal toetsenbord te kopen. :)

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een toetsenborder wat oa aan de volgende voorwaarden voldoet:

1) Redelijk tegen koffie/frisdrank bestand zijn.
2) Open te maken zijn ivm resten chips, broodkruimels
3) Stevige toetsaanslagen hebben, zodat je niet 9 van de 10 keer per ongeluk een andere toets inramt tijdens het coden.
4) Polssteunen hebben

Ik gebruik momenteel het Logitech Internet Navigator toetsenbord, en dat bevalt me wel. Voor de knopjes heb ik het niet gekocht, maar ik geef toe dat ik ze toch wel regelmatig gebruik :)

Verwijderd

lol ik kreeg allemaal vage fouten en toen stond die post hierboven opeens hier nog een x :?

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Unix Type-4 keyb, standaard met cut, copy, paste, undo, etc etc :) Al sinds 1987 ofzo :)

Kan helaas niet op de PC dus dat is dan weer jammer... Niet echt nuttig voor webdesign werk dus.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

[compleet offtopic]
hee effex, kom jij uit w'veen? Ik heb daar nog gewoond, (sparrengaarde 15) vroeger, toen ik nog jong en ruig was :)
[/compleet offtopic]

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:32
Op zaterdag 16 maart 2002 14:47 schreef Booster het volgende:
Unix Type-4 keyb, standaard met cut, copy, paste, undo, etc etc :) Al sinds 1987 ofzo :)

Kan helaas niet op de PC dus dat is dan weer jammer... Niet echt nuttig voor webdesign werk dus.
Man, sloop van een oude MSX de toetsen af. Heb je er 2 meer, en de [WIN] toetsen missen :P

Verbouwing

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ik gebruik wel gewoon shortcuts hoor :) ctrl-c en ctrl-v werken ook prima...

Als je een toetsenbord wilt met cut en paste toetsen dan tja... waar ga je ze plaatsen? Ik zou nergens een lekkere plek weten.
Misschien bij de winkey's, zodat ik er relatief makkelijk met mijn duim bij kan ofzo.

Unix Type-4 vind ik ook niet echt ideaal werken, maar het is gewoon wat je gewend bent.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 12:56 schreef CroitiX het volgende:

[..]

yup:
[afbeelding]

CLICK HIER VOOR REVIEW
Next/previous application knoppen zijn wel fijn imho :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 14:50 schreef mophor het volgende:
[compleet offtopic]
hee effex, kom jij uit w'veen? Ik heb daar nog gewoond, (sparrengaarde 15) vroeger, toen ik nog jong en ruig was :)
[/compleet offtopic]
[oftopic-mode]
ja ik woon op de oostpolderweg (vroeger zuidplaslaan)
waar is sparrengaarde ? nooit van gehoord :)
waar woon je dan :) kom je ook op LotA ;)
[/oftopic-mode]
Pagina: 1