Toon posts:

[winXP] hub probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hub daar zit op aangesloten :
1. ingang internet van DSL modem
2. mijn pc
3. pa's pc

mijn pc hoeft ik geen ip/dns in te vullen dat gaat automatich, (DHCP ofzo heet dat?) het mac adres van mijn NIC is bekend bij mijn provider.

volgens mijn provider is het mogenlijk om connectie te delen.

is wel eens gelukt maar winXP is flink klote.

Ik zit in de zelfde werkgroep en kan ik bestanden delen , of ik krijg op de een of andere manier internet aan de praat (is me 1 keer gelukt) maar dan kan ik weer niet bestanden delen :(

Is hier speciale software voor? ik heb wel gehoord van termen zoals "proxy" "gate" "poorten forwarden"

als ik op mijn pc een lokaal ip neem zoals 192* enz dan werkt me internet toch niet meer?

kortom ik wil internetten en bestanden delen op bijde computer maar winXP laat dat niet toe !

Verwijderd

2 oplossingen

1ste
hang een broadband routertje tussen je hub en je inet verbinding.

2de
gooi 2 netwerkkaarten in je machine die internet moet gaan routeren (gateway) sluit 1 nic aan op je inet verbinding..de 2de nic voor intern netwerk gaat naar de hub. je pa's pc in de hub.
winroute installeren op je internet pc..of standaard internet delen van xp ofzo .. en gaan

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ?

Je hebt wel 2 ip's maar je ISP deelt je dan in een ander subnet en daarom kan je niet je files sharen.
Het zou zoiezo ook niet zo erg veilig zijn.

Lees wat tyl schreef. Dat zijn de "nette" oplossingen.
Nadeel: de eerste is wat duur maar je hub kan je dan verkopen want in die router zit ook een ingebouwde switch.
de 2de kost je enkel een extra kaartje maar dan altijd die pc ook aanstaan als de andere pc wil internet'n.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Sitecom Xdsl Cable B.router Pro 199,95 euro
Sitecom xDSL/Cable Broadband router 129,95 euro

www.dynabyte.nl

valt toch best mee ??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 16 maart 2002 10:47 schreef tyl het volgende:
Sitecom Xdsl Cable B.router Pro 199,95 euro
Sitecom xDSL/Cable Broadband router 129,95 euro

www.dynabyte.nl

valt toch best mee ??
Tuurlijk valt dat nog wel mee maar er zijn personen die zelfs nog geen hub willen aankopen en liever een pc met 3 nic's als router gebruiken om 3 pc's te laten i-net'n. :Y)
Kun je nagaan dat ze dan ook geen router willen aanschaffen.
Al dat je dat stroom en lawaai uitspaart :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs