Toon posts:

Heeft Marquant caraudio ook een website. (mp3)

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag in Kijkshop een cd mp3 autoradio gezien.
Deze kost 179 euro :). Type Marquant MCR 690.

Wie weet waar ik meer info kan vinden op het web?
Ik ga binnenkort een goedkope mp3 cd autoradio kopen.

Heb gedacht voor de Kingstech CD-9118 of deze Marqant MCR 690. De Marquant ziet aan de buitenkant veeeel beter uit dan de Kingstech. En ook de spec's waren beter 8-) .

Heeft iemand al ervaring met deze Marquant.

P.S. Op de website van kijkshop is deze autoradio nog niet te vinden.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01
Toevallig al iemand die in het bezit is van dit apparaat?

Wat zijn de bevindingen???

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Ik heb hem vandaag ingebouwd in mijn Renault 19 uit 1990 :)
met nog de originele speakers en ik moet zeggen dat er goed geluid uitkomt. Mp3 cd's met 150 nummers leest hij in een seconde of 15 en hij slikt ook rewritables.

Nog niet getest als ik wat drempels pak maar dat kan ik eventueel morgen wel posten.
Voorlopig ben ik zeer tevreden *D

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

vandaag bij megapool de laatste gekocht voor 155 euro
had ervoor de kingstech - helaas werd deze gejat :'(

moet zeggen lijken eigenlijk erg veel op elkaar in alles
geluid komt ook op zelfde neer (heb bijna idee dat de kingstech iets beter geluid had)
marquant is degelijker afgewerkt
door mappen/folders lopen was in de K een ramp
deze functie heb ik bij de M daaraan tegen nog niet eens gevonden ?!
ga morgen grondiger uitproberen ...

to be continued ...

[edit]

oja ... de M heeft meerkleuren scherm en diverse RDS'en
beide bij K niet (is wel een K versie met beide, maar ik had de zonder RDS ... :r )

[edit 2] (ik blijf bezig :)
vermogen 4x40 moet je ook niet te krap nemen
ik had/heb ook een jvc kd-s636, deze is 4x35 watt
de K = 4x25
de M = 4x40
jvc is harder dan beide
K en M zijn ongeveer evenhard.
als je op 90 zit beginnen ze te vervormen (niet de boxen want op de jvc nog harder zonder vervorming)
maar tegen de tijd dat het vervormd zit het tegen de pijngrens aan bij mij (hoog en mid tenminste)

heb er zelf nog een Pioneer Sub (150watt ofzoiets) sparetire
en 2x pioneer 160 watt 2weg extra bij de gewone 4 golf speakers (86'er)

Verwijderd

Ik heb 'm nu ong. anderhalve maand in m'n dodge pick-up en ben er dik tevreden over. Goed geluid. Hij kan een keer overslaan. 8-)

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik ben alleen benieuwd hoe lang ie meegaat, want volgens mij ligt de levensduur toch een stuk lager..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Max heeft een JVC KD-LH7R MP3 autoradio gehaald.

Ben erg tevreden met dat ding. Volume gebeurt via een draaiknop :9 :9 :9 :9 en 4x 50 wattjes.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 21:25 schreef max3534 het volgende:

Ben erg tevreden met dat ding. Volume gebeurt via een draaiknop :9 :9 :9 :9 en 4x 50 wattjes.
Je hebt het over een kingstech en een marquant.... en dan koop je een jvc... tis een beetje vragen naar een lada of een trabant en vervolgens een volkswagen kopen :S maargoed...

Afbeeldingslocatie: http://www.allied-electronics.nl/~allied-e010/imagesSmall/Mcr710.jpg
Waar doet deze radio me nou aan denken... >:)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 21:25 schreef max3534 het volgende:

Nice :9~ Hey wat zijn de afmetingen van dat ding, kan ik nergens vinden :?

• arjandotorg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2022
Heb gisteren de laatste bij Megapool weggehaald voor € 165,-. Heb 'm nog niet ingebouwd, maar al wel ervaringen met hetzelfde apparaat van een vriend van me.
Het ding werkt geweldig, alleen jammer dat de ID3 weergave maar een beperkt aantal tekens (2x) kan weergeven.
Van alle goedkopere MP3-autoradio's (Lenco, Marquant, Kingstech, Medion) ben je met deze volgens mij het beste af.
Maar goed, zoals gezegd, ik heb 'm zelf nog niet ingebouwd, dus we wachten vrolijk af.

• arjandotorg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2022
OK!

Hij zit erin en ik ben méér dan tevreden.
De geluidskwaliteit is beter dan m'n oude (6jr) Sony CDplayer en het apparaat is uitgebreid, doch zeer eenvoudig te bedienen.

Dat wil nog niet zeggen dat er weinig mogelijkheden zijn, want die zijn er in overvloed.

Ik moet wel zeggen dat de handleiding bepaald niet voor beginners is weggelegd. Er wordt meteen al met vreselijk onduidelijke afkortingen gesmeten. Achterin de handleiding [maar je moet wel goed zoeken, want duidelijk is het niet] staan de afkortingen voluit geschreven in het Engels, maar da's natuurlijk nog geen uitleg, hoewel ze voor zich spreken.

Volgens mij is de handleiding een vertaling van een Duitse tekst. Immers, wij 'krijgen' hier in Nederland; we 'bekomen' niets. :?

In een enkel geval moest ik dezelfde tekst in het Engels lezen om precies de bedoeling te snappen.

Maar goed, het apparaat: de werking laat zich raden, dus als je de handleiding leest met het apparaat voor je neus, mag het geen problemen opleveren.
MP3's surfen is een makkie; na een beetje gewenning hoef je geen gevaar meer op de weg te zijn.
Heb nog ff met een normale AudioCD een hobbelig wegje gepakt met redelijke snelheid, maar ik kreeg 'm niet tot overslaan, dus dat is goed!

Kortom, alle lof voor dit apparaat. Nu maar hopen dat-ie ook een beetje duurzaam is, want ik heb natuurlijk geen zin om dat ding na een paar weken ter reparatie te moeten aanbieden. We zullen zien!
Pagina: 1