Toon posts:

Asus P4T-E geeft geen beeld door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asus P4T-E met een P4-2.0A proc erop. Samsung 1Gb RIMM erop geprikt. Alles volgens het boekje aangesloten, maar nu komt het beeld niet op. Alle devices werken, HDD, CDRW, DVD alles doet het. Ongeveer een minuut gewacht, maar geen beeld !! :(

Ik hoor ook geen piepjes (pc speakerkabeltje goed aangesloten ja), het enige wat mij opvalt is dat het MED-ledje constant knippert. Maar dat kan ook zijn eerste checkup zijn.

Wie helpt :?

/edit : wat ik al gebprobeerd heb :

- andere AGP kaart (nu Matrox Marvel G450e)
- PCI videokaartje
- search

Niets hielp !

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43
ff wat zaken checken:

-heb je wel 2 x rimm en 2x crimm (opvul dingetjes voor rimmsloten)?

-probeer ff of het boot als het board niet in de kast hangt (dit ivm sluiting)?

en voor meer moet ik toch echt diep gaan nadenken ;)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
probeer eens een andere voeding en je monitor als dat kan op een andere computer.

(voeding zeker even proberen ook al spint alles op en werkt alles verder).

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

Een ASUS P4T-E boot niet als je de geheugen-config niet goed hebt, volgens mij. De oude ASUS i850 op S423 deed dat iig. niet.

Je hebt als het goed is bij het bord 2 RIMM-terminators gekregen, die moet je gebruiken zoals in het boekje staat. Ik meen dat de oude ASUS op S423 het zo wilde:

RIMM 1: module
RIMM 2: terminator
RIMM 3: module
RIMM 4: terminator

ik weet niet of dat ook zo is met P4T-E (ik weet het niet meer zo) maar controleer dit in je boekje!

1x een RIMM module gaat sowieso niet werken, zoals een eerdere poster al zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden !

Zoals je kunt lezen (;)) zit er 1 Gb aan RIMM in en voor zover ik weet zijn er nog geen 512Mb RIMMetjes te koop, met andere woorden de geheugenbankjes zitten vol. :)
Het probleem is gelukkig opgelost, ik heb het mobo kunnen ruilen en ik post nu vanaf mijn nwe config, dus het is allemaal goed gekomen. :)
Het oude mobo is geheel doorgelicht en bleek een DOA te zijn (Dead On Arrival). Overigens evenals mijn Iiyama Pro512 (zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/438721), erg goed voor de spanningen, zo'n order waar van alles aan mankeert :o.

Maar goed, alles werkt nu en ik ben weer een gelukkig mens :7