Hoi... kep hiero een ultra wide scsi 3 schijfie van compaq (9gb) en dat is een heel mooi dingetje ! Hij heeft zo'n speciale breede aansluiting zodat ie zo uit de server kan worden getrokken... ik heb hem middels een convertertje op mijn ultra wide scsi 3 adapter gezet maar nu doet de hd raar. Hij spint op... bzzzz met vervolgens blob te zeggen en dan spint ie weer op etc.. dit doet ie tijdens het scsi apparaten soeken van mijn adapter. Hij ziet wel de schijf... maar ik kan niet op de schijf en bij het detecteren duurt het heel lang ! Is deze schijf kapot ? of doe ik wat fout. ik weet bv niet hoe ik m moet terminaten... hier een plaatje van de instellingen van de convertor. http://members1.chello.nl/~r.hooft/scsi-inst.jpg
Hmmm, volgens mij gebeurd dat termineren met iets, dat LVD heet. Het fijne weet ik er helaas ook niet van, maar dat gaat iemand vast wel aan ons uitleggen... 
Thuis heb ik een Atlas IV deze heeft werkt volgens het zelfde principe. Ik heb deze getermineerd, door een SCSI-2 apparaatje aan het einde van de bus te planten. Deze kon ik wel gewoon schwarzeneggeren.;)
Thuis heb ik een Atlas IV deze heeft werkt volgens het zelfde principe. Ik heb deze getermineerd, door een SCSI-2 apparaatje aan het einde van de bus te planten. Deze kon ik wel gewoon schwarzeneggeren.;)
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Waarschijnlijk heb je een SCA-aansluiting, en de meeste adapters daarvoor hebben terminering via een jumpert instelbaar.
dus dat ie niet opspint kan komen door dat terminadortje ?
mm strange...
ik ga nog eens ff klooien ermee
mm strange...
ik ga nog eens ff klooien ermee
Syn = synchronisatie
Dly = delay
Die derde kan ik zo snel ff niet opkomen...
Kijk anders ff op http://www.scsifaq.org
Dly = delay
Die derde kan ik zo snel ff niet opkomen...
Kijk anders ff op http://www.scsifaq.org
LVD is gewoon een manier waarop de data over de kabel verstuurd wordt. Het heeft dan ook niet zo veel met terminatie te maken, dat moet nog steeds gebeuren.
Het lijkt me trouwens niet mogelijk een U2W bus netjes te termineren met een scsi 2 apparaat omdat over het algemeen de overige 18 pinnen niet goed afgesloten worden.
Het lijkt me trouwens niet mogelijk een U2W bus netjes te termineren met een scsi 2 apparaat omdat over het algemeen de overige 18 pinnen niet goed afgesloten worden.
ik kan hem nergen terminaten... Maar zal dat de oorzaak kunnen zijn dat ie zo raar spint ?
Je hoort echt bzzzz blub, bzzzz blub
Je hoort echt bzzzz blub, bzzzz blub
Wat je zou kunnen doen is de jumper van je delay af kunnen halen. Dwz dat de schijf direct opspint zodra deze stroom krijgt. Vaak worden dit soort schijven pas opgespint, zodra een (raid) controller ze aanspreekt. Blijft ie het doen, koppel wat apparaten los, het zou kunnen zijn dat je voeding het niet trekt. Als dit niet helpt denk ik dat je schijfje overleden is.
delay heb ik uit gezet.. ook dat heeft geen effect
ook alle apparaten zoals hd los maken zodat alleen de scsi disk spanning krijgt werkt niet
En als ik de scsi kabel los heb en de power op de schijf dan wil ie nog niet opspinnnen... Ben dus bang dat ie dood is
nu maar hopen dat ik garantie krijg van compaq...
Check het gelauid wat je hdd maakt eens met de geluiden bij DEZE post.
De link naar die geluiden staat bij mijn post (2e reply).
De link naar die geluiden staat bij mijn post (2e reply).
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Heb ik ook eens gehad met een SCSI-2 schijf. Dat kwam omdat ik hem niet had getermineerd
Hehe./.. lol die geluidjes
nee mijn geluid lijkt niet echt op die geluiden...
die slow spindel lijkt er nog het meeste op... alleen bij mij wil ie net op gaan spinnen en vlak daarna zegt ie plop en is de motor uit. dan wil ie weer gaan spinnen en zegt ie weer plop. en dit de hele tijd. tyerminator heeft er volgens mij nix meer mee te maken want zelfs zonder scsi kabel aangesloten en alleen voeding.. doet ie dit ook.
die slow spindel lijkt er nog het meeste op... alleen bij mij wil ie net op gaan spinnen en vlak daarna zegt ie plop en is de motor uit. dan wil ie weer gaan spinnen en zegt ie weer plop. en dit de hele tijd. tyerminator heeft er volgens mij nix meer mee te maken want zelfs zonder scsi kabel aangesloten en alleen voeding.. doet ie dit ook.
LVD betekend: Low Voltage Differential. 't Is een manier van bekabeling: per data-lijn twee, naast elkaar liggende draadjes met elk steeds 'n tegengestelde polariteit (als ik het goed heb...) Dat is veel minder gevoelig voor stoor-signalen van buitenaf.
Wat dat opspinnen, blob... opspinnen, blob betreft: 't lijkt erop alsof de HDD de koppen niet uit parkeerstand krijgt. 't Ding reset zichtzelf daarom en probeert 't vervolgens weer. Oplossing: Geef er een flinke tik tegen, vlak voordat 'ie 'blob' doet...
Kijk anders eerst eens wat 'ie doet als je er alleen de voeding op aansluit (dus niet de data-kabel...)
Wat dat opspinnen, blob... opspinnen, blob betreft: 't lijkt erop alsof de HDD de koppen niet uit parkeerstand krijgt. 't Ding reset zichtzelf daarom en probeert 't vervolgens weer. Oplossing: Geef er een flinke tik tegen, vlak voordat 'ie 'blob' doet...
Kijk anders eerst eens wat 'ie doet als je er alleen de voeding op aansluit (dus niet de data-kabel...)
...With a touch of magic¿
Met alleen de voeding erop doet ie precies t zelfde...
Als ik er een klap op geef... heb ik dan nog wel garantie ? en krijg je dan geen bad sectors ?
Als ik er een klap op geef... heb ik dan nog wel garantie ? en krijg je dan geen bad sectors ?
Verwijderd
Ik heb al heel wat discs in systemen gezet en ik denk, zoals jij jou disk beschrijft, dat hij gewoon kapot is. Een Compaq disk is volgens mij een Quantum Atals 1 ofzo. hebben een tijd eem fout in hun firm ware gehad en compaq heeft daar de oplossing voor gevonden. Ik ken iemand had ook zo'n harddisk. het waren hele vage harddisks. De preformance was niet echt stabiel en niet betroubaar.
Verwijderd
Kijk eens op de schijf of je hem terug kunt zetten naar standaard SCSI (16 bits) adressering, werkte bij mij een tijd terug wel.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als ik er een klap op geef... heb ik dan nog wel garantie ? en krijg je dan geen bad sectors ?[/quote]Zolang er geen stukken afbreken, kunnen ze je nix maken 
Bad sectors? Ach, nu doet 't ding 't helemaal niet...
Bad sectors? Ach, nu doet 't ding 't helemaal niet...
...With a touch of magic¿
Ik denk dat je het gewoon moet proberen; zo heb je er helemaal niks aan.
Staat er data op? Ik deel de mening dat hij erg aan het doodgaan is, en als je het ding nog ff aan de gang krijgt, is het gewoon zaak dat je die data eraf sleurt zodat dat veilig is.
Daarna kan je gaan experimenteren.:)
Staat er data op? Ik deel de mening dat hij erg aan het doodgaan is, en als je het ding nog ff aan de gang krijgt, is het gewoon zaak dat je die data eraf sleurt zodat dat veilig is.
Daarna kan je gaan experimenteren.:)
Pagina: 1