Tikkende Maxtor HD

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 10:21
Ik heb dus een Maxtor 30,7 gig 7200rpm HD. Nu begint dat dit iritante tikgeluiden te geven als ie iets moet laden... Hij functioneert wel gewoon enzo, daarmee bedoel ik; geen crashes of vertragingen maar dat tikken is gewoon zo iritant en lijkt mij ook niet 100% gezond. Zijn er meer die daarvan last hebben (gehad)? En wat kan ik er het beste mee doen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb de 20.4 GB 7200 tpm-Maxtor, en die doet dat ook, en heeft het altijd al zo gedaan (2 jaar alweer)... zal dus wel normaal zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 23:20
Hoe snel tikt je HDD? Sommige hard-schijven hebben de eigenschap om zichzelf iedere 10 of 20 seconden even te calibreren.

Als het een snelle en onregelamtige tik is zou ik ASAP even contact opnemen met je HDD leverancier. Best kans dat de 'kop' van de HDD over het oppervlak van de platen heen stuiterd!

Ik vondt laaste op de IBM website bij support wat geluiden van (bijna)overleden HDD's. Check die eens.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• benchMarc
Ik heb ff op die site geluisterd maar zó erge geluiden maakt ie nu ook weer niet :)
ik zal wel proberen het geluid op te nemen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik heb een Maxtor 10 Gieg 7200 rpm.
Zo nu en dan, dan maakt hij het geluid van een opstartende HD.

Ik ben dan aan het Surfen of Sjoppen.
Tis me opgevallane, dat het vooral gebeurt bij het zwaar belasten van het systeem.

Heb een PIII450@450 met 128Mb

Zou dit het einde van mijn schijf kunnen zijn

And The Only One

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Same problem here...maar dan met een 13 gig maxtor...dan hoor ik het geluid wat je ook bij het opstarten hoort (het resetten van de koppen of zo)..en dan reboot mijn pc...om vervolgens continu die klik te blijven geven...de schijf werkt prima, geen bad sectors en zo..maar het klinkt behoorlijk griezelig...

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• ShadowLord
  • Laatst online: 24-08 23:20
Dit heb ik van http://www.storagereview.com/

Kan dat het zijn?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>There is a recent invention that I have come across on some Western Digital drives; it may be present on other disk drives as well. This is a feature that Western Digital calls wear leveling. The idea is to remove the amount of time that the heads spend spinning over the same physical area of the disk. Every fifteen seconds, the drive controller moves the heads by one track, traversing the entire disk area, so that no area of the disk has the heads sitting over it for very long. In theory this improves drive reliability, but it also causes the drive to make more noise. It also makes some people think that there is something wrong with their drive. (I did when I first encountered this, but when I realized the clicking sounds were exactly 15 seconds apart every time I realized it must have been something that had been done intentionally.)[/quote]<UPDATE>
Het kan ook zijn dat het gewoon een warmte calibratie is, maar dat hebben de meeste drives tegenwoordig niet meer nodig...
</UBDATE>

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Ja ach, ik heb ook een maxtor 8,4 Gig (5400 rpm) en deze maakt een `ratelendŽ geluid heel anders als mijn WD die veel minder geluid maakt..Voor de rest werkt hij prima !
Die techniek van de kop verplaatsen ivm levensduur likt mij wat ver gezocht gezien de gemiddelde levensduur van een HD tegenwoordig..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dat heb ik ook met mijn Maxtor 4,3 gig 2 jaar oud, dat geluidje verdwijnt van nu tot tijd.

Het laatst wanneer ik het hoorde was in de vakantie toen mijn comp 20 uur per dag deed ;)

Nu niets meer mijn staat nu ook nooit langer aan dan 2 uur per dag :(

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51

Crusader

Arc Nature

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die techniek van de kop verplaatsen ivm levensduur likt mij wat ver gezocht gezien de gemiddelde levensduur van een HD tegenwoordig..[/quote]En waarom denk je dat die schijven tegenwoordig zo lang meegaan?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Ik heb dus een maxtor 20 gb

ik hoor nooit rare tikken
rare geluiden ook niet
ook niet opstarten opeens.

is gewoon 100% inorde

bel dus idd ASAP naar je dieler

(je hebt te veel UT gespeelt joh) :)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ik zal morgen effe eens een meel naar Maxtor sturen.
Heb geen zin in een "op zijn plaat vallende koppen", staat te belangrijke data op.

Ik maak wel een back-up, maar dan nog.

And The Only One

• benchMarc
lol BlindDent :)
Nee maar ik ga ook maar es ff een meel sturen dan. lijkt me wel een goed plan.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Wat is het e-mail adres dat jullie hebben gebruikt.
En hoe hebben jullie het probleem om schreven.
Wordt effe duizelig bij het bezoeken van de Maxtor ite.
Kan geen meel adres vinden.
Kan iemand het zaakje effe posten.

BVD

And The Only One

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb 3 maxtor's

4,3 GB 5400
13,2 GB 5400
20,4 GB 5400

Nooit rare geluidjes gehoord.

• Frank Timmer
  • Laatst online: 07:32
Ik heb 2 Maxtors thuis (30,7 GB en 15,3 GB) beide schijven draaien op 7200tpm en hebben ook last van vage tikken, verder werkt alles wel normaal.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Zou het mischien normaal zijn voor de 7200 RPM Discs?

• Diamon

Diamon

The Weird One

En dat kom je alleen te weten door contact op te nemen met Maxtor.

And The Only One

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik heb hier een 20,4 GB 7200 RPM Maxtor en geen problemen. Misschien heb je hem niet goed vast zitten (zal wel niet het probleem zijn, maar toch...).

Is het een ratelend geluid of zijn het echte tikken? Ratelend komt bij mij ook voor, maar dat is normaal voor harde schijven die snel draaien (ik heb ook een pc met een paar jaar oude SCSI schijven en die ratelen wat af).

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 12:02
Als de tikken onregelmatig worden en vertragen, gelijk omruilen die hap.
spreek uit ervaring.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Koen_R
  • Laatst online: 08:23
Wat ik denk is dat het gewoon een warmte probleem is. Ik lees dat iemand het had die 20 uur/dag zijn PC aan had en toen die tikken had. Alleen nu niet meer.

Probeer gewoon is een de harde schijf ergens anders te plaatsen op een koelere plek

(bdw: ik heb zelf een 10 GB maxtor 7200 rpm die redelijk vrij zit en dus goed zijn warmte kwijtkan, ik heb nog nooit tikkende geluiden of wat dan ook gehad)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Mijn Maxtor (DiamondMax Plus 5120 91024D4 (10.2 GB) ATA 33) kan geen warmte probleem hebben.

Zowel onder als boven is er ruitme genoeg.
Er zit een HD cooler onder geschroeft.

Mijn PC zal iets van 8 uur per dag in het weekend aan staan.
Door de week is het duidelijk minder, 19.30 aan en gemiddeld om 22.30 weer uit.

Heeft iemand al contact opgenomen met Maxtor.
Ik kan namelijk zelf geen E-mail adres vinden mbt technische ondersteuning

And The Only One

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Heb zelf een Maxtor DiamondMax Plus 7,5MB op 7200 RPM. Die van mij tikt ook (af en toe), Maxtor geeft zelf aan bij de techsupport dat deze tikken het parken van de hd koppen zijn. Als die tikken niet ok zouden zijn en zovelen hebben er last van, lijkt het me sterk dat Maxtor dat zo nonchalant op de techsupport site zou zetten.

Een ander probleem: De mijne maakt echt een enorm kabaal, hij maakt een piepend geluid. Normaliter hoor je zo iets als je hd opstart en wordt hij na het piekmoment stiller, die van mij echter niet.

Kent iemand dit? Ik weet wel dat die disk van mij zo'n 37 decibel produceerd, maar dat hoort mijn proc fan ook te doen, en die valt geheel in't niet (als mijn hd uit staat is de compu zo stil als 'n muis).

Any ideas?

Cheers

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Diamon

Diamon

The Weird One

Heeft iemand al meer info.

And The Only One

Pagina: 1