Toon posts:

[thema] sequence project in /14 ?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naar aanleiding van het /13 topic : [topic=430469]

en deze post:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12699261#12699261
Op woensdag 13 maart 2002 21:58 schreef mophor het volgende:[edit, de beste plannen bedenk je tijdens het schijten, zo blijkt maar weer >:)] ideetje voor #14 (dit moet Nielsz ofzo maar even oppakken): iedereen schrijft een functie die een variabele als input heeft en diezelfde variabele bewerkt weer uitspuugt. wat die variabele is moet je zelf maar even bedenken, stuk string, of een stuk canvas ofzo, als het maar goed gedefinieerd is van tevoren. Iedereen kan tegelijk aan het werk, en je gooit die functies gewoon in willekeurige volgorde in een script en op een website, zodat iedereen input kan geven en kan zien wat er uit komt (eventueel een knop om de bestaande functies door elkaar te husselen en nog een keer kijken wattie doet). Het is maar een idee... [/edit]
is dit niet iets leuks?

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
Lijkt me een goed idee. Het beste lijkt me dan om gewoon elk scriptje de input van stdin leest en weer output naar stdout, dan kan je makkelijk alle scriptjes aan elkaar zetten met pipes en kan iedereen andere talen gebruiken.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 13:28 schreef Johannes het volgende:
Lijkt me een goed idee. Het beste lijkt me dan om gewoon elk scriptje de input van stdin leest en weer output naar stdout, dan kan je makkelijk alle scriptjes aan elkaar zetten met pipes en kan iedereen andere talen gebruiken.
da's idd wel een goeie, want anders moet je een taal kiezen etc...

Verwijderd

Topicstarter
of het kan natuurlijk ook anders:

iedereen krijgt, in een bepaalde volgorde, 10 regels code om te schrijven, en dan niet:
PHP:
1
<?echo "hoi"; blaat (); dusz (); if (a = b) {echo "hoi"; mazzel()} phpinfo();?>

en zo 10 regels, maar gewoon 1 (of 2) statements per regel oid.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wel mooi dat idd mijn naam erbij staat :)

Verwijderd

erg goed id, zeg maar waar en wanneer.. :)

• Ericston
  • Laatst online: 05-09 18:58
Mja, ik heb het sequence project in /13 al een beetje gevolgd, ziet er zeer koel uit. Tof idee ook.

En heb er ook al over nagedacht of zoiets in /14 zou kunnen, maar het probleem is gewoon dat er een verschil in mentaliteit is tussen programmeurs en designers.

Programmeren is veel minder visueel gericht, dus je krijgt ook geen mooi resultaat dat je aan je oma kan laten zien en kan zeggen: kijk eens, dit hebben we samen gemaakt op de computer.

Het hele idee van samenwerken werkt gewoon niet bij programmeurs, kijk maar naar de GoT-programma projectjes...

...wat hier het dichtste in de buurt komt is de GPC, maar dat is individueel en zelfs dat lijkt nu ook een beetje te mislukken.

//---

Kijken of Eric ook nog wat constructiefs weet te zeggen...

Als er zo'n sequence dinges komt moet het inderdaad via stdi/o gaan.

Zelf dacht ik aan een soort encryptie methode, iedereen heeft een codec, en dan gooi je daar iets doorheen... en dan kan het ook weer terug. Doet een beetje denken aan dat spelletje waarbij de eerste van de rij een woord fluistert aan degene die naast hem staat en zo door tot het einde. Maar dan ook weer terug. :) Het is maar een brainstormpje...

Zijn er misschien ook andere voorbeelden van programming sequences te vinden op google? Zo ja, dan kunnen we daarvan jatten. Zo nee, is het wel een koel plan om als eerste te doen. :) Sequence in de fotosoep scene is ook nog vrij nieuw geloof ik...

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
Sja, ik denk dat we sowieso dingen met tekst moeten gaan doen. Tekst is het makkelijkste te manipuleren, met zo ongeveer elke taal, zonder dat je extra libs nodig hebt. Ik vraag me alleen af wat je van die teksten zou willen maken?

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:55

Skinny

DIRECT!

Woorden of Daden ? ;)

Ik ben maar gelijk ff aan de slag gedaan vanmiddag (ik had toch vrij weinig te doen hier op t werk)..

Ik heb nu een "site" waar iedereen zijn stukje code can uppen, waarna je een sequence kan runnen door een input waarde op te geven. De scripts kunnen voorzien worden van een omschrijving en je krijgt netjes onder elkaar wat elk script als input/output geeft.

Dit geldt momenteel echter alleen voor PHP (was het makkelijkst :P ). Het enige probleem is dat iedereen natuurlijk ontzettende baggercode kan gaan uppen.

Mijn vraag is dan ook of er een manier is om de geuploade code te checken of security risks / rare code ?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Ericston
Op donderdag 14 maart 2002 15:20 schreef Skinny het volgende:
Mijn vraag is dan ook of er een manier is om de geuploade code te checken of security risks / rare code ?
Automagisch? Nee, tenzij je maar 1 taal wil gebruiken, en daarvan alle verboden functies op een zwarte lijst zet en die vervolgens met een script uit de code vist.

• Ericston
The Jargon File: Dissociated Press

Dit is ook leuk, maar als je een hoop van dat soort proggels achter elkaar zet wordt het waarschijnlijk grote bullcrap. :)

• Nielsz
  • Niet online
Ook moeten we het doel bekijken. Gaan we programmeren naar een zeker iets toe? (een forum, een ...) of kijken we waar het schip strand?

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:49 schreef Nielsz het volgende:
Ook moeten we het doel bekijken. Gaan we programmeren naar een zeker iets toe? (een forum, een ...) of kijken we waar het schip strand?
Het lijkt me niet dat je in deze vorm naar iets toe kan werken?
Iedereen kan tegelijk aan het werk, en je gooit die functies gewoon in willekeurige volgorde in een script en op een website, zodat iedereen input kan geven en kan zien wat er uit komt

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:20 schreef Skinny het volgende:
Woorden of Daden ? ;)

Ik ben maar gelijk ff aan de slag gedaan vanmiddag (ik had toch vrij weinig te doen hier op t werk)..

Ik heb nu een "site" waar iedereen zijn stukje code can uppen, waarna je een sequence kan runnen door een input waarde op te geven. De scripts kunnen voorzien worden van een omschrijving en je krijgt netjes onder elkaar wat elk script als input/output geeft.

Dit geldt momenteel echter alleen voor PHP (was het makkelijkst :P ). Het enige probleem is dat iedereen natuurlijk ontzettende baggercode kan gaan uppen.

staat ie al ergens online?

• Skinny
  • Laatst online: 11-09 20:55

Skinny

DIRECT!

Ik ben zo slim geweest om hem niet van mijn werk-server naar online te gooien. Morgenochten ben je de eerste |:(

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
mooi zo skinny...

met php code is idd wel het makkelijkst ivbm web based, maar dan zou je net zo goed ASP of JSP of coldfusion ofzo kunnen nemen (PHP >:))

en idd een fluisterachtig encryptie programma, iedereen schrijft een module die een tekst als invoer heeft, die versleuteld, en ook een module om zijn versleutelde tekst te ontsleutelen. Zo kan je een tekst input maken die random door alle functies heenloopt, en als ie klaar is dan moet ie diezelfde weg dus wel terug door de ontsleutel modules, maar daaar zou je bijv de eerste regel oid voor kunnen gebruiken om aan te geven welke functie de volgende is oid.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:46
Misschien is het ook wel leuk om voor de java mensen zoals ik de php-java interface te configen!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Op donderdag 14 maart 2002 20:42 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Misschien is het ook wel leuk om voor de java mensen zoals ik de php-java interface te configen!
Een PHP-Java converter :?
Een voor-alles-is-een-functie-taal naar een super-OO taal :?

Knappe kop die dat maakt :)
Maareh, leuk idee, ik doe mee :9

Verwijderd

GO mensen!!! Ik doe niet mee, want ik snap er nu al weer geen hout van :D Tof dat mijn schijt-ideeen (>:)) worden opgepikt. Je can trouwens best wel iets visueels doen dacht ik. met een canvas ofzo, die door een pipeline gaat, idereen doet er wat mee (moet je niet van die eikels hebben die alles zwart maken ofzo :9)

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 20:47 schreef MisterData het volgende:

[..]

Een PHP-Java converter :?
Een voor-alles-is-een-functie-taal naar een super-OO taal :?

Knappe kop die dat maakt :)
Maareh, leuk idee, ik doe mee :9
http://php4java.sourceforge.net *D ;)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 15 maart 2002 09:17 schreef Zef het volgende:

[..]

http://php4java.sourceforge.net *D ;)
http://www.php.net/manual/en/ref.java.php

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:32
Eej Skinny, heb je 'm nu online? :9

Verbouwing

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als iedereen nou een webservice maakt ben je gelijk in 1 keer van het gezeik van de taal af.

• Orphix
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 13:20 schreef raptorix het volgende:
Als iedereen nou een webservice maakt ben je gelijk in 1 keer van het gezeik van de taal af.
hehe ja maar ik ben bang dat dan de meeste PHP/MySQL scripters afvallen :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 16:50 schreef Orphix het volgende:

[..]

hehe ja maar ik ben bang dat dan de meeste PHP/MySQL scripters afvallen :Y)
idd, ben je ook direct van 90% van de deelnemers af :+

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:32
Op vrijdag 15 maart 2002 16:53 schreef Zef het volgende:

[..]

idd, ben je ook direct van 90% van de deelnemers af :+
Eerder van allemaal op 2 na :P

Verbouwing

• Ericston
Op vrijdag 15 maart 2002 16:56 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Eerder van allemaal op 2 na :P
3. 8-)

Het is jammergenoeg wel duidelijk dat hier te weinig animo voor is, en dat het gewoonweg niet haalbaar is om zoiets te doen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

grappig plan! :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

er is misschien wel animo, maar stel dat je een tekst moet modifeiceren, hoe zie je dat dan voor je?
Stel je krijgt de input "Hoi!"

Ik heb geen flauw idee wat je daar mee zou kunnen doen..

• Orphix
  • Niet online
Het enige wat ik kan bedenken is een soort verhaal-maak systeem. Je kijkt of het woordt wat je krijgt (of de zin tot nu toe) een zelfstandig naamwoord, werkwoord oid is en aan de hand daarvan stuur je een passend woord op. Je krijgt dan natuurlijk een onzin verhaaltje, maar dan past het grammaticaal wel een beetje.

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Zou het niet iets te ingewikkeld worden als je er dan ineens ook gramaticale/lexicale parsers/interpreters/andere rotzooi moet bijgooien? Het moet ook nog leuk zijn :)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het vern**ken van een stuk tekst niet echt interessant is, tenzij het gebeurt als encryptie oid.

stja, wat zou je nou wel aan elkaar kunnen plakken??? :? :?

ff wat brainstormpjes:

vertex images aan elkaar geplakt

encryptie van tekst

programmeer functies in het algemeen (ieder schrijft x regels, taal afhankelijk :()

code scrambler, begint met source van werkend progje, en de statements worden gehusselt (geeft dit uberhaupt een goede uitvoer?? misschien samenhangende code in tabs oid...)

doorfluister spelletje met brondcode, nr 1 maakt een werkend progje, nr 2 verandert iets, geeft door aan nr 3 etc etc (weer taal afhankelijk)

er kan niet veel met code gedaan worden wat een creatieve uitkomst heeft :(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mischien is een soort program battle veel leuker :) .. Denk aan een virtuele robotwars oid.. Iedereen maakt dan een soort eigen AI en deze laat je vervolgens tegen elkaar spelen. Als je dan zorgt dat je een turnbased spel hebt, ken je simpel met in en uitvoer van je progje werken om een zet te doen...

JE hebt dan wel geen sequence project meer, maar wel een heleboel productjes die samen (hmm .. tegen elkaar) werken....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 16:20
Op zaterdag 16 maart 2002 15:40 schreef Janoz het volgende:
Mischien is een soort program battle veel leuker :) .. Denk aan een virtuele robotwars oid.. Iedereen maakt dan een soort eigen AI en deze laat je vervolgens tegen elkaar spelen. Als je dan zorgt dat je een turnbased spel hebt, ken je simpel met in en uitvoer van je progje werken om een zet te doen...

JE hebt dan wel geen sequence project meer, maar wel een heleboel productjes die samen (hmm .. tegen elkaar) werken....
In dat genre kan je denken aan CROBOTS of de C++ variant daarvan, waarbij een of meerdere robots die uitgerust zijn met een kanon elkaar kunnen bestrijden in een arena: http://www.gamerz.net/~c++robots/

Of, iets vredelievender, RoboCup, waar ik nooit echt naar gekeken heb omdat ik er niet zoveel heil in zie (heeft met voetbal te maken en dat zuigt natuurlijk): http://www.robocup.org

En als laatste maar naar mijn mening een van de besten, RARS, waarbij diverse C applicaties het tegen elkaar opnemen in een vrij nauwkeurige racesimulatie: http://rars.sourceforge.net/

Verwijderd

Zoiets is er ook voor java, robocode meen ik.

• Orphix
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 16:48 schreef Soultaker het volgende:
En als laatste maar naar mijn mening een van de besten, RARS, waarbij diverse C applicaties het tegen elkaar opnemen in een vrij nauwkeurige racesimulatie: http://rars.sourceforge.net/
Die ziet er wel cool uit 8-)
Wat beter dan suffe rondjes die kunnen schieten ;)

Helaas gaat hier denk ik wel veel tijd in zitten, wat velen niet hebben.

• Ericston
Voor assembly heb je Core-Warriors:
http://home.infi.net/~wtnewton/corewar/evol/

Warriors worden geprogrammeerd in een assembly achtige taal en worden tegelijk losgelaten in het werkgeheugen van een virtuele computer en worden om de beurt aangeroepen. De bedoeling is om de tegenstander uit te schakelen door bijvoorbeeld NOPjes over hem heen te MOVen, of door hem in een oneindige loop te laten vallen met JMP.
code:
1
MOV 0,1

Dat is de simpelste Core-Warrior, een zogenaamde Imp (iirc). Deze kopieert zichzelf telkens een plaats vooruit in het geheugen in de hoop zichzelf over de tegenstander heen te kopieren.

Maar ja... assembly... :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 16:20
Op zaterdag 16 maart 2002 17:16 schreef Orphix (over RARS) het volgende:
Die ziet er wel cool uit 8-)
Wat beter dan suffe rondjes die kunnen schieten ;)
De OpenGL interface is later pas toegevoegd, maar ziet er voor de buitenwereld inderdaad cool uit. Voor de programmeurs was de 2D weergave al verslavend genoeg ;]
Helaas gaat hier denk ik wel veel tijd in zitten, wat velen niet hebben.
Het mooie van RARS is dat er vooral heel veel denkwerk in gaat zitten. De feitelijke programma's zijn niet zo groot. Je moet ook niet vies zijn van een flinke dosis wiskunde.

Een belangrijk nadeel aan RARS is echter dat de bestaande auto's ontwikkelt zijn door programmeurs die er al een jaar of tien mee bezig zijn. Het is als nieuwkomer dus erg lastig om met een fatsoenlijk ontwerp te komen dat de autootjes een beetje bijhoudt. Door binnen GoT een nieuwe competitie te beginnen zou je dat effect teniet kunnen doen, maar dan moeten er wel minstens een stuk of 8 mensen bereid en in staat zijn om een robot aan te leveren.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08
Mijn 10 regels code:
code:
1
die(":P");

:+

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 16:51 schreef Zef het volgende:
Zoiets is er ook voor java, robocode meen ik.
klopt, van IBM.
http://robocode.alphaworks.ibm.com/home/home.html
Pagina: 1