Toon posts:

[ASP] Dubbele submit voorkomen*

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He gasten,

ik heb dus voor iemand een kwis gemaakt mbv. ASP (&VBscript) met daaraan een database-je gekoppeld met de tien personen die het meesta aantal vragen goed hadden. Nu is 't volgende 't probleem: Als je tot de tien besten behoort, mag je je naam invullen. Heb je dit gedaan en op de bijbehorende knop gedrukt, dan krijg je 't overzicht van de tien besten te zien. Maar als je nu op de "Terug" knop drukt, en dus weer op de pagina komt waar je je naam kan invullen, kun je zo weer je naam submitten zodat je nog een vermelding in de top tien krijgt. Hoe voorkom ik dit? Is het mogelijk om de "Terug" knop uit te schakelen?
Groeten,

Theo

Verwijderd

Topicstarter
He moderators, kan een van jullie aub. de topictitel ff veranderen naar "ASP vraag" oid.?
Bij voorbaat dank,

Theo

Verwijderd

Daar moet je zelf een beveiliging voor in bouwen (serverside). Geef ze bijvoorbeeld een uniek id waarvan eerst wordt gecontroleerd of ze al eerder hun naam hebben opgegeven voor de top 10 (met deze score).

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:32
Op woensdag 13 maart 2002 16:32 schreef Kukulcan het volgende:
He gasten,

ik heb dus voor iemand een kwis gemaakt mbv. ASP (&VBscript) met daaraan een database-je gekoppeld met de tien personen die het meesta aantal vragen goed hadden. Nu is 't volgende 't probleem: Als je tot de tien besten behoort, mag je je naam invullen. Heb je dit gedaan en op de bijbehorende knop gedrukt, dan krijg je 't overzicht van de tien besten te zien. Maar als je nu op de "Terug" knop drukt, en dus weer op de pagina komt waar je je naam kan invullen, kun je zo weer je naam submitten zodat je nog een vermelding in de top tien krijgt. Hoe voorkom ik dit? Is het mogelijk om de "Terug" knop uit te schakelen?
Groeten,

Theo
[lees de FAQ en de stickey's even, wil je?]

Wat je kan proberen is een extra variabele meesturen. Als die al bezet is, kan je je naam niet nog een keer invullen, anders wel.

Verbouwing

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Misschien moet je op basis van IP adressen gaan werken bij de top10 ? Of met sessions werken :)

En dan nog iets : Het is hier op GoT gewoonte om NIET te groeten onder een post. Ik raad je aan de FAQ te lezen, voordat er nog meer users komen die gaan zeuren :)

Verwijderd

/offtopic

topictitel doet me denken aan de Ku Klux Klan :+

/offtopic

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

topictitel bijgewerkt...

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11
Wat je zou kunnen doen om iig niet naar de vorige pagina te kunnen, is de expire datum op bijv 1-1-1970 zetten.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Beetje zelf nadenken en je zou het volledig zelf moeten kunnen oplossen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.