Toon posts:

dell overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he luitjes, ik heb een dell dimension xps800r, ik wil em dus een beetje overclocken omdat ik hoorde dat unreal 2 eraan komt, en die nogal wat mhz verslond, iemand een ideetje behalve het kopen van een snellere cpu?????

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja koop gewoon een hele nieuwe comp!

Wat zijn nou psies de specs van je comp :? Dell Dimension bla zegt mij nix iig.

Lees [topic=324186/1/25] als je de basics van overclocken wil leren.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

hè nOOb!

ff hoor, meer spec`s misschien? |:(

ik ga echt niet opzoeken wat er allemaal inzit hoor...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1) Dell gebruikt vrijwel altijd originele Intel borden, dat betekent: niet over te klokken behalve met software (ja software!)

2) Er zijn al zat topics over het overclocken van Dell computers waarin alle mogelijkheden perfect staan uitgelegd...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
wat zou je verder nog willen weten dan??
alle onderdelen in een dell zijn oem!! maar het is een dell dimension 800 mhz, 128 mb, oem (intel:? niet helemaal zeker) mobo.
verder nog iets? owja in de bios is eeeeeeeeeh niets te regelen!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 13 maart 2002 14:45 schreef benkachel het volgende:
...
lees mijn post |:(

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Ga niet overclocken anders gebeuren er ongelukken als je niet eens weet wat voor proc of wat dan ook erin zit... |:(

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op woensdag 13 maart 2002 14:45 schreef benkachel het volgende:
wat zou je verder nog willen weten dan??
alle onderdelen in een dell zijn oem!! maar het is een dell dimension 800 mhz, 128 mb, oem (intel:? niet helemaal zeker) mobo.
das niet helemaal waar...
Ik ben zelf de ongelukkige bezitter van een Dimension XPS T500...

Door een hoop gezanik met die bak ben ik ff op onderzoek uitgegaan. OP je mobo zit een jumper voor maintenancemode.
zet die om. Je gaat dan bij de start automatisch naar je bios, een uitgebreider bios.
Daar kan je aangeven welke cpu erin zit.... Dat is de enige manier om um wat hoger te zetten. Volts, MP etc. zijn niet mogelijk. Flashen naar een origineel intel bios zou ik ook niet doen want dan is de boel aan gort...
Als je klaar bent. UItzetten, junper weer terug en opstarten en voila als cpu wordt je instelling gegeven...

Bijdeweg, mal dat bord niet met een verkeerde flash, dat valt buiten de garantie en als je mobo rot is heb je ook niets meer aan je voeding. Die kan niet op een ander intel bord. Draden schijnen ander te zitten....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 18:04
Sorry hoor, maar dit is echt een zoek-vraag. Ook kun je in de OCM-faq kijken. Dat je voor zo iets smpels zo'n onbeschofte vraag durft te stellen, alsof wij voor jou uit gaan zoeken wat je allemaal hebt... Denk voortaan eens wat beter na voor je post en lees wat je moet lezen!!! :)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32
Op woensdag 13 maart 2002 14:40 schreef Allanzoet het volgende:
hè nOOb!

Wat ben jij voor zielig mannetje, je ziet iedereen maar af te zeiken, toen jij gebroren was was je ook een n00b iedereen eigenlijk.

En geef toe doe jij altijd alles goed??

sukkel

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Op woensdag 13 maart 2002 14:52 schreef EmBee het volgende:

[..]

Wat ben jij voor zielig mannetje, je ziet iedereen maar af te zeiken, toen jij gebroren was was je ook een n00b iedereen eigenlijk.

En geef toe doe jij altijd alles goed??

sukkel
Een FAQ lezen kan iedereen! Nu jij weer sukkel 8-)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48

Epsilon

hè nOOb!

dit slaat dus echt nergens op

jij bent ook n00b als je zo gaat beginnen. Nie zeiken op iedereen.

Maar voor de topic starter: probeer het progje softFSB hiermee kan je je proc overclocken.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 13 maart 2002 14:50 schreef Gompy58 het volgende:
...
Bijdeweg, mal dat bord niet met een verkeerde flash, dat valt buiten de garantie en als je mobo rot is heb je ook niets meer aan je voeding. Die kan niet op een ander intel bord. Draden schijnen ander te zitten....
in het kader van de cursus "Hoe flessen wij Dell" het volgende verhaal: bij een verkeerde flash & on-site garantie moet je de helpdesk bellen en zeggen dat je een BIOS update hebt gedaan omdat bijvoorbeeld je nieuwste videokaart niet werkte. En dat die update (flash) dus fout gegaan is. Als je dan ff goed doorlult en aangeeft dat je alle handleidingen goed gevolgd hebt, en dat de flash zelf meteen al fout ging, dan kun je de helpdeskmedewerkers er wel van overtuigen dat het niet jouw schuld is et voila dan sturen ze het montagebedrijf wat ze hier in NL gebruiken op je af met een nieuw mobo :)

(ja die intel borden hebben een vastgesoldeerde Flash chip dus er kan geen nieuw IC-tje op :))

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 14:55 schreef Morre het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk hoor, beetje zinloos om hier een potje te gaan flamen, als het een simpele vraag is, leg dat op een simpele manier uit hoe het zit, geef een linkje naar de FAQ enzo.

Iedereen is ooit ergens mee begonnen, en het is idd compleet nutteloos om de mensen voor n00b uit te maken.

Wat mbij betreft zegt dat meer over jouw niveau dan dat van de topicstarter.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 14:45 schreef limoentje het volgende:

[..]

lees mijn post |:(
Als hij twee minuten later post dan jij, is er misschien wel de kans dat hij op een vorige reply reageert ipv die van jou.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 14:55 schreef Morre het volgende:

[..]

Ik heb dit ff genoteerd... Hoe je in het vervolg in aub, je kent ons UTFS en RTFM beleid... (jij bent geen n00b, zeg je zelf, dus dat ken je)...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hè nOOb!

Zie mijn post hierboven, zelfde geldt voor jou

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Lees de FAQ / Gebruik de search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.