Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 17:00 schreef FCA het volgende:

[..]

Het feit?
Er wordt wel degelijk onderzoek naar gedaan, en er is zeker kans op dat het mogelijk is.
maar waar kom je uit is het verleden tegen het licht in reizen, of toekomst met het licht mee reizen

en ik denk dat tijd bestaat,.........wij zijn mensen, wij hebben deze indeling bedacht, oerbegrip voor beweging op draaiende bal

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 12:02

FCA

Mag ik er op wijzen dat het niet de bedoeling van dit soort topics is om er maar flink op los te blaten. Zo ook over tijdreizen. Je hoeft geen afgestudeerd natuurkundige (ben ik ook nog lang niet) te zijn om mee te kunnen praten, maar ongefundeerde prietpraat over tijdreizen (tegen het licht in reizen, per definitie onmogelijk) zitten we hier ook niet op te wachten.

Probeer je een beetje in te lezen in het onderwerp. En vooral: Onderbouw je stellingen met waarnemingen en feiten. Dat zie ik helaas in dit topic te weinig gebeuren.

edit: Ik klink een beetje bot, maar ik vrees dat dit topic gaat verzanden in oeverloos gefilosofeer over tijdreizen. Daar gaat het niet over, en het zou zonder zijn als dit in opzet heel goede, en mogelijk heel diepgravende onderwerp daarom op slot wordt gegooid.

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:16 schreef FCA het volgende:
Mag ik er op wijzen dat het niet de bedoeling van dit soort topics is om er maar flink op los te blaten. Zo ook over tijdreizen. Je hoeft geen afgestudeerd natuurkundige (ben ik ook nog lang niet) te zijn om mee te kunnen praten, maar ongefundeerde prietpraat over tijdreizen (tegen het licht in reizen, per definitie onmogelijk) zitten we hier ook niet op te wachten.

Probeer je een beetje in te lezen in het onderwerp. En vooral: Onderbouw je stellingen met waarnemingen en feiten. Dat zie ik helaas in dit topic te weinig gebeuren.

edit: Ik klink een beetje bot, maar ik vrees dat dit topic gaat verzanden in oeverloos gefilosofeer over tijdreizen. Daar gaat het niet over, en het zou zonder zijn als dit in opzet heel goede, en mogelijk heel diepgravende onderwerp daarom op slot wordt gegooid.
dat vind ik dus ook, als je er niks vanaf weet reageer dan niet! en post niet je gedachtegang zonder argumenten en eventuele wetenschappelijke waarnemingen :r

Verwijderd

Tijd is relevant...

Zei einstein dat ooit niet ???

Verwijderd

Relativiteit is relevant, dus wel je stelling onderbouwen.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Volgens mij is het feit dat wij tijd ervaren 'gewoon' de schuld van ons geheugen... :z

Maar bij tijdreizen kan me dus zoiets voorstellen als:

2D-MickeyMouse springt van het ene 2D-velletje naar het andere?? :?

Hoe kunnen wij dan met ons 3D-materiaal ooit gaan overspringen? :?

(en nee, ik breng geen materiaal in :) )

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Maar bij tijdreizen kan me dus zoiets voorstellen als:
2D-MickeyMouse springt van het ene 2D-velletje naar het andere??
Hoe kunnen wij dan met ons 3D-materiaal ooit gaan overspringen?
Dat is dus een probleem ja :) Ik zou iig geen flauw benul hebben hoe dat moest.

Maar overigens is het de vraag of dit idee wel klopt, want een 2D-Mickey die overspringt naar een ander frame uit zijn tekenfilm, kan niet zondermeer: hij is op hetzelfde moment al in dat andere frame. De tijd (het veranderen van zijn 2D wereld) is in onze visie duidelijk een illusie voor Mickey. Dus het besluit nemen om over te springen naar een ander velletje kan hij niet nemen, omdat die actie anders al in de tekenfilm getekend zou zijn.

Verwijderd

Tijd is te meten aan de hoeveelheid wanorde in een systeem, het universum.

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Tijd bestaat voor ons wel degelijk, anders zouden we met deze maatschappij niet rond komen lijkt mij, maar wat als er geen tijd was dan was er wel wat anders. De tijd is een hele belangrijke meeteenheid, maar wat als we tijd nou anders hadden genoemd met andere eenheden wat dan!?

Verwijderd

Tijd bestaat voor ons wel degelijk, anders zouden we met deze maatschappij niet rond komen lijkt mij,
Heb je de discussie wel gelezen? Tijd kan best een illusie zijn voor ons. Een eind terug heb ik een vergelijking gegeven met tijd die niet bestaat voor figuren uit een tekenfilm, snap je dat? Kun je dan aangeven waarom onze tijd dan essentieel verschilt van de hunne, en waarom onze tijd dan zonodig wel "moet" bestaan?
Pagina: 1 2 Laatste